Είδες η ΔΕΗ;

Είδες η ΔΕΗ; Facebook Twitter
0

Τη δεκαετία του ’70 δούλευα κειμενογράφος.

Είχα ένα Creative Shop και συνεργαζόμουν με διαφημιστικές εταιρείες και διαφημιζόμενους.

 

Είχα την ευχέρεια και την άνεση να επιλέγω δουλειές χωρίς υπαλληλική σχέση ή πρόσθετες υποχρεώσεις. 

 

Μια γνωστή διαφημιστική εταιρεία είχε αναλάβει την ενημερωτική εκστρατεία για την εξοικονόμιση ενέργειας της ΔΕΗ και την ανέθεσε σε μένα.

 

Για κάποιους λόγους που αγνοούσα, η ΔΕΗ ήθελε στην καμπάνια να πρωταγωνιστεί οπωσδήποτε ο Γιάννης Γκιωνάκης.

 

Συναντήθηκα με τον αρμόδιο διευθυντή της ΔΕΗ στο γραφείο του και μπήκα την ώρα που έπινε καφέ με τον ηθοποιό.

 

Μάλλον από ευγένεια μας ρώτησε αν γνωριζόμαστε, και εγώ εντελώς μπουμπούνας από τα τερτίπια του χώρου, πετάχτηκα κι είπα «όχι». 

 

Όμως ο Γκιωνάκης γάτος σε αυτά, το έσωσε αμέσως, και τον καθησύχασε «πώς, και βέβαια, τον γνωρίζω πολύ καλά τον κύριο Χαριτόπουλο» (μόνο η μάνα μου με ήξερε).

 

Προχώρησε η συζήτηση για τις ταινίες που έπρεπε να γίνουν και ο Γκιωνάκης πρότεινε να ζωντανέψει τον κινηματογραφικό χαρακτήρα του Μπρίλη.

 

Τον τύπο που υποδύεται στην ταινία «Τα κίτρινα γάντια» και λέει «λεμονάδα από λεμόνια; πορτοκαλάδα από πορτοκάλια;».

 

Ο διευθυντής συμφώνησε πανευτυχής γιατί του άρεσε πολύ η συγκεκριμένη σκηνή της ταινίας.

 

Εγώ είχα αντίρρηση. 

Θα μιλάγαμε στον κόσμο για οικονομία στο ηλεκτρικό. Έπρεπε να μην τους κάνουμε απλώς να γελάσουν.

 

Ήθελα τον Γκιωνάκη, όπως τον έβλεπα.

Καλοντυμένο με το κουστούμι του, οικείο και ικανοποιημένο καταναλωτή ρεύματος που είδε οικονομικά οφέλη από τη σωστή χρήση των ηλεκτρικών συσκευών.

 

Με τον Μπρίλη θα έφευγε αλλού η καμπάνια.

Ο Γκιωνάκης το έπιασε και δεν επέμεινε.

 

Έγραψα τα σενάρια, γυρίσαμε μια σειρά ταινιάκια με σχεδόν ακίνητη την 35mm μηχανή κι ο ηθοποιός έκανε ακόμα μια επιτυχία, όπως έλεγε.

 

Αυτό που δουλέψαμε αρκετά ήταν στην εκφορά τής αποφώνησης με το slogan, κλείνοντας σκερτσόζικα το μάτι στον θεατή:  

«Είδες η ΔΕΗ;»

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Παραιτείται ο Αλέξης Πατέλης: Μετά από μία πενταετία, στο τέλος του έτους ολοκληρώνω τη θητεία μου

Πολιτική / Παραιτείται ο Αλέξης Πατέλης: «Μετά από μία πενταετία, στο τέλος του έτους ολοκληρώνω τη θητεία μου»

Εκτός Μαξίμου ο οικονομικός σύμβουλος Μητσοτάκη - Μετά από μια πενταετία ολοκληρώνω στο τέλος του έτους το έργο μου στην Προεδρία της Κυβέρνησης, αναφέρει με ανάρτησή του στο Instagram
LIFO NEWSROOM
Βιωσιμότητα και συλλογικές φαντασιώσεις 

Γεύση / Μπορεί η υψηλή γαστρονομία να είναι πράγματι βιώσιμη;

Βραβευμένα εστιατόρια, που αποτελούν το όνειρο πολλών foodies, καυχιούνται για τις βιώσιμες πρακτικές τους, την ίδια στιγμή που κάποιες «λεπτομέρειες» για τη λειτουργία τους τείνουν να αποσιωπούνται από τη βιομηχανία της εστίασης.
ΒΑΣΙΛΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΔΗΣ
Υπεράσπιση του ζωγράφου Μιχάλη Μαδένη

Guest Editors / Υπεράσπιση του ζωγράφου Μιχάλη Μαδένη

«Η συγκεκριμένη απόφαση αντιτίθεται στην καλλιτεχνική ελευθερία και στην ελευθερία της έκφρασης και έτσι, στην ουσία, «κλείνει την πόρτα» σε ένα ιδιαίτερα διαδεδομένο και σημαντικό διεθνώς καλλιτεχνικό κίνημα, μέσα στο οποίο υπάρχοντα αντικείμενα, έργα τέχνης ή εικόνες τους προσλαμβάνουν, χωρίς ιδιαίτερη διαφοροποίηση, ή και κάποιες φορές, χωρίς καμία διαφοροποίηση, ένα άλλο νόημα»
THE LIFO TEAM
Έλον Μασκ: Η πηγή του κακού

Guest Editors / Έλον Μασκ: Η πηγή του κακού

Κατάλαβε πως μια δημοκρατική κυριαρχία στις ΗΠΑ θα αναγκαζόταν να συγκρουστεί μαζί του. Έτσι, ο άνθρωπος - «τοτέμ» του σύγχρονου καπιταλισμού έχει για πολιορκητικό κριό το κοινωνικό δίκτυο Χ που λειτουργεί πια ως μεγάφωνο για κάθε ακραίο στοιχείο.
ΑΛΚΗΣ ΚΟΥΠΕΤΩΡΗΣ
«Κι όμως»: Ο Δημήτρης Δημητριάδης για τον Χρήστο Γιανναρά

Guest Editors / «Κι όμως»: Ο Δημήτρης Δημητριάδης για τον Χρήστο Γιανναρά

«Η ελληνικότητα μόνο κατ’ όνομα ενδιαφέρει και παθιάζει τον Χρήστο Γιανναρά». Ένα άρθρο–απάντηση του συγγραφέα σε δύο κείμενα που δημοσιεύτηκαν μετά τον θάνατο του Έλληνα διανοητή.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΔΗΜΗΤΡΙΑΔΗΣ
Φίκος - Για το εκκλησάκι του Μυταρά

Guest Editors / «Το έφτιαξε όπως το ένιωσε εκείνη τη στιγμή»: Ο Φίκος γράφει για το κλείσιμο του παρεκκλησιού του Μυταρά

Το ιδανικό θα ήταν να έχουμε μια ζωντανή παράδοση στην οποία ο καλλιτέχνης εκφράζει (την κοινωνία του) και εκφράζεται. Δυστυχώς ξεμένουμε με δύο επιλογές: από τη μια ένα καλλιτεχνικό νεκροταφείο και από την άλλη ένα δυσλειτουργικό αλλά ζωντανό έργο.
ΦΙΚΟΣ