Deaf Radio: «Προσπαθούμε πάντα η μουσική που κάνουμε να είναι ένας καθρέφτης της ψυχής μας»

Deaf Radio: «Προσπαθούμε πάντα η μουσική που κάνουμε να είναι ένας καθρέφτης της ψυχής μας» Facebook Twitter
0

Κάνοντας την εμφάνισή τους στην underground ελληνική μουσική σκηνή το 2015, οι Deaf Radio απέδειξαν από πολύ νωρίς πως δεν επρόκειτο για ένα ακόμη «one-hit-wonder». Από τις πρώτες τους μουσικές κυκλοφορίες, μέχρι τα πρώτα live gigs, έγινε εμφανές πως είναι ένα συγκρότημα που είναι αφοσιωμένο τόσο στη δημιουργία, όσο και στον πειραματισμό και την εξέλιξη.

Απόδειξη αποτελούν οι δύο εξαιρετικά επιτυχημένες κυκλοφορίες τους, Alarm (2017) και Modern Panic (2019), που εμφανίζουν αρκετά διαφορετικά στοιχεία μεταξύ τους όσον αφορά τον ήχο, αλλά διατηρούν μία κοινή ταυτότητα: την επιθυμία τους για αλλαγή και για αυθεντική, προσωπική έκφραση.

Φέτος, οι Deaf Radio πρόκειται να εκπροσωπήσουν την Ελλάδα στα Hemi Music Awards 2021, μαζί με ανερχόμενες μπάντες και μουσικούς από την Κεντρική και Νοτιοανατολική Ευρώπη, όπως τον Thom Artway από την Τσεχία, τους I Wear* Experiment από την Εσθονία, τους Woodstock
Barbie από την Ουγγαρία, τους Funk Shui από τη Βόρεια Μακεδονία, τους Dogs in Kavala από τη Σερβία, τους Izzy and the Black Trees από την Πολωνία, την Lucia από τη Ρουμανία και τέλος, τους Koala Voice από τη Σλοβενία.

Με αφορμή την συμμετοχή τους και την ανάδειξή τους ανάμεσα στους 9 φιναλίστ των βραβείων, που διοργανώνει η Τεχνόπολη Δήμου Αθηναίων μαζί με ακόμα 9 εταίρους του HEMI (Hub for the Exchange of Music Innovation), μας μίλησαν για την πορεία τους μέχρι σήμερα, την δημιουργική τους «αναζήτηση» κατά τη διάρκεια της πανδημίας, αλλά και για το τι πρόκειται να δούμε στο άμεσο μέλλον.

Deaf Radio: «Προσπαθούμε πάντα η μουσική που κάνουμε να είναι ένας καθρέφτης της ψυχής μας» Facebook Twitter

—Πώς θα χαρακτηρίζατε τον ήχο σας σε κάποιον που δεν σας έχει ακούσει ποτέ;

Συνήθως ξεκινάμε από το προφανές: rock. Έπειτα, ανάλογα με την εξοικείωση του καθενός με το είδος, το συγκεκριμενοποιούμε σε alternative, desert και, αισίως, αυτό που εμείς ονομάζουμε modern rock. Ούτως ή άλλως, έχει υπάρξει μία έντονη αλλαγή του ήχου μας, μιας και ξεκινήσαμε από τον σκληρό ήχο και έχουμε καταλήξει να προσθέτουμε πολλά ηλεκτρονικά στοιχεία στο τρίτο μας άλμπουμ, το οποίο ηχογραφούμε τώρα.

—Ο πρώτος σας δίσκος, Alarm, είχε εξαιρετική επιτυχία – όπως και ο δεύτερος, το Modern Panic. Πώς διαφέρουν μουσικά και ποια θεωρείτε πως ήταν η εξέλιξή σας μέσα από τις δύο αυτές κυκλοφορίες;

Πράγματι, το Alarm πήγε πολύ καλά το μακρινό πλέον (με όσα έχουν μεσολαβήσει) 2017. Βοήθησε και ο τρόπος που ανέβηκε στο YouTube, μέσω ενός καναλιού που πλέον έχουμε αποφασίσει να μην συνεργαζόμαστε. Ήταν ένας σχετικά σκληρός rock δίσκος, με μία underground αισθητική.  Έπειτα, στα τελειώματα του '19 κυκλοφορήσαμε το Modern Panic, στο οποίο φροντίσαμε πολύ παραπάνω την παραγωγή και δοκιμάσαμε να χρησιμοποιήσουμε πιο πληθωρικά στοιχεία, synths και χορωδιακά σημεία.

—Τα κομμάτια σας – και ειδικότερα το Animals -  θίγουν σημαντικά ζητήματα του σήμερα, τόσο στους στίχους όσο και στο βίντεο. Πώς επηρεάζεστε από τις κοινωνικοπολιτικές συνθήκες και τι είδους μηνύματα θέλετε να στείλετε;

Προσπαθούμε να περιγράψουμε το πώς βλέπουμε τον κόσμο. Με αναφορές σε ταινίες που αγαπάμε, γωνίες της πόλης που σημαίνουν κάτι για εμάς, ιστορίες που ίσως έχουν κάποια σχέση με την πραγματικότητα (ίσως και όχι). Στο μυαλό μας όλα συγκλίνουν σε έναν κόσμο χωρίς ανισότητες και διακρίσεις. Ακόμα και όταν μιλάμε για συναισθηματικά αδιέξοδα, έχουμε στο νου μας το κοινωνικό περιβάλλον που τα δημιούργησε και τα συντηρεί, τα ή τα μεγεθύνει.

Ειδικά για το «Animals», που αναφέρεις, νιώθουμε ότι ο Έβαν ( Ε. Μαραγκουδάκης, σκηνοθέτης του βίντεο) μπόρεσε να μιλήσει λίγο για τον κρυφό ρατσισμό και την ομοφοβία στην ελληνική κοινωνία.

—Πώς σας επηρέασαν ως μουσικούς, ξεχωριστά και συνολικά, οι συνθήκες της πανδημίας;

Όλη αυτή η πρωτόγνωρη κατάσταση αναπόφευκτα μας επηρέασε σημαντικά όπως και όλο τον καλλιτεχνικό κόσμο. Παρόλα αυτά, προσπαθήσαμε να παραμείνουμε δημιουργικοί και να κρατήσουμε την επαφή μας με τον κόσμο με εναλλακτικούς τρόπους. Μουσικά διανύουμε έτσι κι αλλιώς μια περίοδο μεταβατική, προσθέτοντας νέα στοιχεία στον ήχο μας, ενώ η μοναχικότητα ειδικά του πρώτου lockdown μας έδωσε τη δυνατότητα να εκφράσουμε στιχουργικά τις ανησυχίες μας με ιδιαίτερο τρόπο και να δοκιμάσουμε κάποια εντελώς πρωτόγνωρα για εμάς μονοπάτια τα οποία θα δυσκολευόμασταν να εντάξουμε υπό άλλες συνθήκες στο μουσικό μας στυλ.

—Αντιμετωπίσατε αυτόν τον χρόνο ως μία περίοδο δημιουργίας;

Απόλυτα. Ήταν κρίσιμο για εμάς για να παραμείνουμε και ψυχικά ισορροπημένοι. Το καλοκαίρι ηχογραφήσαμε και βιντεοσκοπήσαμε το live session «Reworked», το οποίο είναι διαθέσιμο στο Youtube, έπειτα τον χειμώνα συμμετείχαμε με ένα «κανονικό» session στο Eurosonic 2021 (ESNS), ένα από τα μεγαλύτερα ευρωπαϊκά showcases και τώρα με το HEMI, όπου έχουμε τη χαρά να είμαστε στην τελική φάση, εκπροσωπώντας την Ελλάδα. Παράλληλα σε όλα αυτά συνθέταμε και ηχογραφούμε το τρίτο μας άλμπουμ, από το οποίο σύντομα θα παρουσιάσουμε τα πρώτα δείγματα.

Deaf Radio: «Προσπαθούμε πάντα η μουσική που κάνουμε να είναι ένας καθρέφτης της ψυχής μας» Facebook Twitter

—Πώς νιώθετε για την ανάδειξή σας στους 9 φιναλίστ των Hemi Music Awards 2021; Τι σημαίνει για εσάς η διάκριση αυτή;

Είναι σημαντική τιμή από πολλές απόψεις. Κατ’ αρχάς, πρακτικά μας δίνει τη δυνατότητα να γνωρίσουμε εξαιρετικό κόσμο, τόσο μουσικούς όσο και ανθρώπους της βιομηχανίας. Το φανταστικό με τα HEMI Music Awards είναι ότι οι άνθρωποι που τα τρέχουν έχουν πραγματική θέληση να βοηθήσουν τις μπάντες να εξελιχθούν και έχουν εστιάσει στην εκπαίδευση. Έχεις λοιπόν τη δυνατότητα με πολλά online sessions να επικοινωνήσεις, ακούσεις και ρωτήσεις έμπειρο κόσμο για ζητήματα που απασχολούν τους σύγχρονους μουσικούς και αλλιώς δεν θα συζητούσες καν, όπως πχ τα δικαιώματα τραγουδιών στη σύγχρονη εποχή, το πώς ένας ερασιτέχνης μουσικός μπορεί να προωθήσει τη μουσική του διαδικτυακά και να βγάζει τα προς το ζην κ.ο.κ.

—Πόσο εύκολο είναι να είναι κανείς μουσικός στην Ελλάδα αυτή την εποχή;

Αν μιλάμε κυρίως για την non-mainstream σκηνή δεν είναι καθόλου εύκολο. Δυστυχώς οι καλλιτέχνες δεν αμειβόμαστε με τον τρόπο που θα έπρεπε γεγονός που έχει πολλές επιπτώσεις. Αρχικά, αναγκαζόμαστε να αναλαμβάνουμε πράγματα που δεν θα έπρεπε όπως το PR της μπάντας, το booking και πολλά άλλα διαδικαστικά και οργανωτικά θέματα που τελικά σου αποσπούν την προσοχή από αυτό που πραγματικά πρέπει να κάνεις δηλαδή να γράφεις και να παίζεις μουσική. Αναγκαστικά οι περισσότεροι από μας έχουν και άλλες δουλειές ταυτόχρονα ώστε να τα βγάζουν πέρα οικονομικά με αποτέλεσμα επίσης να μην δίνεις την ενέργεια που χρειάζεται στη μουσική σου.

—Τι συμβουλή θα δίνατε σε ένα μουσικό συγκρότημα που κάνει τώρα τα πρώτα του βήματα στον χώρο;

Κατ’ αρχάς, δεν νιώθουμε ότι έχουμε καταφέρει και τίποτα συγκλονιστικό, ώστε να δίνουμε συμβουλές. Για εμάς, κάτι που δεν θέλαμε τότε (και ακόμη εν μέρει) να ακούμε, αλλά ξέρουμε ότι είναι αλήθεια, είναι η υπομονή. Τα πράγματα στον χώρο κυλάνε αργά. Πολύ αργά. Ειδικά αν μιλάμε για την underground, μερικώς DIY σκηνή της Ελλάδας, όπου δεν υπάρχουν ραδιόφωνα, βιομηχανία προώθησης κλπ. Αυτό σημαίνει ότι θα πάρει πολύ χρόνο ο κόσμος να σε μάθει, γιατί δουλεύει πολύ το «word of mouth» και επίσης ο κόσμος εδώ εκτιμά πολύ την συνέπεια.

—Τι είναι αυτό το οποίο ευελπιστείτε να καταφέρετε στο μέλλον μουσικά και ως συγκρότημα;

Σε πρώτη φάση προσπαθούμε πάντα η μουσική που κάνουμε να είναι ένας καθρέφτης της ψυχής μας. Για τον λόγο αυτό θα παρατηρήσετε μεγάλες αλλαγές από δίσκο σε δίσκο - δεν φοβόμαστε την αλλαγή. Σημασία για μας έχει αυτό που βγαίνει να είναι κάτι που να μας εκφράζει την συγκεκριμένη περίοδο. Πέραν αυτού θέλουμε ο κόσμος που μας ακούει να βρίσκει τρόπο έκφρασης μέσα από αυτά που λέμε, έστω και τμηματικά. Είναι το πιο σημαντικό για εμάς και είναι και ένας από τους λόγους που τα live shows είναι το αγαπημένο μας κομμάτι. Αναφορικά με τους στόχους μας σαν συγκρότημα σίγουρα ελπίζουμε ο τρίτος δίσκος που γράφουμε τώρα να πάει ακόμα καλύτερα από τους δύο πρώτους και να μας φέρει να παίξουμε μεγάλα και ωραία shows ανά την Ευρώπη.

Περισσότερα νέα και πληροφορίες για τα Hemi Music Awards 2021 μπορείτε να βρείτε εδώ.

Μουσική
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

elton john

Μουσική / Το ντοκιμαντέρ που αποκάλυπτε τον πραγματικό Έλτον Τζον

Ένα νέο ντοκιμαντέρ στο Disney+ ακολουθεί τον διάσημο μουσικό στην πρόσφατη περιοδεία του και κάνει μια αναδρομή στην 55χρονη καριέρα του. Πριν από τρεις δεκαετίες όμως, μια άλλη ταινία τον έδειχνε σε όλο το αφιλτράριστο μεγαλείο του.
THE LIFO TEAM
Κοντσέρτο του Αρανχουέθ: Ποιος μπορεί να μείνει ασυγκίνητος από αυτό το κοντσέρτο;

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Ποιος μπορεί να μείνει ασυγκίνητος από το Κοντσέρτο του Αρανχουέθ;

Σχεδόν έναν αιώνα μετά τη δημιουργία του το «Κοντσέρτο του Αρανχουέθ» του Χοακίν Ροντρίγκο παραμένει η μουσική στην οποία όλοι με κάποιο τρόπο παραδινόμαστε. Η Ματούλα Κουστένη αποκρυπτογραφεί τη μελαγχολία, τη σπαρακτική μελωδία, τη δύναμη της κιθάρας και τη μοναδική του ενέργεια.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Μας αφορά σήμερα η Lady Gaga;

The Review / Μας αφορά σήμερα η Lady Gaga;

Ο Αλέξανδρος Διακοσάββας και ο δημοσιογράφος Γιάννης Τσιούλης aka Cartoon Dandy συζητούν για την πορεία και τα τελευταία βήματα στη μουσική και κινηματογραφική βιομηχανία μιας από τις μεγαλύτερες ποπ σταρ της τελευταίας 15ετίας και για το πόσο relevant είναι σήμερα.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
10 χρόνια μετά, ακόμη μας στοιχειώνει το «Ταπεινοί Και Πεινασμένοι»

Μουσική / Το «Ταπεινοί Και Πεινασμένοι» του ΛΕΞ ακόμη μας στοιχειώνει

Πέρασαν 10 χρόνια από την κυκλοφορία του πρώτου προσωπικού δίσκου του «Τ.Κ.Π.», που δεν ήταν απλώς ένα σημείο τομής για την εγχώρια ραπ σκηνή. Ήταν κάτι που σε άρπαζε και σε προσγείωνε με το ζόρι στην καθημερινότητα.
ΚΩΣΤΑΣ ΣΑΒΒΟΠΟΥΛΟΣ
Η Bipolia δεν φοβάται να παίζει μουσική στον δρόμο

Μουσική / Η Bipolia δεν φοβάται να παίζει μουσική στον δρόμο

«Είναι σίγουρα πιο χαλαρά στην Κυψέλη, πιο γειτονιά σε σχέση με την Ερμού»: Η νεαρή μουσικός φέρνει αναζωογονητική αύρα στα ελληνικά ροκ και ποπ δεδομένα με το ντεμπούτο άλμπουμ της και τις εμφανίσεις της στους δρόμους της Αθήνας.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
«Βλάσφημο, σατανιστικό, πορνογραφικό»: Η ιστορία του θρυλικού ‘666’, του άλμπουμ που σήμανε το τέλος των Aphrodite’s Child

Μουσική / «Βλάσφημο, σατανιστικό, πορνογραφικό»: Η ιστορία του θρυλικού «666», του άλμπουμ που σήμανε το τέλος των Aphrodite’s Child

Οι εξωφρενικές ιδέες του Νταλί, τα λάγνα φωνητικά της Ειρήνης Παπά και οι διαμάχες του Βαγγέλη Παπαθανασίου με τη δισκογραφική εταιρεία ήταν μόνο μερικά από τα επεισόδια της δημιουργίας ενός μνημειώδους άλμπουμ που επανακυκλοφορεί αυτές τις μέρες σε deluxe έκδοση.
THE LIFO TEAM
«Μόλις νιώσεις σιγουριά ως γυναίκα, θα προσπαθήσουν να σε σπρώξουν προς τα κάτω»

Μουσική / «Μόλις νιώσεις σιγουριά ως γυναίκα, θα προσπαθήσουν να σε σπρώξουν προς τα κάτω»

Aφήνοντας πίσω της την προηγούμενη ζωή της ως νοσοκόμα, μετά από παρότρυνση των ασθενών της να κυνηγήσει τα όνειρά της, η παραγωγός και καλλιτέχνιδα Kelly Lee Owens μιλά για την τελευταία της δουλειά, τις σημαντικές συνεργασίες της και τη μουσική που διαμορφώνει συνειδήσεις και επηρεάζει συναισθήματα.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Η σπουδαία επανεκκίνηση της Καμεράτα ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών

Μουσική / Η συγκινητική επανεκκίνηση της Καμεράτας

Τέσσερα χρόνια, δύο νομοθετικές παρεμβάσεις, τρεις υπουργικές αποφάσεις και μία εκκαθάριση χρειάστηκαν ώστε να μπορέσει η Καμεράτα-Ορχήστρα των Φίλων της Μουσικής να κάνει restart και να επανέλθει ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Beyoncé εναντίον Beatles: Τα βραβεία Grammy ξεπέρασαν κάθε όριο φαιδρότητας

Μουσική / Beyoncé εναντίον Beatles: Τα βραβεία Grammy ξεπέρασαν κάθε όριο φαιδρότητας

Η υποψηφιότητα ενός ξεχασμένου και μάλλον αδιάφορου κομματιού του Τζον Λένον για το βραβείο του δίσκου της χρονιάς φαίνεται να συμπυκνώνει όλη την σύγχυση και την έλλειψη σοβαρότητας που διακρίνει τον κουρασμένο μηχανισμό κύρους των Grammy.
THE LIFO TEAM
Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος αφηγείται τη ζωή του στη LIFO

Γεννήθηκε Σαν Σήμερα / Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος αφηγείται τη ζωή του στη LIFO

Δημοσιογράφος, στιχουργός. Θα ήταν ευχαριστημένος αν, απ’ όλα τα τραγούδια του, έμενε στην ιστορία το τετράστιχο: «Το απομεσήμερο έμοιαζε να στέκει, σαν αμάξι γέρικο, στην ανηφοριά».
ΣΤΑΥΡΟΣ ΔΙΟΣΚΟΥΡΙΔΗΣ