Η ειλικρινής, πολύχρωμη, σέξι, προβληματισμένη γενιά του Spyros Rennt Facebook Twitter
© Spyros Rennt

Η ειλικρινής, πολύχρωμη, σέξι, προβληματισμένη γενιά του Spyros Rennt

0

Η ηδονιστική σκηνή των πάρτι του Βερολίνου αποτέλεσε την αφετηρία για τις εικόνες που έχει συγκεντρώσει στο φωτογραφικό του βιβλίο Antother Excess ο Έλληνας φωτογράφος Spyros Rennt που τα τελευταία χρόνια ζει και εργάζεται στη γερμανική πρωτεύουσα.

Το background του δεν έχει καμία σχέση με τη φωτογραφία. Σπούδασε μηχανικός, κάτι που ποτέ δεν του ταίριαξε. «Με την φωτογραφία ασχολήθηκα γιατί ήταν μια δημιουργική διέξοδος» λέει ο ίδιος.

Το Βερολίνο τον γοήτευσε από την πρώτη φορά που το επισκέφτηκε. Οικονομικό, γεμάτο ενδιαφέροντες ανθρώπους από όλο τον κόσμο και με πλούσια underground σκηνή. «Επίσης, εδώ μπορούσα να ζω, ως γκέι άνθρωπος, μια πιο απελευθερωμένη και διασκεδαστική ζωή σε σχέση με τα περισσότερα μέρη – και όχι μόνο σε σύγκριση με την Αθήνα» συμπληρώνει.

Το Βερολίνο τον γοήτευσε από την πρώτη φορά που το επισκέφτηκε. Οικονομικό, γεμάτο ενδιαφέροντες ανθρώπους από όλο τον κόσμο και με πλούσια underground σκηνή. «Επίσης, εδώ μπορούσα να ζω, ως γκέι άνθρωπος, μια πιο απελευθερωμένη και διασκεδαστική ζωή σε σχέση με τα περισσότερα μέρη – και όχι μόνο σε σύγκριση με την Αθήνα».

Το φωτογραφικό του βιβλίο καλύπτει τη ζωή του από την αρχή του 2017 μέχρι τα μισά του 2018 περίπου. «Γενικά οι φωτογραφίες μου είναι προσωπικές. Πρόκειται για καταστάσεις που έχω ζήσει, άτομα που έχω συναναστραφεί. Σε αυτήν την περίοδο ταξίδεψα αρκετά. Παράλληλα πειραματιζόμουν με τη φωτογραφία και ανακάλυπτα το στυλ μου.

Οι περισσότεροι άνθρωποι που παρουσιάζονται στις φωτογραφίες μου είναι κοντινά μου πρόσωπα: φίλοι, εραστές, άτομα που ξέρω από τις εξόδους – κάποιους καλύτερα, άλλους λιγότερο. Καμία φορά δεν τους ξέρω καθόλου και απλά τους προσεγγίζω με ευγένεια».

Στο βιβλίο υπάρχουν ακόμα και σκηνές σεξ. Πως κατάφερε να απαθανατίσει τόσο ιδιαίτερες στιγμές; «Με το να έχω την εμπιστοσύνη των ανθρώπων που φωτογράφιζα. Και με το να είμαι συμμέτοχος στις καταστάσεις που αποτύπωνα. Πολλές φορές αποφεύγω να φωτογραφίσω τα πρόσωπα γιατί δεν είναι τόσο σημαντικό για εμένα, δεν είμαι παπαράτσι. Με ενδιαφέρει η αποτύπωση μιας δράσης, μιας κατάστασης. Οι φιγούρες των κορμιών συχνά αρκούν».

Η ειλικρινής, πολύχρωμη, σέξι, προβληματισμένη γενιά του Spyros Rennt Facebook Twitter
© Spyros Rennt

Μου λέει πως οι φωτογραφίες του είναι τραβηγμένες με αναλογική μηχανή. «Το νοσταλγικό αισθητικό αποτέλεσμα μου αρέσει περισσότερο από την ακρίβεια της ψηφιακής κάμερας. Επίσης, με την αναλογική μηχανή, περιορίζω τον εαυτό μου πιο πολύ καθώς δεν έχω την δυνατότητα των άπειρων λήψεων της ψηφιακής. Οι αναλογικές μηχανές που χρησιμοποιώ συνήθως χωρούν στην τσέπη μου, πράγμα επίσης σημαντικό καθώς κουβαλάω πάντα μια κάμερα μαζί μου».

Μέχρι τώρα ο Spyros αναρτούσε τις φωτογραφίες του στον προσωπικό του λογαριασμό στο Instagram, όμως θεώρησε πως το timing ήταν σωστό για να κάνει μια μετάβαση από το online στο irl (in real life) και να δημιουργήσει ένα απτό, χειροπιαστό προϊόν το οποίο λέει μια ιστορία με συνοχή, όπως περιμένει κανείς από ένα βιβλίο.

«Επίσης, μπόρεσα έτσι να παρουσιάσω διάφορες εικόνες που στο Ιnstagram θα λογοκρίνονταν. Ενώ πρόκειται για μια υπεροχή πλατφόρμα και χρωστάω πολλά σε αυτήν, παρόλα αυτά δεν παύει να έχει τους περιορισμούς της. Θεώρησα ότι με μια έκδοση θα προσέγγιζα και ένα ευρύτερο κοινό. Επιπλέον, λατρεύω τα φωτογραφικά βιβλία. Ήταν καιρός να κάνω το δικό μου. Ήταν μια πολύ ωραία εμπειρία και δεν νομίζω να σταματήσω σε ένα».

Μου λέει επίσης πως δεν βγαίνει τόσο πολύ όσο παλιά αλλά όταν το κάνει πάντα συναντά καλούς φίλους και γνωρίζει συναρπαστικούς ανθρώπους. «Τα πάρτι στο Βερολίνο θα είναι πάντα εκεί. Κάποια γίνονται πιο γνωστά και αποκτούν πιο εμπορικό χαρακτήρα, συγχρόνως όμως νέα πρότζεκτ από νέο, ορεξάτο κόσμο ξεκινάνε. Απολαμβάνω ακόμα να τα φωτογραφίζω.

Η ειλικρινής, πολύχρωμη, σέξι, προβληματισμένη γενιά του Spyros Rennt Facebook Twitter
© Spyros Rennt

Είμαι εδώ αρκετά χρόνια και τα έχω παρακολουθήσει να γίνονται πιο κουίρ, το κοινωνικό φύλο να παίζει σταθερά μικρότερο ρόλο. Συγχρόνως δεν νομίζω να υπάρχουν πολλές άλλες πόλεις όπου θα δεις στο dancefloor κάποιους να κάνουν σεξ και δίπλα τους άλλους να χορεύουν χωρίς να τρέχει κάτι».

Η ζωή του σε αυτή τη φάση είναι παραγωγική και πολυάσχολη. «Έχω περάσει και πιο ράθυμες εποχές εδώ, είναι μια πόλη που το σηκώνει εξάλλου. Στο Βερολίνο μετακόμισα το 2011, το επισκέπτομαι όμως από το 2005. Ζω, από τότε που πρωτομετακόμισα, στη Neukölln. Τουρκοαραβική γειτονιά, πολύ αγαπητή στους νέους αλλά και στους απανταχού ξενιτεμένους. Συνήθως κινούμαι μεταξύ Neukölln και Kreuzberg, αν πάω παραπέρα θα είναι Mitte, Schöneberg ή Friedrichsain. Το Βερολίνο ακριβαίνει συνεχώς, το να βρεις σπίτι όλο και δυσκολεύει και η πόλη γίνεται πιο εμπορικοποιημένη. Παραμένει ωστόσο ακόμα πολυπολιτισμικό, απελευθερωμένο και συναρπαστικό».

  

Του λέω πόσο πολύ οι δικές του εικόνες μου θυμίζουν τη φωτογραφική ματιά του Γερμανού φωτογράφου Wolfgang Tillmans. «Ο Tillmans είναι σίγουρα μια από τις μεγαλύτερες επιρροές μου, καθώς έχει μια πολύχρονη καριέρα στην οποία πειραματίστηκε με διάφορα φωτογραφικά θέματα και τεχνικές. Παράλληλα η δουλειά που κάνει έχει πολιτικό υπόβαθρο, το οποίο θεωρώ άκρως σημαντικό για έναν καλλιτέχνη.

Άλλοι αγαπημένοι φωτογράφοι είναι η Nan Goldin, o Walter Pfeiffer, o Ryan McGinley, o Peter Hujar. Ανακαλύπτω συνέχεια ενδιαφέροντες νέους φωτογράφους στο instagram –να ένα από τα οφέλη του– με αρκετούς διατηρώ και προσωπική επικοινωνία. Η αγαπημένη μου σύγχρονη φωτογράφος είναι η Ana Tabatadze από τη Γεωργία, που μένει επίσης Βερολίνο. Η δικιά της αποτύπωση της γκέι σκηνής της πόλης αποτέλεσε μεγάλη πηγή έμπνευσης για τη δική μου δουλειά».

Η ειλικρινής, πολύχρωμη, σέξι, προβληματισμένη γενιά του Spyros Rennt Facebook Twitter
© Spyros Rennt

«Στο βιβλίο προσπαθώ να αποτυπώσω την σκηνή του Βερολίνου με μια ματιά που βλέπει πέρα από τις ηδονικές, εκστατικές στιγμές. Είναι εξάλλου ένα βιβλίο το οποίο εξετάζει τις δικές μου προσωπικές σχέσεις με αυτόν τον κόσμο, οπότε υπάρχουν και πολλές τρυφερές στιγμές.

Ζω τη ζωή μου ως cis gay άντρας που όμως έχει κουίρ ευαισθησίες. Αυτό το δίπολο βγαίνει και στο βιβλίο. Είμαι μέλος της queer κοινότητας της πόλης, στο βιβλίο υπάρχουν διάφορα queer, trans, gender non conforming άτομα. Παράλληλα, υπάρχει μια ξεκάθαρη εστίαση σε παραδοσιακά ελκυστικά αντρικά κορμιά, επειδή εγώ ο ίδιος τα βρίσκω σαγηνευτικά. Για αυτό και το βιβλίο είναι και μια μορφή ψυχανάλυσης για μένα τον ίδιο. Θεωρώ πάντως ότι μπορούμε να έχουμε και τους δύο πόλους. Τουλάχιστον αυτό συμβαίνει στη ζωή μου.

Τώρα η άποψη μου για την αρρενωπότητα, είναι ότι είναι μια φυλακή και ότι οι πατριαρχικές αντιλήψεις είναι η πηγή πολλών προβλημάτων στις σύγχρονες κοινωνίες».

Πως θα χαρακτήριζες τη γενιά την οποία αποτυπώνεις στις φωτογραφίες σου, τον ρωτάω. «Ειλικρινή, πολύχρωμη, αισθαντική, σέξι, προβληματισμένη, συνειδητοποιημένη».

Η ειλικρινής, πολύχρωμη, σέξι, προβληματισμένη γενιά του Spyros Rennt Facebook Twitter
Η ειλικρινής, πολύχρωμη, σέξι, προβληματισμένη γενιά του Spyros Rennt Facebook Twitter
© Spyros Rennt
Η ειλικρινής, πολύχρωμη, σέξι, προβληματισμένη γενιά του Spyros Rennt Facebook Twitter
© Spyros Rennt
Η ειλικρινής, πολύχρωμη, σέξι, προβληματισμένη γενιά του Spyros Rennt Facebook Twitter
© Spyros Rennt
Η ειλικρινής, πολύχρωμη, σέξι, προβληματισμένη γενιά του Spyros Rennt Facebook Twitter
© Spyros Rennt
Η ειλικρινής, πολύχρωμη, σέξι, προβληματισμένη γενιά του Spyros Rennt Facebook Twitter
© Spyros Rennt
Η ειλικρινής, πολύχρωμη, σέξι, προβληματισμένη γενιά του Spyros Rennt Facebook Twitter
© Spyros Rennt
Η ειλικρινής, πολύχρωμη, σέξι, προβληματισμένη γενιά του Spyros Rennt Facebook Twitter
© Spyros Rennt
Η ειλικρινής, πολύχρωμη, σέξι, προβληματισμένη γενιά του Spyros Rennt Facebook Twitter
© Spyros Rennt
Η ειλικρινής, πολύχρωμη, σέξι, προβληματισμένη γενιά του Spyros Rennt Facebook Twitter
© Spyros Rennt

Info

To φωτογραφικό βιβλίο Another Excess του Spyros Rennt είναι διαθέσιμο στο Νeon Raum (Λεωχάρους 17, Αθήνα) αλλά και online εδώ. Επίσης, δείτε περισσότερες φωτογραφίες του εδώ.

Φωτογραφία
0

Μερόπη Κοκκίνη

Η Μερόπη Κοκκίνη γεννήθηκε στην Κύπρο. Άρχισε να δημοσιογραφεί στο περιοδικό «01». Ανήκει στην συντακτική ομάδα της LIFO.
Email: [email protected]
ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ ΤΟΥ ΣΥΝΤΑΚΤΗ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Φωτογραφική έκθεση για την επανένωση της Γερμανίας 35 χρονια μετά από την πτώση του Τείχους του Βερολίνου

Πολιτισμός / Φωτογραφική έκθεση για την επανένωση της Γερμανίας 35 χρονια μετά από την πτώση του Τείχους του Βερολίνου

Με αφορμή τα 35 χρόνια από την Πτώση του Τείχους (09.11.89) μια φωτογραφική έκθεση με τίτλο «Dream on- Βερολίνο, δεκαετία του 90» αποτυπώνει την κρίσιμη αυτή δεκαετία μετάβασης ανάμεσα στο παρελθόν και το αβέβαιο μέλλον, την αισιοδοξία και το φόβο για το νέο Βερολίνο
ΕΙΡΗΝΗ ΑΝΑΣΤΑΣΟΠΟΥΛΟΥ, ΒΕΡΟΛΙΝΟ
Η αθέατη Αίγυπτος του Denis Dailleux

Φωτογραφία / Η αθέατη Αίγυπτος του Denis Dailleux

Ο βραβευμένος Γάλλος φωτογράφος που έχει καταγράψει μοναδικά τις φτωχογειτονιές του Καΐρου, τους γονείς των Μαρτύρων της Επανάστασης, νεαρούς γυμνασμένους άντρες δίπλα σε μαυροφορεμένες μανάδες αλλά και λαμπερούς σταρ του κινηματογράφου, εξηγεί πώς ξεκίνησε η ιδιότυπη και πολύχρονη αυτή διαδρομή του.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ισπανία: Έκθεση αφιερωμένη στο έργο του Ίρβινγκ Πεν στο Ίδρυμα MOP στη Λα Κορούνια

Φωτογραφία / Ισπανία: Έκθεση αφιερωμένη στο έργο του Ίρβινγκ Πεν στο Ίδρυμα MOP στη Λα Κορούνια

Πορτρέτα διάσημων και σκηνές δρόμου περιλαμβάνονται στην έκθεση «Irving Penn: Centennial» που διοργανώνεται από το Μητροπολιτικό Μουσείο Τέχνης της Νέας Υόρκης και παρουσιάζεται στην Ισπανία
LIFO NEWSROOM
Ζήτημα ζωής και θανάτου: Το θρυλικό φωτογραφικό βιβλίο του Peter Hujar επανεκδίδεται μετά από σχεδόν μισό αιώνα

Φωτογραφία / Ζήτημα ζωής και θανάτου: Το θρυλικό φωτογραφικό βιβλίο του Peter Hujar επανεκδίδεται μετά από σχεδόν μισό αιώνα

Το λεύκωμα «Portraits in Life and Death» εξελίχθηκε σε θρύλο τις δεκαετίες μετά τον θάνατο του φωτογράφου το 1987 και έγινε το σύμβολο ενός χαμένου κόσμου που ζούσε και δημιουργούσε στο νεοϋρκέζικο downtown.
THE LIFO TEAM
Enri Canaj, φωτογράφος

Φωτογραφία / Enri Canaj: «Δεν έχω εξοικειωθεί με τον πόνο»

Ο φωτογράφος των ασπρόμαυρων κάδρων, που κατέγραψε την Ελλάδα της κρίσης και το μεταναστευτικό ζήτημα της Ευρώπης, μιλά για τη δική του πορεία μετανάστευσης, για το πώς ο ερχομός του από τα Τίρανα στην Αθήνα ήταν μια «έκρηξη» μέσα στο κεφάλι του. Και είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας
M. HULOT
Οι φιναλίστ του διαγωνισμού φωτογραφίας Australian Life 2024 - σε εικόνες

Φωτογραφία / Η ζωή στην Αυστραλία μέσα από τον διαγωνισμό φωτογραφίας Australian Life 2024

Εκτροφή προβάτων, βρικόλακες στο σαλόνι, Αβορίγινες στη γη τους και στα σπίτια τους: Μια περιήγηση στην Αυστραλία μέσα από τις εικόνες των φιναλίστ του διαγωνισμού φωτογραφίας Australian Life 2024.
THE LIFO TEAM
Κοιτάζοντας τους άλλους: Η Μαρτίν Φρανκ στην Άνδρο 

Φωτογραφία / «Κοιτάζοντας τους άλλους»: Οι ανθρωποκεντρικές εικόνες της Μαρτίν Φρανκ σε μια έκθεση στην Άνδρο

Στη χώρα της Άνδρου, στο Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης του Ιδρύματος Βασίλη και Ελίζας Γουλανδρή, 150 φωτογραφίες και αρχειακό υλικό αναδεικνύουν τη δημιουργική πορεία μιας καλλιτέχνιδας που παραμένει ελάχιστα γνωστή σήμερα στη διεθνή κοινότητα ενώ το έργο της συχνά ταυτίζεται με αυτό του Καρτιέ-Μπρεσόν.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
100 χρόνια από τη γέννηση του Ρόμπερτ Φρανκ

Φωτογραφία / 100 χρόνια από τη γέννηση του Ρόμπερτ Φρανκ

Κατέγραψε την πραγματική Αμερική, έβρισκε τους πιο συναρπαστικούς χαρακτήρες ανάμεσα στους λιγότερο προνομιούχους, κατάφερε να αλλάξει για πάντα την πορεία της φωτογραφίας και του κινηματογράφου.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο Μάρτιν Παρ επιστρέφει για να φωτογραφίσει το ελληνικό καλοκαίρι

Φωτογραφία / Ο Μάρτιν Παρ ετοιμάζεται να φωτογραφίσει ξανά το ελληνικό καλοκαίρι

Ένας από τους πιο σημαντικούς Βρετανούς φωτογράφους θα εκθέσει έργα του στο Hyper Hypo και θα υπογράψει βιβλία και αναμνηστικά που θα είναι διαθέσιμα για όλη τη διάρκεια του καλοκαιριού.
M. HULOT