Eντυπωσιακά δημόσια γλυπτά από κόντρα πλακέ που χρησιμοποιήθηκε στην πανδημία

Τα εντυπωσιακά δημόσια γλυπτά από τα κόντρα πλακέ που χρησιμοποιήθηκαν στην πανδημία Facebook Twitter
The Plywood Protection Project | courtesy Worthless Studios
0

Το Plywood Protection Project είναι ένα πρότζεκτ στο οποίο παίρνουν μέρος καλλιτέχνες με μοναδικό περιορισμό να χρησιμοποιήσουν τα κομμάτια από κόντρα πλακέ που χρησιμοποιήθηκαν για να καλύψουν βιτρίνες και παράθυρα κατά τη διάρκεια της καραντίνας. Έτσι, δημιουργήθηκε μια σειρά έργων τέχνης σε όλη τη Νέα Υόρκη από τα Worthless Studios.

Στην περίοδο της πανδημίας και της καραντίνας η κρατική εντολή που απαγόρευε σε επαγγελματίες να βγουν από το σπίτι τους και να πάνε στα καταστήματά τους ώθησε πολλές επιχειρήσεις να βάλουν φύλλα από κόντρα πλακέ στις βιτρίνες των καταστημάτων τους για να τα προστατεύσουν από βανδαλισμούς ή λεηλασίες.

Πολλοί έμποροι λιανικής, εστιατόρια και μάρκες πολυτελείας έλαβαν επίσης τα ίδια μέτρα για να προστατεύσουν την περιουσία τους κατά τη διάρκεια των διαδηλώσεων Black Lives Matter, στις οποίες σημειώθηκαν μεγάλοι βανδαλισμοί και οι οποίες συνέπεσαν με την άρση του lockdown.

Είναι ένα παράδειγμα ενός υπέροχου τρόπου για την ανακύκλωση του υλικού και προσπαθεί να ανοίξει έναν νέο δρόμο για να παραδειγματίσει σχετικά με το τι πρέπει να αντιπροσωπεύει η δημόσια τέχνη.

Μάλιστα, κατά τη διάρκεια της κορύφωσης των διαδηλώσεων σε όλη τη Νέα Υόρκη, η τιμή του κόντρα πλακέ εκτοξεύτηκε, καθώς εξαντλήθηκαν οι προμήθειες. Σύμφωνα με τα Worthless Studios, κάποια στιγμή μια σανίδα από κόντρα πλακέ διαστάσεων ένα επί δύο μέτρα κόστιζε πάνω από 90 δολάρια.

Η ιδέα για το Plywood Protection Project ήρθε στον ιδρυτή του Worthless Studios, Neil Hamamoto, ενώ οδηγούσε στους ερημικούς δρόμους του Lower Manhattan το καλοκαίρι του 2020.

Τα εντυπωσιακά δημόσια γλυπτά από τα κόντρα πλακέ που χρησιμοποιήθηκαν στην πανδημία Facebook Twitter
The Plywood Protection Project | courtesy Worthless Studios

Ο μη κερδοσκοπικός οργανισμός Worthless Studios είδε την ευκαιρία να προσκαλέσει τοπικούς κατασκευαστές και καλλιτέχνες να μετατρέψουν τις πεταμένες σανίδες από κόντρα πλακέ σε δημόσια έργα τέχνης και στους πέντε δήμους της Νέας Υόρκης. «Μέρος της αποστολής των Worthless Studios είναι να προάγουν τη δημόσια τέχνη», εξήγησε ο Hamamoto για το έργο, «και έτσι δημιουργούμε ένα πρόγραμμα για να κάνουμε ένα δημόσιο έργο τέχνης που θα μπορούσε να ανταποκρίνεται στην εποχή που ζήσαμε όλοι».

Με φέιγ βολάν στερεωμένα πάνω στα κόντρα πλακέ όταν ακόμα οι βιτρίνες ήταν κλειστές, οι καταστηματάρχες ενημερώθηκαν ότι θα μπορούσαν να δωρίσουν το ανεπιθύμητο υλικό στο έργο.

Στη συνέχεια, ο οργανισμός διοργάνωσε μια ανοιχτή πρόσκληση για έργα γλυπτικής και έλαβε περισσότερες από 200 αιτήσεις. Μια κριτική επιτροπή επέλεξε πέντε καλλιτέχνες για την παραγωγή γλυπτών που εγκαταστάθηκαν σε πάρκα και δημόσιους χώρους. Κάθε καλλιτέχνης έλαβε χώρο στούντιο, εργαλεία και βοήθεια με την κατασκευή και την εγκατάσταση, καθώς και μια ενίσχυση 2.000 δολαρίων και άλλα 500 δολάρια για τα υλικά και την ολοκλήρωση των έργων.

Τα εντυπωσιακά δημόσια γλυπτά από τα κόντρα πλακέ που χρησιμοποιήθηκαν στην πανδημία Facebook Twitter
The Plywood Protection Project | courtesy Worthless Studios

«Δεν νομίζω ότι η εμπειρία κανενός ήταν διαφορετική αν ήταν στο Μανχάταν ή στο Μπρονξ ή στο Κουίνς, όλοι είδαν τις επιχειρήσεις να καταρρέουν, όλοι είδαν διαμαρτυρίες», λέει για τα έργα που τοποθετήθηκαν και στους πέντε δήμους της Ν. Υόρκης ο εμπνευστής της ιδέας. Κάθε εγκατάσταση έχει σκοπό να υπενθυμίσει στους ανθρώπους τις πρωτόγνωρες στιγμές κατά τη διάρκεια της πανδημίας και του κινήματος Black Lives Matter. Τα γλυπτά τοποθετήθηκαν το McCarren Park στο Μπρούκλιν, στο Queensbridge Park στο Κουίνς και στο Thomas Paine Park στο Μανχάταν.

Είναι ένα παράδειγμα ενός υπέροχου τρόπου για την ανακύκλωση του υλικού και προσπαθεί να ανοίξει έναν νέο δρόμο για να παραδειγματίσει σχετικά με το τι πρέπει να αντιπροσωπεύει η δημόσια τέχνη.

Τα εντυπωσιακά δημόσια γλυπτά από τα κόντρα πλακέ που χρησιμοποιήθηκαν στην πανδημία Facebook Twitter
The Plywood Protection Project | courtesy Worthless Studios
ΤΣΕΚ ΦΩΤΟ Τα εντυπωσιακά δημόσια γλυπτά από τα κόντρα πλακέ που χρησιμοποιήθηκαν στην πανδημία Facebook Twitter
The Plywood Protection Project | courtesy Worthless Studios
ΤΣΕΚ ΦΩΤΟ Τα εντυπωσιακά δημόσια γλυπτά από τα κόντρα πλακέ που χρησιμοποιήθηκαν στην πανδημία Facebook Twitter
The Plywood Protection Project | courtesy Worthless Studios
Τα εντυπωσιακά δημόσια γλυπτά από τα κόντρα πλακέ που χρησιμοποιήθηκαν στην πανδημία Facebook Twitter
The Plywood Protection Project | courtesy Worthless Studios
Εικαστικά
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ο Νάκης Παναγιωτίδης μάς ζητά να νιώσουμε τα έργα του ακόμα και με κλειστά τα μάτια

Εικαστικά / Ο Νάκης Παναγιωτίδης μάς ζητά να νιώσουμε τα έργα του ακόμα και με κλειστά τα μάτια

Το Ίδρυμα Βασίλη & Ελίζας Γουλανδρή υποδέχεται την αναδρομική έκθεση ενός διεθνούς φήμης ανένταχτου Έλληνα καλλιτέχνη της διασποράς, γνωστού για το πολύπλευρο και στοχαστικό έργο του.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ογκίστ Ροντέν: Αυτή είναι η ζωή του καλλιτέχνη που δημιούργησε το γλυπτό ο «Σκεπτόμενος»

Γεννήθηκε Σαν Σήμερα / Ογκίστ Ροντέν: Αυτή είναι η ζωή του καλλιτέχνη που δημιούργησε το γλυπτό ο «Σκεπτόμενος»

Τα ρεαλιστικά γλυπτά του, που εκφράζουν τα ανθρώπινα συναισθήματα αλλά και τις αδυναμίες, εξακολουθούν να είναι σήμερα ιδιαίτερα δημοφιλή και να συγκεντρώνουν πλήθη φιλότεχνων όπου και αν εκτίθενται.
ΚΟΡΙΝΑ ΦΑΡΜΑΚΟΡΗ
Λεονάρντο, Μικελάντζελο, Ραφαήλ: Αριστουργήματα και καλλιτεχνικές μονομαχίες 

Εικαστικά / Λεονάρντο, Μικελάντζελο, Ραφαήλ: Αριστουργήματα και καλλιτεχνικές μονομαχίες 

Μια έκθεση στη Royal Academy of Arts του Λονδίνου φέρνει στο προσκήνιο μετά από έξι αιώνες τη θρυλική καλλιτεχνική «μονομαχία» μεταξύ Ντα Βίντσι και Μικελάντζελο με δυο έργα που δεν ολοκληρώθηκαν ποτέ. 
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ισπανία: Έκθεση αφιερωμένη στο έργο του Ίρβινγκ Πεν στο Ίδρυμα MOP στη Λα Κορούνια

Φωτογραφία / Ισπανία: Έκθεση αφιερωμένη στο έργο του Ίρβινγκ Πεν στο Ίδρυμα MOP στη Λα Κορούνια

Πορτρέτα διάσημων και σκηνές δρόμου περιλαμβάνονται στην έκθεση «Irving Penn: Centennial» που διοργανώνεται από το Μητροπολιτικό Μουσείο Τέχνης της Νέας Υόρκης και παρουσιάζεται στην Ισπανία
LIFO NEWSROOM
Tependris vs Tependris

Εικαστικά / Tependris vs Tependris

Μια αναδρομική έκθεση με πίνακες και γλυπτά, εικονογραφήσεις και ηχογραφήσεις, έργα του Κωνσταντίνου Κακανιά από το 1996 μέχρι σήμερα, με θεματικές που εκτείνονται από τα βαθιά παιδικά τραύματα μέχρι το χιούμορ που χαρακτηρίζει τον πολυδιάστατο καλλιτέχνη.
ΝΙΚΟΣ ΤΣΕΠΕΤΗΣ
Μέσα στη μεγαλειώδη έκθεση των πορτρέτων του Φράνσις Μπέικον

Εικαστικά / Μέσα στη μεγαλειώδη έκθεση των πορτρέτων του Φράνσις Μπέικον

Η National Portrait Gallery του Λονδίνου φιλοξενεί μια από τις κορυφαίες εικαστικές εκθέσεις της χρονιάς παγκοσμίως, μια ρετροσπεκτίβα στο έργο του Βρετανού καλλιτέχνη που άλλαξε την προσωπογραφία, δημιουργώντας μια ανεπανάληπτη ζωγραφική της φιγούρας με σπαραγμό, απελπισία και ευαισθησία.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
ΕΠΕΞ Ο Τζάκσον Πόλοκ και η επιρροή που είχαν στο έργο του ο Πικάσο και οι μεξικανικές τοιχογραφίες

Πολιτισμός / Ο Πικάσο και οι μεξικανικές τοιχογραφίες στα πρώιμα έργα του Τζάκσον Πόλοκ

Μια μοναδική έκθεση στο Παρίσι παρουσιάζει πίνακές του από τα χρόνια που τον επηρέαζαν οι σουρεαλιστές και ο Καρλ Γιουνγκ, πριν ακόμα γίνει γνωστός για τα αφηρημένα έργα του με την τεχνική «dripping», το 1947.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
ΕΠΕΞ Μια έκθεση για τον Λουκά Σαμαρά με κύβους, τραπεζοειδή και παραισθητικές πύλες

Εικαστικά / Μια έκθεση για τον Λουκά Σαμαρά με κύβους, τραπεζοειδή και παραισθητικές πύλες

Η μοναδική οπτική του Λουκά Σαμαρά παρουσιάζεται στο μουσείο Dia Beacon της Νέας Υόρκης, στην πρώτη μεταθανάτια έκθεσή του και τελευταία στην οποία συνεργάστηκε ο ίδιος ο καλλιτέχνης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Το πέρασμα του Χατζηκυριάκου-Γκίκα από τη Δύση στην Ανατολή μέσα από μια μνημειώδη έκθεση

Εικαστικά / Το πέρασμα του Χατζηκυριάκου-Γκίκα από τη Δύση στην Ανατολή μέσα από μια μνημειώδη έκθεση

Tο Μουσείο Μπενάκη, με αφορμή την επέτειο 30 χρόνων από τον θάνατό του σπουδαίου Έλληνα καλλιτέχνη, διοργανώνει μια έκθεση αφιερωμένη στο ταξίδι του από τη Δύση στην Ανατολή το 1958. Ένα ταξίδι κυριολεκτικό και μεταφορικό.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ