Μουσικές συναυλίες: Αναμένοντας την επιστροφή στις κανονικές συνθήκες

Αναμένοντας την επιστροφή στις κανονικές συνθήκες Facebook Twitter
0

Αν και από τις 28 Μαΐου επιτρέπονται οι μουσικές παραστάσεις-συναυλίες μόνο σε ανοιχτούς χώρους, ελάχιστοι διοργανωτές τολμούν να ανακοινώσουν τι σχεδιάζουν μέχρι τον Αύγουστο, τουλάχιστον μέχρι να υπάρξει μια ολοκληρωμένη εικόνα για τα νέα μέτρα.

Ωστόσο, παρά το λογικό και αναμενόμενο μούδιασμα, το συναυλιακό καλοκαίρι δεν ακυρώνεται εντελώς. Ειδικά από τη στιγμή που θα τηρηθεί το περσινό μοντέλο με το άνοιγμα χώρων όπως η Τεχνόπολη Αθηνών με περιορισμένο αριθμό θεατών, αποστάσεις ασφαλείας, χρήση μάσκας και ανάθεση συναυλιών που ανακοινώνονται σταδιακά. Από την άλλη, αρκετοί περιμένουν τα πράγματα να μπουν σε μια πιο σταθερή πορεία προς την επιστροφή στις κανονικές συνθήκες. Τουλάχιστον, αυτό συμβαίνει στην περίπτωση των μεγάλων μουσικών φεστιβάλ. 

Παρά τα πειράματα που έγιναν σε χώρες με τεράστιο φεστιβαλικό υπόβαθρο, όπως η Ισπανία, στην Ελλάδα έχουν ακυρωθεί τα περισσότερα events, με τους διοργανωτές να μη ρισκάρουν να πραγματοποιήσουν όσα σχεδίαζαν, περιμένοντας την επιστροφή στις κανονικές συνθήκες. Δεν μπορεί να γίνει διαφορετικά, ο Covid-19 έχει αλλάξει τα δεδομένα της διεξαγωγής των συναυλιών εντελώς, ο αριθμός των καθημερινών κρουσμάτων παραμένει υψηλός και όλα σχετίζονται με τον αριθμό των εμβολιασμένων και την ψυχολογία του κοινού, δηλαδή με το κατά πόσο θα νιώθει ασφαλές παρακολουθώντας από κοντά μια συναυλία. 

Σύμφωνα με την υπεύθυνη επικοινωνίας Χαρά Ζούμα, αυτοί είναι οι βασικοί παράγοντες που «το φετινό καλοκαίρι θα είναι πιο απρόβλεπτο και γι’ αυτό και το πιο δύσκολο για τους διοργανωτές. Δεν ξέρουμε πώς θα αντιδράσει το κοινό. Σίγουρα υπάρχει μεγάλη επιθυμία και ανάγκη για συναυλίες και παραστάσεις, αλλά ακόμα δεν έχει φύγει ο φόβος του ιού. Μεγάλο μέρος του πληθυσμού δεν έχει εμβολιαστεί, κυρίως οι πιο νέοι, που αποτελούν το κοινό των περισσότερων συναυλιών. Από την άλλη, ακόμα και αν μέχρι τα μέσα Ιουνίου έχουν εμβολιαστεί οι περισσότεροι, ο περιορισμός της χωρητικότητας –μόλις το 50%– και πολλά μέτρα που επιβλήθηκαν λογω Covid αυξάνουν τον βαθμό δυσκολίας για κάθε παραγωγή, τα έξοδα είναι πάρα πολλά και το ποσοστό αυτό θα εμποδίσει πολλούς καλλιτέχνες να βγουν για περιοδεία σε άλλες πόλεις πλην των μεγάλων κέντρων.

Παρά τα πειράματα που έγιναν σε χώρες με τεράστιο φεστιβαλικό υπόβαθρο, όπως η Ισπανία, στην Ελλάδα έχουν ακυρωθεί τα περισσότερα events, με τους διοργανωτές να μη ρισκάρουν να πραγματοποιήσουν όσα σχεδίαζαν, περιμένοντας την επιστροφή στις κανονικές συνθήκες.

Tη μεγαλύτερη ζημιά θα υποστούν οι πιο νέοι και ανερχόμενοι καλλιτέχνες που δεν θα μπορέσουν να εμφανιστούν live υπό αυτές τις συνθήκες. Όλα αυτά έχουν μεγάλο αντίκτυπο στη δουλειά όλων όσοι εμπλέκονται σε μια καλλιτεχνική παραγωγή. Ηχολήπτες, φωτιστές, φροντιστές, υπεύθυνοι επικοινωνίας και πολλοί άλλοι θα εργαστούν με μειωμένες αμοιβές και για λίγες παραγωγές μετά από οκτώ μήνες χωρίς συναυλίες και παραστάσεις. Παρ’ όλα αυτά, ανυπομονούμε όλοι να βρεθούμε σε ανοιχτούς χώρους, πίσω, πάνω και μπροστά από τη σκηνή, να ξαναμοιραστούμε τη συγκίνηση και τη χαρά μιας παράστασης και σιγά-σιγά να επουλώσουμε την πληγή που έχει αφήσει μέσα μας η κρίση αυτή».

Ένας ακόμη λόγος, ίσως ο κυριότερος, που λιγότερα μεγάλα ονόματα ή σχήματα από το εξωτερικό θα έρθουν φέτος σε σύγκριση με τα προηγούμενα χρόνια είναι η δυσκολία μετακίνησης και περιοδείας των ξένων καλλιτεχνών, όπως μας εξηγεί ο Σταύρος Στριλιγκάς, υπεύθυνος επικοινωνίας του Ejekt Festival, που πάει πλέον για το 2022. «Γενικά, είναι δύσκολο να φέρεις όνομα φέτος, τόσο διότι δεν έρχονται στην Ευρώπη τα αμερικανικά συγκροτήματα όσο και γιατί ως χώρα έχουμε σοβαρό θέμα με τον κορωνοϊό και τα ευρωπαϊκά συγκροτήματα που θα θέλανε να έρθουν, θα πρέπει, επιστρέφοντας στις χώρες τους, να κάνουν δέκα μέρες καραντίνα. Οπότε, οι επιλογές αυτήν τη στιγμή είναι ελάχιστες.

Από πλευράς διοργάνωσης, η κατάσταση είναι, με μια λέξη, αδιανόητη. Χάνουμε δεύτερο καλοκαίρι σερί, λόγω του πολύ αργού ρυθμού του εμβολιασμού στην Ε.Ε. και συγκριμένα στην Ελλάδα, ενώ βλέπουμε ότι Αγγλία και Αμερική ετοιμάζονται να παίξουν κανονικά στο τέλος του καλοκαιριού, και έχουν τρομερή ζήτηση από το κοινό. Εμείς συνεχίζουμε στα τυφλά, χωρίς καμία ουσιαστική στήριξη, επί δεκαπέντε μήνες, παρά τα αιτήματα του Συνδέσμου Διοργανωτών. Πριν από δύο μέρες, π.χ., ανακοινώθηκε ότι οι διανομείς κινηματογραφικών ταινιών θα πάρουν το 40% του τζίρου τους για την περίοδο Οκτωβρίου - Δεκεμβρίου του 2020, ενώ για εμάς δεν υπάρχει καμία πρόβλεψη. Ελπίζουμε κάποια στιγμή ο τομέας μας να αντιμετωπιστεί σοβαρά».

Θα ανακοινώσουν μία συναυλία μέσα στο φετινό καλοκαίρι, όπως μας αποκάλυψε, ενώ, σε συνεργασία με το Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου, θα δούμε τους συνθέτες Brian και Roger Eno, την Τετάρτη 4 Αυγούστου στο Ηρώδειο. Τα δύο αδέλφια συναντιούνται πρώτη φορά σε διεθνές επίπεδο επί σκηνής. 

Αναμένοντας την επιστροφή στις κανονικές συνθήκες Facebook Twitter
H Νικολέτα Χατζοπούλου θα εμφανιστεί στο Borderline Festival στη Στέγη Ιδρύματος Ωνάση. Φωτο: @Andreas-Simopoulos


Στο αντίποδα, το άλλο μεγάλο φεστιβάλ του καλοκαιριού, το Release Athens, μεταφέρει κι αυτό το πρόγραμμά του το 2022. Από νωρίς φάνηκε ότι θα γινόταν κάτι τέτοιο με την αναβολή της συναυλίας των Pet Shop Boys, που τελικά θα γίνει το 2022, ενώ μόλις ανακοίνωσαν άλλα δύο ονόματα που θα δούμε την ίδια ημέρα του χρόνου τον Ιούλιο: τον Nick Cave και τους Bad Seeds και τους Mogwai. 

Το Plisskën Festival, επίσης σε συνεργασία με το Φεστιβάλ Αθηνών, προσκαλεί τον Max Cooper στις 6 Ιουλίου στο Ηρώδειο. Επίσης, στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου θα έχουμε τη δυνατότητα να δούμε στο Ηρώδειο το Jan Garbarek Group feat. Trilok Gurtu στις 3/7 και τον Olafur Arnalds στις 15/8. 

Στο ΚΠΙΣΝ θα διεξαχθούν (απ’ όσα έχουν ανακοινωθεί μέχρι στιγμής): το In Orbit V2, το τριήμερο φεστιβάλ που γίνεται και φέτος 28-30/5 με καλεσμένους μουσικούς της εγχώριας electro, της ροκ και της χιπ-χοπ σκηνής, αφιερώνοντας μία μέρα σε κάθε είδος, με ονόματα όπως οι Twinsanity, Ραμμένος Άσσος, mi55t, Kid Moxie & Die Arkitekt presenting Temple, Puta Volcano, The Big Nose Attack, The Steams κ.ά. Στις 31/5 το Schoolwave παίζει με την παράδοση στο πλαίσιο των Προσώπων του Ήρωα. Στις 5/6 ο Τάκης Μπαρμπέρης συναντά τον Πετρολούκα Χαλκιά. Στις 14/6 επιστρέφει για τέταρτη χρονιά το Lullaby Project με ονόματα όπως η Κατερίνα Ντούσκα, η Κατερίνα Πολέμη, ο Γιώργης Μανωλάκης και ο Θοδωρής Οικονόμου, μεταξύ άλλων. Τέλος, στις 18/6 εμφανίζονται ο Φώτης Σιώτας και η Νεφέλη Φασούλη. Όλες οι εκδηλώσεις στο ΚΠΙΣΝ θα γίνουν με περιορισμένο αριθμό θεατών και όλα τα απαραίτητα μέτρα ασφαλείας, σύμφωνα με τον ΕΟΔΥ. 

Αναμένοντας την επιστροφή στις κανονικές συνθήκες Facebook Twitter
Nick Cave & The Bad Seeds
Αναμένοντας την επιστροφή στις κανονικές συνθήκες Facebook Twitter
Ο Max Cooper θα εμφανιστεί στις 6 Ιουλίου στο Ηρώδειο.

Στην Τεχνόπολη Αθηνών έχει ανακοινωθεί μια υβριδική εκδοχή του Athens Technopolis Jazz Festival από τις 28 ως τις 30/5 με βιντεοσκοπημένες συναυλίες και live συμμετοχές από πέντε ελληνικά σχήματα, των Άννας Στερεοπούλου, Δημήτρη Τσάκα, Sokratis Votskos Quartet, Billy Pod και Antoine Karacostas Trio. Στις 26/6, το Athens Music Week θα έχει online αλλά και ζωντανή εκδοχή, με τη συμμετοχή οκτώ Έλληνων και δέκα ξένων καλλιτεχνών από οκτώ χώρες, με εκπροσώπηση όλων των μουσικών ειδών.

Από τη Στέγη Ιδρύματος Ωνάση θα δούμε από τις 25 μέχρι τις 27/6 το 10ο Borderline Festival, το καθιερωμένο πολυσυλλεκτικό φεστιβάλ που αναδεικνύει την πολυσήμαντη διάσταση του ήχου, στη δέκατη εκδοχή του, με εννέα live και τρία online οπτικοακουστικά έργα από Ευρώπη, Αμερική και Αυστραλία με τους Αντιγόνη Τσαγκαροπούλου, Jacob Kirkegaard, Νικολέτα Χατζοπούλου, Coti K + Ερατώ Τζαβάρα + Andrea Bonetti, CURL, Thomas Köner, Julia Reidy, Jay Glass Dubs, Lea Bertucci, Kostadis, Pina Bounce.

Τι άλλο γνωρίζουμε επίσημα: Η Νατάσσα Μποφίλιου, μετά την περιοδεία της στην Κύπρο, θα εμφανιστεί στο Βεάκειο και σε έναν άλλο χώρο στην Αθήνα σε ημερομηνίες που θα ανακοινωθούν τις επόμενες ημέρες. Μέσα στον Ιούνιο, ο Φοίβος Δεληβοριάς ξεκινάει στις 10 του μήνα τις παραστάσεις της Ταράτσας του Φοίβου στο θέατρο Άλσους. Η Δήμητρα Γαλάνη θα κάνει επιλεγμένες εμφανίσεις σε θέατρα της Αττικής αλλά και στην υπόλοιπη Ελλάδα. Η Ελένη Τσαλιγοπούλου έχει προγραμματισμένες εμφανίσεις σε Κύπρο, Λαμία, Πάτρα και Σέρρες. Η Κατερίνα Πολέμη θα εμφανιστεί στον Κήπο του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών. Επίσης εμφανίζονται στις 11/6 Ειρήνη Σκυλακάκη και στις  16/7 ο Theodore. Oι ημερομηνίες των συναυλιών θα ανακοινωθούν στο τέλος Μαΐου.

Αναμένοντας την επιστροφή στις κανονικές συνθήκες Facebook Twitter
Η Νατάσσα Μποφίλιου θα εμφανιστεί στο Βεάκειο. Φωτό: Πάρις Ταβιτιάν/LifO

Το άρθρο δημοσιεύθηκε στην έντυπη LiFO.

Το νέο τεύχος της LiFO δωρεάν στην πόρτα σας με ένα κλικ.

Μουσική
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η ξανθιά φιλοδοξία της Sabrina Carpenter

Μουσική / Η Sabrina Carpenter ξέρει ακριβώς τι κάνει στην ποπ

Η πρώτη καλλιτέχνιδα που είχε ταυτόχρονα τρία τραγούδια στην πεντάδα του Billboard Hot 100 –κάτι που είχε να συμβεί από την εποχή των Beatles– δεν είναι τόσο αθώα όσο φαίνεται. Στην πορεία, έχει σπάσει αρκετά στερεότυπα.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
«Ελάχιστοι άνθρωποι που ασχολήθηκαν με την τέχνη άφησαν παρακαταθήκη»

Οι Αθηναίοι / «Αυτό που λέμε ευτυχισμένη ζωή δεν υπάρχει»

Ο Θέμης Ανδρεάδης γνώρισε τεράστια επιτυχία με το σατιρικό τραγούδι αλλά το ρίσκο να ασχοληθεί με το αγαπημένο του είδος, την μπαλάντα, τον άφησε εκτός μουσικής για σχεδόν είκοσι χρόνια. Η επιστροφή του με ένα δίσκο βινυλίου με συμμετοχές μουσικών από τις νεότερες γενιές ανοίγει ένα νέο, πιο φωτεινό κεφάλαιο στη ζωή του.
M. HULOT
Σοστακόβιτς: Ο συνθέτης που έγραψε το σάουντρακ της ρωσικής ιστορίας

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Σοστακόβιτς: Ο συνθέτης που έγραψε το σάουντρακ της ρωσικής ιστορίας

Μισός αιώνας συμπληρώνεται φέτος από τον θάνατο του Ντμίτρι Σοστακόβιτς και η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών ερμηνεύει το Κοντσέρτο του για βιολί και ορχήστρα με σολίστα τον Βαντίμ Ρέπιν. Με αυτήν την αφορμή, η Ματούλα Κουστένη ξετυλίγει μια ιστορία ζωής και μουσικής που καθορίστηκε τόσο από την πολιτικές εξελίξεις και το πλαίσιο του σοβιετικού καθεστώτος, όσο και από τις προσωπικές επιλογές του μεγάλου Ρώσου συνθέτη.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Το αριστουργηματικό σετ των Pan Pot στην Αθήνα

Μουσική / Pan Pot: Πόσο καταπληκτική μουσική παίζει αυτό το δίδυμο;

Δεν είναι πλέον εικοσάρηδες, αλλά δεν καταφεύγουν μονάχα σε νοσταλγικούς ήχους. Συνεχίζουν να καθορίζουν ηχητικά το μέλλον της techno, κάτι που απέδειξαν και στο extended σετ τους στην Αθήνα.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΒΟΥΡΛΑΚΟΣ
«Στην αρχή με ενοχλούσαν τα σχόλια για το Ozempic, όχι όμως πια»

Lifo Videos / «Στην αρχή με ενοχλούσαν τα σχόλια για το Ozempic, όχι όμως πια»

Η Marseaux, μια από τις πιο αναγνωρίσιμες φωνές της σύγχρονης ελληνικής ποπ σκηνής μιλά για την τυχαία της συνάντηση με το τραγούδι αλλά και για τις προσωπικές δυσκολίες που έχει αντιμετωπίσει και την έφεραν μέχρι το σήμερα.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Το νέο ντοκιμαντέρ για τους Led Zeppelin αφήνει απ’ έξω την σκοτεινή πλευρά τους

Μουσική / Το νέο ντοκιμαντέρ για τους Led Zeppelin αφήνει απ’ έξω την σκοτεινή πλευρά τους

Το Becoming Led Zeppelin εξερευνά τις συνθήκες δημιουργίας του θρυλικού συγκροτήματος αγνοώντας την ακολουθία από σατανιστικές τελετουργίες, γκρούπις, ηρωίνη, όργια και κακοποιήσεις που σημάδεψαν την μετεωρική τους διαδρομή
THE LIFO TEAM
H ψευδαίσθηση της «ανακάλυψης» μουσικής στις επιμελημένες playlists του Spotify

Μουσική / Ανακαλύπτουμε πράγματι μουσική στο Spotify ή ζούμε μια ψευδαίσθηση;

Αρχικά, τις επιμελημένες playlists της δημοφιλούς πλατφόρμας τις έφτιαχναν επαγγελματίες, που προσλαμβάνονταν για το γούστο και την κρίση τους. Όμως, πια τα πράγματα δεν λειτουργούν έτσι. Και παρότι μας περιβάλλει ένας ωκεανός ήχων, το Spotify αρκείται στο να μας κρατά αποκλεισμένους στο νησί μας.
THE LIFO TEAM
Πιοτρ Ίλιτς Τσαϊκόφσκι (1840-1893)

Μουσική / Τσαϊκόφσκι: Πώς μπορεί ο κορυφαίος συνθέτης να ενοχλεί τη σημερινή Ρωσία;

Στη Ρωσία θεωρούν αδιανόητο το να φέρει η εθνική τους κληρονομιά ομοφυλοφιλική ταυτότητα, ακόμα κι αν πρόκειται για τον συνθέτη της «Λίμνης των κύκνων» και του «Καρυοθραύστη», καθώς και της «Παθητικής συμφωνίας», η οποία ίσως προμηνύει τη φημολογούμενη κρατική δολοφονία του. Με αφορμή την παράσταση που ανεβαίνει στην Εθνική Λυρική Σκηνή ανατρέχουμε στα νέα στοιχεία για τη ζωή του.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Λουκιανός Κηλαηδόνης (1943-2017): Μια ζωή

Μουσική / Λουκιανός Κηλαηδόνης (1943-2017): Μια ζωή

Σαν σήμερα πεθαίνει ο «φτωχός και μόνος κάου-μπόυ», που την εποχή της επικράτησης του πολιτικού τραγουδιού στη χώρα μας πρότεινε την επανασύνδεση με τον Αττίκ και τον Κώστα Γιαννίδη, αλλά και την αμερικανική τζαζ, country και σουίνγκ μουσική.
ΑΝΤΩΝΗΣ ΜΠΟΣΚΟΪ́ΤΗΣ
Βασίλης Λούρας: «Η Κάλλας θα είναι πάντα ένα σύμβολο δύναμης για τους φοβισμένους»

Μουσική / «Η Κάλλας θα είναι πάντα ένα σύμβολο δύναμης για τους φοβισμένους»

Το ντοκιμαντέρ «Μαίρη, Μαριάννα, Μαρία: Tα άγνωστα ελληνικά χρόνια της Κάλλας» που έγραψε και σκηνοθέτησε ο Βασίλης Λούρας -και θα κυκλοφορήσει σύντομα στους κινηματογράφους από το Cinobo- είναι μια συναρπαστική ταινία για την Κάλλας που αποκαθιστά την αλήθεια για τα χρόνια της στην Ελλάδα αλλά και για τη θυελλώδη σχέση της με τη χώρα που η μεγάλη ντίβα θεωρούσε πατρίδα.
M. HULOT