ΚΙΝΗΣΗ ΤΩΡΑ

Αμμόχωστος: μέσα στην πόλη-φάντασμα

Facebook Twitter
0

_______________________

Χθεσινό δημοσίευμα της κυπριακής εφημερίδας Πολίτης



Στο άνοιγμα της κλειστής πόλης της Αμμοχώστου, μόλις η Κυπριακή Δημοκρατία αναλάβει την προεδρία του Συμβουλίου της Ευρωπαϊκής Ένωσης, την 1η Ιουλίου, θα προχωρήσουν Τουρκία και κατοχικό καθεστώς, σύμφωνα με την τουρκική εφημερίδα «Milliyet», η οποία σε δημοσίευμα της τη Δευτέρα, υπό τον τίτλο «Άνοιγμα της πόλης-"φάντασμα"», γράφει πως το ψευδοκράτος ετοιμάζεται να κάνει «ένα ιστορικό βήμα».

Η Milliyet σημειώνει: «Όλοι οι Ελληνοκύπριοι θα μπορούν να επιστρέψουν στα σπίτια τους», υπό τουρκική διοίκηση, αναφέροντας πως έχουν ήδη αρχίσει οι εργασίες για μονομερές άνοιγμα των Βαρωσίων.

Σύμφωνα με τις πληροφορίες που επικαλείται η τουρκική εφημερίδα, το θέμα βρισκόταν στην ημερήσια διάταξη των συνομιλιών που είχε ο Τουρκοκύπριος ηγέτης, Ντερβίς Έρογλου, στην Άγκυρα στις 13 Μαρτίου.

Κατά το δημοσίευμα, την πρόταση υποστήριξαν ο Ντερβίς Έρογλου και οι συνεργάτες του, δηλαδή ο σύμβουλός του Κουτρέτ Οζερσάϊ και ο «υπουργός Εξωτερικών» Χουσεϊν Οζγκιουργκιούν, στις συναντήσεις που είχαν με τον Τούρκο πρόεδρο Αμπντουλάχ Γκιουλ, τον πρωθυπουργό Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν και τον υπουργό Εξωτερικών, Αχμέτ Νταβούτογλου. Σύμφωνα πάντα με την «Milliyet», η τουρκική κυβέρνηση φέρεται να αντιμετώπισε θετικά την πρότασή του.

Προς τούτο και η ετοιμασία έκθεσης στην οποία καταγράφεται ο αριθμός των Ελληνοκυπρίων που είναι ιδιοκτήτες ακινήτων στην περίκλειστη πόλη και που θα μπορέσουν να επιστρέψουν στην κλειστή πόλη και κάτω από ποιο ιδιοκτησιακό καθεστώς θα περιέλθουν οι εκεί περιουσίες.


Ένα ζήτημα το οποίο μένει να καθοριστεί είναι ο αριθμός των νεκρών.

Με βάση την έκθεση, θα κατονομάζεται ο προ του 1974 νόμιμος ιδιοκτήτης του ακινήτου και από εκεί και πέρα όσοι το επιθυμούν θα προσκληθούν να επιστρέψουν για εγκατάσταση στις περιουσίες τους, υπό βέβαια τουρκική διοίκηση. Τα όποια νομικά προβλήματα προκύπτουν θα επιλύονται στη λεγόμενη Επιτροπή Ακίνητης Ιδιοκτησίας.

Πηγές που επικαλείται η τουρκική εφημερίδα αναφέρουν πως με την έναρξη της κυπριακής προεδρίας στην ΕΕ θα υιοθετηθεί μία νέα στρατηγική στο Κυπριακό, αναφέροντας χαρακτηριστικά ότι η τουρκική διπλωματία «ήδη σηκώνει τα μανίκια της για να καθορίσει την τακτική που θα καθοριστεί». Σ' αυτό το πλαίσιο, την 1η Ιουλίου θα γίνει και το άνοιγμα των Βαρωσίων.

Σύμφωνα με την «Milliyet», στις επαφές του Ντ.Έρογλου έγινε πολύς λόγος και για τον τερματισμό των συνομιλιών για το Κυπριακό, με την ανάληψη της προεδρίας της ΕΕ από την Κυπριακή Δημοκρατία, με τον Τούρκο πρωθυπουργό να είναι εκείνος που έστειλε το μήνυμα ότι οι συνομιλίες πρέπει να διακοπούν (θέση που επαναλαμβάνει διαρκώς σε όλα τα διεθνή φόρα ο Εγκεμέν Μπαγίς).

Ωστόσο, η τουρκική εφημερίδα αναφέρεται και σε διαφωνία Γκιουλ-Ερντογάν σχετικά με τη διακοπή όχι τόσο των διαπραγματεύσεων ΕΕ-Τουρκίας, όσο των διαπραγματεύσεων για το Κυπριακό όταν η Κυπριακή Δημοκρατία αναλάβει την προεδρία του Συμβουλίου της ΕΕ.

Σύμφωνα με το δημοσίευμα, ο Αμπντουλάχ Γκιουλ τόνισε ότι οι διαπραγματεύσεις θα πρέπει να συνεχιστούν και μετά την 1η Ιουλίου, προκειμένου να αποφευχθούν περισσότερα προβλήματα με την ΕΕ, θέση όμως που όπως φαίνεται βρίσκει αντίθετους τόσο τους Ερντογάν και Νταβούτογλου όσο και τον Έρογλου.

Τέλος, στο δημοσίευμά της η «Milliyet» αναφέρεται και στην πρόταση του προέδρου της Κύπρου  Δημήτρη Χριστόφια, για επιστροφή των Βαρωσίων και επαναλειτουργία του λιμανιού υπό την Ευρωπαϊκή Ένωση, πρόταση η οποία εκκρεμεί εδώ και πολύ καιρό.

Ωστόσο, η τουρκική εφημερίδα θεωρεί ότι τώρα, με την πρόταση για επιστροφή Ελληνοκυπρίων στην κλειστή πόλη υπό τουρκική διοίκηση, το σχετικό αίτημα ικανοποιείται.

Φωτογραφία
0

ΚΙΝΗΣΗ ΤΩΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Άγγελος Μπαράι: «Βλέπω τη φωτογραφία ως μέσο επούλωσης τραυμάτων»

Φωτογραφία / Άγγελος Μπαράι: «Βλέπω τη φωτογραφία ως μέσο επούλωσης τραυμάτων»

Ο βραβευμένος φωτογράφος εστιάζει στα ανθρώπινα δικαιώματα, τις ευάλωτες κοινωνικές ομάδες, τη μετανάστευση και το προσφυγικό, δίνοντας φωνή σε ανθρώπους και ιστορίες που θα έμεναν στο σκοτάδι.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Στο Παρίσι μετά τους Ολυμπιακούς, ο Σουρεαλισμός ήρθε να κατακτήσει την πόλη

Φωτογραφία / Μια επίσκεψη σε ένα Παρίσι που αναζητά την επόμενη μέρα

Στο ανακαινισμένο Grand Palais, με επίκεντρο τον σουρεαλισμό, την τέχνη και καλεσμένο τον Τζιμ Τζάρμους, η Paris Photo 2024 καθρεφτίζει μια πόλη που επαναπροσδιορίζεται πολιτιστικά μετά τους Ολυμπιακούς.
ΟΡΕΣΤΗΣ ΣΕΦΕΡΟΓΛΟΥ
Φωτογραφική έκθεση για την επανένωση της Γερμανίας 35 χρονια μετά από την πτώση του Τείχους του Βερολίνου

Πολιτισμός / Φωτογραφική έκθεση για την επανένωση της Γερμανίας 35 χρονια μετά από την πτώση του Τείχους του Βερολίνου

Με αφορμή τα 35 χρόνια από την Πτώση του Τείχους (09.11.89) μια φωτογραφική έκθεση με τίτλο «Dream on- Βερολίνο, δεκαετία του 90» αποτυπώνει την κρίσιμη αυτή δεκαετία μετάβασης ανάμεσα στο παρελθόν και το αβέβαιο μέλλον, την αισιοδοξία και το φόβο για το νέο Βερολίνο
ΕΙΡΗΝΗ ΑΝΑΣΤΑΣΟΠΟΥΛΟΥ, ΒΕΡΟΛΙΝΟ
Η αθέατη Αίγυπτος του Denis Dailleux

Φωτογραφία / Η αθέατη Αίγυπτος του Denis Dailleux

Ο βραβευμένος Γάλλος φωτογράφος που έχει καταγράψει μοναδικά τις φτωχογειτονιές του Καΐρου, τους γονείς των Μαρτύρων της Επανάστασης, νεαρούς γυμνασμένους άντρες δίπλα σε μαυροφορεμένες μανάδες αλλά και λαμπερούς σταρ του κινηματογράφου, εξηγεί πώς ξεκίνησε η ιδιότυπη και πολύχρονη αυτή διαδρομή του.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ισπανία: Έκθεση αφιερωμένη στο έργο του Ίρβινγκ Πεν στο Ίδρυμα MOP στη Λα Κορούνια

Φωτογραφία / Ισπανία: Έκθεση αφιερωμένη στο έργο του Ίρβινγκ Πεν στο Ίδρυμα MOP στη Λα Κορούνια

Πορτρέτα διάσημων και σκηνές δρόμου περιλαμβάνονται στην έκθεση «Irving Penn: Centennial» που διοργανώνεται από το Μητροπολιτικό Μουσείο Τέχνης της Νέας Υόρκης και παρουσιάζεται στην Ισπανία
LIFO NEWSROOM
Ζήτημα ζωής και θανάτου: Το θρυλικό φωτογραφικό βιβλίο του Peter Hujar επανεκδίδεται μετά από σχεδόν μισό αιώνα

Φωτογραφία / Ζήτημα ζωής και θανάτου: Το θρυλικό φωτογραφικό βιβλίο του Peter Hujar επανεκδίδεται μετά από σχεδόν μισό αιώνα

Το λεύκωμα «Portraits in Life and Death» εξελίχθηκε σε θρύλο τις δεκαετίες μετά τον θάνατο του φωτογράφου το 1987 και έγινε το σύμβολο ενός χαμένου κόσμου που ζούσε και δημιουργούσε στο νεοϋρκέζικο downtown.
THE LIFO TEAM
Enri Canaj, φωτογράφος

Φωτογραφία / Enri Canaj: «Δεν έχω εξοικειωθεί με τον πόνο»

Ο φωτογράφος των ασπρόμαυρων κάδρων, που κατέγραψε την Ελλάδα της κρίσης και το μεταναστευτικό ζήτημα της Ευρώπης, μιλά για τη δική του πορεία μετανάστευσης, για το πώς ο ερχομός του από τα Τίρανα στην Αθήνα ήταν μια «έκρηξη» μέσα στο κεφάλι του. Και είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας
M. HULOT
Οι φιναλίστ του διαγωνισμού φωτογραφίας Australian Life 2024 - σε εικόνες

Φωτογραφία / Η ζωή στην Αυστραλία μέσα από τον διαγωνισμό φωτογραφίας Australian Life 2024

Εκτροφή προβάτων, βρικόλακες στο σαλόνι, Αβορίγινες στη γη τους και στα σπίτια τους: Μια περιήγηση στην Αυστραλία μέσα από τις εικόνες των φιναλίστ του διαγωνισμού φωτογραφίας Australian Life 2024.
THE LIFO TEAM
Κοιτάζοντας τους άλλους: Η Μαρτίν Φρανκ στην Άνδρο 

Φωτογραφία / «Κοιτάζοντας τους άλλους»: Οι ανθρωποκεντρικές εικόνες της Μαρτίν Φρανκ σε μια έκθεση στην Άνδρο

Στη χώρα της Άνδρου, στο Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης του Ιδρύματος Βασίλη και Ελίζας Γουλανδρή, 150 φωτογραφίες και αρχειακό υλικό αναδεικνύουν τη δημιουργική πορεία μιας καλλιτέχνιδας που παραμένει ελάχιστα γνωστή σήμερα στη διεθνή κοινότητα ενώ το έργο της συχνά ταυτίζεται με αυτό του Καρτιέ-Μπρεσόν.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ