Από εδώ στην αιωνιότητα: Για πρώτη φορά στο φως οι χαμένες φωτογραφίες του Πολ Μακάρτνεϊ από την έκρηξη της Beatlemania

Από εδώ στην αιωνιότητα: Για πρώτη φορά στο φως οι χαμένες φωτογραφίες του Πολ Μακάρτνεϊ από την έκρηξη της Beatlemania Facebook Twitter
Οι Beatles στο Σέντραλ Παρκ, Φεβρουάριος 1964
0

«Κάπου στο πίσω μέρος του μυαλού μου, πάντα ήξερα ότι είχα τραβήξει κάποιες φωτογραφίες τη δεκαετία του 1960», γράφει ο Πολ Μακάρτνεϊ στο λεύκωμα με τίτλο “1964: Eyes of the Storm – Photographs and Reflections by Paul McCartney”

«Στην αρχή, δεν μπορούσα να προσδιορίσω το έτος, αλλά ήμουν σίγουρος ότι ήμασταν αρκετά νέοι, ακριβώς όταν οι Beatles απογειώνονταν. Ποτέ δεν προσπάθησα να βρω αυτή τη συλλογή – όχι συνειδητά, τουλάχιστον – αλλά πίστευα ότι θα εμφανιζόταν με κάποιο τρόπο την κατάλληλη στιγμή. Και ενώ ετοιμαζόμασταν για μια έκθεση με τις φωτογραφίες της αείμνηστης συζύγου μου Λίντα το 2020, ανακάλυψα αυτές τις φωτογραφίες που είχαν διατηρηθεί στα αρχεία μου».

«Όποιος ξαναβρίσκει ένα προσωπικό κειμήλιο ή έναν οικογενειακό θησαυρό, κατακλύζεται αμέσως από αναμνήσεις και συναισθήματα, τα οποία στη συνέχεια ενεργοποιούν συνειρμούς θαμμένους στη θολούρα του χρόνου. Αυτή ακριβώς ήταν η εμπειρία μου όταν είδα αυτές τις φωτογραφίες, οι οποίες τραβήχτηκαν όλες κατά τη διάρκεια μιας έντονης τρίμηνης περιόδου, με αποκορύφωμα τον Φεβρουάριο του 1964.

Ήταν μια περίοδος που επικρατούσε στη ζωή μας – πώς αλλιώς να το πεις; –  πανδαιμόνιο. Κι εμείς, τέσσερις τύποι από το Λίβερπουλ, δεν μπορούσαμε να συνειδητοποιήσουμε τότε τις συνέπειες αυτού που κάναμε.

Ήταν μια θαυμάσια αίσθηση γιατί με βύθισαν κατευθείαν στο τότε. Ήταν η δική μου καταγραφή του πρώτου μας μεγάλου ταξιδιού, ένα φωτογραφικό ημερολόγιο των Beatles σε έξι πόλεις, ξεκινώντας από το Λίβερπουλ και το Λονδίνο, μετά στο Παρίσι, και στη συνέχεια εκεί που πραγματώθηκε αυτό που θεωρούσαμε ως τη μεγάλη μας στιγμή, την πρώτη μας επίσκεψη ως γκρουπ στην Αμερική –  Νέα Υόρκη, Ουάσιγκτον και Μαϊάμι –  στη χώρα όπου, τουλάχιστον στο μυαλό μας, γεννιόταν το μέλλον της μουσικής».

Από εδώ στην αιωνιότητα: Για πρώτη φορά στο φως οι χαμένες φωτογραφίες του Πολ Μακάρτνεϊ από την έκρηξη της Beatlemania Facebook Twitter
Αυτοπροσωπογραφία στο Παρίσι.

«Ήταν μια περίοδος που επικρατούσε στη ζωή μας – πώς αλλιώς να το πεις; –  πανδαιμόνιο. Κι εμείς, τέσσερις τύποι από το Λίβερπουλ, δεν μπορούσαμε να συνειδητοποιήσουμε τότε τις συνέπειες αυτού που κάναμε. Στα τέλη Φεβρουαρίου του 1964, μετά την επίσκεψή μας στην Αμερική και τις τρεις εμφανίσεις στο Ed Sullivan Show, έπρεπε επιτέλους να παραδεχτούμε ότι τελικά δεν θα σβήναμε όπως είχε συμβεί σε τόσα πολλά συγκροτήματα. Ήμασταν στην εμπροσθοφυλακή για κάτι πιο σημαντικό, για μια επανάσταση στην κουλτούρα».

Από εδώ στην αιωνιότητα: Για πρώτη φορά στο φως οι χαμένες φωτογραφίες του Πολ Μακάρτνεϊ από την έκρηξη της Beatlemania Facebook Twitter
Άφιξη στο Μαϊάμι για την δεύτερη εμφάνιση των Beatles στο σόου του Εντ Σάλιβαν.
Από εδώ στην αιωνιότητα: Για πρώτη φορά στο φως οι χαμένες φωτογραφίες του Πολ Μακάρτνεϊ από την έκρηξη της Beatlemania Facebook Twitter
Ο Ρίνγκο στην πτήση για το Μαϊάμι.
Από εδώ στην αιωνιότητα: Για πρώτη φορά στο φως οι χαμένες φωτογραφίες του Πολ Μακάρτνεϊ από την έκρηξη της Beatlemania Facebook Twitter
Ανέμελες στιγμές στο Μαϊάμι.
Από εδώ στην αιωνιότητα: Για πρώτη φορά στο φως οι χαμένες φωτογραφίες του Πολ Μακάρτνεϊ από την έκρηξη της Beatlemania Facebook Twitter
Ανέμελες στιγμές στο Μαϊάμι.
Από εδώ στην αιωνιότητα: Για πρώτη φορά στο φως οι χαμένες φωτογραφίες του Πολ Μακάρτνεϊ από την έκρηξη της Beatlemania Facebook Twitter
Ανέμελες στιγμές στο Μαϊάμι.
Από εδώ στην αιωνιότητα: Για πρώτη φορά στο φως οι χαμένες φωτογραφίες του Πολ Μακάρτνεϊ από την έκρηξη της Beatlemania Facebook Twitter
Ανέμελες στιγμές στο Μαϊάμι.
Ο Τζορτζ στο Μαϊάμι Facebook Twitter
Ανέμελες στιγμές στο Μαϊάμι.
Από εδώ στην αιωνιότητα: Για πρώτη φορά στο φως οι χαμένες φωτογραφίες του Πολ Μακάρτνεϊ από την έκρηξη της Beatlemania Facebook Twitter
Ο Τζορτζ και ο Τζον στο Λίβερπουλ, Δεκέμβριος 1963.
Από εδώ στην αιωνιότητα: Για πρώτη φορά στο φως οι χαμένες φωτογραφίες του Πολ Μακάρτνεϊ από την έκρηξη της Beatlemania Facebook Twitter
Μήνυμα στην άμμο από οπαδούς του γκρουπ έξω από το ξενοδοχείο τους στο Μαϊάμι.

Η φωτογραφική έκθεση με τίτλο “Paul McCartney Photographs 1963-64: Eyes of the Storm” θα πραγματοποιηθεί στην Εθνική Πινακοθήκη του Λονδίνου από τις 28 Ιουνίου μέχρι την 1 Οκτωβρίου 2023.

Πηγή: The Guardian

Φωτογραφία
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Άγγελος Μπαράι: «Βλέπω τη φωτογραφία ως μέσο επούλωσης τραυμάτων»

Φωτογραφία / Άγγελος Μπαράι: «Βλέπω τη φωτογραφία ως μέσο επούλωσης τραυμάτων»

Ο βραβευμένος φωτογράφος εστιάζει στα ανθρώπινα δικαιώματα, τις ευάλωτες κοινωνικές ομάδες, τη μετανάστευση και το προσφυγικό, δίνοντας φωνή σε ανθρώπους και ιστορίες που θα έμεναν στο σκοτάδι.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Στο Παρίσι μετά τους Ολυμπιακούς, ο Σουρεαλισμός ήρθε να κατακτήσει την πόλη

Φωτογραφία / Μια επίσκεψη σε ένα Παρίσι που αναζητά την επόμενη μέρα

Στο ανακαινισμένο Grand Palais, με επίκεντρο τον σουρεαλισμό, την τέχνη και καλεσμένο τον Τζιμ Τζάρμους, η Paris Photo 2024 καθρεφτίζει μια πόλη που επαναπροσδιορίζεται πολιτιστικά μετά τους Ολυμπιακούς.
ΟΡΕΣΤΗΣ ΣΕΦΕΡΟΓΛΟΥ
Φωτογραφική έκθεση για την επανένωση της Γερμανίας 35 χρονια μετά από την πτώση του Τείχους του Βερολίνου

Πολιτισμός / Φωτογραφική έκθεση για την επανένωση της Γερμανίας 35 χρονια μετά από την πτώση του Τείχους του Βερολίνου

Με αφορμή τα 35 χρόνια από την Πτώση του Τείχους (09.11.89) μια φωτογραφική έκθεση με τίτλο «Dream on- Βερολίνο, δεκαετία του 90» αποτυπώνει την κρίσιμη αυτή δεκαετία μετάβασης ανάμεσα στο παρελθόν και το αβέβαιο μέλλον, την αισιοδοξία και το φόβο για το νέο Βερολίνο
ΕΙΡΗΝΗ ΑΝΑΣΤΑΣΟΠΟΥΛΟΥ, ΒΕΡΟΛΙΝΟ
Η αθέατη Αίγυπτος του Denis Dailleux

Φωτογραφία / Η αθέατη Αίγυπτος του Denis Dailleux

Ο βραβευμένος Γάλλος φωτογράφος που έχει καταγράψει μοναδικά τις φτωχογειτονιές του Καΐρου, τους γονείς των Μαρτύρων της Επανάστασης, νεαρούς γυμνασμένους άντρες δίπλα σε μαυροφορεμένες μανάδες αλλά και λαμπερούς σταρ του κινηματογράφου, εξηγεί πώς ξεκίνησε η ιδιότυπη και πολύχρονη αυτή διαδρομή του.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ισπανία: Έκθεση αφιερωμένη στο έργο του Ίρβινγκ Πεν στο Ίδρυμα MOP στη Λα Κορούνια

Φωτογραφία / Ισπανία: Έκθεση αφιερωμένη στο έργο του Ίρβινγκ Πεν στο Ίδρυμα MOP στη Λα Κορούνια

Πορτρέτα διάσημων και σκηνές δρόμου περιλαμβάνονται στην έκθεση «Irving Penn: Centennial» που διοργανώνεται από το Μητροπολιτικό Μουσείο Τέχνης της Νέας Υόρκης και παρουσιάζεται στην Ισπανία
LIFO NEWSROOM
Ζήτημα ζωής και θανάτου: Το θρυλικό φωτογραφικό βιβλίο του Peter Hujar επανεκδίδεται μετά από σχεδόν μισό αιώνα

Φωτογραφία / Ζήτημα ζωής και θανάτου: Το θρυλικό φωτογραφικό βιβλίο του Peter Hujar επανεκδίδεται μετά από σχεδόν μισό αιώνα

Το λεύκωμα «Portraits in Life and Death» εξελίχθηκε σε θρύλο τις δεκαετίες μετά τον θάνατο του φωτογράφου το 1987 και έγινε το σύμβολο ενός χαμένου κόσμου που ζούσε και δημιουργούσε στο νεοϋρκέζικο downtown.
THE LIFO TEAM
Enri Canaj, φωτογράφος

Φωτογραφία / Enri Canaj: «Δεν έχω εξοικειωθεί με τον πόνο»

Ο φωτογράφος των ασπρόμαυρων κάδρων, που κατέγραψε την Ελλάδα της κρίσης και το μεταναστευτικό ζήτημα της Ευρώπης, μιλά για τη δική του πορεία μετανάστευσης, για το πώς ο ερχομός του από τα Τίρανα στην Αθήνα ήταν μια «έκρηξη» μέσα στο κεφάλι του. Και είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας
M. HULOT
Οι φιναλίστ του διαγωνισμού φωτογραφίας Australian Life 2024 - σε εικόνες

Φωτογραφία / Η ζωή στην Αυστραλία μέσα από τον διαγωνισμό φωτογραφίας Australian Life 2024

Εκτροφή προβάτων, βρικόλακες στο σαλόνι, Αβορίγινες στη γη τους και στα σπίτια τους: Μια περιήγηση στην Αυστραλία μέσα από τις εικόνες των φιναλίστ του διαγωνισμού φωτογραφίας Australian Life 2024.
THE LIFO TEAM
Κοιτάζοντας τους άλλους: Η Μαρτίν Φρανκ στην Άνδρο 

Φωτογραφία / «Κοιτάζοντας τους άλλους»: Οι ανθρωποκεντρικές εικόνες της Μαρτίν Φρανκ σε μια έκθεση στην Άνδρο

Στη χώρα της Άνδρου, στο Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης του Ιδρύματος Βασίλη και Ελίζας Γουλανδρή, 150 φωτογραφίες και αρχειακό υλικό αναδεικνύουν τη δημιουργική πορεία μιας καλλιτέχνιδας που παραμένει ελάχιστα γνωστή σήμερα στη διεθνή κοινότητα ενώ το έργο της συχνά ταυτίζεται με αυτό του Καρτιέ-Μπρεσόν.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ