Στη «Λέσχη Βιβλίου Ταξίμ»

Στη «Λέσχη Βιβλίου Ταξίμ» Facebook Twitter
4

[Επιμέλεια: Γιώργος Γέρου]

Μετά τις βίαιες συγκρούσεις διαδηλωτών και αστυνομίας στην Ταξίμ, μια νέα μορφή αντίστασης ξεκίνησε, ο «Ακίνητος Άνδρας». Αρχικά ο Ερντέμ Γκουντούζ στεκόταν μόνος του,  με τα χέρια στις τσέπες, αντίκρυ στο πολιτιστικό κέντρο Ατατούρκ για οκτώ ώρες. Πολύ γρήγορα ο Γκουντούζ έγινε το τελευταίο σύμβολο του κινήματος της αντίστασης. Τις μέρες που ακολούθησαν, χιλιάδες άλλοι ακολούθησαν το παράδειγμά του, στάθηκαν σιωπηλά, ακίνητοι για αρκετά λεπτά ή και ώρες, σε διάφορα σημεία της Τουρκίας.

Η αντίθεση με τις παλιότερες εικόνες με τα σύννεφα των δακρυγόνων και τα κανόνια νερού της αστυνομίας δε θα μπορούσε να είναι εντονότερη. Τα πρόσωπα που ήταν καλυμμένα με μάσκες ή κράνη ξεσκεπάστηκαν για να αποκαλύψουν εκφράσεις ήρεμες.

Οι εικόνες αυτές εξετάζουν μια όψη της διαμαρτυρίας στην Ταξίμ, που ξεκίνησε πριν από την ομαδική όρθια διαμαρτυρία, όπου οι συμμετέχοντες φαίνεται να σχηματίζουν ένα είδος λέσχης βιβλίου, τη «Λέσχη Βιβλίου Ταξιμ».

Στη «Λέσχη Βιβλίου Ταξίμ» Facebook Twitter
The myth of Sisyphus, Albert Camus

Στη «Λέσχη Βιβλίου Ταξίμ» Facebook Twitter
Leaf Storm, Gabriel Garcia Marquez

Στη «Λέσχη Βιβλίου Ταξίμ» Facebook Twitter
Old Garden - Old Love, Tezer Ozlu

Στη «Λέσχη Βιβλίου Ταξίμ» Facebook Twitter
When Nietzsche Wept, Irvin Yalom

Στη «Λέσχη Βιβλίου Ταξίμ» Facebook Twitter
Resurrection Gallipoli 1915, Trgut Ozakman και 1984, George Orwell

Στη «Λέσχη Βιβλίου Ταξίμ» Facebook Twitter
1984, George Orwell

Στη «Λέσχη Βιβλίου Ταξίμ» Facebook Twitter
Hard Boiled Wonderland and the End of the World, Haruki Murakami και 1984, George Orwell

Στη «Λέσχη Βιβλίου Ταξίμ» Facebook Twitter
The Speech, με ομιλίες του Kemal Ataturk, και δίπλα η βιογραφία του

Στη «Λέσχη Βιβλίου Ταξίμ» Facebook Twitter
Τhe Metamorphosis, Franz Kafka

Στη «Λέσχη Βιβλίου Ταξίμ» Facebook Twitter
The Criss of the Modern World, Rene Guenon

Στη «Λέσχη Βιβλίου Ταξίμ» Facebook Twitter
Three Days with my Mother, Francois Weyergans

Και ο Ερντέμ Γκουντούζ, ο «Ακίνητος Άνδρας»

Στη «Λέσχη Βιβλίου Ταξίμ» Facebook Twitter

 

Στη «Λέσχη Βιβλίου Ταξίμ» Facebook Twitter

[via]

 

Φωτογραφία
4

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ισπανία: Έκθεση αφιερωμένη στο έργο του Ίρβινγκ Πεν στο Ίδρυμα MOP στη Λα Κορούνια

Φωτογραφία / Ισπανία: Έκθεση αφιερωμένη στο έργο του Ίρβινγκ Πεν στο Ίδρυμα MOP στη Λα Κορούνια

Πορτρέτα διάσημων και σκηνές δρόμου περιλαμβάνονται στην έκθεση «Irving Penn: Centennial» που διοργανώνεται από το Μητροπολιτικό Μουσείο Τέχνης της Νέας Υόρκης και παρουσιάζεται στην Ισπανία
LIFO NEWSROOM
Ζήτημα ζωής και θανάτου: Το θρυλικό φωτογραφικό βιβλίο του Peter Hujar επανεκδίδεται μετά από σχεδόν μισό αιώνα

Φωτογραφία / Ζήτημα ζωής και θανάτου: Το θρυλικό φωτογραφικό βιβλίο του Peter Hujar επανεκδίδεται μετά από σχεδόν μισό αιώνα

Το λεύκωμα «Portraits in Life and Death» εξελίχθηκε σε θρύλο τις δεκαετίες μετά τον θάνατο του φωτογράφου το 1987 και έγινε το σύμβολο ενός χαμένου κόσμου που ζούσε και δημιουργούσε στο νεοϋρκέζικο downtown.
THE LIFO TEAM
Enri Canaj, φωτογράφος

Φωτογραφία / Enri Canaj: «Δεν έχω εξοικειωθεί με τον πόνο»

Ο φωτογράφος των ασπρόμαυρων κάδρων, που κατέγραψε την Ελλάδα της κρίσης και το μεταναστευτικό ζήτημα της Ευρώπης, μιλά για τη δική του πορεία μετανάστευσης, για το πώς ο ερχομός του από τα Τίρανα στην Αθήνα ήταν μια «έκρηξη» μέσα στο κεφάλι του. Και είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας
M. HULOT
Οι φιναλίστ του διαγωνισμού φωτογραφίας Australian Life 2024 - σε εικόνες

Φωτογραφία / Η ζωή στην Αυστραλία μέσα από τον διαγωνισμό φωτογραφίας Australian Life 2024

Εκτροφή προβάτων, βρικόλακες στο σαλόνι, Αβορίγινες στη γη τους και στα σπίτια τους: Μια περιήγηση στην Αυστραλία μέσα από τις εικόνες των φιναλίστ του διαγωνισμού φωτογραφίας Australian Life 2024.
THE LIFO TEAM
Κοιτάζοντας τους άλλους: Η Μαρτίν Φρανκ στην Άνδρο 

Φωτογραφία / «Κοιτάζοντας τους άλλους»: Οι ανθρωποκεντρικές εικόνες της Μαρτίν Φρανκ σε μια έκθεση στην Άνδρο

Στη χώρα της Άνδρου, στο Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης του Ιδρύματος Βασίλη και Ελίζας Γουλανδρή, 150 φωτογραφίες και αρχειακό υλικό αναδεικνύουν τη δημιουργική πορεία μιας καλλιτέχνιδας που παραμένει ελάχιστα γνωστή σήμερα στη διεθνή κοινότητα ενώ το έργο της συχνά ταυτίζεται με αυτό του Καρτιέ-Μπρεσόν.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
100 χρόνια από τη γέννηση του Ρόμπερτ Φρανκ

Φωτογραφία / 100 χρόνια από τη γέννηση του Ρόμπερτ Φρανκ

Κατέγραψε την πραγματική Αμερική, έβρισκε τους πιο συναρπαστικούς χαρακτήρες ανάμεσα στους λιγότερο προνομιούχους, κατάφερε να αλλάξει για πάντα την πορεία της φωτογραφίας και του κινηματογράφου.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο Μάρτιν Παρ επιστρέφει για να φωτογραφίσει το ελληνικό καλοκαίρι

Φωτογραφία / Ο Μάρτιν Παρ ετοιμάζεται να φωτογραφίσει ξανά το ελληνικό καλοκαίρι

Ένας από τους πιο σημαντικούς Βρετανούς φωτογράφους θα εκθέσει έργα του στο Hyper Hypo και θα υπογράψει βιβλία και αναμνηστικά που θα είναι διαθέσιμα για όλη τη διάρκεια του καλοκαιριού.
M. HULOT

σχόλια

4 σχόλια
http://www.bbc.co.uk/programmes/b0367p8wJonathan Freeland takes the long view of riots in Turkey: as Prime Minister Erdogan confronts his critics in Taksim Square, Jonathan and his guests consider Emperor Justinian's response to the Nika Riots of AD532 in Constantinople as the citizens rose up and demanded change at the heart of the Byzantine Empire. Historian Bettany Hughes guides us through the events and brutal response of Justinian and his Empress Theodora - whilst the modern story is reflected by guests from both sides of the political divide.Σας τα λεγα εγω...
Στην πλατεία Ταξίμ βρέθηκαν (μαζί και με άλλες ομάδες βέβαια) αρκετοί, σκεπτόμενοι άνθρωποι. Το ίδιο συνέβη, τις πρώτες μέρες τουλάχιστον, και με τους αγανακτισμένους της Αθήνας. Δεν άλλαξαν τον κόσμο, αλλά το θετικό ήταν ότι πυρήνας όλων αυτών, ήταν άνθρωποι ακομμάτιστοι με μόνη ιδεολογική σημαία την λογική. Μετά βέβαια προστέθηκαν διάφοροι "πικραμένοι", προσπαθώντας να δώσουν τη δική τους εξήγηση...
Υπάρχει, άραγε, κάποιο λανθάνον συμπέρασμα για τη δική μας περίπτωση, είναι κάτι που μπορούμε να αποκομίσουμε εμείς ως Έλληνες απ' όσα συνέβησαν τον περασμένο μήνα στην Ταξίμ; Οι διαδηλώσεις αυτές και η διαδικτυακή χλαπαταγή είναι παράδειγμα προς μίμηση και όσον αφορά τα δικά μας πολυσχιδή προβλήματα; Είναι εξαιτίας της, ας πούμε-για έλλειψη καλύτερης έκφρασης, "ανθελληνικής προπαγάνδας" στη Δύση που οι δικοί μας αγανακτισμένοι δεν συγκίνησαν την Ευρωπαική κοινή γνώμη και δεν κατάφεραν-δυστυχώς-να προκαλέσουν παρά ένα πολιτικό "σούσουρο"; Ή μήπως επειδή τα συμφέροντά τους έρχονται σε ρήξη με τα δικά μας; Αστάθμητοι παράγοντες υπάρχουν πάντοτε, και όλα κρίνονται, καλώς ή κακώς, εκ του αποτελέσματος, όμως εν πολλοίς υπάρχει ένας υπότιτλος όλων αυτών των γεγονότων που θα μπορούσε να ρίξει λίγο φως και στα εγχώριά μας ζητήματα;