Unboxing σ' ένα Μουσικό Κουτί: Όταν η Μποφίλιου τραγούδησε Ριάνα

Unboxing σ' ένα Μουσικό Κουτί: Όταν η Μποφίλιου τραγούδησε Ριάνα Facebook Twitter
Η Νατάσσα Μποφίλιου στο «Μουσικό Κουτί»
0

Στο κεφάλι μου ο Νίκος ήταν οι Φατμέ, η πρώτη κασέτα που αγόρασα μαζί με τις Μουσικές Ταξιαρχίες, και ο «Άσωτος Υιός» που κάπως δεν τον ξεπέρασα ποτέ. Κασέτες εταιρείας από την Τζίνα, χαμηλά στην Πανεπιστημίου.

Μετά είπε κι άλλα διάφορα και διαφορετικά κι εγώ άκουγα μόνο ξένη μουσική και 2-3 ελληνικά τραγουδάκια, κι ανάμεσα τον «Άσωτο Υιό» αλλά κι όλο τον δίσκο καμιά φορά, εις ανάμνηση της σπαταλημένης εφηβείας στα στενά στη Φωκίωνος και στο Κολωνάκι. Και τον άφησα. Και με άφησε.

Χθες λοιπόν έπεσα στο «Μουσικό Κουτί», τη νέα μουσική εκπομπή της ΕΡΤ, που ο Νίκος –κάτι ανάμεσα σε Bruce Springsteen και David Letterman– παρουσιάζει μαζί με την πολύ εντυπωσιακή –και οριακά φελινική καλλονή– Ρένα Μόρφη. Και είδα, χωρίς κρυμμένα ενοχικά, εκεί επάνω στους ταμπά δερμάτινους καναπέδες αυτό που μου έχει συμβεί κι εμένα πια. Μια μουσική ενηλικίωση ακαταμάχητα σουρεάλ.

Ακόμα και αν στα δικά τους τραγούδια η unplugged ποιότητα ήταν σχεδόν studio, όταν στο «Λαϊκό Τσα Τσα» του Πάνου Γαβαλά πέτυχα το «Let's Get Loud» ή στο «Mάλιστα Κύριε» άκουσα ένα βερολινέζικο καμπαρέ που θα συνόδευε ακόμα και ένα sleezy strip show, είδα αυτή την ενορχηστρωτική μαεστρία, το μουσικό diversity, και πραγματικά εντυπωσιάστηκα.

Μετά από τόσα χρόνια με μασημένα χιτάκια ή εναλλακτικά copy Μποφίλιου (ήταν η μία καλεσμένη τους) κι ένα ατέλειωτο πινγκ πονγκ τραγουδιστών/χορευτών με το ΥouTube, υπάρχει κάπου εκεί έξω ακόμα αυτό που λέμε μουσική αισθητική. Ανεπιτήδευτη. Σε ένα άλλο «γκεστάντ», που έλεγε κι ο Τζούμας στους «Απαράδεκτους».

Ε, κι αυτό το ένιωσα χθες στην ΕΡΤ. Δεν θα σταθώ στις συζητήσεις μεταξύ φίλων στα ιντερμέτζα που έβλεπα στο πλατό και, ΟΚ, όλοι θα θέλαμε τέτοιους φίλους, και αυτή είναι και μια εκπομπή συνεντεύξεων as well, αλλά θα σταθώ στην επιλογή και την απόδοση των κομματιών. Ούτε στην εξαιρετική μπάντα-κανονικό συγκρότημα, aka The Music Boxers με τον Λάμπη και τα άλλα παιδιά θα σταθώ.

Unboxing σ' ένα Μουσικό Κουτί: Όταν η Μποφίλιου τραγούδησε Ριάνα Facebook Twitter
Με καλεσμένους τη Νατάσσα Μποφίλιου και τον Φοίβο Δεληβοριά έκανε πρεμιέρα το «Μουσικό κουτί» της ΕΡΤ, με οικοδεσπότες τους Νίκο Πορτοκάλογλου και Ρένα Μόρφη.

Θα σταθώ στο μουσικό (κουτί). Ακόμα και αν στα δικά τους τραγούδια η unplugged ποιότητα ήταν σχεδόν studio, όταν στο «Λαϊκό Τσα Τσα» του Πάνου Γαβαλά πέτυχα το «Let's Get Loud» ή στο «Mάλιστα Κύριε» άκουσα ένα βερολινέζικο καμπαρέ που θα συνόδευε ακόμα και ένα sleezy strip show, είδα αυτή την ενορχηστρωτική μαεστρία, το μουσικό diversity, και πραγματικά εντυπωσιάστηκα.

Και είδα καλλιτέχνες με φαντασία, χωρίς συμπλεγματικά του έντεχνου ή του πολιτικού τραγουδιού –thank God– να διασκευάζουν με κέφι τη «Λίζα» του Κραουνάκη σε ένα saloon version ενώ τα τακούνια της Μόρφη ξήλωναν τις μπουχάρες του σκηνικού απ' τον χορό. Κι όταν πέρασαν το «Hey Jude» των Beatles μέσα στο «Η Αγάπη Ίσως Ξέρει» συγκινήθηκα. Αν λύγισα; Αργότερα. Στον «Καθρέφτη» του Φοίβου Δεληβοριά. Κι αν το ευχαριστήθηκα; Με μια βελγική μοναστηριακή μπίρα (σικ) και τα τσιγάρα μου –σόρι, δεν ταιριάζουν ατμιστές σε αυτές τις νύχτες– και με το χέρι όλο το βράδυ να γαργαλάει για να στείλω ένα μήνυμα. Δεν το 'στειλα. Ήθελα. Δεν το 'στειλα. Μπορεί την άλλη Τετάρτη. «Αυτή που περνάει, αυτή που περνάει...»

Θα 'χουμε προβλήματα φέτος μ' αυτό το κουτί. Ας είναι αυτά μόνο τα προβλήματα μας, Νίκο μου.

  

Το επεισόδιο είναι διαθέσιμο και στο ERTFLIX

 

Μουσική
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Μας αφορά σήμερα η Lady Gaga;

The Review / Μας αφορά σήμερα η Lady Gaga;

Ο Αλέξανδρος Διακοσάββας και ο δημοσιογράφος Γιάννης Τσιούλης aka Cartoon Dandy συζητούν για την πορεία και τα τελευταία βήματα στη μουσική και κινηματογραφική βιομηχανία μιας από τις μεγαλύτερες ποπ σταρ της τελευταίας 15ετίας και για το πόσο relevant είναι σήμερα.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
10 χρόνια μετά, ακόμη μας στοιχειώνει το «Ταπεινοί Και Πεινασμένοι»

Μουσική / Το «Ταπεινοί Και Πεινασμένοι» του ΛΕΞ ακόμη μας στοιχειώνει

Πέρασαν 10 χρόνια από την κυκλοφορία του πρώτου προσωπικού δίσκου του «Τ.Κ.Π.», που δεν ήταν απλώς ένα σημείο τομής για την εγχώρια ραπ σκηνή. Ήταν κάτι που σε άρπαζε και σε προσγείωνε με το ζόρι στην καθημερινότητα.
ΚΩΣΤΑΣ ΣΑΒΒΟΠΟΥΛΟΣ
Η Bipolia δεν φοβάται να παίζει μουσική στον δρόμο

Μουσική / Η Bipolia δεν φοβάται να παίζει μουσική στον δρόμο

«Είναι σίγουρα πιο χαλαρά στην Κυψέλη, πιο γειτονιά σε σχέση με την Ερμού»: Η νεαρή μουσικός φέρνει αναζωογονητική αύρα στα ελληνικά ροκ και ποπ δεδομένα με το ντεμπούτο άλμπουμ της και τις εμφανίσεις της στους δρόμους της Αθήνας.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
«Βλάσφημο, σατανιστικό, πορνογραφικό»: Η ιστορία του θρυλικού ‘666’, του άλμπουμ που σήμανε το τέλος των Aphrodite’s Child

Μουσική / «Βλάσφημο, σατανιστικό, πορνογραφικό»: Η ιστορία του θρυλικού «666», του άλμπουμ που σήμανε το τέλος των Aphrodite’s Child

Οι εξωφρενικές ιδέες του Νταλί, τα λάγνα φωνητικά της Ειρήνης Παπά και οι διαμάχες του Βαγγέλη Παπαθανασίου με τη δισκογραφική εταιρεία ήταν μόνο μερικά από τα επεισόδια της δημιουργίας ενός μνημειώδους άλμπουμ που επανακυκλοφορεί αυτές τις μέρες σε deluxe έκδοση.
THE LIFO TEAM
«Μόλις νιώσεις σιγουριά ως γυναίκα, θα προσπαθήσουν να σε σπρώξουν προς τα κάτω»

Μουσική / «Μόλις νιώσεις σιγουριά ως γυναίκα, θα προσπαθήσουν να σε σπρώξουν προς τα κάτω»

Aφήνοντας πίσω της την προηγούμενη ζωή της ως νοσοκόμα, μετά από παρότρυνση των ασθενών της να κυνηγήσει τα όνειρά της, η παραγωγός και καλλιτέχνιδα Kelly Lee Owens μιλά για την τελευταία της δουλειά, τις σημαντικές συνεργασίες της και τη μουσική που διαμορφώνει συνειδήσεις και επηρεάζει συναισθήματα.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Η σπουδαία επανεκκίνηση της Καμεράτα ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών

Μουσική / Η συγκινητική επανεκκίνηση της Καμεράτας

Τέσσερα χρόνια, δύο νομοθετικές παρεμβάσεις, τρεις υπουργικές αποφάσεις και μία εκκαθάριση χρειάστηκαν ώστε να μπορέσει η Καμεράτα-Ορχήστρα των Φίλων της Μουσικής να κάνει restart και να επανέλθει ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Beyoncé εναντίον Beatles: Τα βραβεία Grammy ξεπέρασαν κάθε όριο φαιδρότητας

Μουσική / Beyoncé εναντίον Beatles: Τα βραβεία Grammy ξεπέρασαν κάθε όριο φαιδρότητας

Η υποψηφιότητα ενός ξεχασμένου και μάλλον αδιάφορου κομματιού του Τζον Λένον για το βραβείο του δίσκου της χρονιάς φαίνεται να συμπυκνώνει όλη την σύγχυση και την έλλειψη σοβαρότητας που διακρίνει τον κουρασμένο μηχανισμό κύρους των Grammy.
THE LIFO TEAM
Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος αφηγείται τη ζωή του στη LIFO

Γεννήθηκε Σαν Σήμερα / Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος αφηγείται τη ζωή του στη LIFO

Δημοσιογράφος, στιχουργός. Θα ήταν ευχαριστημένος αν, απ’ όλα τα τραγούδια του, έμενε στην ιστορία το τετράστιχο: «Το απομεσήμερο έμοιαζε να στέκει, σαν αμάξι γέρικο, στην ανηφοριά».
ΣΤΑΥΡΟΣ ΔΙΟΣΚΟΥΡΙΔΗΣ
Stilpon: Η επιστροφή ενός Έλληνα κοσμοπολίτη του σύγχρονου ροκ

Μουσική / Stilpon: Η επιστροφή ενός Έλληνα κοσμοπολίτη του σύγχρονου ροκ

Ο Στίλπων Νέστωρ μαζί με εκλεκτούς καλεσμένους παρουσιάζουν αυτή την Πέμπτη στην Αθήνα τη νέα του δουλειά που έχει τίτλο «The Second Cloud Commission» και αποτελεί το απόγειο μιας δημιουργικής πορείας στο σύγχρονο ροκ που διανύει τέσσερις δεκαετίες.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Το κονσέρτο που σφράγισε μια βαθιά φιλία

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Το κονσέρτο που σφράγισε μια βαθιά φιλία

Η Ματούλα Κουστένη βουτά στα άδυτα μιας βαθιάς φιλίας, αυτής των Γιόζεφ Γιόακιμ και Γιοχάνες Μπραμς, που στηρίχτηκε στην καλλιτεχνική ιδιοφυΐα και τη χημεία αυτών των δύο μουσικών, αφήνοντας ένα μοναδικό ενθύμιο, το Κοντσέρτο για Βιολί και Ορχήστρα που υπογράφει -ποιος άλλος;- o Γιοχάνες Μπραμς.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Συναυλία Μαλερ

Μουσική / Ένας έξοχος Μάλερ του Κουρεντζή στο Μέγαρο

Ο Κουρεντζής βημάτισε αργά πάνω στο λεπτό σκοινί που συνδέει το υπαρκτό και του μαγικό, του εδώ και του επέκεινα, και με αδρές κινήσεις δεν παρουσίασε απλώς το Adagietto αλλά εξήγησε στον ακροατή κάθε του συλλαβή
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΧΑΜΠΙΔΗΣ