10 βιβλία που διαβάζουμε αυτές τις μέρες

10 προτάσεις για να διαβάσετε Facebook Twitter
0

Σώτη Τριανταφύλλου

Σικελικό Ειδύλλιο

Εκδόσεις Πατάκη

Σελ.: 304

sikeliko eidilio
KANTE KΛΙΚ ΕΔΩ ΓΙΑ ΝΑ ΤΟ ΑΓΟΡΑΣΕΤΕ

H Σώτη Τριανταφύλλου, ως συγγραφέας, έχει ένα βασικό χαρακτηριστικό, ταυτόχρονα και βασικό προτέρημα: ξέρει να δημιουργεί ατμόσφαιρα, με άνεση να διασχίζει τον χρόνο, τον τόπο και τις εποχές για να τοποθετήσει τους ήρωές της και να αφηγηθεί τις ιστορίες της, είτε στο παρόν είτε στο παρελθόν. Στο καινούργιο της μυθιστόρημα, το «Σικελικό Ειδύλλιο», παρακολουθούμε τις εναλλασσόμενες αφηγήσεις των δύο ηρώων, του Λούκα ντε Ματέις και της αρκετά μικρότερης Κοντσέτα, που συναντιούνται και μεταξύ τους αναπτύσσεται όχι ένα ειδύλλιο, αλλά περισσότερο η σχέση που ενώνει δύο ανθρώπους που αποτελούν τις δύο όψεις του ίδιου νομίσματος, έχοντας όχι μόνο κοινή καταγωγή αλλά και κοινό το αίσθημα ότι είναι ξένοι στον τόπο τους, μια μικρή πόλη της Σικελίας. Κανείς από τους δύο δεν βρίσκει τη θέση του στην επαρχία του ιταλικού Νότου, όπου η μαφία, τα εγκλήματα τιμής, οι βιασμοί και οι επανορθωτικοί γάμοι είναι στην ημερησία διάταξη. Η αισιόδοξη προτροπή που τους κινητοποιεί, το «Ζήσε», μάλλον δεν είναι αρκετή.  

Σωτήρης Δημητρίου

Ουρανός απ’ άλλους τόπους

Εκδόσεις Πατάκη

Σελ.: 584

ΟΥΡΑΝΟΣ
ΚΑΝΤΕ ΚΛΙΚ ΕΔΩ ΓΙΑ ΝΑ ΤΟ ΑΓΟΡΑΣΕΤΕ

Μια γυναίκα εκατό χρονών πια αφηγείται μέσα από ενενήντα έξι ιστορίες, καθεμία με τον δικό της τίτλο, τη ζωή της, τη ζωή της οικογένειάς της και μαζί μια ολόκληρη εποχή, συγκροτώντας έτσι το νέο και ιδιότυπο μυθιστόρημα του Σωτήρη Δημητρίου, που επανέρχεται στον γενέθλιο τόπο του, την Ήπειρο. Και μας μιλάει με τη γλώσσα αυτής της γυναίκας, δίνοντας χώρο στην ντοπιολαλιά της και στον ρυθμό που ορίζει η προφορικότητα του λόγου της, η συνειρμική της αφήγηση. Κι έχει πολλά να πει, γιατί, κατά την ίδια, δεν της φτάνει ο ουρανός για χαρτί, θέλει «ουρανούς κι απ’ άλλους τόπους». Ο συγγραφέας ακολουθεί την προσωπική του μοναχική διαδρομή, διασώζοντας στην πορεία, μέσα από τις λέξεις, όσα θεωρεί πηγαία, γνήσια και πρωτόγονα, για να πλησιάσει όσο το δυνατό περισσότερο στην έννοια της καταγωγής. Η απουσία γλωσσαριού είναι μάλλον ευπρόσδεκτη, ο κόπος που θα καταβάλει ο αναγνώστης που δεν είναι εξοικειωμένος με το ιδίωμα αποδεικνύεται γόνιμος. 

Γκαμπριέλ Γκαρσία Μάρκες

Περί έρωτος και άλλων δαιμονίων

Μτφρ.: Μαρία Παλαιολόγου

Εκδόσεις Ψυχογιός

Σελ.: 232

ΠΕΡΙ ΕΡΩΤΟΣ
ΚΑΝΤΕ ΚΛΙΚ ΕΔΩ ΓΙΑ ΝΑ ΤΟ ΑΓΟΡΑΣΕΤΕ

Από τις εκδόσεις Ψυχογιός επανακυκλοφορεί το «Περί έρωτος και άλλων δαιμονίων», το σχεδόν κλασικό πια μυθιστόρημα του βραβευμένου με Νόμπελ Κολομβιανού συγραφέα. Η ιστορία της Σιέρβας και του Καγετάνο, δυο ανθρώπων που αγαπήθηκαν βαθιά, και γύρω από αυτούς μια εποχή ελευθεριότητας και διονυσιασμού του έρωτα, όπου το δουλεμπόριο, τα φέουδα, η εκκλησιαστική παντοδυναμία, οι κυνηγημένοι Εβραίοι διανοούμενοι, η ιατρική της εποχής, οι δεισιδαιμονίες και οι εξορκισμοί πρωταγωνιστούν. Εκ των βασικότερων εκπροσώπων της λατινοαμερικανικής λογοτεχνίας, ο Μάρκες συγκεντρώνει όλα εκείνα τα χαρακτηριστικά που του έφεραν πολύ σημαντικές βραβεύσεις, καλλιεργώντας το ύφος του μαγικού ρεαλισμού, μια ατμόσφαιρα που εκκινεί από την πραγματικότητα, αλλά σύντομα μετουσιώνεται μέσα από το στοιχείο του μεταφυσικού που αγγίζει τους ήρωές του, δίνοντάς τους την παραμυθική υπόσταση που έχουμε γνωρίσει και σε άλλα έργα του, όπως το «Εκατό χρόνια μοναξιά», το «Χρονικό ενός προαναγγελθέντος θανάτου» και ο «Έρωτας στα χρόνια της χολέρας». 

Georges Simenon

Γράμμα στον δικαστή μου

Μτφρ.: Αργυρώ Μακάρωφ

Εκδόσεις Άγρα

Σελ.: 296

ΣΙΜΕΝΟΝ
ΚΑΝΤΕ ΚΛΙΚ ΕΔΩ ΓΙΑ ΝΑ ΤΟ ΑΓΟΡΑΣΕΤΕ

Ο Simenon είναι γνωστός για την ικανότητά του να ζωντανεύει μέσα από τις αστυνομικές του κυρίως περιπέτειες την εποχή του και την κοινωνία και να ψάχνει τα ανθρώπινα ίχνη πίσω από κάθε έγκλημα, αντίληψη που περνάει ατόφια στον διάσημο επιθεωρητή των περισσότερων αστυνομικών του, τον Μαιγκρέ, ο οποίος προσεγγίζει τις υποθέσεις μέσω της ψυχολογικής του διαίσθησης, μπαίνοντας στη διαδικασία να κατανοήσει με ενσυναίσθηση τα κίνητρα και την ιδιοσυγκρασία του εκάστοτε θύτη. Σε αυτό το βιβλίο, βέβαια, δεν συναντάμε τον Μαιγκρέ, παρά έναν επαρχιακό γιατρό που, μετά την καταδίκη του, προβαίνει σε μια εκ βαθέων εξομολόγηση στον δικαστή του, χωρίς να αναζητά οίκτο, εξηγώντας τι ήταν αυτό που τον οδήγησε από τη συμβατική ζωή του στον φόνο: ένα εκτός ορίων και ελέγχου ερωτικό πάθος. Αυτό, βέβαια, δεν μειώνει την αξία του, αντίθετα είναι ένα τα γνωστότερα μυθιστορήματα του πολυγραφότατου Βέλγου συγγραφέα, στο οποίο μας παραδίδεται με συγκλονιστικό τρόπο η ανατομία ενός φόνου. 

Ουίλλιαμ Φώκνερ

Κόκκινα Φύλλα

Μτφρ.: Γιάννης Παλαβός

Εκδόσεις Κίχλη

Σελ.: 152

ΚΟΚΚΙΝΑ ΦΥΛΛΑ
ΚΑΝΤΕ ΚΛΙΚ ΕΔΩ ΓΙΑ ΝΑ ΤΟ ΑΓΟΡΑΣΕΤΕ

Μετά το «Ο αχυρώνας φλέγεται», ένα από τα αρτιότερα και τα περισσότερο ανθολογημένα διηγήματα του Ουίλλιαμ Φώκνερ, οι εκδόσεις Κίχλη επανέρχονται με ένα ακόμα κορυφαίο έργο του μικρής φόρμας, τα «Κόκκινα Φύλλα», δείγμα της μοντερνιστικής γραφής του τη δεκαετία του ’30, κείμενο ποιητικό και πυκνού συμβολισμού. Πρόκειται για μια αγωνιώδη ιστορία καταδίωξης ενός σκλάβου που αποδρά για να γλιτώσει τη μοίρα που του επιφυλάσσουν τα έθιμα μιας φυλής αυτοχθόνων της Γιοκναπατάουφα: ως  σκλάβος του αρχηγού της φυλής που πέθανε, πρέπει να ταφεί μαζί του. Η ρεαλιστική περιγραφή του ανθρωποκυνηγητού που εξαπολύεται εναντίον του αποκτά τελετουργικό χαρακτήρα, μετατρέποντας τη θυσία του φυγά σε αλληγορία για την ανθρώπινη μοίρα. Το ζήτημα της δουλοκτησίας στον αμερικανικό Νότο, η ηθική παρακμή των ιθαγενών, που μιμούνται τους λευκούς, έχοντας μαύρους σκλάβους, ο τρόμος του ανθρώπου ενώπιον του θανάτου και η άσβεστη δίψα του για ζωή είναι θέματα που επίσης θίγονται στο διήγημα.

Emmanuel Carrère

Γιόγκα

Μτφρ.: Γιώργος Καράμπελας

Εκδόσεις Εικοστού Πρώτου

Σελ.: 301

ΓΙΟΓΚΑ
ΚΑΝΤΕ ΚΛΙΚ ΕΔΩ ΓΙΑ ΝΑ ΤΟ ΑΓΟΡΑΣΕΤΕ

Ο Emmanuel Carrère είναι το είδος του συγγραφέα που αρέσκεται να γράφει εμπνεόμενος από ακραίες εμπειρίες, δικές του ή άλλων, βλέποντας πάντα την επικίνδυνη πλευρά των πραγμάτων. Προέρχεται από μια μεγαλοαστική γαλλική οικογένεια, ο ίδιος όμως, γράφοντας, βρίσκει τρόπους να απομακρύνεται από την καταγωγή του, έστω θεωρητικά. Στο βιβλίο του για τον Λιμόνοφ μάλλον ανακάλυψε μια φυσιογνωμία που συγκεντρώνει όσα αυτός ψάχνει και τον ενδιαφέρουν ‒ και τα «εξέθεσε» με τη δέουσα σοβαρότητα. Σε αυτό το βιβλίο, περιγράφοντας τι σημαίνει γι’ αυτόν η γιόγκα αλλά και γεγονότα λιγότερο ή περισσότερο σημαντικά για εκείνον, καταγράφει την εσωτερική διαδρομή που μέσω του διαλογισμού τού επιτρέπει να ισορροπεί ανάμεσα σε δυνάμεις που συγκροτούν τη ζωή και απειλούν να διαμελίσουν τον εαυτό, νοηματοδοτώντας το πέρασμά μας από τον κόσμο. 

Νικολό Μακιαβέλλι

Φλωρεντινές Ιστορίες

Μτφρ.: Θεοδόσης Νικολαΐδης

Εκδόσεις Αλεξάνδρεια

Σελ.: 576

ΦΛΩΡΕΝΤΙΝΕΣ ΙΣΤΟΡΙΕΣ
ΚΑΝΤΕ ΚΛΙΚ ΕΔΩ ΓΙΑ ΝΑ ΤΟ ΑΓΟΡΑΣΕΤΕ

Μπορεί ο «Ηγεμόνας» να είναι το πιο γνωστό έργο του Νικολό Μακιαβέλλι, δεν είναι όμως το μόνο. Την πολιτική του σκέψη μπορεί να τη διαβάσει κανείς, μεταξύ άλλων, και στις «Φλωρεντινές Ιστορίες», ανακαλύπτοντας πτυχές της σκέψης του που δεν υπάρχουν στον «Ηγεμόνα» και δείχνουν την εξέλιξή της. Γράφτηκαν κατά παραγγελία του Ιουλίου των Μεδίκων που εξελέγη πάπας με το όνομα Κλήμης Ζ’. Αποτελείται από οκτώ βιβλία τα οποία αναφέρονται στην ιστορία της Φλωρεντίας ως πόλης από το 1250 ως το 1494, με μια αναφορά και στη γενική ιστορία της Ιταλίας, από την πτώση της Ρωμαϊκής Αυτοκρατορίας ως το τέλος του 15ου αιώνα. Ακολουθώντας την ουμανιστική παράδοση, δηλαδή γράφοντας ιστορία για να διδάξει, βασιζόμενος στην αλήθεια των γεγονότων, ο Μακιαβέλι προσφέρει στον ηγεμόνα της πόλης παραδείγματα ανθρώπων που μπόρεσαν να αρθούν πάνω από τις επιδιώξεις και τις αντιλήψεις της ομάδας τους, αφιερώθηκαν στο «κοινό καλό» κι αναμόρφωσαν το πολίτευμα. Διαχρονικά επίκαιρο.

Juan Gabriel Vasquez

Γυρίζοντας το βλέμμα πίσω  

Μτφρ.: Αχιλλέας Κυριακίδης

Εκδόσεις Ίκαρος

Σελ.: 592

GYRIZONTAS
ΚΑΝΤΕ ΚΛΙΚ ΕΔΩ ΓΙΑ ΝΑ ΤΟ ΑΓΟΡΑΣΕΤΕ

Με αφορμή τον θάνατο του πατέρα του, την κρίση που περνάει ο γάμος του και την απορριπτική στάση των Κολομβιανών απέναντι σε ειρηνευτικές συμφωνίες που θα έληγαν έναν πενηντάχρονο αιματηρό εμφύλιο, ο Σέρχιο Καμπρέρα κάνει μια αναδρομή στην ιστορία της οικογένειάς του τρεις γενιές πίσω, καλύπτοντας μισό αιώνα, από τον Ισπανικό Εμφύλιο μέχρι τα ένοπλα αντάρτικα κινήματα της δεκαετίας του 1970. Η μνήμη και η λήθη, η προσωπική εμπειρία και τα ντοκουμέντα, το υποκειμενικό και το αντικειμενικό κοίταγμα της Ιστορίας, όλα στοιχεία της μυθοπλασίας του Juan Gabriel Vasquez, είναι και εδώ παρόντα, μαζί με τη χαρακτηριστική του άνεση να πηγαινοέρχεται στον χρόνο, όπως το κάνει π.χ. στον «Ήχο των πραγμάτων όταν πέφτουν». Όπως και να το δει κανείς, είτε ως ένα συναρπαστικό αφήγημα είτε ως μια ενδελεχή πολιτικοκοινωνική μελέτη, το σίγουρο είναι πως επιβεβαιώνει την κριτική του Τζόναθαν Φράνζεν για τον Vasquez, ότι «επαφηύρε τη λατινοαμερικάνικη λογοτεχνία στον εικοστό πρώτο αιώνα». 

Hans Fallada

Ο Εφιάλτης

Μτφρ.: Άγγελος Αγγελίδης, Μαρία Αγγελίδου

Εκδόσεις Gutenberg

ΕΦΙΑΛΤΗΣ
ΚΑΝΤΕ ΚΛΙΚ ΕΔΩ ΓΙΑ ΝΑ ΤΟ ΑΓΟΡΑΣΕΤΕ

Ένας συγγραφέας που ξέρει όσο λίγοι να μιλά για τα μεγάλα πράγματα μέσα από τα μικρά, τις λεπτομέρειες να τις ανάγει σε στοιχεία σημαντικά, που τοποθετημένα το ένα δίπλα στο άλλο μπορούν να πουν πολλές μικρές προσωπικές ιστορίες που θα δώσουν φωνή, χρώμα και ζωή σε μια εποχή. Ο Fallada απέδωσε με καίριο και ακριβή τρόπο τα χρόνια του Μεσοπολέμου, της ανόδου του Χίτλερ, τον τρόπο που η πολιτική κατάσταση επηρέαζε τους ανθρώπους κι αυτοί με τη σειρά τους αντιδρούσαν σε όσα προσπαθούσαν να ορίσουν τη ζωή τους. Στον «Εφιάλτη», ίσως το πιο αυτοβιογραφικό του μυθιστόρημα, πιάνει το νήμα της αφήγησης από την εισβολή του Κόκκινου Στρατού στο Βερολίνο και την επακόλουθη πτώση του Γ’ Ράιχ. Με αξιοθαύμαστο τρόπο καταπιάνεται με μια περίοδο με την οποία λίγοι έχουν ασχοληθεί, για να μιλήσει για την ήττα και την ταπείνωση στα συντρίμμια του Βερολίνου, μετατρέποντας τα προσωπικά του δεινά και των γύρω του σε λογοτεχνία. 

Φερνάντα Μελτσόρ

Η εποχή των τυφώνων

Μτφρ.: Αγγελική Βασιλάκου

Εκδόσεις Δώμα

Σελ.: 244

ΕΠΟΧΗ ΤΥΦΩΝΩΝ
ΚΑΝΤΕ ΚΛΙΚ ΕΔΩ ΓΙΑ ΝΑ ΤΟ ΑΓΟΡΑΣΕΤΕ

Νέα σε ηλικία αλλά όχι στη λογοτεχνική της διαδρομή, η Μεξικανή Φερνάντα Μελτσόρ κατάφερε με το τρίτο της βιβλίο, την «Εποχή των τυφώνων», να μπει στη short list για το βραβείο Μπούκερ, ενώ και τα υπόλοιπα βιβλία της έχουν διακριθεί στη χώρα της αλλά και διεθνώς. Παίρνοντας αφορμή από ένα άρθρο που διάβασε σχετικά με τον φόνο μιας γυναίκας-«μάγισσας» από συγχωριανό της που με την πράξη του προσπάθησε να προστατευτεί, όπως είπε, από τη μαγεία της, αλλά μη μπορώντας να ακολουθήσει δημοσιογραφικά την έρευνα όπως ο Τρούμαν Καπότε στο «Εν ψυχρώ», αποφάσισε να γράψει μια αντίστοιχη ιστορία και να την ερευνήσει στον δικό της, λογοτεχνικό χρόνο. Ο φόνος της Μάγισσας στη Λα Ματόσα ξετυλίγεται μέσα από τις χειμαρρώδεις αφηγήσεις όσων εμπλέκονται στην υπόθεση και αποκαλύπτουν ο καθένας φρικιαστικές λεπτομέρειες. Η συγγραφέας βλέπει το συμβάν από διαφορετικές οπτικές που αφήνουν να διαφανούν όλες οι σκοτεινές πλευρές ενός κόσμου που δεν αφήνει πολλά περιθώρια για αισιοδοξία. Αλλά, όπως δήλωσε και η ίδια σε συνέντευξή της: «Ακόμα και όταν οι συνθήκες είναι αντίξοες, πάντα βρίσκεται χώρος να αναπτυχθούν άλλου τρόποι ζωής».  

0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

ΕΠΕΞ Λευτέρης Αναγνώστου, ένας μεταφραστής

Λοξή Ματιά / Λευτέρης Αναγνώστου (1941-2024): Ένας ορατός και συγχρόνως αόρατος πνευματικός μεσολαβητής

Ο Λευτέρης Αναγνώστου, που έτυχε να πεθάνει την ίδια μέρα με τον Θανάση Βαλτινό, ήταν μεταφραστής δύσκολων και σημαντικών κειμένων από τη γερμανική και αυστριακή παράδοση.
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
Κυκλοφόρησε η πιο διεξοδική μελέτη της δεκαετίας 1910-1920, μια τρίτομη επανεκτίμηση της «μεγαλοϊδεατικής» πολιτικής του Βενιζέλου

Βιβλίο / Κυκλοφόρησε η πιο διεξοδική μελέτη της δεκαετίας 1910-1920, μια τρίτομη επανεκτίμηση της «μεγαλοϊδεατικής» πολιτικής του Βενιζέλου

Ο Ιωάννης Στεφανίδης, καθηγητής Διπλωματικής Ιστορίας στη Νομική του ΑΠΘ και επιμελητής του τρίτομου έργου του ιστορικού Νίκου Πετσάλη-Διομήδη, εξηγεί γιατί πρόκειται για ένα κορυφαίο σύγγραμμα για την εποχή που καθόρισε την πορεία του έθνους.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Μανώλης Ανδριωτάκης: «Δεν φοβάμαι τις μηχανές, τους ανθρώπους φοβάμαι»

Βιβλίο / Μανώλης Ανδριωτάκης: «Δεν φοβάμαι τις μηχανές, τους ανθρώπους φοβάμαι»

Με αφορμή το τελευταίο του μυθιστόρημα «Ο θάνατος του συγγραφέα» ο δημοσιογράφος μιλά για την τεχνητή νοημοσύνη, την εικονική πραγματικότητα και την υπαρξιακή διάσταση της τεχνολογίας.
ΕΙΡΗΝΗ ΓΙΑΝΝΑΚΗ
Η συγγραφέας που έδωσε στον Στάινμπεκ το υλικό για «Τα σταφύλια της οργής» καταδικάζοντας το δικό της βιβλίο στην αφάνεια

Βιβλίο / Η συγγραφέας που έδωσε στον Στάινμπεκ το υλικό για «Τα σταφύλια της οργής» καταδικάζοντας το δικό της βιβλίο στην αφάνεια

Η Σανόρα Μπαρμπ είχε περάσει πολύ καιρό στους καταυλισμούς των προσφύγων από την Οκλαχόμα που είχαν πληγεί από την Μεγάλη Ύφεση και την ξηρασία, προκειμένου να γράψει το μυθιστόρημά της. Έκανε όμως το λάθος να δείξει την έρευνά της στον διάσημο συγγραφέα, ο οποίος την πρόλαβε.
THE LIFO TEAM
Μαρξ - Βάγκνερ - Νίτσε: Oι σπουδαιότερες μορφές του 19ου αιώνα

Βιβλίο / Μαρξ - Βάγκνερ - Νίτσε: Oι παρεξηγημένοι του 19ου αιώνα

Το βιβλίο του Γερμανού θεωρητικού και πανεπιστημιακού Χέρφριντ Μίνκλερ αναλαμβάνει να επαναπροσδιορίσει το έργο τους, που άλλαξε τα δεδομένα του αστικού κόσμου από τον 19ο αιώνα μέχρι σήμερα.
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ
Νίκος Ψιλάκης: Mια ζωή αφιερωμένη στην καταγραφή της κρητικής παράδοσης και κουζίνας

Βιβλίο / Νίκος Ψιλάκης: Mια ζωή αφιερωμένη στην καταγραφή της κρητικής παράδοσης και κουζίνας

Ο Νίκος Ψιλάκης ερευνά και μελετά την κρητική παράδοση εδώ και τέσσερις δεκαετίες. Τα βιβλία του είναι μνημειώδεις εκδόσεις για το φαγητό, τις λαϊκές τελετουργίες και τα μοναστήρια της Κρήτης που διασώζουν και προωθούν τον ελληνικό πολιτισμό.
M. HULOT
«Δυστυχώς ήταν νυμφομανής»: Ανασκευάζοντας τα στερεότυπα για τις γυναίκες της αρχαίας Ρώμης

Βιβλίο / «Δυστυχώς ήταν νυμφομανής»: Ανασκευάζοντας τα στερεότυπα για τις γυναίκες της αρχαίας Ρώμης

Ένα νέο βιβλίο επιχειρεί να καταρρίψει τους μισογυνιστικούς μύθους για τις αυτοκρατορικές γυναίκες της Ρώμης, οι οποίες απεικονίζονται μονίμως ως στρίγγλες, ραδιούργες σκύλες ή λάγνες λύκαινες.
THE LIFO TEAM
Γιώργος Συμπάρδης: «Ήθελα οι ήρωές μου να εξαφανίζονται, όπως οι άνθρωποι στη ζωή μας»

Βιβλίο / Γιώργος Συμπάρδης: «Ήθελα οι ήρωές μου να εξαφανίζονται, όπως οι άνθρωποι στη ζωή μας»

Σε όλα τα έργα του πρωταγωνιστούν οι γυναίκες και μια υπόγεια Αθήνα, ενώ ο ίδιος δεν κρίνει τους ήρωές του παρά το αφήνει σε εμάς: Μια κουβέντα με τον χαμηλόφωνο συγγραφέα του «Άχρηστου Δημήτρη» και της «Πλατείας Κλαυθμώνος».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ρίτα Κολαΐτη: «Με θυμώνει που δεν βλέπεις σχεδόν κανέναν να διαβάζει ένα βιβλίο στο μετρό»   

Βιβλίο / Ρίτα Κολαΐτη: «Με θυμώνει που σχεδόν κανείς δεν διαβάζει βιβλίο στο μετρό»   

Η πολυβραβευμένη μεταφράστρια μιλά για την προσωπική της διαδρομή στον χώρο της λογοτεχνίας, για το στοίχημα της καλής μετάφρασης και εξηγεί τι σημαίνει να δουλεύεις πάνω σε κορυφαία έργα του Φλομπέρ, του Καμί, του Μαρκήσιου ντε Σαντ και της Ανί Ερνό. 
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
«Ρουφιανεύοντας τον εαυτό μου»: Τα απομνημονεύματα του Αλ Πατσίνο

Βιβλίο / «Ρουφιανεύοντας τον εαυτό μου»: Τα απομνημονεύματα του Αλ Πατσίνο

Ο 84χρονος ηθοποιός κοιτάζει προς τα πίσω και βλέπει τα δύσκολα παιδικά χρόνια, την καταθλιπτική μητέρα του, τον Τσέχoφ, τις σχέσεις που δεν έφτασαν ποτέ στον γάμο, τις έντονες αναταράξεις μιας πολυκύμαντης διαδρομής.
THE LIFO TEAM
Πέτρος Τατσόπουλος: «Η οργή σε κάποιες περιπτώσεις επιβάλλεται γιατί είναι απελευθερωτική»

Πέτρος Τατσόπουλος / «Δεν τα έχω με τους πιστούς αλλά με τους απατεώνες ρασοφόρους»

Μια χειμαρρώδης συνέντευξη με τον γνωστό συγγραφέα, δημοσιογράφο, παρουσιαστή και πρώην βουλευτή Πέτρο Τατσόπουλο, με αφορμή το τελευταίο του βιβλίο «Το παιδί του διαβόλου - Μια αληθινή ιστορία», όπου εστιάζει στη μεγάλη δύναμη της Εκκλησίας στην Ελλάδα, στη διαπλοκή της με την πολιτεία και στις σκοταδιστικές απόψεις που κατά κανόνα πρεσβεύει καθώς και στην ιδιαίτερα επικερδή «μπίζνα» που έχει στηθεί γύρω από ιερά λείψανα, ιερά κειμήλια, «άγιους» γέροντες και «θαύματα» για κάθε χρήση.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Μαργκερίτ Ντιράς: Ζωή σαν μυθιστόρημα»

Το Πίσω Ράφι / To βιβλίο για τη Μαργκερίτ Ντιράς που προκάλεσε σάλο στη Γαλλία

Η προσωπικότητα που αναδύθηκε για τη συγγραφέα του «Εραστή» μέσα από το βιβλίο της δημοσιογράφου Λορ Αντλέρ είναι αμφιλεγόμενη, καθώς η πολιτική και προσωπική διαδρομή της εμφανίζουν αρκετά σκοτεινά σημεία.
ΣΤΑΥΡΟΥΛΑ ΠΑΠΑΣΠΥΡΟΥ