ΚΙΝΗΣΗ ΤΩΡΑ

Οι χρωματιστές φιγούρες του Παύλου Σταυρουλάκη μοιάζουν βγαλμένες απ’ την κόλαση Facebook Twitter

Οι χρωματιστές φιγούρες του Παύλου Σταυρουλάκη μοιάζουν βγαλμένες απ’ την κόλαση

0

Είναι δύσκολο να προσδιορίσεις αυτό που σε τραβάει αμέσως στις δημιουργίες του νεαρού artist Παύλου Σταυρουλάκη. Χρωματιστές, πάνω σε λιτό φόντο και με καθαρή γραμμή, οι γυναικείες φιγούρες του χαρακτηρίζονται από επιβλητικές πόζες ή κινήσεις. Με επιρροές από τον κόσμο του τιτάνα της φανταστικής λογοτεχνίας τρόμου H.P. Lovecraft και με το ιαπωνικό στοιχείο παρόν στην τέχνη του, ο Παύλος δημιουργεί digital πλάσματα που θα μπορούσαν σίγουρα να φιγουράρουν ως χαρακτήρες στο σύμπαν κάποιου animation.

Το manga στοιχείο υπήρχε στην τέχνη του από τότε που ήταν μικρός, όμως, σιγά-σιγά, εξελίχθηκε, αντλώντας έμπνευση από διάφορα είδη και ερεθίσματα. Οι σιλουέτες που δημιουργεί σήμερα, με τα λεπτά τους άκρα, τα μυτερά νύχια και τα παραμορφωμένα πρόσωπα, μοιάζουν στ' αλήθεια με χαρακτήρες που έρχονται από κάποιο σκοτεινό φανταστικό σύμπαν της λογοτεχνίας ή της gaming βιομηχανίας.  

«Απ’ όσο θυμάμαι τον εαυτό μου, πάντα μου άρεσε να δημιουργώ. Στο νηπιαγωγείο, για παράδειγμα, ήμουν το παιδί που κλασικά θα ζωγράφιζε έναν stickman κι ένα σπίτι με τις πιο απλές πινελιές» λέει. «Αργότερα, στο δημοτικό, άρχισα να φτιάχνω κόμικς και σχέδια σε κάθε λευκή επιφάνεια των μαθητικών μου βιβλίων, με αποτέλεσμα να μου κάνουν συνεχώς παρατηρήσεις οι δάσκαλοι επειδή δεν παρακολουθούσα στο μάθημα. Τα πρώτα μου σχέδια εκεί ήταν κυρίως super heroes και τέρατα. 

Το όνειρό μου είναι να δουλέψω για μια μεγάλη εταιρεία gaming ή animation. Η gaming βιομηχανία είναι πολύ ισχυρή και πλέον μεγαλύτερη από ποτέ, ταυτόχρονα όμως υπάρχει τεράστιος ανταγωνισμός.

Οι γονείς μου είχαν διακρίνει το ταλέντο μου και με είχαν ρωτήσει αν θα ήθελα να πάω σε σχολή σχεδίου. Ήταν υπέροχη ιδέα και ξεκίνησα το 1998. Ήμουν 8 ετών. Από τότε το σχέδιο έγινε αναπόσπαστο κομμάτι της ζωής μου. Όσον αφορά την καλλιτεχνική μου έκφραση, προήλθε από anime, κόμικς και games της γενιάς μου». Η αγάπη του για τα manga ήταν αυτή που τον έκανε να αφοσιωθεί περισσότερο σε αυτά, μετά τα πρώτα του βήματα στο σχέδιο, στη σχολή του. 

Οι χρωματιστές γυναικείες φιγούρες του Παύλου Σταυρουλάκη μοιάζουν να είναι βγαλμένες απ’ την κόλαση Facebook Twitter
Η αλήθεια είναι πως το να κάνεις freelance πάνω στο καλλιτεχνικό κομμάτι είναι μια διαδικασία δύσκολη, που θέλει απόλυτη αφοσίωση και συνεχή επικοινωνία με το κοινό. Ποσό μάλλον αν θες αυτό να γίνει η μόνιμη εργασία σου.

«Μπορώ να πω ότι είχα μάθει τις βασικές τεχνικές στη σχολή και έπειτα άρχισα να το δουλεύω μονός μου» συνεχίζει. «Το 2006 μου τράβηξε πολύ το ενδιαφέρον η τέχνη των manga, συγκεκριμένα όταν ένας καθηγητής μου παρουσίασε δημιουργίες του που σχετίζονταν με αυτό το κομμάτι. Εφόσον δεν είχα κατά νου κάποια σχολή που να ασχολούνταν με την τέχνη των manga, προμηθεύτηκα διάφορα βιβλία και manga, από τα οποία ξεκίνησα τη μελέτη μου. Σιγά-σιγά, με την πάροδο του χρόνου, το στυλ μου εξελίχθηκε, έχοντας δεχτεί διάφορες επιρροές».

Ποιοι είναι οι φανταστικοί κόσμοι από τους οποίους αντλεί την έμπνευσή του; Με το σύμπαν των manga και την ιαπωνική τέχνη να σαρώνει σε όλο τον κόσμο, όπως και στην Ελλάδα, ήταν αναπόφευκτο να επηρεαστεί από τα στοιχεία του. «Οι κυριότερες επιρροές μου προέρχονται από τα κείμενα του H.P. Lovecraft. Μπαίνεις στον κόσμο του και σε κάνει να δημιουργείς πρωτόγνωρες εικόνες. Επίσης, με έχουν επηρεάσει πολλοί Ιάπωνες καλλιτέχνες, όπως ο Yamamoto Takato με τους απίστευτα εντυπωσιακούς πίνακες που δημιουργεί, οι οποίοι θυμίζουν έναν πολύ διεστραμμένο εφιάλτη. Φυσικά, δεν μπορώ να παραλείψω τα video games και συγκεκριμένα τα "Dark Souls" και "Bloodborne", που έκαναν τη φαντασία μου να αγγίξει νέα επίπεδα» συνεχίζει, πριν ορίσει τα στοιχεία που χαρακτηρίζουν τις χρωματιστές σιλουέτες που δημιουργεί.

«Είναι αυθόρμητες φόρμες που προσπαθώ να έχουν όσο γίνεται περισσότερο flow και καθαρή γραμμή. Η πλειοψηφία των digital σχεδίων μου είναι γυναικείες φιγούρες, λόγω του θαυμασμού μου προς το γυναίκειο σώμα. Επίσης, χρησιμοποιώ το iPad Pro ως μέσο και το 90% των digital σχεδίων μου γίνονται στο Procreate. Μέσα στη μέρα μπορεί να δημιουργήσω από δύο έως πέντε ολοκληρωμένα σχέδια. Αρχικά κάνω ζέσταμα σε χαρτί, φτιάχνοντας προσωπογραφίες και μικρές σιλουέτες. Ο χρόνος που παίρνει κάθε δουλειά εξαρτάται από το θέμα και από το στυλ που θα χρησιμοποιήσω». 

Οι χρωματιστές γυναικείες φιγούρες του Παύλου Σταυρουλάκη μοιάζουν να είναι βγαλμένες απ’ την κόλαση Facebook Twitter
Οι χρωματιστές γυναικείες φιγούρες του Παύλου Σταυρουλάκη μοιάζουν να είναι βγαλμένες απ’ την κόλαση Facebook Twitter

Ποια είναι η πραγματικότητα, από επαγγελματικής πλευράς, για έναν freelance νεαρό καλλιτέχνη που θα ήθελε να βιοποριστεί στον συγκεκριμένο τομέα; «Η αλήθεια είναι πως το να κάνεις freelance πάνω στο καλλιτεχνικό κομμάτι είναι μια διαδικασία δύσκολη, που θέλει απόλυτη αφοσίωση και συνεχή επικοινωνία με το κοινό. Ποσό μάλλον αν θες αυτό να γίνει η μόνιμη εργασία σου. Σιγουρά θα χρειαστεί να έχεις διεθνές κοινό. Είναι πολύ καλό να πηγαίνει κανείς σε εκθέσεις και σχετικά events ώστε να υπάρχει περισσότερη επικοινωνία και γνωριμίες με άλλους καλλιτέχνες» λέει.

Σήμερα, το κύμα νέων καλλιτεχνών στην Ελλάδα, που δημιουργούν και αναδεικνύουν τη δουλειά τους πάνω στα κόμικς, τα manga και γενικότερα τις digital δημιουργίες, είναι μεγάλο. Όταν τον ρωτάω για τα ταλέντα που υπάρχουν στην Ελλάδα, λέει: «Φυσικά και υπάρχουν, έχουν κάνει πολύ αξιόλογες δουλειές που δείχνουν ότι ζουν γι' αυτό. Σημασία έχει να προωθήσουν τη δουλειά τους όσο περισσότερο γίνεται με τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, είτε από το Instagram, είτε από το YouTube, είτε και από το TikTok ακόμα».

Ποιοι είναι, τέλος, οι στόχοι του για το μέλλον; «Προς το παρόν, προσπαθώ να δημιουργήσω ένα artbook που θα είναι αφιερωμένο μόνο στα πιο σκοτεινά σχέδιά μου, τα οποία είναι εξ ολοκλήρου σχεδιασμένα με στιλό. Το όνειρό μου είναι να δουλέψω για μια μεγάλη εταιρεία gaming ή animation. Η gaming βιομηχανία είναι πολύ ισχυρή και πλέον μεγαλύτερη από ποτέ, ταυτόχρονα όμως υπάρχει τεράστιος ανταγωνισμός. Η πρότασή μου σε όσους καλλιτέχνες θέλουν να ασχοληθούν με αυτό είναι να δημιουργήσουν ένα δυνατό portfolio και να στέλνουν δουλειές τους σε διάφορες εταιρείες του χώρου». 

Οι χρωματιστές γυναικείες φιγούρες του Παύλου Σταυρουλάκη μοιάζουν να είναι βγαλμένες απ’ την κόλαση Facebook Twitter
Οι χρωματιστές γυναικείες φιγούρες του Παύλου Σταυρουλάκη μοιάζουν να είναι βγαλμένες απ’ την κόλαση Facebook Twitter
Οι χρωματιστές γυναικείες φιγούρες του Παύλου Σταυρουλάκη μοιάζουν να είναι βγαλμένες απ’ την κόλαση Facebook Twitter
Οι χρωματιστές γυναικείες φιγούρες του Παύλου Σταυρουλάκη μοιάζουν να είναι βγαλμένες απ’ την κόλαση Facebook Twitter
Οι χρωματιστές γυναικείες φιγούρες του Παύλου Σταυρουλάκη μοιάζουν να είναι βγαλμένες απ’ την κόλαση Facebook Twitter
Οι χρωματιστές γυναικείες φιγούρες του Παύλου Σταυρουλάκη μοιάζουν να είναι βγαλμένες απ’ την κόλαση Facebook Twitter

Instagram: @paul_stavroulakis

Facebook: paul stavroulaks art

Tik Tok: paulstavroulakis

Design
0

ΚΙΝΗΣΗ ΤΩΡΑ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ένα σπίτι που μας προτρέπει να ζήσουμε στο max/ Ένα σπίτι που φοράει με χιούμορ τον μαξιμαλισμό του

Design / «Ο μινιμαλισμός είναι πλήξη»

Κάποτε η Tina Livanos είχε καθυστερήσει σε έναν γάμο, όπου ήταν παράνυμφος, επειδή είχε βρει μια ιδιαίτερη λάμπα. Μέχρι και σήμερα ψάχνει αδιάκοπα σε αντικερί, ανοιχτές αγορές και παζάρια, προκειμένου να γεμίσει το σπίτι της με έπιπλα και μπιχλιμπίδια.
ΤΖΟΥΛΗ ΑΓΟΡΑΚΗ
Αθηναϊκές πολυκατοικίες: Η πιο ζωντανή ιστορία της πρωτεύουσας

Βιβλίο / Αθηναϊκές πολυκατοικίες: Η πιο ζωντανή ιστορία της πρωτεύουσας

Μια νέα ερευνητική έκδοση του Ιδρύματος Ωνάση, ευχάριστη και ζωντανή, αφηγείται την ιστορία της πολυκατοικίας αλλά και της πόλης μας με τις μεγάλες και τις μικρότερες αλλαγές της, μέσα από 37 ιστορίες.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ένα σπίτι σε διάλογο με τη δικαιοσύνη και την τέχνη

Design / Ένα διαμέρισμα του ’70 που απορρίπτει οτιδήποτε παλιό

Το σπίτι του Αλέξανδρου Κασσανδρινού είναι γεμάτο τέχνη, χωρίς καμία αντίκα, με έπιπλα περισσότερο βολικά παρά ντιζαϊνάτα και άπειρο φως — τόσο, που το καλοκαίρι στο καθιστικό χρειάζονται γυαλιά ηλίου για να καθίσει κανείς.
ΤΖΟΥΛΗ ΑΓΟΡΑΚΗ
Γιώργος και Ρούλης Αλαχούζος

Design / Αδελφοί Αλαχούζοι: Οι πιο διάσημοι Έλληνες «εφετζήδες»

Από την «Ανατομία ενός εγκλήματος» και τους Ολυμπιακούς Αγώνες του 2004 μέχρι τον Harry Potter και την τελευταία ταινία του Κρόνενμπεργκ, εδώ και σαράντα χρόνια ο Γιώργος και ο Ρούλης Αλαχούζος δημιουργούν εντυπωσιακά και τρομακτικά όντα σαν σύγχρονοι αλχημιστές, επιστρατεύοντας τη φαντασία και τη δεξιοτεχνία τους.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Περηφανευόμαστε ότι δώσαμε τα φώτα μας στον κόσμο, αλλά δεν κρατήσαμε ούτε ένα λυχναράκι»

Oι Αθηναίοι / «Περηφανευόμαστε ότι δώσαμε τα φώτα μας στον κόσμο, αλλά δεν κρατήσαμε ούτε ένα λυχναράκι»

Η αρχιτέκτονας και υπεύθυνη των Αρχείων Νεοελληνικής Αρχιτεκτονικής του Μουσείου Μπενάκη, Μάρω Καρδαμίτση-Αδάμη, δεν λησμόνησε ποτέ στην πορεία της πως η μορφή ενός κτιρίου πρέπει να έχει χαρακτήρα, ειλικρίνεια και κλίμακα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Sotja

Οι Αθηναίοι / Sotja: «Στο ξεκίνημά μου έλεγαν "αυτό το κοριτσάκι θα μου κάνει το tattoo;"»

Όταν μπήκε στα τατουατζίδικα, ελάχιστες γυναίκες εργάζονταν εκεί. Εξασκήθηκε πάνω σε «πανκιά» και βρήκε το προσωπικό της στυλ στις horror ταινίες των ’60s. Η Αθηναία της εβδομάδας θυμάται την εποχή που τα tattoo προκαλούσαν προβλήματα στη δουλειά και κακεντρεχή σχόλια στον δρόμο - και αυτή η πραγματικότητα δεν έχει ακριβώς τελειώσει.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
Το Μπουλούκι, ένα περιοδεύον εργαστήριο για τις παραδοσιακές τεχνικές δόμησης, βάζει το δικό του -σημαντικό- λιθαράκι στη διατήρηση της μνήμης και της ζωής στην ορεινή Ήπειρο

Γειτονιές της Ελλάδας / Δύο νέοι αρχιτέκτονες ανακατασκεύασαν τη στέγη ενός σχολείου στα Τζουμέρκα

Το Μπουλούκι, ένα περιοδεύον εργαστήριο για τις παραδοσιακές τεχνικές δόμησης, βάζει το δικό του -σημαντικό- λιθαράκι στη διατήρηση της μνήμης και της ζωής στην ορεινή Ήπειρο.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΥΡΙΑΖΗΣ
Hotel Experience: Πώς η πρώτη διοργάνωση για το μέλλον του τουρισμού υπό το πρίσμα της εμπειρίας πέτυχε ρεκόρ επισκεπτών

Design / Hotel Experience: Πώς η πρώτη διοργάνωση για το μέλλον του τουρισμού υπό το πρίσμα της εμπειρίας πέτυχε ρεκόρ επισκεπτών

Η διοργάνωση του Hotel Experience που πραγματοποιήθηκε 5-6 Οκτωβρίου 2024 στο Ωδείο Αθηνών ξεπέρασε κάθε προσδοκία συμμετοχής καθώς πάνω από 4.000 επισκέπτες βίωσαν από κοντά την εμπειρία
THE LIFO TEAM