Ο φετινός διαγωνισμός καλύτερης φωτογραφίας της SONY ξεπέρασε σε συμμετοχές κάθε προσδοκία. 230.013 ήταν συνολικά οι συμμετοχές από 186 χώρες αποτύπωσαν στο φακό τους τα πιο ενδιαφέρονται και απίθανα στιγμιότυπα του πλανήτη. Από τους κυνηγούς με αετούς της Νότιας Κίνας μέχρι την Οδύσσεια των Αφγανών προσφύγων για να φτάσουν στην Ευρώπη, αυτοί είναι οι μεγάλοι νικητές στις επαγγελματικές κατηγορίες των Sοny Awards. Και ανάμεσα τους, ένας δικός μας, ο Έλληνας φωτογράφος Άγγελος Τζωρτζίνης.
Η εκπαίδευση μεγάλων, αρπακτικών πτηνών περιλαμβάνει μία σειρά από αρχαίους κανόνες, τους οποίους οι κυνηγοί της φυλής Altai Kazakh που ζουν στα βουνά της δυτικής Κίνας, στα σύνορα με το Καζακστάν, τη Ρωσία και τη Μογγολία, διαφυλάσσουν και περνούν στις μελλοντικές γενιές.
Ο εικονιζόμενος ονομάζεται Mohsen Mortazavi, είναι 34 ετών και ζει στην Τεχεράνη. Την πρώτη μέρα που πήγε για δουλειά το 2012, ο συνάδελφος του τον υποδέχτηκε με τρία λίτρα θειικού οξέος, και ύστερα τον μαχαίρωσε 16 φορές, θεωρώντας τον άδικα υπεύθυνο για κάποιες τηλεφωνικές φάρσες. Ο Mohsen έχασε το δεξί του μάτι, το δέρμα του κεφαλιού και το δεξί του τύμπανο. Χρειάζεται κι άλλες εγχειρήσεις.
«Πάντα αναρωτιόμουν πως θα ήταν να ανακάλυπτε κανείς έναν καινούργιο, τελείως διαφορετικό κόσμο και να τον φωτογραφίζει για πρώτη φορά. Έτσι, εμπνεύστηκα το συγκεκριμένο πρότζεκτ που έχει ως θεματική την εξερεύνηση του διαστήματος και την ανακάλυψη», λέει για τη φωτογραφία του ο Γάλλος Julien Mauve.
Η Ναμίμπια είναι μία από τις πιο αραιοκατοικημένες περιοχές του πλανήτη. Ένα γυμνό, άγονο, αλλά διαρκώς εναλλασσόμενο τοπίο. Στη φωτογραφία ένας ρινόκερος αιμορραγεί στο έδαφος και τον ουρανό.
Η Γερμανίδα φωτογράφος Kirstin Schmitt αποκαλεί τη συγκεκριμένη δουλειά ως «ένα πορτρέτο της Κουβανικής ιδιοσυγκρασίας και ταυτόχρονα μία σπουδή πάνω στην αναμονή. Περιμένοντας την κατάλληλη στιγμή, περιμένοντας το αύριο, περιμένοντας την αλλαγή, περιμένοντας κάποιον ή κάτι που φέρνει μαζί του τη λύτρωση - Ίσως».
Η Chelse, 21 ετών, ζει μαζί με την κοπέλα της Eric και το φίλο της Alvin, στο τροχόσπιτο της μητέρας της κοντά στο Beckley, της δυτικής Βιρτζίνια. Καπνίζουν oξυκωδόνη λίγο πριν πάνε σε ένα πάρτι για το Halloween. Η δυτική Βιρτζίνια είναι η νούμερο ένα πολιτεία στις ΗΠΑ στην κατανάλωση χαπιών, κάτι που μερικώς οφείλεται στην κατάρρευση της ανθρακοβιομηχανίας.
O Linares τράβηξε τα πορτρέτα των αθλητών που κέρδισαν το αργυρό μετάλλιο, αμέσως μετά την ήττα τους στα πρωταθλήματα μποξ που έγιναν στη Κοπεγχάγη.
Η 25χρονη Monjama Moussa κατάγεται από το Goderich της Σιέρα Λεόνε, είναι παντρεμένη και μητέρα τεσσάρων παιδιών. Όταν νόσησε από τον ιό Έμπολα, η ιταλική ΜΚΟ «NGO Emergency» την περιέθαλψε και την έκανε καλά. Όταν όμως επέστρεψε στο σπίτι της, η οικογένεια της, θεωρώντας ότι η ανάρρωσή της σήμαινε πως ήταν δαιμονισμένη, την έδιωξε. Έχασε τα παιδιά και τη δουλειά της. Σήμερα εργάζεται ως καθαρίστρια στο νοσοκομείο της γενέτειράς της.
Ένας νεαρός Βουδιστής μοναχός από το Θιβέτ στέκεται μπροστά από το κοπάδι του με γιακ, στον καλοκαιρινό βοσκότοπο της οικογένειας που βρίσκεται στο οροπέδιο του Θιβέτ, στην επαρχία Qinghai της Κίνας.
H σειρά «Empire of Dust» είναι τραβηγμένη στη νότια Ιταλία, εκεί όπου η οικονομική κρίση και η διαφθορά έχουν μετατρέψει την ύπαιθρο σε έναν ερημότοπο με μισοτελειωμένα κτίσματα.
Ο Κοσοβάρος φωτογράφος Idrizi γύρισε τη Βραζιλία προσπαθώντας να καταγράψει με το φακό του την τρανς κοινότητα της χώρας. Για τίτλο της σειράς επέλεξε το όνομα της αεροπορικής εταιρείας «TransBrasil» προκειμένου να καταδείξει το εύρος της ταυτότητας των ανθρώπινων φύλων.
Ο Έλληνας φωτογράφος του γαλλικού πρακτορείου Άγγελος Τζωρτζίνης κέρδισε στη δική του κατηγορία αποτυπώνοντας την προσφυγική κρίση. Ένας Αφγανός πρόσφυγας κουβαλά το παιδί του καθώς φτάνουν σε παραλία της Κω, το Μάιο του 2015.
Ο Amorosino εξηγεί: «Τόνοι από ντομάτες καλλιεργούνται στα χωράφια της νότιας Ιταλίας και συλλέγονται από περίπου 19.000 εργάτες, οι οποίοι πληρώνονται ένα με δύο ευρώ το τελάρο. Το 2015, 13 άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους στα χωράφια εξαιτίας των υψηλών θερμοκρασιών. Πολλοί από αυτούς που εργάζονται στη συγκομιδή είναι μετανάστες. Στις ντομάτες, ακόμη λερωμένες από το χώμα της γης, διέκρινα το αποτύπωμα ενός εργάτη, και προσπάθησα να φανταστώ τις ιστορίες τους. Τις ώρες που ξόδεψαν κάτω από τον ήλιο, την ελπίδα, τη λαχτάρα να εργαστούν».
Ο Ιταλός φωτογράφος Alberto Alicata ιχνηλατεί την ιστορία της φωτογραφίας, χρησιμοποιώντας γνωστά σύμβολα της κουλτούρας του δυτικού πολιτισμού. Σε αυτή την περίπτωση μία κούκλα Barbie χρησιμοποιείται στην αντιγραφή μίας διάσημης εικόνας του Guy Bourdin.