Η έκθεση είναι αποτέλεσμα δύο εβδομάδων ζωγραφικής, χαρτοκοπτικής, έρευνας και πειραματισμών στο στούντιο της Phoenix Athens και εμβαθύνει στην περίπλοκη ανατομία του ματιού, εξερευνώντας την αμφισημία της όρασης και της αντίληψης μέσα από μια προσωπική αφηγηματική περιπλάνηση στις γειτονιές της Αθήνας.
Η Fovea (λατινικά για το "λάκκο", πληθυντικός foveae) πρόκειται για μια μικροσκοπική κοιλότητα στην εσωτερική δομή του οφθαλμού που είναι υπεύθυνη για την όραση υψηλής ευκρίνειας, αλλά σε περίπτωση βλάβης θα έχει καταστροφικές συνέπειες για την κεντρική όραση.
Το έργο απεικονίζει σε πολλαπλά επίπεδα την εσωτερική δομή ενός ματιού, κατασκευασμένο από εύθραυστα υλικά όπως χαρτί, κάρβουνο, κλωστές. Το κάθε επίπεδο είναι τοποθετημένο σε συγκεκριμένη θέση και απόσταση ώστε να προκαλεί την αίσθηση του χρόνου, του χώρου και του βάθους. Αυτή η λεπτή διάταξη δεν συμβολίζει μόνο τις βιολογικές λεπτομέρειες της όρασης, αλλά χρησιμεύει και ως ψυχογεωγραφικός χάρτης της γειτονιάς των Εξαρχείων στην Αθήνα - μια περιοχή που η καλλιτέχνιδα διασχίζει καθημερινά κατά τη διάρκεια του μήνα δημιουργίας του έργου στο στούντιο της Phoenix art residence. Αντλώντας έμπνευση από το Naked City, τον ψυχογεωγραφικό οδηγό του Guy Debord (1955), καταγράφει την ισχυρή επίδραση που ασκεί το γεωγραφικό περιβάλλον μιας πόλης στον ψυχισμό και στις ασυνείδητες επιλογές του ατόμου.
Η FOVEA ενθαρρύνει τους θεατές να αναλογιστούν τις δικές τους αντιλήψεις και τα κοινωνικοπολιτικά πεδία που τις επηρεάζουν. Αυτό το αισθητηριακό ταξίδι τους αναγκάζει να προβληματιστούν για τη λεπτή ισορροπία μεταξύ όρασης και αντίληψης και τους τρόπους με τους οποίους το περιβάλλον διαμορφώνει τον εσωτερικό τους κόσμο.
Βιογραφικό
Η Θεανώ Γιαννέζη είναι εικαστικός γεννημένη στη Θεσσαλονίκη το 1991. Μετά την ολοκλήρωση των σπουδών της στο τμήμα Εικαστικών και Εφαρμοσμένων Τεχνών της Σχολή Καλών Τεχνών Θεσσαλονίκης το 2016, παρουσίασε τις πρώτες τις επαγγελματικές δουλειές στη Γκαλερί Ζίνα Αθανασιάδου, στο Μακεδονικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης και στο ίδρυμα Glo’Art του Βελγίου. Το 2019 κέρδισε την υποτρoφία Darmasiswa για σπουδές στην τέχνη και τον πολιτισμό της Ινδονησίας και αποφοίτησε από το πανεπιστήμιο ISI της Γιογκιακάρτας με κατεύθυνση στην παραδοσιακή τεχνική του θέατρου σκιών Wayang Kulit. Ακολούθησαν εκθέσεις στη National Gallery της Τζακάρτας, στο πολιτιστικό κέντρο Taman Budaya, καλλιτεχνική φιλοξενία στο θέατρο Paper Moon Puppet και ατομική έκθεση στο στούντιο Krack της Γιογκιακάρτας.
Με την επιστροφή της στην Ελλάδα, παρουσίασε τη δουλειά της στο Art Thessaloniki international Art Fair στα πλαίσια των βραβείων MATAROA 2022 όπου και είχε την ευκαιρία να ξανασυστήσει το έργο της στο καλλιτεχνικό κοινό της Ελλάδας.
- Facebook
- Twitter
- E-mail
0