H Georgia O’Keeffe ζωγράφιζε υπέροχα. Αλλά ήξερε υπέροχα και να ποζάρει

H Georgia O’Keeffe ζωγράφιζε υπέροχα. Αλλά ήξερε υπέροχα και να ποζάρει Facebook Twitter
National Gallery of Art, Washington, Alfred Stieglitz Collection. © The J. Paul Getty Trust
0

Μια νέα αναδρομική έκθεση της Georgia O'Keeffe ξεκίνησε χτές στην Tate Modern του Λονδίνου και πρόκειται για την μεγαλύτερη έκθεση έργων της που παρουσιάζεται εκτός Αμερικής. Η Georgia O'Keeffe -που έκανε το ντεμπούτο της στα καλλιτεχνικά δρώμενα το 1916 και αμέσως αναγνωρίστηκε ως κεντρική φιγούρα του αμερικανικού μοντερνισμού- είναι κυρίως γνωστή για τα έργα της με τα υπερμεγέθη λουλούδια, τα  κρανία ζώων, και τα τοπία της ερήμου στο Νέο Μεξικό. Η έκθεση συγκεντρώνει 100 από τα πιο σημαντικά έργα της, συμπεριλαμβανομένου και του Jimson Weed / Λευκό λουλούδι Νο 1,έργο της του 1932 και το πιο ακριβό έργο

ζωγραφικής από γυναίκα καλλιτέχνη που πουλήθηκε ποτέ σε δημοπρασία. Ένα κομμάτι της έκθεσης είναι αφιερωμένο στη σχέση της με τον σύζυγό της, φωτογράφο και ιδρυτή της γκαλερί 291 στη Νέα Υόρκη, τον Alfred Stieglitz ο οποίος και την φωτογράφισε περισσότερες από 300 φορές μεταξύ του 1917 και του 1937. Παρακάτω μερικές χαρακτηριστικές φωτογραφίες του Stieglitz's από τη σειρά του 1929 "Georgia O'Keeffe – After Return from New Mexico" όπου υποδηλώνεται υπογείως και η μοναδική τους σχέση.

H Georgia O’Keeffe ζωγράφιζε υπέροχα. Αλλά ήξερε υπέροχα και να ποζάρει Facebook Twitter
Alfred Stieglitz, “Πορτρέτο της Georgia, No .1,” 1923. George Eastman Museum. © 2016 Georgia O’Keeffe Museum
H Georgia O’Keeffe ζωγράφιζε υπέροχα. Αλλά ήξερε υπέροχα και να ποζάρει Facebook Twitter
Alfred Stieglitz, “Georgia O’Keeffe – Χέρια και Κρανίο Αλόγου,” 1931. The J. Paul Getty Museum; © The J. Paul Getty Trust
H Georgia O’Keeffe ζωγράφιζε υπέροχα. Αλλά ήξερε υπέροχα και να ποζάρει Facebook Twitter
Alfred Stieglitz, “Georgia O’Keeffe,” 1918. The J. Paul Getty Museum, Los Angeles; © The J. Paul Getty Trust
H Georgia O’Keeffe ζωγράφιζε υπέροχα. Αλλά ήξερε υπέροχα και να ποζάρει Facebook Twitter
Alfred Stieglitz, “Georgia O’Keeffe,” 1920. National Gallery of Art, Washington, Alfred Stieglitz Collection. © Board of Trustees, National Gallery of Art, Washington
H Georgia O’Keeffe ζωγράφιζε υπέροχα. Αλλά ήξερε υπέροχα και να ποζάρει Facebook Twitter
Alfred Stieglitz, “Georgia O’Keeffe — Χέρια” c.1919. The J. Paul Getty Museum. © The J. Paul Getty Trust
H Georgia O’Keeffe ζωγράφιζε υπέροχα. Αλλά ήξερε υπέροχα και να ποζάρει Facebook Twitter
Alfred Stieglitz,“Georgia O’Keeffe,” 1918. National Gallery of Art, Washington, Alfred Stieglitz Collection, 1980. © Board of Trustees, National Gallery of Art, Washington
H Georgia O’Keeffe ζωγράφιζε υπέροχα. Αλλά ήξερε υπέροχα και να ποζάρει Facebook Twitter
Alfred Stieglitz, “Η Georgia O’Keeffe με ακουαρέλες” 1918. George Eastman Museum. © 2016 Georgia O’Keeffe Museum/ DACS, London
H Georgia O’Keeffe ζωγράφιζε υπέροχα. Αλλά ήξερε υπέροχα και να ποζάρει Facebook Twitter
Alfred Stieglitz, “Πορτρέτο της Georgia No. 3,” 1923. Ackland Art Museum, The University of North Carolina at Chapel Hill. © 2016 Georgia O’Keeffe Museum/ DACS, London
H Georgia O’Keeffe ζωγράφιζε υπέροχα. Αλλά ήξερε υπέροχα και να ποζάρει Facebook Twitter
Alfred Stieglitz, “Georgia O’Keeffe στη 291” 1917. National Gallery of Art, Washington, Alfred Stieglitz Collection. © Board of Trustees, National Gallery of Art, Washington
H Georgia O’Keeffe ζωγράφιζε υπέροχα. Αλλά ήξερε υπέροχα και να ποζάρει Facebook Twitter
Alfred Stieglitz, “Georgia O’Keeffe,” 1933. Ιδιωτική συλλογή, Ελβετία. © 2016 Georgia O’Keeffe Museum/ DACS, London
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Τάκης Τλούπας: Ο φωτογράφος που αποτύπωσε μοναδικά την «ασπρόμαυρη» Ελλάδα

Φωτογραφία / Η απλότητα και η δύναμη των προγόνων μας στις φωτογραφίες του Τάκη Τλούπα

Η ιστορία του φωτογράφου που απαθανάτισε το δριμύ μεγαλείο της ελληνικής φύσης και τους φτωχούς ανθρώπους που έφτιαξαν κόσμο απ' τα χρειώδη: Μιλούν στη LIFO η κόρη του, Βάνια Τλούπα, και η εκδότρια Ραχήλ Μισδραχή–Καπόν.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Άγγελος Μπαράι: «Βλέπω τη φωτογραφία ως μέσο επούλωσης τραυμάτων»

Φωτογραφία / Άγγελος Μπαράι: «Βλέπω τη φωτογραφία ως μέσο επούλωσης τραυμάτων»

Ο βραβευμένος φωτογράφος εστιάζει στα ανθρώπινα δικαιώματα, τις ευάλωτες κοινωνικές ομάδες, τη μετανάστευση και το προσφυγικό, δίνοντας φωνή σε ανθρώπους και ιστορίες που θα έμεναν στο σκοτάδι.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Στο Παρίσι μετά τους Ολυμπιακούς, ο Σουρεαλισμός ήρθε να κατακτήσει την πόλη

Φωτογραφία / Μια επίσκεψη σε ένα Παρίσι που αναζητά την επόμενη μέρα

Στο ανακαινισμένο Grand Palais, με επίκεντρο τον σουρεαλισμό, την τέχνη και καλεσμένο τον Τζιμ Τζάρμους, η Paris Photo 2024 καθρεφτίζει μια πόλη που επαναπροσδιορίζεται πολιτιστικά μετά τους Ολυμπιακούς.
ΟΡΕΣΤΗΣ ΣΕΦΕΡΟΓΛΟΥ
Φωτογραφική έκθεση για την επανένωση της Γερμανίας 35 χρονια μετά από την πτώση του Τείχους του Βερολίνου

Πολιτισμός / Φωτογραφική έκθεση για την επανένωση της Γερμανίας 35 χρονια μετά από την πτώση του Τείχους του Βερολίνου

Με αφορμή τα 35 χρόνια από την Πτώση του Τείχους (09.11.89) μια φωτογραφική έκθεση με τίτλο «Dream on- Βερολίνο, δεκαετία του 90» αποτυπώνει την κρίσιμη αυτή δεκαετία μετάβασης ανάμεσα στο παρελθόν και το αβέβαιο μέλλον, την αισιοδοξία και το φόβο για το νέο Βερολίνο
ΕΙΡΗΝΗ ΑΝΑΣΤΑΣΟΠΟΥΛΟΥ, ΒΕΡΟΛΙΝΟ
Η αθέατη Αίγυπτος του Denis Dailleux

Φωτογραφία / Η αθέατη Αίγυπτος του Denis Dailleux

Ο βραβευμένος Γάλλος φωτογράφος που έχει καταγράψει μοναδικά τις φτωχογειτονιές του Καΐρου, τους γονείς των Μαρτύρων της Επανάστασης, νεαρούς γυμνασμένους άντρες δίπλα σε μαυροφορεμένες μανάδες αλλά και λαμπερούς σταρ του κινηματογράφου, εξηγεί πώς ξεκίνησε η ιδιότυπη και πολύχρονη αυτή διαδρομή του.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ισπανία: Έκθεση αφιερωμένη στο έργο του Ίρβινγκ Πεν στο Ίδρυμα MOP στη Λα Κορούνια

Φωτογραφία / Ισπανία: Έκθεση αφιερωμένη στο έργο του Ίρβινγκ Πεν στο Ίδρυμα MOP στη Λα Κορούνια

Πορτρέτα διάσημων και σκηνές δρόμου περιλαμβάνονται στην έκθεση «Irving Penn: Centennial» που διοργανώνεται από το Μητροπολιτικό Μουσείο Τέχνης της Νέας Υόρκης και παρουσιάζεται στην Ισπανία
LIFO NEWSROOM