Live

Τροφή για DJs

Τροφή για DJs Facebook Twitter
0

«Οι DJ Food είναι ένα project που ξεκίνησε αρχικά από τους Coldcut ως μια διέξοδος για τη μουσική τους» λέει ο Strickly Kev, που τώρα πια κρύβεται πίσω απ' το συγκεκριμένο όνομα. «Αυτοί έδωσαν και το όνομα στο project, για να επισημάνουν ότι η μουσική είναι "τροφή για DJs", καθώς τα αρχικά άλμπουμ ήταν πιο πολύ κάτι σαν εργαλεία για να μιξάρουν και να κάνουν scratch. Είχαν δεσμευτεί απ' το συμβόλαιο μιας μεγάλης δισκογραφικής εταιρείας και δεν μπορούσαν να κυκλοφορήσουν υλικό ως "Coldcut". Ήταν αρχές των ‘90s, ήταν ανοιχτοί στις συνεργασίες και υπήρχαν πολλοί άνθρωποι που συμμετείχαν στο στούντιο. Μεταξύ τους κι εγώ. Κάποια στιγμή οι διοργανωτές ήθελαν να κλείσουν τους DJ Food για εμφανίσεις με τους Coldcut, έτσι μαζί με τον Patrick Carpenter (ο οποίος δεν συμμετέχει πια) υιοθετήσαμε το όνομα και συνεχίσαμε ως DJ Food. Μαζί με το όνομα αναλάβαμε τις υποχρεώσεις στην παραγωγή». «Δεν παίζω κάποιο όργανο, όχι» λέει, «αλλά ασχολούμαι σοβαρά με τη μουσική από 10 χρονών και είμαι DJ από τα 15 μου, πάνω από 20 χρόνια τώρα». «Σπούδασα γραφιστική και εικονογράφηση στο Camberwell School of Art στο Λονδίνο κι έχω σχεδιάσει εκατοντάδες εξώφυλλα, flyer, αφίσες και άλλα αντικείμενα που σχετίζονται με τη μουσική βιομηχανία» εξηγεί, μιλώντας για τις παράλληλες ασχολίες του. Τα mix του Strickly Kev είναι υποδειγματικά, με διαφορετικά μουσικά είδη να μπλέκονται μεταξύ τους σε ένα υβρίδιο χαρακτηριστικά «δικό του». Εκτός από το Journey by DJs, που συνεχίζει να θεωρείται ένα από τα σημαντικότερα που έχουν γίνει ποτέ, είναι υπεύθυνος και για ένα από τα πιο δημοφιλή mix των τελευταίων χρόνων, το Raiding the 20thCentury-A History of the Cut-Up mix. «Ήταν κάτι που έφτιαξα πριν από μερικά χρόνια» εξηγεί, «όταν μου ζήτησαν να δώσω ένα mix για κάποιο δημοφιλή ραδιοφωνικό σταθμό. Ήταν ένα πρόγραμμα με mash ups ή "bastard pop", όπως ονομάζεται μερικές φορές. Σκέφτηκα να κάνω κάτι σαν μάθημα ιστορίας. Η ανταπόκριση που είχε ήταν τρομερή και το κατέβασαν εκατοντάδες χιλιάδες άτομα. Τελικά η ΕΜΙ το πήρε είδηση. Μου παρήγγειλε να σβήσω τα link και δυστυχώς αναγκάστηκα να το κάνω. Αυτήν τη στιγμή πάντως το φιλοξενούν δεκάδες site. Αν κάνεις Google το βρίσκεις πολύ εύκολα.

Στο Bios θα παρουσιάσω μια version του καινούργιου μου AV DJ set, το οποίο είναι μια ανάμειξη από όλα τα στυλ της χορευτικής μουσικής με επιπλέον visual, τα οποία κάνω mix ταυτόχρονα. Η τεχνολογία με βοηθάει να το πετύχω αρκετά εύκολα, χωρίς να κουβαλάω κουτιά με μηχανήματα. Χωράνε όλα σε ένα σακίδιο και μια μικρή βαλίτσα. Τα πράγματα σήμερα είναι πιο εύκολα για έναν DJ από ό,τι ήταν τις προηγούμενες δεκαετίες, κατά πολλούς τρόπους. Η πληροφορία και η μουσική είναι δωρεάν στο Internet. Η τεχνολογία σε βοηθάει να κάνεις mix και να φτιάξεις μουσική πανεύκολα, χωρίς να χρειαστούν αιματηρές οικονομίες για μηχανήματα. Όλα είναι προγράμματα. Ακόμα και οι δίσκοι που κάποτε ήταν σπάνιοι βρίσκονται πιο εύκολα γιατί γίνονται ανατυπώσεις. Θυμάμαι πριν από 15-20 χρόνια κάποιους δίσκους που ήταν πανάκριβοι, τους πλήρωνες χρυσάφι. Το μειονέκτημα είναι ότι οποιοσδήποτε μπορεί να γίνει DJ κι έτσι υπάρχει μια χιονοστιβάδα από παραγωγούς και DJ που αγωνίζονται να επιβληθούν. Ο ανταγωνισμός είναι τεράστιος. Επειδή υπάρχει τόσο πολλή μουσική διαθέσιμη, υπάρχει και πολύ κακή μουσική. Είναι δύσκολο πια να ακούς τα πάντα και πρέπει να είσαι πραγματικά μοναδικός για να ξεχωρίσεις. Επειδή δεν βασίζεσαι πια στις πωλήσεις των δίσκων για να ζήσεις, θα είναι δύσκολη η επόμενη περίοδος της "κρίσης". Δεν το έχω νιώσει ακόμα, αλλά όλοι βλέπουν ότι του χρόνου τα πράγματα θα δυσκολέψουν. Αν οι άνθρωποι μένουν στο σπίτι για να μη χαλάσουν λεφτά, τότε οι διοργανωτές δεν θα κλείνουν καλλιτέχνες να παίξουν - κι αυτός είναι ο μοναδικός τρόπος που εξοικονομούμε τα προς το ζην. Κάποιοι επίσης θα πρέπει να προετοιμαστούν να περικόψουν τις αμοιβές που ζητάνε. Oι DJ έχουν φτάσει στο σημείο να χρεώνουν τεράστια ποσά για τις υπηρεσίες τους...».

0

Live

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ο Μότσαρτ και τα μυστήρια

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Ο Μότσαρτ και τα μυστήρια

Η πιο διάσημη Συμφωνία του Βόλφγκανγκ Αμαντέους Μότσαρτ κρύβει ακόμη και σήμερα άλυτα μυστήρια για ακροατές και μελετητές, τόσο για τη δημιουργία της όσο και για την πρώτη της εκτέλεση. Η συναυλία της Κρατικής Ορχήστρας Αθηνών στις 21 Μαρτίου στο Μέγαρο Μουσικής, στην οποία θα ακουστεί το περίφημο έργο, γίνεται αφορμή για τη Ματούλα Κουστένη να «σκαλίσει» τη ζωή του μεγάλου συνθέτη και τις συνθήκες κάτω από τις οποίες γράφτηκαν τα τελευταία του έργα.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Δημήτρης Μπάκουλης: «Έχω σταθεί τυχερός λόγω του φύλου μου»

Lifo Videos / Δημήτρης Μπάκουλης: «Έχω σταθεί τυχερός λόγω του φύλου μου»

Ο τραγουδοποιός που ξεκίνησε από το YouTube μιλά για τη νέα του δουλειά «Η άνθρωπος», για την ανάγκη να σπάσουν τα γλωσσικά στερεότυπα και για τον σεξισμό που επικρατεί στη μουσική βιομηχανία. 
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Η «καταραμένη γενιά» των Βρετανίδων ποπ σταρ

Μουσική / Η «καταραμένη γενιά» των Βρετανίδων ποπ σταρ

Η μουσική βιομηχανία συχνά ρομαντικοποιεί τον πόνο, αλλά οι γυναίκες πληρώνουν το τίμημα. Από την Amy Winehouse μέχρι τη Duffy, πολλές επιτυχημένες τραγουδίστριες έχουν βρεθεί αντιμέτωπες με ανελέητη πίεση, κακοποίηση και προβλήματα ψυχικής υγείας.
THE LIFO TEAM
79’ με τον Παντελή Δημητριάδη

Μουσική / «Νιώθω ότι δεν μπορώ να συμπλεύσω με τον κόσμο γύρω μου»

Ο Παντελής Δημητριάδης, βασικός δημιουργός των Παιδιών της Παλαιότητας –αρχικά Κόρε. Ύδρο.– μιλά για όλα όσα τον κάνουν να νιώθει ως ένα ον σε μια παράλληλη πραγματικότητα, σε μια ειλικρινή συνέντευξη-απολογισμό με αφορμή τις εμφανίσεις τους στην Αθήνα.
M. HULOT
Laibach: «Μπορούμε να είμαστε όλα όσα φοβάστε και όλα όσα επιθυμείτε»

Μουσική / Laibach: «Μπορούμε να είμαστε όλα όσα φοβάστε και όλα όσα επιθυμείτε»

Λίγο πριν από την αποψινή της περφόρμανς στην Αθήνα (Gazarte), η ρηξικέλευθη σλοβένικη μουσική κολεκτίβα εκθέτει το καλλιτεχνικό και φιλοσοφικό της μανιφέστο στη LiFO «προειδοποιώντας» ότι δεν είναι εδώ για να προσφέρει την άνεση του ψέματος, αλλά τη δυσφορία της αλήθειας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Δημήτρης Παπαδημητρίου - Βερόνικα Δαβάκη: «Στο ρεμπέτικο έχουν ειπωθεί πράγματα πιο καίρια και πιο λακωνικά απ’ ό,τι στην υψηλή ποίηση»

Μουσική / «Στο ρεμπέτικο έχουν ειπωθεί πράγματα πιο καίρια απ’ ό,τι στην υψηλή ποίηση»

Με αφορμή τη νέα τους μουσική παράσταση με εντελώς άγνωστα τραγούδια των Παπαϊωάννου και Τούντα, ο Δημήτρης Παπαδημητρίου και η Βερόνικα Δαβάκη μιλάνε για όσα οραματίζονται για το «Ελληνικό Σχέδιο» που βρίσκεται στην υπηρεσία της ελληνικής μουσικής και των δημιουργών της.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Η ξανθιά φιλοδοξία της Sabrina Carpenter

Μουσική / Η Sabrina Carpenter ξέρει ακριβώς τι κάνει στην ποπ

Η πρώτη καλλιτέχνιδα που είχε ταυτόχρονα ένα νο1 άλμπουμ και τρία τραγούδια στην πεντάδα των UK Charts και τρια κομμάτια στην πεντάδα του Billboard Hot 100 –κάτι που είχε να συμβεί από την εποχή των Beatles– δεν είναι τόσο αθώα όσο φαίνεται. Στην πορεία, έχει σπάσει αρκετά στερεότυπα.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
«Ελάχιστοι άνθρωποι που ασχολήθηκαν με την τέχνη άφησαν παρακαταθήκη»

Οι Αθηναίοι / «Αυτό που λέμε ευτυχισμένη ζωή δεν υπάρχει»

Ο Θέμης Ανδρεάδης γνώρισε τεράστια επιτυχία με το σατιρικό τραγούδι αλλά το ρίσκο να ασχοληθεί με το αγαπημένο του είδος, την μπαλάντα, τον άφησε εκτός μουσικής για σχεδόν είκοσι χρόνια. Η επιστροφή του με ένα δίσκο βινυλίου με συμμετοχές μουσικών από τις νεότερες γενιές ανοίγει ένα νέο, πιο φωτεινό κεφάλαιο στη ζωή του.
M. HULOT
Σοστακόβιτς: Ο συνθέτης που έγραψε το σάουντρακ της ρωσικής ιστορίας

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Σοστακόβιτς: Ο συνθέτης που έγραψε το σάουντρακ της ρωσικής ιστορίας

Μισός αιώνας συμπληρώνεται φέτος από τον θάνατο του Ντμίτρι Σοστακόβιτς και η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών ερμηνεύει το Κοντσέρτο του για βιολί και ορχήστρα με σολίστα τον Βαντίμ Ρέπιν. Με αυτήν την αφορμή, η Ματούλα Κουστένη ξετυλίγει μια ιστορία ζωής και μουσικής που καθορίστηκε τόσο από την πολιτικές εξελίξεις και το πλαίσιο του σοβιετικού καθεστώτος, όσο και από τις προσωπικές επιλογές του μεγάλου Ρώσου συνθέτη.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Το αριστουργηματικό σετ των Pan Pot στην Αθήνα

Μουσική / Pan Pot: Πόσο καταπληκτική μουσική παίζει αυτό το δίδυμο;

Δεν είναι πλέον εικοσάρηδες, αλλά δεν καταφεύγουν μονάχα σε νοσταλγικούς ήχους. Συνεχίζουν να καθορίζουν ηχητικά το μέλλον της techno, κάτι που απέδειξαν και στο extended σετ τους στην Αθήνα.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΒΟΥΡΛΑΚΟΣ