Πολλές γυναίκες, πολλές αγάπες, μια ζωή

Tόλης Βοσκόπουλος Facebook Twitter
O Tόλης Βοσκόπουλος είχε άπειρους φανατικούς και ορκισμένους οπαδούς σε όλες τις τάξεις, τις συνομοταξίες και τα κυκλώματα.
0



Ο ΤΟΛΗΣ ΒΟΣΚΟΠΟΥΛΟΣ
έφυγε με αμείωτη την αίγλη ενός πραγματικού σταρ, ενός περφόρμερ που κυρίευε τις πίστες με την ερμηνεία, τις κινήσεις του και όλο αυτό το ακαθόριστης σχεδόν έμπνευσης οπλοστάσιο που κατοχυρώνουν οι δημοφιλείς ερμηνευτές και που ενδεχομένως  δεν θα λειτουργούσε σε οποιονδήποτε άλλον.  

Όλοι όσοι τον είχαν δει να τραγουδά σε μαγαζί, έχουν και μια, γλαφυρή συνήθως, ιστορία να αφηγηθούν από αυτή τους την εμπειρία που συχνά δεν είχε να κάνει με την ερμηνεία αγαπημένων τραγουδιών, αλλά με τα τερτίπια και τα παρελκόμενα μιας αξέχαστης σκηνικής παρουσίας. «Ο Τόλης είναι γεννημένος θεατρίνος» είχε πει κάποτε γι’ αυτόν ο Ζαμπέτας, ο οποίος αν είχε προλάβει να ζήσει μέχρι τις μέρες μας (ή μέχρι πρόσφατως σχετικά) θα είχε στολιστεί με τιμές και δόξες μέγιστου καλλιτέχνη, είχε όμως την ατυχία να αποχωρήσει για πάντα σε μια εποχή που οι νεκρολογίες δεν ήταν τόσο εκκωφαντικές και διάσπαρτες παντού στα μέσα και στην κουλτούρα ενώ τα τελευταία χρόνια της καριέρας του τα πέρασε σε ημι-λούμπεν μαγαζιά ως ζωντανή αλλά θολή πλέον υπενθύμιση περασμένων μεγαλείων. «Ανεβαίνει στην πίστα και την καταπίνει όλη. Γιατί η πίστα όταν ανεβαίνεις σου λέει ‘φάε με γιατί θα σε φάω εγώ’. Να είμαστε ξηγημένοι. Μεγάλος εργάτης ο Βοσκόπουλος, ο μεγαλύτερος». Μοιάζει ακριβής αυτή η αποτίμηση του Ζαμπέτα για έναν άνθρωπο που παρέμεινε στον αφρό της δημοσιότητας για πέντε δεκαετίες σχεδόν. 

Σε πολλούς εξ ημών ήταν γνώριμος και ξένος συγχρόνως ως προσωπικότητα του τραγουδιού και του θεάματος. Γνώριμος ως διασημότητα με λαμπερή και περιπετειώδη πορεία και ως αυθεντικός σούπερ σταρ του τραγουδιού και της (high end) πίστας, και ξένος επειδή δεν υπήρξε ποτέ μαζί του αυτή η συναισθηματική σύνδεση που υπήρξε με τα τραγούδια άλλων διάσημων Ελλήνων ερμηνευτών.

Σε πολλούς εξ ημών ήταν γνώριμος και ξένος συγχρόνως ως προσωπικότητα του τραγουδιού και του θεάματος. Γνώριμος ως διασημότητα με λαμπερή και περιπετειώδη πορεία και ως αυθεντικός σούπερ σταρ του τραγουδιού και της (high end) πίστας, και ξένος επειδή δεν υπήρξε ποτέ μαζί του αυτή η συναισθηματική σύνδεση που υπήρξε με τα τραγούδια άλλων διάσημων Ελλήνων ερμηνευτών. «Ένα ρολόι σταματημένο», «Αγωνία», άντε και κανένα δυο άλλα, αν είμαστε ειλικρινείς.  

Είχε όμως άπειρους φανατικούς και ορκισμένους οπαδούς σε όλες τις τάξεις, τις συνομοταξίες και τα κυκλώματα. Και βέβαια ήταν και αυτή η διαβόητη, θρησκευτικής σχεδόν υπόστασης, σχέση του με «το ωραίο φύλο» που λέγανε παλιά (και λένε ακόμα). Όχι τόσο ως «ο άντρας που αγαπούσε τις γυναίκες» (κάτι που προφανώς ίσχυε), τίτλος πικρός μάλλον αν αναλογιστούμε την υπόθεση της ομώνυμης ταινίας του Τριφό, αλλά μάλλον ως ο άντρας που αγαπούσαν οι γυναίκες, όπως ήταν φανερό από τις δηλώσεις πολλών Ελληνίδων ανά τις δεκαετίες, αλλά και από τις γυναίκες της ζωής του, με κάποιες χαρακτηριστικές αλλά σπάνιες εξαιρέσεις ίσως.   

Ο άγνωστος εκείνης της νύχτας

Υπήρξε μια εποχή που ήταν και σταρ του σινεμά, περαστικός όμως. Είχε πρωταγωνιστήσει πάντως και σε μια ταινία που μου είναι ιδιαιτέρως συμπαθής από τότε που την ανακάλυψα πριν από μερικά χρόνια. Πρόκειται για την ταινία «Ο άγνωστος εκείνης της νύχτας» του 1972, έγχρωμο μελό της εποχής, μακράς σχετικά διάρκειας (122 λεπτά), επικών ανατροπών και νόστιμων υπερβάσεων. Όπως ήταν της μόδας στο είδος, ο Βοσκόπουλος υποδύεται δύο διαφορετικούς χαρακτήρες, ο ένας πλούσιος (Άρης Καίσαρης) και ο άλλος φτωχός (Κυριάκος Λιάπης). Ο πρώτος είναι ραλίστας και μάλιστα εμφανίζεται να οδηγεί την Jaguar XJ που ανήκε και στην πραγματικότητα στον πρωταγωνιστή και ο άλλος είναι ένα άστατο αλλά καλό εργατόπαιδο που θέλει να γίνει τραγουδιστής. Ανάμεσά τους η (πλούσια που πλήττει) Άννα Φόνσου και η Νόρα Βαλσάμη (το φτωχοκόριτσο με την χρυσή καρδιά). Ο Βοσκόπουλος εμφανίζεται να ερμηνεύει δύο τραγούδια (των Μίμη Πλέσσα / Ηλία Λυμπερόπουλου) αλλά είναι κυρίως οι τοποθεσίες της ταινίας (ειδικά στον Πειραιά) και ο σκηνές όπου εμφανίζονται οι Poll (με σπέσιαλ γκεστ σταρ την Δέσποινα Γλέζου) αλλά και μια πρωτόβγαλτη Χάρις Αλεξίου, αυτές που κάνουν την ταινία να μοιάζει με ανεκτίμητο κειμήλιο βαθιάς πρώιμης «σεβεντίλας».

Poll - Στην πηγή μια κοπέλα

Daily
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

The Face: Τότε που κάθε σελίδα ήταν πολύτιμη

Daily / The Face: Τότε που κάθε σελίδα ήταν πολύτιμη

Με αφορμή μια μεγάλη έκθεση στο Λονδίνο για το μυθικό βρετανικό περιοδικό και την επίδρασή του στη σύγχρονη κουλτούρα, θυμήθηκα το πρώτο τεύχος του που έπεσε στα χέρια μου, πριν από σαράντα χρόνια, όταν ήμουν μαθητής.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Sly Lives!: Τα μπλουζ του (ψυχεδελικού) πρίγκηπα

Daily / «Sly Lives!»: Τα μπλουζ του (ψυχεδελικού) πρίγκιπα

Ένα εξαιρετικό μουσικό ντοκιμαντέρ στο Disney+ για τη διαστημική άνοδο και την αργόσυρτη πτώση του ιδιοφυούς Sly Stone, ηγέτη της πιο εντυπωσιακά πολυμορφικής μπάντας όλων των εποχών, τόσο ηχητικά όσο και εμφανισιακά.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
The White Lotus: Spa και διαλογισμός μετά φόνου στον τρίτο κύκλο της «καυτής» σειράς

Daily / The White Lotus: Spa και διαλογισμός μετά φόνου στον τρίτο κύκλο της «καυτής» σειράς

Σ’ ένα πολυτελές θέρετρο στην Ταϊλάνδη μεταφέρεται ο νέος κύκλος της επιτυχημένης σειράς που μόλις ξεκίνησε, φανερώνοντας κάποια σημεία κόπωσης, παρά το πάντα εντυπωσιακό στήσιμό της.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Ω, τι κόσμος μπαμπά! 

Daily / Ω, τι κόσμος μπαμπά! 

Το παιδάκι του Μασκ που έκλεψε την παράσταση στο Οβάλ Γραφείο μπορεί να είναι το «μωρό της Ρόζμαρι», μπορεί όμως και να είναι ο Μεσσίας. Όλα είναι πιθανά στη δυστοπική σουρεάλα που ζούμε, και ο δρόμος προβλέπεται μακρύς κι αλλόκοτος.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Πού θα πάει τέλος πάντων η βαλίτσα με το Severance;

Daily / Πού θα πάει τέλος πάντων η βαλίτσα με το Severance;

Τρία χρόνια μετά τον πρώτο, ξεκίνησε πριν λίγες εβδομάδες ο πολυαναμενόμενος δεύτερος κύκλος της ατμοσφαιρικής, ρετροφουτουριστικής, αινιγματικής – και πανάκριβης – σειράς που κερδίζει όλο και περισσότερους πιστούς θεατές.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Η Γάζα θα μας στοιχειώνει πάντα

Daily / Η Γάζα θα μας στοιχειώνει πάντα

Παρότι στο παρελθόν υπήρξε ένθερμος υποστηρικτής της πολιτικής του Ισραήλ, στο νέο του βιβλίο, ο επιφανής καθηγητής, συγγραφέας και αρθρογράφος Πίτερ Μπέιναρτ επιχειρεί να αναμετρηθεί ως Εβραίος με τη γενοκτονία στη Γάζα.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ