Τι καινούριο μπορεί να μας μάθει ένα ακόμα ντοκιμαντέρ για τον Kurt Cobain;

Τι καινούριο μπορεί να μας μάθει ένα ακόμα ντοκιμαντέρ για τον Kurt Cobain; Facebook Twitter
0
Τι καινούριο μπορεί να μας μάθει ένα ακόμα ντοκιμαντέρ για τον Kurt Cobain; Facebook Twitter

Ο σκηνοθέτης Brett Morgen έχει στα χέρια του ένα δυνατό χαρτί για να κερδίσει την προσοχή του θεατή στο νέο ντοκιμαντέρ για το ιδιοφυές είδωλο της ροκ. Οι εξομολογήσεις των κοντινών ανθρώπων του Cobain σε μια ταινία που γίνεται με την βοήθεια τους, θα μπορούσε να βουλιάξει σε μια σούπα αγιογραφίας του σταρ. Ο Morgen όμως επιλέγει τον πιο έξυπνο δρόμο. Τους θέτει τις κατάλληλες ερωτήσεις οδηγώντας τους σε απαντήσεις μπροστά στην κάμερα που συνήθως οι άνθρωποι δίνουν μόνο στον ίδιο τους τον εαυτό είτε απέναντι από τον ψυχαναλυτή.

 

Η μητέρα του σταρ καταθέτει την αφέλεια της να παντρευτεί έναν άνθρωπο περίπου στην πλάκα νομίζοντας ότι ο γάμος θα της έλυνε όλα τα προβλήματα, η πρώτη κοπέλα του Cobain παραδέχεται ότι ο λόγος που την άφησε πιθανόν ήταν γιατί αυτός εξελισσόταν ενώ εκείνη παρέμενε στάσιμη, η αδερφή του αισθάνεται τυχερή τελικά που δεν διέθετε την ιδιοφυία του, η μητριά του λέει ότι αυτή ήταν υπεύθυνη που έφυγε από το σπίτι και ο πατέρας του με τις ατέλειωτες σιωπές του ή τα βουλιαγμένα νύχια στο μπράτσο της πολυθρόνας όταν οι ερωτήσεις τον ζορίζουν επιβεβαιώνει την απόσταση που είχε από τον Cobain.

Η Courtney Love με αφοπλιστική ειλικρίνεια αποκαλύπτει ότι περίμενε να γεννήσει για να το γιορτάσει χτυπώντας μια ένεση ηρωίνης. Την πιστεύεις όταν λέει ότι «Αυτό που ήθελε ο Kurt ήταν να βγάλει τρία εκατομμύρια δολάρια και να κλειστεί στο δωμάτιο να κάνει μαζί της ηρωίνη όλη την ημέρα».

 Η Courtney Love όμως είναι αυτή που κλέβει την παράσταση σε αυτό το μπαράζ προσωπικών αποκαλύψεων και όχι επειδή είναι η Courtney Love. Καθαρή πια κάνει ένα flash back στις μέρες που ήταν μια έγκυος ναρκομανής. Με αφοπλιστική ειλικρίνεια αποκαλύπτει ότι περίμενε να γεννήσει για να το γιορτάσει χτυπώντας μια ένεση ηρωίνης. Την πιστεύεις όταν λέει ότι «Αυτό που ήθελε ο Kurt ήταν να βγάλει τρία εκατομμύρια δολάρια και να κλειστεί στο δωμάτιο να κάνει μαζί της ηρωίνη όλη την ημέρα».

Είναι φανερό ότι θέλει να εκφράσει το παράπονο της για τα σχόλια που γινόντουσαν για την ίδια στον τύπο της εποχής. Και γιατί όχι να περάσει ένα μήνυμα για τον μισογυνισμό που καλά κρατεί μέσα και έξω από το star system. Η Love βρέθηκε να είναι υπεύθυνη για την κατρακύλα στα ναρκωτικά του Cobain και δέχτηκε την αγάπη στο πρόσωπο του από τους θαυμαστές μεταμφιεσμένη σε πυρά μίσους με στόχο την ίδια. Ο Kurt όμως ήταν δίπλα της σε αυτές τις επιθέσεις. Είτε ζητώντας από τους χιλιάδες θαυμαστές να φωνάξουν ότι την αγαπούν είτε απειλώντας έναν δημοσιογράφο αφήνοντας μήνυμα στον αυτόματο τηλεφωνητή του.

  

Τι καινούριο μπορεί να μας μάθει ένα ακόμα ντοκιμαντέρ για τον Kurt Cobain; Facebook Twitter

 Ο Morgen χρησιμοποιεί αυτές τις αποκαλύψεις σαν αράχνη που υφαίνει τον ιστό της γύρω από το σταρ για να οδηγήσει τελικά στο κουκούλι της αποκάλυψης. To Montage of Heck αποκαλύπτει πόσο ευάλωτος ήταν ο σταρ τόσο στην σκληρή κριτική όσο και στον έπαινο.Ο Cobain νοιαζόταν για το τι έλεγαν οι άλλοι για αυτόν και την μουσική του σε σημείο που κάποιος δεν θα το περίμενε. Χωρίς να διαθέτει το εσωτερικό φίλτρο που σε προστατεύει και σε βοηθάει να επιβιώσεις στον σκληρό κόσμο, ο Cobain είχε μετατραπεί σε ένα σφουγγάρι που απορροφούσε καθετί που άκουγε για αυτόν.

Όλη αυτή η συσσώρευση πόνου και οργής είχε ξεκινήσει από την παιδική του ηλικία. Από την μια απογείωσε την τέχνη του γιατί κατάφερε να μετατρέψει τα σκοτάδια του σε φως. Από την άλλη όμως ο πόνος εσωτερικεύθηκε σε τέτοιο βαθμό που του διέλυσε το στομάχι. «Εάν δεν είχα διαλυμένο στομάχι θα μπορούσα να είμαι δημιουργικός;» ακούγεται κάποια στιγμή να λέει ο ίδιος.

Τι καινούριο μπορεί να μας μάθει ένα ακόμα ντοκιμαντέρ για τον Kurt Cobain; Facebook Twitter

 Το animation που παρουσιάζεται εμβόλιμα μέσα στο φιλμ και καλύπτει τα εφηβικά του χρόνια και τις πρώτες μέρες πριν την έκρηξη της φήμης του, είναι τόσο καλό που σε κάνει να σκεφτείς ότι όλο το φιλμ θα μπορούσε να είναι φτιαγμένο έτσι. Τα τετράδια με τις σημειώσεις του Cobain ζωντανεύουν με ένα ιδιαίτερο τρόπο. Ο Brett Morgen δεν τα ξεφυλλίζει με τον συμβατικό τρόπο που θα περίμενε κάποιος. Ζουμάρει πάνω τους με μουσική υπόκρουση Nirvana και εκείνα αποκτούν αυτονομία. Το χαρτί γίνεται στην οθόνη ένας συγγενής κοντινότερου βαθμού από τον πρώτο. Λίστες με προσωπικά αποφθέγματα βγαλμένα από το μυαλό του και όχι από την εμπειρία, οργισμένοι στίχοι, σημειώσεις- ανταποκρίσεις από το κελί του μυαλού του. Αυτά τα τετράδια αποκαλύπτουν περισσότερα για τον ίδιο από αυτά που λέγονται μπροστά στην κάμερα.

Ενώ τα home videos που βλέπουν για πρώτη φορά το φως της δημοσιότητας φανερώνουν μια μεγάλη αλήθεια που την υποψιαζόμασταν: O Cobain γεννήθηκε για αυτό. Είτε η ερασιτεχνική κάμερα τον καταγράφει στο μπάνιο με την Courtney Love να ξυρίζεται, είτε παίζοντας με την νεογέννητη κόρη του, είτε χαϊδεύοντας μια γάτα, κανένας δεν μπορεί να του κλέψει τον πρωταγωνιστικό ρόλο.

Είναι μια  θερμοπυρηνική έκρηξη σουπερ νόβα που εκτοπίζει κάθε αστέρι που θα βρεθεί δίπλα του από τον προσωπικό του γαλαξία.

 ________________

H δεύτερη και τελευταία προβολή του Cobain: Montage of Heck στην Αθήνα στα πλαίσια του In Edit Festival είναι αυτή την Κυριακή 28 Φεβρουαρίου στις πέντε το απόγευμα στον κινηματογράφο Άστορ

 

 

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Κοντσέρτο του Αρανχουέθ: Ποιος μπορεί να μείνει ασυγκίνητος από αυτό το κοντσέρτο;

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Ποιος μπορεί να μείνει ασυγκίνητος από το Κοντσέρτο του Αρανχουέθ;

Σχεδόν έναν αιώνα μετά τη δημιουργία του το «Κοντσέρτο του Αρανχουέθ» του Χοακίν Ροντρίγκο παραμένει η μουσική στην οποία όλοι με κάποιο τρόπο παραδινόμαστε. Η Ματούλα Κουστένη αποκρυπτογραφεί τη μελαγχολία, τη σπαρακτική μελωδία, τη δύναμη της κιθάρας και τη μοναδική του ενέργεια.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Μας αφορά σήμερα η Lady Gaga;

The Review / Μας αφορά σήμερα η Lady Gaga;

Ο Αλέξανδρος Διακοσάββας και ο δημοσιογράφος Γιάννης Τσιούλης aka Cartoon Dandy συζητούν για την πορεία και τα τελευταία βήματα στη μουσική και κινηματογραφική βιομηχανία μιας από τις μεγαλύτερες ποπ σταρ της τελευταίας 15ετίας και για το πόσο relevant είναι σήμερα.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
10 χρόνια μετά, ακόμη μας στοιχειώνει το «Ταπεινοί Και Πεινασμένοι»

Μουσική / Το «Ταπεινοί Και Πεινασμένοι» του ΛΕΞ ακόμη μας στοιχειώνει

Πέρασαν 10 χρόνια από την κυκλοφορία του πρώτου προσωπικού δίσκου του «Τ.Κ.Π.», που δεν ήταν απλώς ένα σημείο τομής για την εγχώρια ραπ σκηνή. Ήταν κάτι που σε άρπαζε και σε προσγείωνε με το ζόρι στην καθημερινότητα.
ΚΩΣΤΑΣ ΣΑΒΒΟΠΟΥΛΟΣ
Η Bipolia δεν φοβάται να παίζει μουσική στον δρόμο

Μουσική / Η Bipolia δεν φοβάται να παίζει μουσική στον δρόμο

«Είναι σίγουρα πιο χαλαρά στην Κυψέλη, πιο γειτονιά σε σχέση με την Ερμού»: Η νεαρή μουσικός φέρνει αναζωογονητική αύρα στα ελληνικά ροκ και ποπ δεδομένα με το ντεμπούτο άλμπουμ της και τις εμφανίσεις της στους δρόμους της Αθήνας.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
«Βλάσφημο, σατανιστικό, πορνογραφικό»: Η ιστορία του θρυλικού ‘666’, του άλμπουμ που σήμανε το τέλος των Aphrodite’s Child

Μουσική / «Βλάσφημο, σατανιστικό, πορνογραφικό»: Η ιστορία του θρυλικού «666», του άλμπουμ που σήμανε το τέλος των Aphrodite’s Child

Οι εξωφρενικές ιδέες του Νταλί, τα λάγνα φωνητικά της Ειρήνης Παπά και οι διαμάχες του Βαγγέλη Παπαθανασίου με τη δισκογραφική εταιρεία ήταν μόνο μερικά από τα επεισόδια της δημιουργίας ενός μνημειώδους άλμπουμ που επανακυκλοφορεί αυτές τις μέρες σε deluxe έκδοση.
THE LIFO TEAM
«Μόλις νιώσεις σιγουριά ως γυναίκα, θα προσπαθήσουν να σε σπρώξουν προς τα κάτω»

Μουσική / «Μόλις νιώσεις σιγουριά ως γυναίκα, θα προσπαθήσουν να σε σπρώξουν προς τα κάτω»

Aφήνοντας πίσω της την προηγούμενη ζωή της ως νοσοκόμα, μετά από παρότρυνση των ασθενών της να κυνηγήσει τα όνειρά της, η παραγωγός και καλλιτέχνιδα Kelly Lee Owens μιλά για την τελευταία της δουλειά, τις σημαντικές συνεργασίες της και τη μουσική που διαμορφώνει συνειδήσεις και επηρεάζει συναισθήματα.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Η σπουδαία επανεκκίνηση της Καμεράτα ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών

Μουσική / Η συγκινητική επανεκκίνηση της Καμεράτας

Τέσσερα χρόνια, δύο νομοθετικές παρεμβάσεις, τρεις υπουργικές αποφάσεις και μία εκκαθάριση χρειάστηκαν ώστε να μπορέσει η Καμεράτα-Ορχήστρα των Φίλων της Μουσικής να κάνει restart και να επανέλθει ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Beyoncé εναντίον Beatles: Τα βραβεία Grammy ξεπέρασαν κάθε όριο φαιδρότητας

Μουσική / Beyoncé εναντίον Beatles: Τα βραβεία Grammy ξεπέρασαν κάθε όριο φαιδρότητας

Η υποψηφιότητα ενός ξεχασμένου και μάλλον αδιάφορου κομματιού του Τζον Λένον για το βραβείο του δίσκου της χρονιάς φαίνεται να συμπυκνώνει όλη την σύγχυση και την έλλειψη σοβαρότητας που διακρίνει τον κουρασμένο μηχανισμό κύρους των Grammy.
THE LIFO TEAM
Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος αφηγείται τη ζωή του στη LIFO

Γεννήθηκε Σαν Σήμερα / Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος αφηγείται τη ζωή του στη LIFO

Δημοσιογράφος, στιχουργός. Θα ήταν ευχαριστημένος αν, απ’ όλα τα τραγούδια του, έμενε στην ιστορία το τετράστιχο: «Το απομεσήμερο έμοιαζε να στέκει, σαν αμάξι γέρικο, στην ανηφοριά».
ΣΤΑΥΡΟΣ ΔΙΟΣΚΟΥΡΙΔΗΣ
Stilpon: Η επιστροφή ενός Έλληνα κοσμοπολίτη του σύγχρονου ροκ

Μουσική / Stilpon: Η επιστροφή ενός Έλληνα κοσμοπολίτη του σύγχρονου ροκ

Ο Στίλπων Νέστωρ μαζί με εκλεκτούς καλεσμένους παρουσιάζουν αυτή την Πέμπτη στην Αθήνα τη νέα του δουλειά που έχει τίτλο «The Second Cloud Commission» και αποτελεί το απόγειο μιας δημιουργικής πορείας στο σύγχρονο ροκ που διανύει τέσσερις δεκαετίες.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ