Last House Standing: Τα σπίτια που έμειναν μόνα τους..

Last House Standing: Τα σπίτια που έμειναν μόνα τους.. Facebook Twitter
3

 

[ Από την Άλκηστη Γεωργίου ]

Μία από τις αρχιτεκτονικές ιδιορρυθμίες που παρατηρείται σε ορισμένες πόλεις της Αμερικάνικης Ανατολικής Ακτής είναι το φαινόμενο του μοναδικού, σόλο, σπιτιού σε μία ολόκληρη οδό.

Τα ξεχασμένα αυτά σπίτια του 19ου αιώνα που στέκονται ολομόναχα σε μερικές από τις χειρότερες γειτονιές της πόλης, αποτελούσαν κάποτε κομμάτι μιας ολόκληρης σειράς τέτοιων κτισμάτων, που πολλές φορές κάλυπταν ολόκληρα οικοδομικά τετράγωνα.

Όσο περνούσαν, όμως, τα χρόνια τα περισσότερα από αυτά τα κάποτε πανέμορφα κτίσματα κατεδαφίστηκαν λόγω δημογραφικών, οικονομικών, και χωροταξικών αλλαγών.

Καμιά φορά, όμως, όλο και κάποιο σπίτι είχε ιδιοκτήτες δύσκολο να εντοπιστούν, ή και καθόλου ιδιοκτήτες, κι έτσι έμενε μόνο του να στέκει σε έναν άδειο δρόμο.

Σαν σπίτι φάντασμα..

Last House Standing: Τα σπίτια που έμειναν μόνα τους.. Facebook Twitter
Last House Standing: Τα σπίτια που έμειναν μόνα τους.. Facebook Twitter
Last House Standing: Τα σπίτια που έμειναν μόνα τους.. Facebook Twitter
Last House Standing: Τα σπίτια που έμειναν μόνα τους.. Facebook Twitter
Last House Standing: Τα σπίτια που έμειναν μόνα τους.. Facebook Twitter
Last House Standing: Τα σπίτια που έμειναν μόνα τους.. Facebook Twitter
Last House Standing: Τα σπίτια που έμειναν μόνα τους.. Facebook Twitter
Last House Standing: Τα σπίτια που έμειναν μόνα τους.. Facebook Twitter

Ο Αμερικανός φωτογράφος Ben Marcin αποφάσισε να τα απαθανατίσει για το τελευταίο του project:

 

"Το ενδιαφέρον μου σε αυτά τα μοναχικά κτίρια δεν είναι μόνο η κάπως απόκοσμη σήμερα ομορφιά τους, αλλά κυρίως η περίεργη τοποθέτηση τους στο αστικό τοπίο.

 

Τα περισσότερα από αυτά είναι τριώροφα κτίρια που είναι προφανές ότι δεν χτίστηκαν σαν μονοκατοικίες, αλλά αποτελούσαν μέρος ενός ευρύτερου οικοδομικού συνόλου.

 

Εξακολουθούν να διατηρούν τα ίχνη της παλιάς τους αίγλης , με έναν νέο αέρα μυστηρίου να τα περιβάλλει, ενώ πολλές φορές ανακαλύπτω ότι πολλά από αυτά κατοικούνται ακόμα."

Last House Standing: Τα σπίτια που έμειναν μόνα τους.. Facebook Twitter
Last House Standing: Τα σπίτια που έμειναν μόνα τους.. Facebook Twitter
Last House Standing: Τα σπίτια που έμειναν μόνα τους.. Facebook Twitter
Last House Standing: Τα σπίτια που έμειναν μόνα τους.. Facebook Twitter
Last House Standing: Τα σπίτια που έμειναν μόνα τους.. Facebook Twitter
Last House Standing: Τα σπίτια που έμειναν μόνα τους.. Facebook Twitter
Last House Standing: Τα σπίτια που έμειναν μόνα τους.. Facebook Twitter
Last House Standing: Τα σπίτια που έμειναν μόνα τους.. Facebook Twitter

[ via ]

Φωτογραφία
3

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Enri Canaj, φωτογράφος

Φωτογραφία / Enri Canaj: «Δεν έχω εξοικειωθεί με τον πόνο»

Ο φωτογράφος των ασπρόμαυρων κάδρων, που κατέγραψε την Ελλάδα της κρίσης και το μεταναστευτικό ζήτημα της Ευρώπης, μιλά για τη δική του πορεία μετανάστευσης, για το πώς ο ερχομός του από τα Τίρανα στην Αθήνα ήταν μια «έκρηξη» μέσα στο κεφάλι του. Και είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας
M. HULOT
Οι φιναλίστ του διαγωνισμού φωτογραφίας Australian Life 2024 - σε εικόνες

Φωτογραφία / Η ζωή στην Αυστραλία μέσα από τον διαγωνισμό φωτογραφίας Australian Life 2024

Εκτροφή προβάτων, βρικόλακες στο σαλόνι, Αβορίγινες στη γη τους και στα σπίτια τους: Μια περιήγηση στην Αυστραλία μέσα από τις εικόνες των φιναλίστ του διαγωνισμού φωτογραφίας Australian Life 2024.
THE LIFO TEAM
Κοιτάζοντας τους άλλους: Η Μαρτίν Φρανκ στην Άνδρο 

Φωτογραφία / «Κοιτάζοντας τους άλλους»: Οι ανθρωποκεντρικές εικόνες της Μαρτίν Φρανκ σε μια έκθεση στην Άνδρο

Στη χώρα της Άνδρου, στο Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης του Ιδρύματος Βασίλη και Ελίζας Γουλανδρή, 150 φωτογραφίες και αρχειακό υλικό αναδεικνύουν τη δημιουργική πορεία μιας καλλιτέχνιδας που παραμένει ελάχιστα γνωστή σήμερα στη διεθνή κοινότητα ενώ το έργο της συχνά ταυτίζεται με αυτό του Καρτιέ-Μπρεσόν.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
100 χρόνια από τη γέννηση του Ρόμπερτ Φρανκ

Φωτογραφία / 100 χρόνια από τη γέννηση του Ρόμπερτ Φρανκ

Κατέγραψε την πραγματική Αμερική, έβρισκε τους πιο συναρπαστικούς χαρακτήρες ανάμεσα στους λιγότερο προνομιούχους, κατάφερε να αλλάξει για πάντα την πορεία της φωτογραφίας και του κινηματογράφου.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο Μάρτιν Παρ επιστρέφει για να φωτογραφίσει το ελληνικό καλοκαίρι

Φωτογραφία / Ο Μάρτιν Παρ ετοιμάζεται να φωτογραφίσει ξανά το ελληνικό καλοκαίρι

Ένας από τους πιο σημαντικούς Βρετανούς φωτογράφους θα εκθέσει έργα του στο Hyper Hypo και θα υπογράψει βιβλία και αναμνηστικά που θα είναι διαθέσιμα για όλη τη διάρκεια του καλοκαιριού.
M. HULOT
Η φωτογραφική γλώσσα της Erieta Attali για το εφήμερο των τοπίων

ADM 2024: New Vision / Η φωτογραφική γλώσσα της Erieta Attali για το εφήμερο των τοπίων

Έχει αφιερώσει πάνω από δύο δεκαετίες στην εξερεύνηση της σχέσης ανάμεσα στην αρχιτεκτονική και το τοπίο και το πρωτοποριακό καλλιτεχνικό της έργο έχει χαράξει μια νέα πορεία στην αρχιτεκτονική φωτογραφία.
ERIETA ATTALI
Photography - A Queer History

Φωτογραφία / Η queer πλευρά της φωτογραφίας σε μια μνημειακή φωτογραφική έκδοση

Δύο Βρετανοί ιστορικοί τέχνης επιμελήθηκαν το «Photography – A Queer History», μια πολυεπίπεδη συλλογή αφιερωμένη στη φωτογραφία που προκαλεί τις κατεστημένες αντιλήψεις για τη σεξουαλικότητα, την ταυτότητα και την έκφραση φύλου.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Στάνλεϊ Στέλαρ: Ο φωτογράφος της γκέι γενιάς που αποδεκατίστηκε από το AIDS

Φωτογραφία / Στάνλεϊ Στέλαρ: Ο φωτογράφος της γκέι γενιάς που αποδεκατίστηκε από το AIDS

Τα «πειρατικά» του πορτρέτα, τα στιγμιότυπα τεμπέλικης ανεμελιάς στις ετοιμόρροπες προβλήτες του West Side αποτελούν μαρτυρία μιας εποχής και μιας κοινότητας.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Travelogue: Ένα φωτογραφικό λεύκωμα για τις ελληνικές επινοήσεις που λύνουν καθημερινά προβλήματα

Φωτογραφία / Travelogue: Ένα φωτογραφικό λεύκωμα αφιερωμένο στις λαϊκές ευρεσιτεχνίες

Μια πρωτότυπη συλλογή DIY κατασκευών από «ανώνυμους» designers, από διάφορα σημεία της Ελλάδας, που δίνουν λύσεις σε καθημερινά προβλήματα και ανάγκες, «πατέντες» με τις οποίες συνυπάρχουμε εδώ και χρόνια χωρίς απαραίτητα να το συνειδητοποιούμε.
M. HULOT

σχόλια

3 σχόλια
Δεν μπορω να καταλαβω γιατι ολα ειναι τοσο ιδια, μερικα ειναι λες και τα εχουν κανει copy paste. Δεν θα μ'αρεσε να μενω σε τετοιο σπιτι, αδιαφορο,τετραγωνο, ασχημο. Προσωπικη μου αποψη παντα,,