Stowaway: Δεν γλιτώνει κανείς από τον εαυτό του, ακόμα και στο διάστημα

Stowaway: Δεν γλιτώνει κανείς από τον εαυτό του, ακόμα και στο διάστημα Facebook Twitter
To “Stowaway” είναι λιτό, μετρημένο και επικεντρωμένο στο θανάσιμο δίλημμα που έχουν να αντιμετωπίσουν οι κεντρικοί του χαρακτήρες, στην θέση των οποίων νιώθουμε ότι θα μπορούσαμε να βρεθούμε κι εμείς (όχι απαραίτητα στο διάστημα), και μακάρι να μη μας συμβεί ποτέ.
0



ΣΕ ΜΙΑ ΣΚΗΝΗ ΤΗΣ περσινής ταινίας του, “Nomad: In the Footsteps of Bruce Chatwin”, που τον (ξανα)φέρνει στο απόκοσμο τοπίο του Αρκτικού, ο Βέρνερ Χέρτζογκ δηλώνει ότι αυτό το μέρος είναι το πλησιέστερο που μπορεί να βρεθεί κανείς, με τα πόδια, στο διάστημα. Σα να το είχε στο μυαλό του αυτό ο 33χρονος Βραζιλιάνος σκηνοθέτης Τζο Πένα, ο οποίος  τοποθέτησε την πρώτη του ταινία – το “Arctic” του 2018 –  στον Αρκτικό Κύκλο (τα γυρίσματα έγιναν στην Ισλανδία) και την δεύτερη – το “Stowaway”, που έκανε πρεμιέρα προχθές στο Netflix –  στο διάστημα. 

Και οι δύο έχουν να κάνουν, με διαφορετικό τρόπο η καθεμιά, με την αγωνιώδη προσπάθεια επιβίωσης σε συνθήκες απέραντης απομόνωσης και απερίγραπτης αντιξοότητας. Στο “Arctic” ήταν μόνος του ο Μαντς Μίκελσεν ενάντια στα στοιχειά της άγριας φύσης ενώ εδώ όλη σχεδόν η δράση εξελίσσεται στο εσωτερικό ενός διαστημικού σκάφους με προορισμό τον Άρη και πρωταγωνιστές τέσσερεις αστροναύτες που βρίσκονται ξαφνικά αντιμέτωποι με ένα συντριπτικό ηθικό δίλημμα. 

Μην ανησυχήσετε αν δεν πιάνετε όλα τα τεχνικά / επιστημονικά δεδομένα που κατακλύζουν την υπόθεση, η ουσία βρίσκεται αλλού και δεν έχει να κάνει ούτε με την επιστήμη ούτε καν με το διάστημα. 

Το πρόβλημα είναι ότι δεν θα έπρεπε να είναι τέσσερις σ’ αυτήν την ερευνητική αποστολή στον Κόκκινο Πλανήτη που προβλέπεται να διαρκέσει δύο χρόνια, αλλά τρεις: η επικεφαλής της ομάδας (την υποδύεται η Τόνι Κολέτ), ένας βιολόγος (Ντάνιελ Ντάε Κιμ) και μια γιατρός (Άννα Κέντρικ). Λίγες ώρες όμως αφού έχουν βρεθεί στο διάστημα, ανακαλύπτουν ότι με κάποιο τρόπο, είχε ξεμείνει στο σκάφος εγκλωβισμένος και τραυματίας ένας νεαρός τεχνικός, ο Μάικλ (Σάμιερ Άντερσον), ο οποίος έκανε κάποιους τελευταίους ελέγχους αλλά χτύπησε κι έχασε τις αισθήσεις του, λίγο πριν την εκτόξευση. 

Τόνι Κολέτ Facebook Twitter
Η Τόνι Κολέτ υποδύεται την επικεφαλής της ομάδας.

Όταν συνέρχεται και συνειδητοποιεί ότι βρίσκεται καθοδόν για τον Άρη, ενώ η μικρή του αδελφή τον περιμένει σπίτι, ο Μάικλ παθαίνει κρίση πανικού, γρήγορα όμως αναγκάζεται να συμβιβαστεί με την παρανοϊκή μοίρα του και προσφέρεται να βοηθήσει όπως μπορεί  τα μέλη της αποστολής, με τα οποία αποκτά αμέσως φιλική σχέση. Δεν θα περάσουν όμως παρά μερικές μέρες μέχρι να διαπιστώσουν όλοι τους ότι το οξυγόνο δεν αρκεί και για τους τέσσερις, συνεπώς κάποιος πρέπει με κάποιο τρόπο να εκλείψει – και κατά σύμβαση αυτός θα πρέπει να είναι ο ατυχής “stowaway”, δηλαδή ο «λαθρεπιβάτης» – εκτός αν βρεθεί κάποια άλλη λύση που όμως δεν διαφαίνεται στον σκοτεινό και βαθύ ορίζοντα του διαστήματος… 

Θα περίμενε ίσως κανείς από έναν δημιουργό που ξεκίνησε ως auteur του YouTube, είναι «μανούλα» στα εφέ του stop motion animation και επίσης, με την ιδιότητα του μουσικού, είναι και κάτι σαν εναλλακτικός ροκ σταρ στην πατρίδα του, να επιχειρούσε κάτι πολύ πιο φαντεζί, λαμπερό, θεματικό και επιφανειακό στο πλαίσιο του διαστημικού ταξιδιού. To “Stowaway” όμως είναι λιτό, μετρημένο και επικεντρωμένο στο θανάσιμο δίλημμα που έχουν να αντιμετωπίσουν – και αν είναι δυνατό να επιλύσουν –  οι κεντρικοί του χαρακτήρες, στην θέση των οποίων νιώθουμε ότι θα μπορούσαμε να βρεθούμε κι εμείς (όχι απαραίτητα στο διάστημα), και μακάρι να μη μας συμβεί ποτέ. Θυμίζει στοιχεία από άλλες πρόσφατες ταινίες επιστημονικής φαντασίας, όπως το “Ad Astra”, το “Gravity” ή το “The Martian”, στην ουσία όμως πρόκειται για έργο δωματίου, για ένα σύγχρονο μελόδραμα με φόντο την απεραντοσύνη του διαστήματος. Μην ανησυχήσετε αν δεν πιάνετε όλα τα τεχνικά / επιστημονικά δεδομένα που κατακλύζουν την υπόθεση (καθιστώντας την ταινία, σε συνδυασμό με τις πολύ μελετημένες και αληθοφανείς σκηνές του διαστημικού ταξιδιού,  μία από τις πιο πειστικές και ρεαλιστικές του είδους), η ουσία βρίσκεται αλλού και δεν έχει να κάνει ούτε με την επιστήμη ούτε καν με το διάστημα. 

Daily
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Η «Γυναίκα στο Παράθυρο» έρχεται στο Netflix τον Μάιο

TV & Media / Η «Γυναίκα στο Παράθυρο» έρχεται στο Netflix τον Μάιο

To ψυχολογικό θρίλερ «Τhe Woman in the Window» (2021) με τους Έιμι Άνταμς, Γκάρι Όλντμαν, Τζούλιαν Μουρ και Τζένιφερ Τζέισον Λι απέκτησε το τελικό του τρέιλερ αλλά και ημερομηνία εξόδου στις 14 Μαΐου μέσω της πλατφόρμας του Netflix.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Madame Claude

TV & Media / H Μαντάμ Κλοντ πέρα από τον μύθο, σε μια ιστορία σεξουαλικής εκμετάλλευσης

Η ωραιοποιημένη, σχεδόν φεμινιστική εκδοχή του Netflix μάλλον απέχει από αυτό που ήταν πραγματικά η «θρυλική Μαντάμ Κλοντ» του Παρισιού: μια μαστροπός που εκμεταλλεύτηκε και ενδεχομένως κακοποίησε δεκάδες κορίτσια.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

The Settlers: Αίσθηση, αν όχι έκπληξη, προκαλεί το ντοκιμαντέρ του BBC για τους εποίκους του Ισραήλ

Daily / The Settlers: Αίσθηση, αν όχι έκπληξη, προκαλεί το ντοκιμαντέρ του BBC για τους εποίκους του Ισραήλ

To εξαιρετικό ντοκιμαντέρ του Louis Theroux για το «κίνημα» των Ισραηλινών εποίκων που έχουν πλέον βάλει ως στόχο την ισοπεδωμένη Γάζα, και προβλήθηκε πριν από λίγες μέρες στο BBC, βρίσκεται και στο YouTube, προς το παρόν τουλάχιστον.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
American Psycho: Τα 25 κλείνει η παρεξηγημένη μεταφορά ενός παρεξηγημένου βιβλίου

Daily / American Psycho: Τα 25 κλείνει η παρεξηγημένη μεταφορά ενός παρεξηγημένου βιβλίου

Η ταινία του 2000 που βασίστηκε στο ομώνυμο, αγρίως αμφιλεγόμενο, μυθιστόρημα του Μπρετ Ίστον Έλις, με τον Κρίστιαν Μπέιλ στον ρόλο ενός σαλεμένου γιάπη, μοιάζει από πολλές απόψεις εξαιρετικά προφητική και ανησυχητικά επίκαιρη.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Your Friends & Neighbors: Και ο πλούσιος λευκός πενηντάρης έχει ψυχή

Daily / Your Friends & Neighbors: Και ο πλούσιος λευκός πενηντάρης έχει ψυχή

Ο Τζον Χαμ υποδύεται τον επιτυχημένο επενδυτή που χάνει ξαφνικά το έδαφος κάτω από τα πόδια του σ΄αυτή την εκλεκτικά διασκεδαστική, κατά τόπους δραματική και συχνά διεισδυτική σάτιρα ηθών της πλουτοκρατικής ελίτ.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Είμαστε όλοι αθώα και χαριτωμένα καρτούν κατά βάθος

Daily / Είμαστε όλοι αθώα και χαριτωμένα καρτούν κατά βάθος

Αν υπήρξε ένα ναδίρ στην μαζική χρήση του Chat GTP για τη δημιουργία εικόνων που μιμούνται την αισθητική του γιαπωνέζικου Studio Ghibli, αυτό ήταν μάλλον η «παιγνιώδης» οικειοποίηση του εργαλείου από τις ένοπλες δυνάμεις του Ισραήλ.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Tο πρόβλημα με την «Εφηβεία»

Daily / Tο πρόβλημα με την «Εφηβεία»

Συμπονά κανείς όχι μόνο τους γονείς που μετά την παρακολούθηση της δραματικής μίνι σειράς του Netflix θα ψάχνουν μάταια απαντήσεις στα «ιερογλυφικά» μηνύματα που κρύβονται στα κινητά των παιδιών τους, αλλά και τα ίδια τα παιδιά.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Η αλεπού στο παζάρι κι ο «Γατόπαρδος» στο Netflix  

Daily / Η αλεπού στο παζάρι κι ο «Γατόπαρδος» στο Netflix  

Έξι δεκαετίες μετά από την κλασική ταινία του Βισκόντι, το ιταλικό έπος του Τζουζέπε Τομάζι ντι Λαμπεντούζα αναβιώνει στο Netflix, σε μια άρτια και πολυτελή σειρά έξι επεισοδίων, λουσμένη στο σικελικό φως 
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Πένθος και ανάνηψη: Ο δικός μας Σαββόπουλος

Daily / Πένθος και ανάνηψη: Ο δικός μας Σαββόπουλος

Μια εικοσαετία μετά την πρώτη έκδοση του βιβλίου, κυκλοφορεί ξανά σε αναθεωρημένη μορφή, η ενθουσιώδης, στοχαστική, λυρική μελέτη του έργου του σπουδαίου όσο και «πολωτικού» Έλληνα τραγουδοποιού από τον Δημήτρη Καράμπελα.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ