Τρεχαντήρια, περάματα, βαρκαλάδες, γαΐτες, τσερνίκια, λίμπερτι, μπότηδες και καραβόσκαρα, καμωμένα από μερακλήδες καραβομαραγκούς, στους ταρσανάδες της Σύρας, της Σάμου, της Σύμης και της Σκιάθου, έφτασαν στο λιμάνι των Μεθάνων, αναζητώντας τον σεβασμό και την αγάπη που τους πρέπει και τους οφείλεται.
Το 2ο Ναυτικό Σαλόνι παραδοσιακών σκαφών, που πραγματοποιήθηκε στα Μέθανα από τις 30 Μαΐου έως τις 2 Ιουνίου 2014, δικαίωσε τους αγώνες για διάσωση, συντήρηση και επιβίωση των παραδοσιακών σκαφών και καρνάγιων, που δυστυχώς λιγοστεύουν καθημερινά.
Η διοργάνωση έγινε από τον Ελληνικό Σύνδεσμο Παραδοσιακών Σκαφών - και την Ένωση Πλοιοκτητών Επαγγελματικών Σκαφών Τουρισμού, με την πολύτιμη βοήθεια του Δήμου Τροιζηνίας και του Λιμενικού Ταμείου Τροιζηνίας και Μεθάνων, υπό την αιγίδα των Υπουργείων Ναυτιλίας και Αιγαίου, Τουρισμού και του Ε.Ο.Τ.
Από το 1999, έτος ίδρυσης του “Ελληνικού Συνδέσμου Παραδοσιακών Σκαφών” (Ε.ΣΥ.ΠΑ.Σ.) ξεκίνησε ένας αγώνας για να σταματήσει η καταστροφή των ξύλινων παραδοσιακών σκαφών.
Νοσηρά μυαλά στην προσπάθεια περιορισμού της μεσογειακής αλιείας, βάσει ενός προγράμματος της Ε.Ε. και έναντι χρηματικών απολαβών, μετέτρεψαν τον μεγαλύτερο παράκτιο στόλο της Ευρώπης σε καυσόξυλα και δημιούργησαν άνεργους αλιείς καταστρέφοντας παράλληλα τον αλιευτικό μας στόλο.
Μέσα σε 13 χρόνια η Ελλάδα έχασε 10.100 μοναδικά ξύλινα σκάφη, τα οποία θα μπορούσαν να περιπλέουν το Αιγαίο και το Ιόνιο, συμμετέχοντας σε αναψυχή επιβατών, σε βοήθεια όσων κινδυνεύουν στη θάλασσα, στην περιβαλλοντική παρατήρηση και στην περιπολία για την αποτροπή παράνομων ενεργειών.
* Όλες οι φωτογραφίες προέρχονται από το “2ο Ναυτικό Σαλόνι
Παραδοσιακών Σκαφών”, που έγινε στα Μέθανα από τις 30
Μαΐου έως τις 2 Ιουνίου 2014.
Οι πληροφορίες προέρχονται από τον ιστότοπο του “Ελληνικού Συνδέσμου
Παραδοσιακών Σκαφών” και από το Δελτίο Τύπου του “2ου Ναυτικού
Σαλονιού Παραδοσιακών Σκαφών”
σχόλια