Απόψεις: 10 λόγοι που η χθεσινή Τελετή Έναρξης του Παρισιού ήταν η χειρότερη όλων των εποχών

10 λόγοι που η χθεσινή Τελετή Έναρξης του Παρισιού ήταν η χειρότερη όλων των εποχών Facebook Twitter
0
  1. Γιατί έγινε εκτός του Σταδίου. Ήθελα να το γράψω αυτό από τότε που ανακοινώθηκε η εξυπνάδα με τον Σηκουάνα, αλλά είπα «Κατσε, μπορεί να κάνουν κάποια υπερβατική σύνδεση με τον αθλητισμό, μην είσαι προπέτης, δείξε λίγη εμπιστοσύνη ότι μπορούν να μεταφέρουν την αθλητική γιορτή στο ιστορικό κέντρο της Πόλης».

Αποτέλεσμα εμπιστοσύνης: κάτι  σκουριασμένα bateaux mouches, μια vogueing πασαρέλα, τρικυμισμένα τηλεοπτικά πλάνα, το video game inspired φάντασμα της Όπερας να μεταφέρει τη Φλόγα (σε βίντεο!), ένα σιδερένιο άλογο (του Θανάτου; της Πανώλης;) που έτρεχε μονάχο για κανένα τέταρτο, που μου φάνηκε αιώνας, και τα ροζ μποά της Lady Gaga. Αθλητισμός ΠΟΥ-ΘΕ-ΝΑ

  1. «Μου φάνηκε αιώνας» λέω γιατί με 2-3 μίζερα happenings κι ένα σόου με φώτα στον Πύργο του Άιφελ (κι αυτό επίσης παρατράβηξε) νόμιζαν ότι θα γεμίσουν 4 ώρες.

Μπράβο, λοιπόν, στον σκηνοθέτη! Θα έχω να θυμάμαι για πάντα τον queer Διόνυσο-Μπάρμπα Στρουμφ, την εντυπωσιακά κιτς κατασκευή «Μυστικός Δείπνος-Πασαρέλα-Πλαστικοί Πολυέλαιοι» (τι μεγαλειώδης σύλληψη από σόου Νίκος-Τάκης, Βασίλειος Κωστέτσος και Army of Lovers μαζί ήταν αυτή) και φυσικά το micro-show της Lady Gaga, σαν να ‘ταν στο καμπαρέ Lio στη Μύκονο.

  1. Μόλις βγήκε η Lady Gaga σκέφτηκα «δεν θα πάει καλά αυτό». Ένα φτηνιάρικο σκηνικό από επαρχιακό καμπαρέ, ένα Δαλιανιδικό σόου και μάλιστα χειρότερα ντυμένο-φωτισμένο-χορογραφημένο, οι βίδες της πρόχειρης κατασκευής σε όλα τα πλάνα -λες και δεν είχε κάπου αλλού το Παρίσι τίποτα εντυπωσιακές σκάλες να κατέβει η σταρ.  

Που νόμιζε η γλυκούλα ότι θα της φτιάξουν μια iconic στιγμή να την παρακολουθήσουν δισεκατομμύρια και αντί γι'αυτό, την έβαλαν σε ένα σετ που κόστισε όσο 3 δευτερόλεπτα από το Bad Romance και της είπαν με τη χαρακτηριστική γαλλική αποστροφή για δουλειά και κόπο «Κατέβα μωρή, ξέρεις τι να κάνεις».

  1. Το «μωρή» πρέπει να ήταν έτσι κι αλλιώς η προσφώνηση de jour σε όλη την Τελετή. Κατανοώ φυσικά το diversity, το inclusivity, το queerness ως μέρος μιας Τελετής Έναρξης στο Παρίσι του 2024, που όλα αυτά είναι επίκαιρα.

Όμως α) ο σκηνοθέτης αμέλησε, δεν ήταν ικανός, βαρέθηκε (το πιο πιθανό), να φτιάξει μια ολοκληρωμένη και συνεκτική Τελετή για το πανανθρώπινο, οπότε όλη η Τελετή έμοιαζε τελικά σαν μια νύχτα vogueing στο ballroom της γειτονιάς σου.

Kαι β) άλλο να εντάξεις την κουλτούρα της στιγμής μέσα σε ένα θέαμα διαχρονικό, και άλλο να ετοιμάζεις 7 χρόνια ένα σόου που στο Shamone λάμπει, αποθεώνεται και πεθαίνει κάθε σαββατοκύριακο.

  1. Για τα κοστούμια της τελετής δεν χρειάζεται να επεκταθώ. Το είδατε το θρακιώτικο καρναβάλι.

Να σταθώ όμως ελάχιστα, σαν προσωπικό δικό μου τικ, στο πώς μια χώρα δεν επιλέγει πια να κάνει showcase το καλύτερό της (πχ. τα ρούχα του Βακαρέλο για τον οίκο Saint Laurent) γιατί αυτό ίσως φανεί στη SocialMediaκα δομημένη κοινή γνώμη «ελιτίστικο», «εστέτ», «αποστασιοποιημένο» από το γκέτο και τον Μπίθουλα.

Εκεί είναι, όμως, που πρέπει να έχει όραμα, παιδεία και τσαγανό να στηρίξει τις επιλογές του ο επικεφαλής. Αλλιώς δεν θα έκανε με Χατζιδάκι σήμερα την Τελετή ο Παπαϊωάννου, αλλά με Κατερίνα Λιόλιου.

  1. By the way, και η μουσική εφιάλτης, έτσι;
  1. Και τόσα πολλά βίντεο… Τόσα πολλά και αχρείαστα και πληκτικά. Και με εντελώς άλλον καιρό.
  1. Αυτό που δεν προλάβαμε να δούμε τον Αντετοκούμπο και την Ντρισμπιώτη σημαιοφόρους, ούτε έμεινε η κάμερα πάνω σε κανέναν άλλο αθλητή-παγκόσμιο ίνδαλμα, αλλά οι σκηνοθέτες είχαν αισθητική προτεραιότητα να προβάλουν την (αδιάβροχη; τι ειρωνία) μάσκαρα της σεζόν & τις παρδαλές αποχρώσεις σε σκιές που θα φορεθούν φέτος, δεν ήταν μια ακόμη αστοχία.

Ήταν μια στρατηγική σκηνοθετική επιλογή που δείχνει τον εκφυλισμό των Αγώνων σε θέαμα χωρίς dna, σε content χωρίς storytelling, σε διάσπαση προσοχής (του σκηνοθέτη εν προκειμένω), που στην πορεία της προετοιμασίας ξέχασε τι του είχε ανατεθεί. Εντάξει, παιδιά, άνθρωπος είναι κι αυτός, λίγη κατανόηση.

  1. Οι μόνοι αθλητές που κάπως προβλήθηκαν, και πάλι σε άχαρα πλάνα χωρίς σκηνοθετικό όραμα, ήταν οι σταρ (άλλων εποχών).

Σαν σε front row χρησιμοποιήθηκε το φωτοστέφανο των αθάνατων πρωταθλητών για εύκολο (θνητό) virality.

Τους θυμόμασταν υπερανθρώπους, να σείεται η γη από το πάθος τους για τη νίκη και τα ρεκόρ, και από χθες τους βλέπουμε ως ταλαιπωρημένους, κακοφωτισμένους και φοβισμένους (πάνω στο πλοιάριο) guest star* στο ανέμπνευστο μπουρλέσκ ενός ατάλαντου σκηνοθέτη, που δεν είχε έναν ουσιαστικό ρόλο να τους δώσει, ούτε μια iconic στιγμή να τους φτιάξει. Quelle catastrophe.

*το καταβρεγμένους δεν το είπα γιατί δεν μου επιτρέπεται από τη θεμελιώδη μου υπόθεση ότι «δεν έφταιγε η βροχή»

  1. Η Σελίν ήταν βέβαια Θεά! Είναι Θεά για την υποδειγματική στάση της απέναντι σε αυτό το δραματικό που της συμβαίνει.

Όμως η Σελίν δεν ήταν η Τελετή.

Η Τελετή ήταν όλη κι όλη η Σελίν.

Guest Editors
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Έλον Μασκ: Η πηγή του κακού

Guest Editors / Έλον Μασκ: Η πηγή του κακού

Κατάλαβε πως μια δημοκρατική κυριαρχία στις ΗΠΑ θα αναγκαζόταν να συγκρουστεί μαζί του. Έτσι, ο άνθρωπος - «τοτέμ» του σύγχρονου καπιταλισμού έχει για πολιορκητικό κριό το κοινωνικό δίκτυο Χ που λειτουργεί πια ως μεγάφωνο για κάθε ακραίο στοιχείο.
ΑΛΚΗΣ ΚΟΥΠΕΤΩΡΗΣ
«Κι όμως»: Ο Δημήτρης Δημητριάδης για τον Χρήστο Γιανναρά

Guest Editors / «Κι όμως»: Ο Δημήτρης Δημητριάδης για τον Χρήστο Γιανναρά

«Η ελληνικότητα μόνο κατ’ όνομα ενδιαφέρει και παθιάζει τον Χρήστο Γιανναρά». Ένα άρθρο–απάντηση του συγγραφέα σε δύο κείμενα που δημοσιεύτηκαν μετά τον θάνατο του Έλληνα διανοητή.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΔΗΜΗΤΡΙΑΔΗΣ
Φίκος - Για το εκκλησάκι του Μυταρά

Guest Editors / «Το έφτιαξε όπως το ένιωσε εκείνη τη στιγμή»: Ο Φίκος γράφει για το κλείσιμο του παρεκκλησιού του Μυταρά

Το ιδανικό θα ήταν να έχουμε μια ζωντανή παράδοση στην οποία ο καλλιτέχνης εκφράζει (την κοινωνία του) και εκφράζεται. Δυστυχώς ξεμένουμε με δύο επιλογές: από τη μια ένα καλλιτεχνικό νεκροταφείο και από την άλλη ένα δυσλειτουργικό αλλά ζωντανό έργο.
ΦΙΚΟΣ
Ο Richie Hawtin παίζει ακόμα για τα παράξενα παιδιά 

Respublika / Onassis Stegi / Ο Richie Hawtin παίζει ακόμα για τα παράξενα παιδιά 

Ο DJ και παραγωγός που μπήκε σαν «φύτουλας» στην techno δεν σκοπεύει να την παρατήσει επειδή έγινε mainstream. Προσπαθεί να κάνει το κοινό να χορεύει με τα μάτια ερμητικά κλειστά, όπως θέλει να συμβεί και στο set του στη Μαλακάσα. 
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
ASSISTED SUICIDE

Guest Editors / «Αξίζει να συνεχίσω να παλεύω για τη ζωή μου;»

Τι συμβαίνει στην Ευρώπη όσον αφορά την ευθανασία; Ποιο είναι το ισχύον νομοθετικό πλαίσιο στην Ελλάδα; Ο δικηγόρος Βασίλειος Χ. Αρβανίτης γράφει για ένα ακανθώδες ζήτημα που επανέρχεται συνεχώς στο προσκήνιο.
ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ Χ. ΑΡΒΑΝΙΤΗΣ
Η Ακροδεξιά, τα «ιμάτιά» της και μια υγειονομική ζώνη από λάστιχο

Guest Editors / Η Ακροδεξιά, τα «ιμάτιά» της και μια υγειονομική ζώνη από λάστιχο

Στο σημερινό όγδοο σημείωμα του Παρατηρητηρίου για την Ακροδεξιά, το Σημείο διερευνά τα νομικο-δικαστικά και πολιτικά μέσα αντιμετώπισης του δεξιού εξτρεμισμού στην Ελλάδα – αλλά και τους λόγους της παροιμιώδους αποτυχίας τους.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΔΗΜΟΣΘΕΝΗΣ ΠΑΠΑΔΑΤΟΣ-ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΠΟΥΛΟΣ
Ευρωεκλογές 2024: Τι «αντισώματα» έχει ο ευρωπαϊκός Νότος στην Ακροδεξιά;

Guest Editors / Ευρωεκλογές 2024: Τι «αντισώματα» έχει ο ευρωπαϊκός Νότος στην Ακροδεξιά;

Δύο μήνες πριν ανοίξουν οι κάλπες των Ευρωεκλογών, στο σημερινό έβδομο σημείωμα του Παρατηρητηρίου για την Ακροδεξιά, το Σημείο διερευνά γιατί οι χώρες της Νότιας Ευρώπης δεν αποτελούν πια εξαίρεση στην πανευρωπαϊκή τάση ενίσχυσης του δεξιού άκρου.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΔΗΜΟΣΘΕΝΗΣ ΠΑΠΑΔΑΤΟΣ-ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΠΟΥΛΟΣ
Η είσοδος του ιδιωτικού στο δημόσιο σύστημα υγείας βλάπτει σοβαρά την υγεία

Guest Editors / Η είσοδος του ιδιωτικού στο δημόσιο σύστημα υγείας βλάπτει σοβαρά την υγεία

Όταν εισάγεται η ιδιωτική οικονομική σχέση ασθενούς - γιατρού ανατρέπεται η συνθήκη που εγγυάται την ποιότητα της φροντίδας στο δημόσιο νοσοκομείο.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΑΛΟΜΕΝΙΔΗΣ ΚΑΙ ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΚΥΔΩΝΑ
Ο βράχος, η θάλασσα και το τελεφερίκ στη Μονεμβασιά

Guest Editors / Ο βράχος, η θάλασσα και το τελεφερίκ στη Μονεμβασιά

Το σχέδιο για την εγκαθίδρυση τελεφερίκ εκπλήσσει καθώς φανερώνει μια μεταστροφή του υπουργείου Πολιτισμού από πολιτικές ήπιας παρέμβασης και χαμηλού φωτισμού τις οποίες ακολούθησε για δεκαετίες. Πρόκειται για τη μεγαλύτερη επέμβαση που έχει γίνει στον βράχο εδώ και πάνω από δύο αιώνες και ίσως τη μεγαλύτερη που έχει γίνει ποτέ μετά την ανοικοδόμηση των τειχών.
ΑΝΤΩΝΗΣ ΚΟΤΣΩΝΑΣ