Οι Aτενίστας και οι Μιζερίστας

Οι Aτενίστας και οι Μιζερίστας Facebook Twitter
8

Εικόνες: City of Errors

Γράφει ο Στάθης Χαϊκάλης

Το τελευταίο  άρθρο  αυτής  της στήλης για την 32χρονη, άνεργη, αλλά δυναμική Τέτα, κατέγραψε τον προβληματισμό για το πόσο δύσκολο είναι να την βοηθήσει αυτό το κράτος και αυτή η κοινωνία ώστε να βρει τις στοιχειώδεις πληροφορίες ή να λάβει την αυτονόητη υποστήριξη. Ενημέρωση που θα 'πρεπε να είναι διαθέσιμη σε κάθε άνεργο νέο, αλλά έχει αναχθεί σε ρουσφέτι από το βουλευτή ή σε προνόμιο που παίρνεις μέσα από κονέ, 'δόντι' ή και 'γρηγορόσημο'.

Μια ισχυρή, οργανωμένη ομάδα γνωστών το 'ψαξε για το πώς θα βοηθήσει αυτή την κατηγορία της νεανικής ανεργίας, αλλά -μαζί τους και εγώ- είδαμε ότι δεν ήταν τόσο απλό. 'Ωσπου έγινε γνωστό ότι οι Ατενίστας οργάνωναν ακριβώς αυτό  που χρειαζόταν η ναυαγισμένη Τέτα, που ζει στην υποβαθμισμένη Δυτική Αθηνα, ξέρει ελάχιστα από υπολογιστή και δεν μπορεί να βρει άκρη στον ΟΑΕΔ. 

Με αυτήν την αφορμή, είναι χρήσιμη μια συνολική απάντηση στα 10-15 άτομα που τον τελευταίο χρόνο, έχω ακούσει το καθένα χωριστά να ‘χρεώνει’ κάτι στραβό στους Ατενίστας.

Είμαι 'υπεράνω υποψίας' γιατί δεν έχει τύχει να πάω σε κάποια εξόρμησή τους, ούτε καν στην όμορφη συναυλία της Λυρικής που είχαν οργανώσει στην κρεαταγορά, παρ' ό,τι υπολόγιζα να παρευρεθώ εκεί για κάποια γυρίσματα αυτού του βίντεο. Η πρωτοβουλία των Ατενίστας για τους άνεργους νέους δείχνει ότι δεν είναι μόνο υπερ-δραστήριοι, αλλά και πως ‘πιάνουν’ τα μηνύματα των αναγκών που προκύπτουν σε μια κοινωνία που ‘γλιστράει’ στο λυκόφως της κρίσης. Η όποια κριτική είναι σεβαστή, αναγκαία σε μια ανοιχτή κοινωνία, αλλά αποκτά ουσία μόνο αν προέρχεται από κάποιους που έχουν να επιδείξουν κάποια εναλλακτική δράση αλληλεγγύης.

Οι παρεμβάσεις στη πόλη, ο ακτιβισμός, αλλά ακόμα και ο εθελοντισμός -αν και , νομίζω, οι Ατενίστας δεν εντάσουν τη δράση τους στην 'περιοχή' του εθελοντισμού- , είναι εντελώς διαφορετικές μετά την ίδρυση αυτής της ομάδας. Εβαλαν ψηλά τον πήχυ. Έδειξαν ότι οι συλλογικές δράσεις δεν είναι κατ' ανάγκην περιθωριακές κινήσεις κάποιας μικρής ομάδας που το κάνει για εκτόνωση, -και συνήθως φθίνει.

Μέχρι πρόσφατα ένα σημαντικό επιχείρημα ήταν ότι οι Ατενίστας καθάρισαν το τάδε οικόπεδο στην Ομόνοια, κάτι που είναι κάτι απόλυτα θετικό σε μια περίοδο υποβάθμισης και κατήφειας. Δεν μπορεί να μπαίνει κανένα 'αλλά', δίπλα στη θετική αξιολόγηση δράσεων αυτής της κατηγορίας. Δεν μας αρέσει η όπερα και θέλουμε να καθαρίζουμε βρώμικους δημόσιους χώρους του κέντρου της Αθήνας με ήχους μπουζουκιών ή κλαρίνων; Ιδού το κέντρο της πόλης, μας περιμένει. Δεν θέλουμε να καθαρίζουμε οικόπεδα, αλλά προτιμάμε να παρέχουμε τροφή σε αστέγους; Ας μην καθυστερούμε ούτε στιγμή, δυστυχώς οι ανάγκες είναι μεγάλες.

Οι Aτενίστας και οι Μιζερίστας Facebook Twitter

Η Ελλάδα πάτος στο ‘βοηθάω το διπλανό’

Να αφήσουμε παράμερα τις όποιες αισθητικές διαφορές με δυναμικές ομάδες όπως οι Ατενίστας ή οι ‘Γιατροί του Κόσμου’, γιατί το πρόβλημα είναι βαθύτερο. Η Ελλάδα έρχεται 145η σε 146 χώρες όσον αφορά τη παράμετρο ‘δίνω στους άλλους’ , από στοιχεία έρευνας του 2012, του διεθνούς οργανισμού WorldGivingIndex (δείτε εδώ ).  

Η χώρα πέρασε 36 χρόνια (1974-2010) φούσκας, μια περίοδο που είδαμε ακόμα και πολίτες που είχαν ευαισθησία να απορροφώνται από τη μόδα του 'παίρνω επίδομα, κονομάω στο χρηματιστήριο, καταπατάω τη δημόσια γη, αποκλείω τη παραλία, διορίζω τον ημιμαθή γιο στο δημόσιο'. Όσοι έχουμε διάθεση να διαβάσουμε ιστορία, θα ανιχνεύσουμε την κουλτούρα ελλείμματος αλληλεγγύης από τη σύσταση του ελληνικού κράτους (1823), στην πελατειακή δόμηση της δημοκρατίας, στην έπαρση μιας χώρας που θεωρούσε ότι της χρωστούσε απεριόριστα όλη η υφήλιος λόγω της Αρχαίας ελληνικής κληρονομιάς.

Παρόλα αυτά, υπήρχαν πάντοτε θύλακες και μαζικές εκφράσεις αλληλεγγύης, πχ στη Κατοχή. Επιπλέον εμφύτευσε σημαντικά στοιχεία ανθρωπισμού, συλλογικής δράσης, αλληλεγγύης και δράση σημαντικού μέρους της Αριστεράς, μετά τον εμφύλιο και μέχρι το 1967.  Η ‘Μαγική Πόλη’ του Ν.Κούνδουρου, τα βιβλία του Α.Φραγκιά και του Δ. Χατζή περιγράφουν ζωντανές σκηνές μιας κοινωνίας που είχε βαθειά ριζωμένη την έννοια του ‘συντρέχω το διπλανό’, σε αντιπαράθεση με το μετεμφυλιακό κράτος ή τα φαινόμενα κομπιναδόρικης φιλανθρωπίας τύπου Καραμουρτζούνη.

Μια πόλη μαγική σκιρτάει ξανά...

Αν έχετε αισθητικές διαφορές με τους Ατενίστας, τους Γιατρούς του Κόσμου ή άλλες μεγάλες οργανώσεις, τότε  κάντε μια βόλτα από τον καλοσχεδιασμένο και δυναμικό ‘προξενητή’ του Volunteer4Greece, που βάζει συνεχώς αγγελίες Οργανώσεων αλληλεγγύης οι οποίες ψάχνουν εθελοντές. Αν πάλι έχετε ιδεολογικές διαφορές και ζητάτε κάτι λιγότερο αστικό, προσέγγιση που είναι απολύτως θεμιτή, τότε εξετάστε τις προτάσεις του Solidarity for All , την κίνηση Ενα μπουκάλι για κάθε άνεργο’  ή τα δεκάδες εγχειρήματα ανταλλακτικής οικονομίας.

 

‘Οσοι θέλετε κάτι πιο ευφάνταστο, πιο νεανικό ή πιο παρεμβατικό, μπορείτε να συμβάλετε στην ανάπτυξη της νέας προσπάθειας City of Errors. Ψάχνει τις ‘ατέλειες’ στην πόλη και σας καλεί να συμμετάσχετε στη διόρθωσή τους.

Ας μην ανησυχούν όσοι επιτίθενται στον εθελοντισμό και τον ακτιβισμό, ότι ενδέχεται να αποτελέσει προκάλυμμα της ανεπάρκειας του κράτους και άλλοθι των κυβερνήσεων. Οι συλλογικές δράσεις και οι πρωτοβουλίες αλληλεγγύης είναι πυλώνας κάθε σύγχρονης κοινωνίας και δεν αποτελούν δεκανίκι της οικονομίας της αγοράς. (Προφανώς υπάρχουν διαφορετικές εκφάνσεις και προσεγγίσεις, επ ‘ αυτού γίνεται μια συνεχής συζήτηση, αλλά αυτό δεν αλλάζει την ανάγκη ενεργοποίησης της κοινωνίας των πολιτών).

Η απάντηση στην κρίση της χώρας, που είναι πρωτίστως κοινωνική, θα δοθεί (και) μέσα από την ενίσχυση της κουλτούρας του 'δίνουμε στο διπλανό', κατά προτίμηση μέσα από συλλογικότητες.

Οι Aτενίστας και οι Μιζερίστας Facebook Twitter

Διαλέξτε την ομάδα που σας ταιριάζει.

Μικρή, μεγάλη, αριστερή ή φιλελεύθερη, δράση αλληλεγγύης ή κίνηση πολιτισμού ή κυψέλη άθλησης. Καθαρίστε το διπλανό πάρκο ή φτιάξτε μια παιδική χαρά. Τολμήστε το, ακόμα και για λόγους προσωπικής ικανοποίησης: να βρείτε λίγη από τη χαρά που δεν δίνουν πλέον οι βρισιές στο γήπεδο, τα ριάλιτυ στη τηλεόραση, ο ανταγωνισμός στο σχολείο, το ταξίδι στην Ταϋλάνδη.

Αν κάνουμε αυτό το βήμα, τότε μας παίρνει να ‘ρίξουμε’ και μια κριτική για το πόσο ‘ελιτιστές’ είναι οι Ατενίστας ή πόσο ‘αριστεροί’ είναι στο ‘Κυριακάτικο Σχολείο Μεταναστών’.

8

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Βιωσιμότητα και συλλογικές φαντασιώσεις 

Γεύση / Μπορεί η υψηλή γαστρονομία να είναι πράγματι βιώσιμη;

Βραβευμένα εστιατόρια, που αποτελούν το όνειρο πολλών foodies, καυχιούνται για τις βιώσιμες πρακτικές τους, την ίδια στιγμή που κάποιες «λεπτομέρειες» για τη λειτουργία τους τείνουν να αποσιωπούνται από τη βιομηχανία της εστίασης.
ΒΑΣΙΛΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΔΗΣ
Υπεράσπιση του ζωγράφου Μιχάλη Μαδένη

Guest Editors / Υπεράσπιση του ζωγράφου Μιχάλη Μαδένη

«Η συγκεκριμένη απόφαση αντιτίθεται στην καλλιτεχνική ελευθερία και στην ελευθερία της έκφρασης και έτσι, στην ουσία, «κλείνει την πόρτα» σε ένα ιδιαίτερα διαδεδομένο και σημαντικό διεθνώς καλλιτεχνικό κίνημα, μέσα στο οποίο υπάρχοντα αντικείμενα, έργα τέχνης ή εικόνες τους προσλαμβάνουν, χωρίς ιδιαίτερη διαφοροποίηση, ή και κάποιες φορές, χωρίς καμία διαφοροποίηση, ένα άλλο νόημα»
THE LIFO TEAM
Έλον Μασκ: Η πηγή του κακού

Guest Editors / Έλον Μασκ: Η πηγή του κακού

Κατάλαβε πως μια δημοκρατική κυριαρχία στις ΗΠΑ θα αναγκαζόταν να συγκρουστεί μαζί του. Έτσι, ο άνθρωπος - «τοτέμ» του σύγχρονου καπιταλισμού έχει για πολιορκητικό κριό το κοινωνικό δίκτυο Χ που λειτουργεί πια ως μεγάφωνο για κάθε ακραίο στοιχείο.
ΑΛΚΗΣ ΚΟΥΠΕΤΩΡΗΣ
«Κι όμως»: Ο Δημήτρης Δημητριάδης για τον Χρήστο Γιανναρά

Guest Editors / «Κι όμως»: Ο Δημήτρης Δημητριάδης για τον Χρήστο Γιανναρά

«Η ελληνικότητα μόνο κατ’ όνομα ενδιαφέρει και παθιάζει τον Χρήστο Γιανναρά». Ένα άρθρο–απάντηση του συγγραφέα σε δύο κείμενα που δημοσιεύτηκαν μετά τον θάνατο του Έλληνα διανοητή.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΔΗΜΗΤΡΙΑΔΗΣ
Φίκος - Για το εκκλησάκι του Μυταρά

Guest Editors / «Το έφτιαξε όπως το ένιωσε εκείνη τη στιγμή»: Ο Φίκος γράφει για το κλείσιμο του παρεκκλησιού του Μυταρά

Το ιδανικό θα ήταν να έχουμε μια ζωντανή παράδοση στην οποία ο καλλιτέχνης εκφράζει (την κοινωνία του) και εκφράζεται. Δυστυχώς ξεμένουμε με δύο επιλογές: από τη μια ένα καλλιτεχνικό νεκροταφείο και από την άλλη ένα δυσλειτουργικό αλλά ζωντανό έργο.
ΦΙΚΟΣ
Ο Richie Hawtin παίζει ακόμα για τα παράξενα παιδιά 

Respublika / Onassis Stegi / Ο Richie Hawtin παίζει ακόμα για τα παράξενα παιδιά 

Ο DJ και παραγωγός που μπήκε σαν «φύτουλας» στην techno δεν σκοπεύει να την παρατήσει επειδή έγινε mainstream. Προσπαθεί να κάνει το κοινό να χορεύει με τα μάτια ερμητικά κλειστά, όπως θέλει να συμβεί και στο set του στη Μαλακάσα. 
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
ASSISTED SUICIDE

Guest Editors / «Αξίζει να συνεχίσω να παλεύω για τη ζωή μου;»

Τι συμβαίνει στην Ευρώπη όσον αφορά την ευθανασία; Ποιο είναι το ισχύον νομοθετικό πλαίσιο στην Ελλάδα; Ο δικηγόρος Βασίλειος Χ. Αρβανίτης γράφει για ένα ακανθώδες ζήτημα που επανέρχεται συνεχώς στο προσκήνιο.
ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ Χ. ΑΡΒΑΝΙΤΗΣ

σχόλια

4 σχόλια
Αλίμονο αν συγκρίνουμε τους Ατενίστας με τους Γιατρούς του Κόσμου ή ακόμη και με το κυριακάτικο σχολείο μεταναστών.Δεν λέω ότι είναι κακό να βάψεις μια παιδική χαρά. Αλλά αν είσαι τόσο απολίτικος, και παλάτι να χτίσεις, στην άμμο είναι.Δεν εννοώ ότι τους λείπει κομματικοποίηση ούτε προκρίνω συγκεκριμένες ιδεολογίες μιας μόνο κατεύθυνσης.Μιλάω για ευαισθησία αντί καλαισθησίας. Αυτό δεν έχει να κάνει με το αν είσαι "ριζοσπάστης".Οι παρεμβάσεις των Ατενίστας είναι κατά κανόνα επιφανειακές. Μερικές φορές είναι ενοχλητικά ρηχές, όπως κάτι ύμνοι στα εμπορικά κέντρα ως πρόταση αναβάθμισης του αστικού τοπίου που έχω διαβάσει από εξέχοντα μέλη τους.Στην αρχή τους είχα δει με συμπάθεια παρά τις διαφωνίες μου, στη λογική ότι η δράση είναι πάντοτε καλή. Κακή ίσως δεν είναι. Μπορεί όμως να γίνει αδιάφορη. Και αυτό είναι πρόβλημα.Επίσης η δράση διδάσκει και βελτιώνει αλλά δεν είδα σημαντική βελτίωση προς ένα μεγαλύτερο βάθος σκέψης που θα περίμενα από τους Ατενίστας.Επίσης εκτός από τους Ατενίστας υπάρχουν ο Ευρθρός Σταυρός και άλλες οργανώσεις εκατονταετούς και βάλε δράσης, που δεν βοηθούν πάρκα αλλά ανθρώπους σε πολύ δύσκολες στιγμές.Δεν μας έλειπαν "κινήματα", διάθεση μας έλειπε. Και τα νέα κινήματα δεν αναβαθμίζουν σημαντικά τη νοοτροπία μας προς το ανθρώπινο.Εχθρός δεν είναι η μιζέρια, λες και το μόνο που μας λείπει είναι μια χούφτα πρόζακ. Εχθρός είναι η έλλειψη ανθρωπιάς.Όταν φτάσουμε αυτές τις έννοιες στο σωστό βάθος, ξαναβλέπουμε το ζήτημα των Ατενίστας.
Δεν θέλω να σας απογοητεύσω ή να σας προσβάλω αλλά μία τρύπα στο νερό κάνατε.Συγνώμη αλλά ζείτε στον κόσμο της "Χαϊντι" και του "Μικρό μου Πόνυ"...Αναφέρομαι στο "Εργασία 13". Δημιουργήσατε μία μικρή πανομοιότυπη κατάσταση ίδιας δυναμικής της γενικότερης κατάσταση που επικρατεί. Δεν αλλάζει κάτι.Στο site σας αναφέρετε: «●Λύσε απορίες για τα εργατικά δικαιώματα και πως σε προστατεύει ο νόμος.»Μπααα... ήρθατε δεύτεροι. Με την κατάσταση που επικρατεί οι περισσότεροι κοντεύουμε να γίνουμε εργατολόγοι. Κουβέντα στη κουβέντα, απόλυση στην απόλυση, παθόντες-άνεργοι οι ίδιοι ή από άνεργους συγγενείς και φίλους τα έχουμε μάθει αναλυτικότατα!Από την άλλη για ποιά εργατικά δικαιώματα και σε ποιούς νόμους αναφέρεστε; Και για ποιά χώρα;;;«●Γνώρισε αναλυτικότερα τα προγράμματα, επιδόματα που παρέχει ο ΟΑΕΔ.»Αν περιμέναμε να ορθοποδήσουμε με αστεία προγράμματα και επιδόματα πείνας του ΟΑΕΔ, σωθήκαμε... Πως λέει το ρητό;: «Με πορδές δεν βάφονται αυγά...».«●Μάθε πώς να προετοιμάζεσαι για μια συνέντευξη και πώς να κάνεις ακόμα καλύτερο το βιογραφικό σου.»Έλεος δηλαδή! Όχι άλλα βιογραφικά, όχι άλλες συνεντεύξεις από κομπλεξικούς και σαδιστές υπαλληλίσκους-υπεύθυνους προσωπικού! Γέμισαν οι κάδοι ανακύκλωσης χαρτιού έξω από τα γραφεία τους με βιογραφικά. (Το ίδιο και οι κάδοι ανακύκλωσης των Windows...). Ακόμα χειρότερα όταν τις συνεντεύξεις τις πραγματοποιούν οι ίδιοι οι εργοδότες (κάτι άσχετοι κρετίνοι τις περισσότερες φορές). Μη τυχόν υποψιαστούν πως έχεις περισσότερες, καλύτερες ιδέες και γνώσεις από τους ίδιους. Τότε κρίμα γιατί δεν έχεις και την ανάλογη εμπειρία. Όταν δεν υπάρχει τέτοιο θέμα χωρίς να εκτίθεται η ασχετοσύνη του εργοδότη συνεχίζοντας να νιώθει... "Άρχοντας", τότε πάλι κρίμα γιατί ναι μεν μπορεί να έχετε ικανοποιητική εμπειρία αλλά δεν επαρκούν οι γνώσεις... Πάντα στο τέλος ακολουθεί η γνωστή φράση: «Ευχαριστούμε πολύ, θα σας καλέσουμε...». Περισσότερες πιθανότητες έχετε να λάβετε κάποιο μήνυμα ή ειδοποίηση από άλλο πλανήτη...Αφήστε που κάπου αλλού γίνονται αντίστοιχα σεμινάρια από την ανάποδη όμως. Του τύπου, «Μάθετε πως να αναγνωρίζετε τους μελλοντικούς υπαλλήλους που προετοιμάστηκαν για τις συνεντεύξεις και πως να τους κόβετε». «Μάθετε πως να αναγνωρίζετε ένα "καλό" βιογραφικό όταν αυτό δεν ανταποκρίνεται στον υποψήφιο υπάλληλο». «Μάθετε να αναγνωρίζετε το χρώμα του καφέ όταν η γραμματέας σας έχει φτύσει μέσα»...«● Ενημερώσου για τη νεανική επιχειρηματικότητα και τους τρόπους υλοποίησης μιας ιδέας.»Όχι άλλη νεανική επιχειρηματικότητα. Είναι πολύ γνωστή η "απέραντη αγάπη", ο "σεβασμός" και κυρίως η "εμπιστοσύνη" που τρέφεται γενικότερα για τους νέους στη χώρα μας... Φαντάσου να φέρουν και τον τίτλο "επιχειρηματίας". Κάτι σαν τα σημαδεμένα πρόβατα προς σφαγή πριν το Πάσχα...Όχι άλλα επιδοτούμενα προγράμματα ΕΣΠΑ ή όπως διαφορετικά λέγονται. Ουσιαστικά τυλίγεσαι σε μία κόλα χαρτί εμπλεκόμενος με Τραπεζικά δάνεια και ψυχοφθόρους-εξαντλητικούς κρατικούς μηχανισμούς δημόσιων υπηρεσιών όπως εφορίες, ΟΑΕΕ, ΙΚΑ, ελεγκτικούς οργανισμούς, επιτροπές και άλλα πολλά. Μην έχεις αυταπάτες. ΕΙΣΑΙ ΔΙΚΟΣ ΤΟΥΣ, ΤΟΥΣ ΑΝΗΚΕΙΣ! Θα μάθεις τι εστί νταβατζηλίκι δίνοντας τους χαρτζιλίκι... Αρχικά όλα παρουσιάζονται με δελεαστικά κίνητρα τα οποία όμως δεν ανταποκρίνονται στην Ελληνική, ειδικά σημερινή πραγματικότητα. Σε μία ανύπαρκτη, ισοπεδωμένη αγορά και όχι μόνο, δεν είναι δυνατό να στηριχτούν και να εξελιχθούν. Όταν το διαπιστώσεις είναι πλέον πολύ αργά. Μέχρι χθες οι περισσότεροι θέλανε να μπουν στο δημόσιο. Σήμερα οι περισσότεροι θέλουν να γίνουν επιχειρηματίες. Που πάτεεε ρεεεε??!!.. Πρώτον, δεν κάνουν όλοι για επιχειρηματίες και δεύτερον, δεν αποτελεί λογική και κριτήριο πως εφόσον είναι σχεδόν αδύνατη η εύρεση μισθωτής εργασίας, ας γίνουμε τότε επιχειρηματίες. Που πάτεεε ρεεεε??!!..Αναρωτηθήκατε, εκτός των άλλων, σε περίπτωση που προσλάβετε προσωπικό με τι ψυχή θα τους πληρώνετε ψίχουλα; Εκεί να σας δω μέχρι την προηγουμένη εξεγερμένους και αδικημένους, την επομένη αφεντικά...Ρωτήστε όσους πάθανε και μάθανε. Και είναι πολλοί. Μία τέτοια ημερίδα θα είχε πραγματικό ενδιαφέρον.«●Συγχρόνως, γνώρισε νέους σαν κι εσένα. ..άνεργους μεταξύ ανέργων...«●Φέρε την επαγγελματική σου κάρτα (όχι μία – πολλές).»Η κάρτα ανεργίας σε φωτοαντίγραφα μετράει;;;Η όλη διαδικασία "Εργασία13: ενημερώσου, δικτυώσου", μάλιστα με ανταλλαγή μπιλιέτων μου θυμίζει ένα γνωστό ανέκδοτο:Μπαίνει μια μέρα ένας Άνεργος μέσα σε ένα μαγαζί και ρωτάει τον ιδιοκτήτη αν υπάρχει δουλειά.-Βεβαίως και υπάρχει μια θέση, του απαντάει.Κάθε εβδομάδα θα πρέπει να έρχεσαι τρεις μέρες και να είσαι εδώ δύο...ώρες. Ο μισθός σου θα είναι 2.500 ευρώ τον μήνα, με εταιρικό αυτοκίνητο, κινητό και μία ξανθιά μοντέλο γραμματέα.Γυρίζει ο άνεργος έκπληκτος και του λέει:-Πλάκα μου κάνεις ??????Και απαντάει ο ιδιοκτήτης, εντελώς φυσικά:-Εσύ το άρχισες !!!!!!!
Ωραία, ας μην κάνουμε τίποτα λοιπόν. Τ-Ι-Π-Ο-Τ-Α.Ας κλειστούμε σπίτι και ας κλαίμε.Εν τέλει, αφού ήταν όοοοολο τόσο λάθος και ανούσιο, γιατί δεν διοργανώνεις κάτι καλύτερο;
Έχουμε καταλάβει ποιά είναι και πως έχει κατάσταση; Μήπως δεν θέλουμε να δούμε την πραγματικότητα; Μήπως μπερδέψαμε για τα καλά την λογική με το παράλογο, τη νόηση με την παρανόηση; Τη συνείδηση με την τρέλα; Πεισθήκαμε πως όταν ακούμε τη φωνούλα της συνείδησης μας αυτό είναι λάθος, πως τότε ίσως και να έχουμε... τρελαθεί.Η συνείδηση είναι που μας συμβουλεύει και υποδεικνύει το σωστό, το αληθινό. Αξιοπρεπές για εμάς και για τους γύρω μας.Μπερδεμένοι και θολωμένοι, ενοχικοί προς κάθε άρνηση μας, ευκολόπιστοι μέσα σε νομότυπες κοινωνίες από νομότυπους κανονισμούς, νομότυπες λειτουργίες και διαδικασίες κάθε μορφής που μεταλλάχτηκαν χάνοντας το πραγματικό τους νόημα και σκοπό, δηλαδή τη προστασία της αξιοπρέπειας και του αυτοσεβασμού, προσπαθούμε συνεχίζοντας με τους ίδιους τρόπους σκέψης-πράξης που μας έφεραν στη παρούσα-σημερινή κατάσταση να κάνουμε τι; Να πράξουμε τι; ΝΑ ΠΡΟΣΑΡΜΟΣΤΟΥΜΕ! Να προσαρμοστούμε σε τι; Σε όλο αυτό που μας αρρωσταίνει; Αυτό περιγράφω στο αρχικό μου σχόλιο. Προσπαθείτε να προσαρμοστείτε εκ του ασφαλούς και όχι να αλλάξετε, να ανατρέψετε , να εμπνεύσετε. Αυτό και αν λέγεται ΜΙΖΕΡΙΑ. Το περιτύλιγμα αλλάζει μόνο. Είναι προτιμότερο να κλάψεις από πίκρα για κάτι που έχασες και από χαρά για το καινούργιο που έρχεται, παρά να χαζογελάς συμβιβασμένος με αυτό που σε πληγώνει.
Συμφωνώ και επαυξάνω!Είναι ένα φαινόμενο κλασικό και θλιβερό μαζί: αν κάποια πρωτοβουλία δεν είναι πολιτικά στρατευμένη, δεν κουβαλάει δέκα τόνους «ριζοσπαστικής» ρητορικής και δεν είναι βαφτισμένη στην κολυμπήθρα της λογικής μιας μικρής (πολύ μικρής) μερίδας ανθρώπων που νομίζουν ότι έχουν τις απαντήσεις και τις λύσεις για ΟΛΑ, τότε δεν αξίζει. Αυτοί που προσπαθούν θεωρούνται «πουλημένοι» στην χειρότερη περίπτωση και «αδαείς» στην καλύτερη. Έτσι βλέπεις, χιλιάδες ανθρώπους που και μυαλό έχουν και προσλαμβάνουσες, που ενώ θα μπορούσαν να συμβάλλουν αποφασιστικά σε μια δραστική αλλαγή με τους απαραίτητους συμβιβασμούς και τις αναγκαστικές συναινέσεις, ταμπουρώνονται στην ιδεολογία τους και βγάζουν άχρηστους ή ιδεολογικά σπιλωμένους όλους τους υπόλοιπους.Εγώ προσωπικά τους βαρέθηκα αυτούς, όπως βαρέθηκα και όσους βοηθούν την χώρα ή τον πλανήτη με τα likes, τα κλικ τους και τα posts τους, που κι αυτά καλά είναι αλλά δεν αρκούν.Και γουστάρω και τους Atenistas και όσους μοιράζουν φαγητό δωρεάν και όσους κάνουν δωρεάν μαθήματα και όσους βοηθούν με κάθε τρόπο (είτε το λένε, είτε όχι), όπως κι αν τους λένε, φτάνει να το κάνουν ακομπλεξάριστα και χωρίς διακρίσεις. Αυτοί είναι που φέρνουν αποτελέσματα και κάνουν πράξη και όχι οι άλλοι που ακόμα το σχηματοποιούν την all-inclusive θεωρία τους την οποία δε θα εφαρμόσουν ποτέ!
αυτοί οι 10-15 που λες παραπάνω θα είναι οι φιλόζωοι που γεμίζουν τα πεζοδρόμια της Αθήνας με τα κόπρανα των κατοικίδιων τους. Πολύ καλά παιδιά λέμε, αγαπούν τα ζωάκια και θεωρούν τον εαυτό τους αυτόματα μεγάλη ψυχάρα!