Παροράματα και Θάματα

Παροράματα και Θάματα Facebook Twitter
Φωτ.: ΕΒΕ/Νίκος Καρανικόλας
0

Ο ΓΡΑΦΩΝ ΟΦΕΙΛΕΙ να το ξεκαθαρίσει από μιας αρχής:

Κατέστρωσε πρώτα, όπως όφειλε, μια εκτενέστατη ανταπάντηση –εκτενέστατη, για να συμπεριλάβει (δίκην Παραρτήματος Παροραμάτων) τα όσα ανακριβέστατα επικαλούνται οι Δύο.

Έδωσε και πάλι φωνή στα εκ του πονηρού αποσιωπημένα, αντέγραψε επιμελώς τα καθέκαστα νόμων που ψαλιδίστηκαν (από τους αυτούς Δύο) χάριν συντομίας (και καλά), πρόσθεσε τις δέουσες επισημάνσεις για τα στοιχεία που ηθελημένα αλλοιώθηκαν, προσπάθησε στο μέτρο του δυνατού να ξεδιαλύνει τις βραδυδακτυλουργικές σοφιστείες (των αυτών Δύο) περί Στρατηγικής, στρατηγικών σχεδιασμών, στρατηγών, αρχιστρατήγων, εφορευτικών συμβουλίων, διευθυντών και διευθυντηρίων, και τελικά αποκατέστησε την αλήθεια στα χαρτιά. Για την ψυχή του Φ. Τσ.

Και τότε ακριβώς σκέφτηκε (ο γράφων) πόσο λίγο ωφελεί να βασανίζει ακόμη και τον πιο υπομονετικό και φιλοπερίεργο αναγνώστη, ή να εκμεταλλεύεται τη φιλοξενία προσφιλών εντύπων, και αποφάσισε να αφήσει στην άκρη το ολοκληρωμένα πλέον «Παροράματα», στη διάθεση, εννοείται, οποιουδήποτε θελήσει να τα συμβουλευτεί.

Και παραμερίζοντας όπως όπως στον αξεδιάλυτο σωρό που απέμενε τα «Θάματα», ήγουν τα οργανογράμματα της Βρετανικής Βιβλιοθήκης, τα λογής γνωστικά αντικείμενα (των Δύο, του Ενός, τις οίδε), τις «εποπτείες», τα «επιχειρησιακά σχέδια», τον «Οργανισμό» και την «απουσία του Οργανισμού», την «επιβεβλημένη μέριμνα», αλλά και τα «εγχειρίδια διαδικασιών», να κρατήσει μόνο το φλέγον ερώτημα, που επιμένει και θα επιμένει:

Ναι, αλλά γιατί τώρα; Γιατί άμα τη λήξει της θητείας; Γιατί όχι εντός θητείας; Με μια γενναία παραίτηση; Οι χρονικοί αυτοί λογαριασμοί είναι αμείλικτοι. Και είναι αναπόφευκτο να αφήνουν έκθετη εις το διηνεκές κάθε «καταγγελία». Και κάθε «καταγγέλλοντα» επίσης.

Guest Editors
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Βιωσιμότητα και συλλογικές φαντασιώσεις 

Γεύση / Μπορεί η υψηλή γαστρονομία να είναι πράγματι βιώσιμη;

Βραβευμένα εστιατόρια, που αποτελούν το όνειρο πολλών foodies, καυχιούνται για τις βιώσιμες πρακτικές τους, την ίδια στιγμή που κάποιες «λεπτομέρειες» για τη λειτουργία τους τείνουν να αποσιωπούνται από τη βιομηχανία της εστίασης.
ΒΑΣΙΛΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΔΗΣ
Υπεράσπιση του ζωγράφου Μιχάλη Μαδένη

Guest Editors / Υπεράσπιση του ζωγράφου Μιχάλη Μαδένη

«Η συγκεκριμένη απόφαση αντιτίθεται στην καλλιτεχνική ελευθερία και στην ελευθερία της έκφρασης και έτσι, στην ουσία, «κλείνει την πόρτα» σε ένα ιδιαίτερα διαδεδομένο και σημαντικό διεθνώς καλλιτεχνικό κίνημα, μέσα στο οποίο υπάρχοντα αντικείμενα, έργα τέχνης ή εικόνες τους προσλαμβάνουν, χωρίς ιδιαίτερη διαφοροποίηση, ή και κάποιες φορές, χωρίς καμία διαφοροποίηση, ένα άλλο νόημα»
THE LIFO TEAM
Έλον Μασκ: Η πηγή του κακού

Guest Editors / Έλον Μασκ: Η πηγή του κακού

Κατάλαβε πως μια δημοκρατική κυριαρχία στις ΗΠΑ θα αναγκαζόταν να συγκρουστεί μαζί του. Έτσι, ο άνθρωπος - «τοτέμ» του σύγχρονου καπιταλισμού έχει για πολιορκητικό κριό το κοινωνικό δίκτυο Χ που λειτουργεί πια ως μεγάφωνο για κάθε ακραίο στοιχείο.
ΑΛΚΗΣ ΚΟΥΠΕΤΩΡΗΣ
«Κι όμως»: Ο Δημήτρης Δημητριάδης για τον Χρήστο Γιανναρά

Guest Editors / «Κι όμως»: Ο Δημήτρης Δημητριάδης για τον Χρήστο Γιανναρά

«Η ελληνικότητα μόνο κατ’ όνομα ενδιαφέρει και παθιάζει τον Χρήστο Γιανναρά». Ένα άρθρο–απάντηση του συγγραφέα σε δύο κείμενα που δημοσιεύτηκαν μετά τον θάνατο του Έλληνα διανοητή.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΔΗΜΗΤΡΙΑΔΗΣ
Φίκος - Για το εκκλησάκι του Μυταρά

Guest Editors / «Το έφτιαξε όπως το ένιωσε εκείνη τη στιγμή»: Ο Φίκος γράφει για το κλείσιμο του παρεκκλησιού του Μυταρά

Το ιδανικό θα ήταν να έχουμε μια ζωντανή παράδοση στην οποία ο καλλιτέχνης εκφράζει (την κοινωνία του) και εκφράζεται. Δυστυχώς ξεμένουμε με δύο επιλογές: από τη μια ένα καλλιτεχνικό νεκροταφείο και από την άλλη ένα δυσλειτουργικό αλλά ζωντανό έργο.
ΦΙΚΟΣ
Ο Richie Hawtin παίζει ακόμα για τα παράξενα παιδιά 

Respublika / Onassis Stegi / Ο Richie Hawtin παίζει ακόμα για τα παράξενα παιδιά 

Ο DJ και παραγωγός που μπήκε σαν «φύτουλας» στην techno δεν σκοπεύει να την παρατήσει επειδή έγινε mainstream. Προσπαθεί να κάνει το κοινό να χορεύει με τα μάτια ερμητικά κλειστά, όπως θέλει να συμβεί και στο set του στη Μαλακάσα. 
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
ASSISTED SUICIDE

Guest Editors / «Αξίζει να συνεχίσω να παλεύω για τη ζωή μου;»

Τι συμβαίνει στην Ευρώπη όσον αφορά την ευθανασία; Ποιο είναι το ισχύον νομοθετικό πλαίσιο στην Ελλάδα; Ο δικηγόρος Βασίλειος Χ. Αρβανίτης γράφει για ένα ακανθώδες ζήτημα που επανέρχεται συνεχώς στο προσκήνιο.
ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ Χ. ΑΡΒΑΝΙΤΗΣ