Είδες η ΔΕΗ;

Είδες η ΔΕΗ; Facebook Twitter
0

Τη δεκαετία του ’70 δούλευα κειμενογράφος.

Είχα ένα Creative Shop και συνεργαζόμουν με διαφημιστικές εταιρείες και διαφημιζόμενους.

 

Είχα την ευχέρεια και την άνεση να επιλέγω δουλειές χωρίς υπαλληλική σχέση ή πρόσθετες υποχρεώσεις. 

 

Μια γνωστή διαφημιστική εταιρεία είχε αναλάβει την ενημερωτική εκστρατεία για την εξοικονόμιση ενέργειας της ΔΕΗ και την ανέθεσε σε μένα.

 

Για κάποιους λόγους που αγνοούσα, η ΔΕΗ ήθελε στην καμπάνια να πρωταγωνιστεί οπωσδήποτε ο Γιάννης Γκιωνάκης.

 

Συναντήθηκα με τον αρμόδιο διευθυντή της ΔΕΗ στο γραφείο του και μπήκα την ώρα που έπινε καφέ με τον ηθοποιό.

 

Μάλλον από ευγένεια μας ρώτησε αν γνωριζόμαστε, και εγώ εντελώς μπουμπούνας από τα τερτίπια του χώρου, πετάχτηκα κι είπα «όχι». 

 

Όμως ο Γκιωνάκης γάτος σε αυτά, το έσωσε αμέσως, και τον καθησύχασε «πώς, και βέβαια, τον γνωρίζω πολύ καλά τον κύριο Χαριτόπουλο» (μόνο η μάνα μου με ήξερε).

 

Προχώρησε η συζήτηση για τις ταινίες που έπρεπε να γίνουν και ο Γκιωνάκης πρότεινε να ζωντανέψει τον κινηματογραφικό χαρακτήρα του Μπρίλη.

 

Τον τύπο που υποδύεται στην ταινία «Τα κίτρινα γάντια» και λέει «λεμονάδα από λεμόνια; πορτοκαλάδα από πορτοκάλια;».

 

Ο διευθυντής συμφώνησε πανευτυχής γιατί του άρεσε πολύ η συγκεκριμένη σκηνή της ταινίας.

 

Εγώ είχα αντίρρηση. 

Θα μιλάγαμε στον κόσμο για οικονομία στο ηλεκτρικό. Έπρεπε να μην τους κάνουμε απλώς να γελάσουν.

 

Ήθελα τον Γκιωνάκη, όπως τον έβλεπα.

Καλοντυμένο με το κουστούμι του, οικείο και ικανοποιημένο καταναλωτή ρεύματος που είδε οικονομικά οφέλη από τη σωστή χρήση των ηλεκτρικών συσκευών.

 

Με τον Μπρίλη θα έφευγε αλλού η καμπάνια.

Ο Γκιωνάκης το έπιασε και δεν επέμεινε.

 

Έγραψα τα σενάρια, γυρίσαμε μια σειρά ταινιάκια με σχεδόν ακίνητη την 35mm μηχανή κι ο ηθοποιός έκανε ακόμα μια επιτυχία, όπως έλεγε.

 

Αυτό που δουλέψαμε αρκετά ήταν στην εκφορά τής αποφώνησης με το slogan, κλείνοντας σκερτσόζικα το μάτι στον θεατή:  

«Είδες η ΔΕΗ;»

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Έλον Μασκ: Η πηγή του κακού

Guest Editors / Έλον Μασκ: Η πηγή του κακού

Κατάλαβε πως μια δημοκρατική κυριαρχία στις ΗΠΑ θα αναγκαζόταν να συγκρουστεί μαζί του. Έτσι, ο άνθρωπος - «τοτέμ» του σύγχρονου καπιταλισμού έχει για πολιορκητικό κριό το κοινωνικό δίκτυο Χ που λειτουργεί πια ως μεγάφωνο για κάθε ακραίο στοιχείο.
ΑΛΚΗΣ ΚΟΥΠΕΤΩΡΗΣ
«Κι όμως»: Ο Δημήτρης Δημητριάδης για τον Χρήστο Γιανναρά

Guest Editors / «Κι όμως»: Ο Δημήτρης Δημητριάδης για τον Χρήστο Γιανναρά

«Η ελληνικότητα μόνο κατ’ όνομα ενδιαφέρει και παθιάζει τον Χρήστο Γιανναρά». Ένα άρθρο–απάντηση του συγγραφέα σε δύο κείμενα που δημοσιεύτηκαν μετά τον θάνατο του Έλληνα διανοητή.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΔΗΜΗΤΡΙΑΔΗΣ
Φίκος - Για το εκκλησάκι του Μυταρά

Guest Editors / «Το έφτιαξε όπως το ένιωσε εκείνη τη στιγμή»: Ο Φίκος γράφει για το κλείσιμο του παρεκκλησιού του Μυταρά

Το ιδανικό θα ήταν να έχουμε μια ζωντανή παράδοση στην οποία ο καλλιτέχνης εκφράζει (την κοινωνία του) και εκφράζεται. Δυστυχώς ξεμένουμε με δύο επιλογές: από τη μια ένα καλλιτεχνικό νεκροταφείο και από την άλλη ένα δυσλειτουργικό αλλά ζωντανό έργο.
ΦΙΚΟΣ
Ο Richie Hawtin παίζει ακόμα για τα παράξενα παιδιά 

Respublika / Onassis Stegi / Ο Richie Hawtin παίζει ακόμα για τα παράξενα παιδιά 

Ο DJ και παραγωγός που μπήκε σαν «φύτουλας» στην techno δεν σκοπεύει να την παρατήσει επειδή έγινε mainstream. Προσπαθεί να κάνει το κοινό να χορεύει με τα μάτια ερμητικά κλειστά, όπως θέλει να συμβεί και στο set του στη Μαλακάσα. 
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
ASSISTED SUICIDE

Guest Editors / «Αξίζει να συνεχίσω να παλεύω για τη ζωή μου;»

Τι συμβαίνει στην Ευρώπη όσον αφορά την ευθανασία; Ποιο είναι το ισχύον νομοθετικό πλαίσιο στην Ελλάδα; Ο δικηγόρος Βασίλειος Χ. Αρβανίτης γράφει για ένα ακανθώδες ζήτημα που επανέρχεται συνεχώς στο προσκήνιο.
ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ Χ. ΑΡΒΑΝΙΤΗΣ
Η Ακροδεξιά, τα «ιμάτιά» της και μια υγειονομική ζώνη από λάστιχο

Guest Editors / Η Ακροδεξιά, τα «ιμάτιά» της και μια υγειονομική ζώνη από λάστιχο

Στο σημερινό όγδοο σημείωμα του Παρατηρητηρίου για την Ακροδεξιά, το Σημείο διερευνά τα νομικο-δικαστικά και πολιτικά μέσα αντιμετώπισης του δεξιού εξτρεμισμού στην Ελλάδα – αλλά και τους λόγους της παροιμιώδους αποτυχίας τους.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΔΗΜΟΣΘΕΝΗΣ ΠΑΠΑΔΑΤΟΣ-ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΠΟΥΛΟΣ
Ευρωεκλογές 2024: Τι «αντισώματα» έχει ο ευρωπαϊκός Νότος στην Ακροδεξιά;

Guest Editors / Ευρωεκλογές 2024: Τι «αντισώματα» έχει ο ευρωπαϊκός Νότος στην Ακροδεξιά;

Δύο μήνες πριν ανοίξουν οι κάλπες των Ευρωεκλογών, στο σημερινό έβδομο σημείωμα του Παρατηρητηρίου για την Ακροδεξιά, το Σημείο διερευνά γιατί οι χώρες της Νότιας Ευρώπης δεν αποτελούν πια εξαίρεση στην πανευρωπαϊκή τάση ενίσχυσης του δεξιού άκρου.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΔΗΜΟΣΘΕΝΗΣ ΠΑΠΑΔΑΤΟΣ-ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΠΟΥΛΟΣ
Η είσοδος του ιδιωτικού στο δημόσιο σύστημα υγείας βλάπτει σοβαρά την υγεία

Guest Editors / Η είσοδος του ιδιωτικού στο δημόσιο σύστημα υγείας βλάπτει σοβαρά την υγεία

Όταν εισάγεται η ιδιωτική οικονομική σχέση ασθενούς - γιατρού ανατρέπεται η συνθήκη που εγγυάται την ποιότητα της φροντίδας στο δημόσιο νοσοκομείο.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΑΛΟΜΕΝΙΔΗΣ ΚΑΙ ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΚΥΔΩΝΑ
Ο βράχος, η θάλασσα και το τελεφερίκ στη Μονεμβασιά

Guest Editors / Ο βράχος, η θάλασσα και το τελεφερίκ στη Μονεμβασιά

Το σχέδιο για την εγκαθίδρυση τελεφερίκ εκπλήσσει καθώς φανερώνει μια μεταστροφή του υπουργείου Πολιτισμού από πολιτικές ήπιας παρέμβασης και χαμηλού φωτισμού τις οποίες ακολούθησε για δεκαετίες. Πρόκειται για τη μεγαλύτερη επέμβαση που έχει γίνει στον βράχο εδώ και πάνω από δύο αιώνες και ίσως τη μεγαλύτερη που έχει γίνει ποτέ μετά την ανοικοδόμηση των τειχών.
ΑΝΤΩΝΗΣ ΚΟΤΣΩΝΑΣ