Ο Άλεξ Ντα Κόρτα και το ελπιδοφόρο έργο του στην ταράτσα του ΜΕΤ για το 2021 Facebook Twitter
To έργο του Άλεξ Ντα Κόρτα θα βρίσκεται στην ταράτσα του ΜΕΤ από τις 16 Απριλίου έως τις 31 Οκτωβρίου 2021. Φωτ.: Alex John Beck

Ο Άλεξ Ντα Κόρτ και το ελπιδοφόρο έργο του στην ταράτσα του ΜΕΤ για το 2021

0

Με θέα το Σέντραλ Παρκ και τους επιβλητικούς ουρανοξύστες της Νέας Υόρκης, η εγκατάσταση κάθε καλλιτέχνη στην ταράτσα του ΜΕΤ, στο περίφημο Iris και B. Gerald Cantor Roof Garden, είναι πρόκληση και στοίχημα με τους μέχρι τώρα επισκέπτες, Νεοϋορκέζους και μη, να θαυμάζουν και να συγκρίνουν τα έργα αναφοράς των καλλιτεχνών που δίνουν τον καλύτερο εαυτό τους και συνδέουν τις δημιουργίες τους με την πόλη, την αμερικανική καταγωγή και κουλτούρα ακόμα και με τα εκθέματα του μουσείου.

Από τις 16 Απριλίου έως τις 31 Οκτωβρίου 2021, σειρά έχει ο γεννημένος το 1980 Άλεξ Ντα Κόρτ με την εγκατάστασή του «As Long as the Sun Lasts».

Παιδί που έρχεται από την καρδιά της ποπ αμερικανικής κουλτούρας, πασπαλισμένης με δόσεις ευρωπαϊκού σουρεαλισμού, ο Ντα Κόρτ, που η τελευταία μεγάλη έκθεση στην οποία συμμετείχε ήταν η Μπιενάλε της Βενετίας το 2019 («May You Live in Interesting Times» με επιμελητή τον Ραλφ Ρούγκοφ), όπου παρουσίασε ένα μεγάλο πάνινο ποπ σαλόνι, αναλαμβάνει την πρώτη μεγάλη ανάθεση στην πόλη από την έναρξη της πανδημίας που την τσάκισε κυριολεκτικά, με χιλιάδες χαμένες θέσεις εργασίας και χιλιάδες νεκρούς, και τη μετέτρεψε σε μια πόλη που παλεύει με μια αβέβαιη καθημερινότητα.

Ο καλλιτέχνης βρίσκεται μπροστά στην πρόκληση να συνδέσει την αισιοδοξία του τίτλου του έργου του «Όσο ο Ήλιος διαρκεί» με την αβεβαιότητα, τον φόβο, τη θλίψη, τη νοσταλγία αλλά και την ελπίδα στους ταραγμένους καιρούς μας. 


Ο καλλιτέχνης, που στους ΝΥΤ είπε, «τι τρελή στιγμή να σκεφτόμαστε τα έργα τέχνης», βρίσκεται μπροστά στην πρόκληση να συνδέσει τα μαλακά, πολύχρωμα έργα του με τα σκληρά υλικά της ταράτσας του ΜΕΤ, σκυρόδεμα και σίδηρο. Και να συνδέσει την αισιοδοξία του τίτλου του έργου του «Όσο ο Ήλιος διαρκεί» με την αβεβαιότητα, τον φόβο, τη θλίψη, τη νοσταλγία αλλά και την ελπίδα στους ταραγμένους καιρούς μας.

Ο διευθυντής του ΜΕΤ σημείωσε ότι ο Ντα Κόρτ «δημιούργησε ένα έργο τέχνης που ανταποκρίνεται στην παρούσα στιγμή και τις προκλήσεις του μέλλοντος με την υπόσχεση της αισιοδοξίας».

Ο Άλεξ Ντα Κόρτα και το ελπιδοφόρο έργο του στην ταράτσα του ΜΕΤ για το 2021 Facebook Twitter
Alex Da Corte, Die Hexe, 2015.

Ο Ντα Κόρτ, που γεννήθηκε το 1980 στο Κάμντεν του Νιου Τζέρσεϊ, ζει και εργάζεται στη Φιλαδέλφεια. Εργάζεται σε μια σειρά μέσων, κάνει ταινίες, παραστάσεις, ζωγραφικά έργα, εγκαταστάσεις και γλυπτά ενώ αναδημιουργεί εικόνες της ποπ κουλτούρας, αμφισβητήσιμες και αγαπημένες, διαβάζοντας ξανά τις έννοιές τους.


Είναι ο ένατος καλλιτέχνης που παρουσιάζει έργο του στην ταράτσα του ΜΕΤ από το 2013, όταν ξεκίνησε να λειτουργεί το πρόγραμμα Roof Garden Commission από το Τμήμα Σύγχρονης και Σύγχρονης Τέχνης του ΜΕΤ.


Οι εικαστικοί καλλιτέχνες Imran Qureshi (2013), Dan Graham (2014), Pierre Huyghe (2015), Cornelia Parker (2016), Adrián Villar Rojas (2017), Huma Bhabha (2018), Alicja Kwade (2019) και, πιο πρόσφατα, ο Héctor Zamora (2020), έχουν παρουσιάσει έργα τους με μεγαλύτερη ή μικρότερη επιτυχία, δημιουργώντας, ωστόσο κάθε φορά μια νέα συζήτηση για την τέχνη στο δημόσιο χώρο.

Ο Άλεξ Ντα Κόρτα και το ελπιδοφόρο έργο του στην ταράτσα του ΜΕΤ για το 2021 Facebook Twitter
Το Theater of Disappearance του Adrián Villar Rojas στην ταράτσα του ΜΕΤ το 2017. Φωτ.: Mario Caporali
Εικαστικά
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Όλα θα πάνε καλά» λένε τα νέα έργα τέχνης του Γιάννη Βαρελά στο Ωνάσειο

Εικαστικά / «Όλα θα πάνε καλά» λένε τα νέα έργα τέχνης του Γιάννη Βαρελά στο Ωνάσειο

Τρεις νέες δημιουργίες του Έλληνα εικαστικού μαζί με έργα από τη συλλογή του Ιδρύματος Ωνάση βρίσκονται πλέον τοποθετημένα στους χώρους του Ωνάσειου Νοσοκομείου.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
Η λαχτάρα για το ανήκειν στα ζωγραφικά έργα της Νικόλ Οικονομίδου

Εικαστικά / Η λαχτάρα για το ανήκειν στα ζωγραφικά έργα της Νικόλ Οικονομίδου

Ένας κόσμος μνήμης ξεφεύγει από το προσωπικό επίπεδο και αποκτά πανανθρώπινες διαστάσεις στο έργο της τριαντάχρονης εικαστικού, το οποίο είναι εμπνευσμένο από μια μετακόμιση.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η Silvina Der Meguerditchian και ο κόσμος της ανθεκτικής μνήμης

Εικαστικά / Τα «χαλιά μνήμης» της Silvina Der Meguerditchian στην γκαλερί Kalfayan

«Εστιάζω σε μέρη με ταραχώδη ιστορία. Με τα χρόνια, η δουλειά μου με τη μνήμη με έκανε να δίνω μεγάλη προσοχή σε μικρές λεπτομέρειες που συχνά η επίσημη ιστορία παραβλέπει»: Στα έργα της νέας της έκθεσης η διεθνούς φήμης καλλιτέχνις ενσωματώνει φωτογραφίες που έχει τραβήξει η ίδια από πόλεις όπως το Χαλέπι και η Βηρυτός.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ονειρεύονται τα ηλεκτρικά πρόβατα;

Εικαστικά / Τα ερωτήματα του Homo sapiens σε μια έκθεση για την τεχνητή νοημοσύνη

Σε τέσσερα ιστορικά αθηναϊκά κτίρια εικαστικοί και ακαδημαϊκοί επιχειρούν να απαντήσουν στα μεγάλα ερωτήματα της ψηφιακής εποχής για τη δημοκρατία, τα ανθρώπινα δικαιώματα και το μέλλον του σύγχρονου ανθρώπου.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Μια έκθεση με πρωτότυπα έργα του σημαντικού Γερμανού καλλιτέχνη Thomas Schütte στην Αθήνα 

Εικαστικά / Τραχύτητα και χιούμορ: Μια έκθεση με πρωτότυπα έργα του Thomas Schütte στην Αθήνα 

Μνημειακού τύπου γλυπτά, επιτοίχια κεραμικά, παραμορφωμένα πρόσωπα, λουλούδια και άγγελοι, μια έκρηξη χρωμάτων: Το μικροσύμπαν του σπουδαίου καλλιτέχνη στην γκαλερί Bernier/ Eliades.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ο Νάκης Παναγιωτίδης μάς ζητά να νιώσουμε τα έργα του ακόμα και με κλειστά τα μάτια

Εικαστικά / Ο Νάκης Παναγιωτίδης μάς ζητά να νιώσουμε τα έργα του ακόμα και με κλειστά τα μάτια

Το Ίδρυμα Βασίλη & Ελίζας Γουλανδρή υποδέχεται την αναδρομική έκθεση ενός διεθνούς φήμης ανένταχτου Έλληνα καλλιτέχνη της διασποράς, γνωστού για το πολύπλευρο και στοχαστικό έργο του.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ