Από πού να ενημερωθώ γιατρέ μου;

Από πού να ενημερωθώ γιατρέ μου; Facebook Twitter
ΧΩΡΙΣ ΠΑΡΩΠΙΔΕΣ: Ποιός θα το τερματίσει πρώτος...
0




ΑΝΑΜΕΣΑ ΣΕ ΑΛΛΑ ΣΛΟΓΚΑΝ
που έχουν εμφανιστεί τον τελευταίο καιρό ως αντίδραση στην βάναυση επικαιρότητα, «τρεντάρει» εδώ και μερικές μέρες στα social media το hashtag #boycottgreekmedia. Μποϊκοτάζ στα ελληνικά media (γενικώς). Εύκολο είναι, δεν κοστίζει τίποτα, δεν σημαίνει ότι θα πάψει τώρα ξαφνικά κάποιος να αγοράζει εφημερίδες. Από πού θα ενημερώνεται όμως; Από το εξωτερικό; Από τα «ελεύθερα» κοινωνικά δίκτυα; Σώθηκε. Πρόκειται για συνταγή παραφροσύνης, ειδικά αν αναλογιστούμε ότι ακόμα και κάποιοι από τους πιο επιφανείς ινστρούχτορες των μέσων αυτών, εκπρόσωποι τάσεων που ακούγονται πολύ περισσότερο απ’ όσο τους αναλογεί ως μερίδιο του εκλογικού σώματος, εμφανίζονται να πάσχουν από κρίση ταυτότητας και να αλλάζουν ατζέντα κάθε τρεις και λίγο ανάλογα με τα ερεθίσματα της στιγμής.      

Διάφοροι εγχώριοι θιασώτες της alt-right κοσμοθεωρίας, αρνητές, αντιδραστικοί και συνωμοσιολόγοι, καρφώθηκαν (ξανά) πόσο τυπικοί και old school δεξιοί είναι στην πραγματικότητα με την αντανακλαστική, υπνωτική υποταγή τους στο δόγμα «νόμος και τάξη» όποτε αυτό εμφανίζεται μπροστά τους σαν φωτεινή επιγραφή. Το ίδιο και πολλοί ακροδεξιοί που έκοψαν μαχαίρι τις μαγκιές ανυπακοής και την επίδειξη στα social media ανδραγαθιών του τύπου τσικνίσαμε χθες δεκαπέντε άτομα μαζί, προκειμένου να συνδράμουν στο ιερό έργο της αστυνομίας και να στηλιτεύσουν ως εστίες υπερμετάδοσης τις διαδηλώσεις του «απλυταριού». 

Ποιο μποϊκοτάζ και σε ποια ελληνικά μέσα; Μοιάζουν οι θιασώτες αυτού του «πυροτεχνικού» και αόριστου συνθήματος με εκείνους που περηφανεύονται ότι δεν έχουν τηλεόραση σπίτι – λες και το ζήτημα είναι η συσκευή, ο δέκτης –  ενώ συγχρόνως παρακολουθούν τόνους τηλεόρασης και αφιλτράριστης ειδησεογραφίας καθημερινά από την οθόνη του κινητού ή του υπολογιστή τους.    

Ακόμα και κάποιοι από τους λεγόμενους ακροκεντρώους (όρος που είχε να κάνει πάντα περισσότερο με μια μιντιακή ενδοσυνεννόηση παρά με τάση που είχε ποτέ πραγματική απήχηση στο ευρύτερο κοινό), μοιάζουν να αμφιταλαντεύονται εσχάτως, παρότι η στήριξη που παρέχουν ακόμα και στους πιο ατυχείς κυβερνητικούς χειρισμούς είναι φτιαγμένη από μπετόν και δεν τίθεται (ακόμα) σε αμφισβήτηση. Κάποιοι από αυτούς/ές μας διαβεβαίωναν προεκλογικά ότι η ψήφος δεν είναι ταυτότητα, δεν είναι ταμπού, είναι εργαλείο, έκτοτε όμως συμπεριφέρονται σα να παντρεύτηκαν αυτή την κυβέρνηση, σα να μη χρειάζεται να ξαναγίνουν εκλογές ποτέ ξανά, παραμένοντας ακλόνητα πιστοί στον Μεσσία Κυριάκο Μητσοτάκη, ο οποίος φαίνεται να ενσαρκώνει την τελευταία τους ευκαιρία να ζήσουν κάτι σαν δευτέρα παρουσία του Θεού και Σωτήρα Κώστα Σημίτη. Επιρρεπείς στις ψευδαισθήσεις μεγαλείου, πιστεύουν ότι αυτοί αποτελούν όχι μόνο την δεξαμενή σκέψης αλλά και το μυστικό πνεύμα, το σπέσιαλ mojo της κυβέρνησης απέναντι στις δυνάμεις του όχλου.    

   

Από την άλλη, κάποιοι ας πούμε Συριζαίοι (γνωρίζω άπειρους ανθρώπους που ψήφισαν μια φορά έστω ΣΥΡΙΖΑ, ούτε έναν όμως που να επιτρέπει να τον αποκαλούν συριζαίο, στα μούτρα του τουλάχιστον) μοιάζουν να έχουν γίνει φουλ ΕΑΑΚ αυτές τις μέρες, ενώ κάποιοι  άλλοι εμφανίζονται πανέτοιμοι ακόμα και για ένοπλο αγώνα. Μέσω του πληκτρολογίου βεβαίως, τουλάχιστον οι περισσότεροι που προσωπικά γνωρίζω, καθότι, αν όχι ακριβώς σε ευπαθή ηλικιακή ομάδα, βρίσκονται σαφώς πιο κοντά σε αυτή παρά στη μέση ηλικία των νεαρών διαδηλωτών.  

Προσφέρει διέξοδο και εκτόνωση, δεν λέω, η επίφαση συμμετοχής και «αμεσοδημοκρατίας» που προωθούν τα social media, ειδικά σ’ αυτή τη συνθήκη απομόνωσης και αποκλεισμού που βιώνουμε. Δεν μπορούν όμως να υποκαταστήσουν τις επίσημες πηγές ενημέρωσης, παρά τα προβλήματά τους και παρά τον τρόπο που αυτές μιμούνται όλο και περισσότερο το ύφος των χρηστών στα μέσα δικτύωσης. Ποιο μποϊκοτάζ και σε ποια ελληνικά μέσα; Μοιάζουν οι θιασώτες αυτού του «πυροτεχνικού» και αόριστου συνθήματος με εκείνους που περηφανεύονται ότι δεν έχουν τηλεόραση σπίτι – λες και το ζήτημα είναι η συσκευή, ο δέκτης –  ενώ συγχρόνως παρακολουθούν τόνους τηλεόρασης και αφιλτράριστης ειδησεογραφίας καθημερινά από την οθόνη του κινητού ή του υπολογιστή τους.    

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΑΥΤΟ ΔΗΜΟΣΙΕΥΤΗΚΕ ΓΙΑ ΠΡΩΤΗ ΦΟΡΑ ΣΤΙΣ 16.3.2021

Daily
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Το θέμα με τον Καζαντζίδη

Daily / Το θέμα με τον Καζαντζίδη

Έχει προ πολλού περάσει στην περιοχή των συμβόλων, πάνω στα οποία προβάλλονται αμφίσημα και αντιφατικά πράγματα, σαν αυτά που εξέφραζε κατά καιρούς και ο ίδιος. Μουσικά όμως, είναι αδύνατον να τον αρνηθείς, όσο κι αν θα το ήθελες ίσως.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
«Yacht Rock»: Το πιο απολαυστικό μουσικό ντοκιμαντέρ της χρονιάς 

Daily / «Yacht Rock»: Το πιο απολαυστικό μουσικό ντοκιμαντέρ της χρονιάς 

Από τους Steely Dan, τους Toto και τον Kenny Loggins μέχρι τον Questlove, τον Thundercat και τον Mac De Marco, τo ντοκιμαντέρ του HBO συνδέει τις κουκίδες ενός φαινομένου που αποτελεί λιγότερο ένα μουσικό είδος και περισσότερο μια αίσθηση, μια ιδέα, ένα vibe.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Το αιώνιο μεγαλείο του Λεονάρντο ντα Βίντσι

Daily / Το αιώνιο μεγαλείο του Λεονάρντο ντα Βίντσι

Στο νέο ντοκιμαντέρ του σπουδαίου Αμερικανού κινηματογραφιστή Κεν Μπερνς ξετυλίγεται η ζωή και το έργο του ανθρώπου που εκτός από το μεγαλειώδες εικαστικό έργο του, πρόλαβε πριν από μισή χιλιετία να αντιληφθεί, να ανακαλύψει, να εφεύρει ή να προβλέψει τα πάντα σχεδόν, από τη βαρύτητα μέχρι τον κινηματογράφο.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Beatles ’64: Πριν από εξήντα χρόνια, κάτι μαγικό κι ανεπανάληπτο

Daily / Beatles ’64: Πριν από εξήντα χρόνια, κάτι μαγικό κι ανεπανάληπτο

Βασισμένο σ’ ένα εκπληκτικό πρωτότυπο υλικό, αυτό το εξαίρετο ντοκιμαντέρ του Disney+ σε παραγωγή του Μάρτιν Σκορσέζε μάς μεταφέρει με μοναδικό τρόπο σ’ αυτό που βίωσαν τα μέλη του θρυλικού συγκροτήματος όταν πάτησαν για πρώτη φορά το πόδι τους σε μια Αμερική που έμοιαζε να τους έχει απόλυτη ανάγκη.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Η «παλιά, ωραία Αθήνα» της νεανικής ασφυξίας  

Daily / Η «παλιά, ωραία Αθήνα» της νεανικής ασφυξίας  

Περί της νοσταλγίας για «τα παλιά», με αφορμή τον θάνατο του ηθοποιού Θάνου Παπαδόπουλου που έπαιξε σε εκατοντάδες ταινίες αλλά θα μείνει αξέχαστος για την εμφάνισή του ως διαπομπευόμενος «τεντιμπόις» στην ταινία «Νόμος 4000».
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Say Nothing: Μια καθηλωτική σειρά με φόντο το βίαιο δράμα της Βόρειας Ιρλανδίας

Daily / Say Nothing: Μια καθηλωτική σειρά με φόντο το βίαιο δράμα της Βόρειας Ιρλανδίας

Η αυτοτελής σειρά κατορθώνει να λειτουργεί συγχρόνως ως ιστορική αναπαράσταση, ως συνταρακτικό δράμα, ως καθηλωτικό θρίλερ, ακόμα και ως δραματοποιημένο true crime, ειδικά για τους θεατές που δεν είναι εξοικειωμένοι με τις πολυσύνθετες πτυχές του ένοπλου αγώνα στη Βόρεια Ιρλανδία.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Από πού έρχεται και πού πάει η κριτική κινηματογράφου;

Daily / Από πού έρχεται και πού πάει η κριτική κινηματογράφου;

Με μεγάλο ενδιαφέρον αναμένεται το πρώτο μεγάλο συνέδριο για την κινηματογραφική κριτική στην Ελλάδα, που θα διεξαχθεί από την Πέμπτη ως και το Σάββατο στο Πάντειο Πανεπιστήμιο με ελεύθερη είσοδο για το κοινό.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ