ΚΙΝΗΣΗ

Ένα αρχοντικό στο Mανχάταν μετατρέπεται σε Κέντρο Καλών Τεχνών

Ένα αρχοντικό στο Mανχάταν μετατρέπεται σε Κέντρο Καλών Τεχνών Facebook Twitter
Φωτο: Nata Archviz | David Chipperfield 
0

Η αρχιτεκτονική εταιρεία του David Chipperfield δημοσίευσε εικόνες από τον επανασχεδιασμό ενός Κέντρου Καλών Τεχνών στη Νέα Υόρκη που θα χρησιμεύσει ως έδρα του μη κερδοσκοπικού οργανισμού 1014, ο οποίος στοχεύει στην προώθηση της συνεργασίας μεταξύ Γερμανίας και Ηνωμένων Πολιτειών.

Το νέο ίδρυμα πήρε το όνομά του από τη διεύθυνση του αρχοντικού, 1014 5th Avenue, στη γειτονιά Upper East Side του Μανχάταν. Το περίτεχνο εξαώροφο σπίτι χτίστηκε το 1906 ανάμεσα σε δύο πολύ μεγαλύτερες κατασκευές και βρίσκεται απέναντι από το Μητροπολιτικό Μουσείο Τέχνης. Αρχικά ανήκε στον James W Gerard, ο οποίος υπηρέτησε ως πρέσβης των ΗΠΑ στη Γερμανία από το 1913 έως το 1917.

Σύμφωνα με τον David Chipperfield, το κτίριο αποκτήθηκε από τη γερμανική κυβέρνηση τη δεκαετία του 1950 και χρησιμοποιήθηκε ως έδρα του Goethe-Institut για αρκετές δεκαετίες. Ο επανασχεδιασμός του κτιρίου στοχεύει στη δημιουργία περισσότερων δημόσιων χώρων, καθώς και στη στέγαση χώρων διαβίωσης για μια κατοικία που υποστηρίζεται από το 1014.

«Το αρχοντικό θα επεκταθεί με ευαισθησία, θα ανακαινιστεί και θα αναδιαμορφωθεί ώστε να ενσωματώνει δημόσιο και οικιακό στοιχείο, διατηρώντας και ενισχύοντας τις οικιακές του ιδιότητες τόσο στον αρχικό ιστό όσο και στις νέας κατασκευής προσθήκες του.

Αυτός ο χώρος πρασίνου θα είναι ορατός από το εσωτερικό μέσω γυάλινων τοίχων πλήρους ύψους, φωτίζοντας μέρη του κτιρίου που διαφορετικά δεν δέχονται ηλιακό φως. Η ίδια αρχή εφαρμόζεται σε έναν κοινόχρηστο χώρο στον τρίτο όροφο, τον οποίο θα μοιράζονται οι κάτοικοι και το κοινό.

«Τα τρία χαμηλότερα επίπεδα θα φιλοξενήσουν ένα περιεκτικό δημόσιο πρόγραμμα με χώρους για ποικίλες εκδηλώσεις, εκθέσεις, παραστάσεις, προβολές ταινιών, συζητήσεις και συνομιλίες», λενε οι αρχιτέκτονες. «Η οικιστική συνιστώσα θα καταλαμβάνει τα τρία ανώτερα επίπεδα και θα παρέχει δωμάτια για τη διαμονή των μελετητών, καθώς και τις διοικητικές υπηρεσίες του 1014».

Το στενό πλάτος του υπάρχοντος κτιρίου και το σχετικά χαμηλό ύψος του δημιουργούν μια πρόκληση σχετικά με το φυσικό φως στους χώρους. Ο σχεδιασμός του David Chipperfield Architects διορθώνει την κατάσταση, δημιουργώντας έναν μεγάλο χειμερινό κήπο με τζάμια στο κέντρο του σπιτιού.

Αυτός ο χώρος πρασίνου θα είναι ορατός από το εσωτερικό μέσω γυάλινων τοίχων πλήρους ύψους, φωτίζοντας μέρη του κτιρίου που διαφορετικά δεν δέχονται ηλιακό φως. Η ίδια αρχή εφαρμόζεται σε έναν κοινόχρηστο χώρο στον τρίτο όροφο, τον οποίο θα μοιράζονται οι κάτοικοι και το κοινό.

«Οι δημόσιοι και οι ιδιωτικοί χώροι θα επικαλύπτονται σε ένα νέο κοινόχρηστο δωμάτιο διπλού ύψους με χειμερινό κήπο και μπαλκόνι με θέα στην αυλή», εξηγούν οι αρχιτέκτονες. Επειδή η πρόσοψη του κτιρίου είναι ορόσημο, η παρέμβαση επικεντρώνεται στους εσωτερικούς χώρους, στην πίσω πρόσοψη και στην αυλή. «Σύμφωνα με τις ιδέες της επαναχρησιμοποίησης και της συνέχειας, τα νέα στοιχεία σέβονται και συνάδουν με τον υπάρχοντα ιστό του κτιρίου», δηλώνουν οι αρχιτέκτονες.

Ένα αρχοντικό στο Mανχάταν μετατρέπεται σε Κέντρο Καλών Τεχνών Facebook Twitter
Φωτο: Nata Archviz | David Chipperfield 
Ένα αρχοντικό στο Mανχάταν μετατρέπεται σε Κέντρο Καλών Τεχνών Facebook Twitter
Φωτο: Nata Archviz | David Chipperfield 
Ένα αρχοντικό στο Mανχάταν μετατρέπεται σε Κέντρο Καλών Τεχνών Facebook Twitter
Φωτο: Nata Archviz | David Chipperfield 
Ένα αρχοντικό στο Mανχάταν μετατρέπεται σε Κέντρο Καλών Τεχνών Facebook Twitter
Φωτο: Nata Archviz | David Chipperfield 
Ένα αρχοντικό στο Mανχάταν μετατρέπεται σε Κέντρο Καλών Τεχνών Facebook Twitter
Φωτο: Nata Archviz | David Chipperfield 
Ένα αρχοντικό στο Mανχάταν μετατρέπεται σε Κέντρο Καλών Τεχνών Facebook Twitter
Φωτο: Nata Archviz | David Chipperfield 
Design
0

ΚΙΝΗΣΗ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Ο Ρέντζο Πιάνο μεταμορφώνει σε «σπίτι πολιτισμού» ένα παλιό εργοστάσιο στη Μόσχα

Design / Ο Ρέντσο Πιάνο μεταμορφώνει σε «σπίτι πολιτισμού» ένα παλιό εργοστάσιο στη Μόσχα

Με αφετηρία τα παραδοσιακά ρωσικά «σπίτια πολιτισμού», τα οποία πρωτοεμφανίστηκαν στα τέλη του 19ου αιώνα και παραμένουν επίκαιρα μέχρι σήμερα, το GES-2 φιλοδοξεί να φανταστεί εκ νέου τον τρόπο με τον οποίο θα γίνει η τέχνη αναπόσπαστο μέρος της καθημερινής εμπειρίας των ανθρώπων.
THE LIFO TEAM

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

10 απίθανα αθηναϊκά σπίτια

Design / 10 απίθανα αθηναϊκά σπίτια

Τη χρονιά που μας πέρασε, η Τζούλη Αγοράκη «άνοιξε» για τους αναγνώστες της LifO μερικά από τα πιο ιδιαίτερα, όμορφα, παράξενα, εκκεντρικά, γουστόζικα σπίτια της πόλης μας. Διαλέξαμε 10 που θα μας μείνουν αξέχαστα.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΤΖΟΥΛΗ ΑΓΟΡΑΚΗ - ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΠΑΡΙΣ ΤΑΒΙΤΙΑΝ
CHECK Ένα Μουσείο Παραμυθιού φτιαγμένο από ανακυκλώσιμα υλικά

Design / Ένα Μουσείο Παραμυθιού φτιαγμένο από ανακυκλώσιμα υλικά

Στην πόλη της Καβάλας oγδόντα παραμύθια και αγαπημένοι ήρωες προσφέρουν στα παιδιά την ευκαιρία να ταξιδέψουν σ’ έναν φανταστικό κόσμο με τη χρήση απλών, καθημερινών αντικειμένων που συχνά καταλήγουν στα σκουπίδια.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Ένα σπίτι σαν ζεστή αγκαλιά

Design / Ένα σπίτι σαν ζεστή αγκαλιά

Ο διευθυντής προγράμματος του Δίεση, Γιώργος Γιαννόπουλος, προτιμά να ψάχνει πράγματα στο «γιουσουρούμ του Facebook» παρά να μπει σε μια αλυσίδα επίπλων. Και όταν έχει τις κλειστές του, μπορεί να ασχολείται με μια καρέκλα για δέκα ώρες χωρίς να κουράζεται.
ΤΖΟΥΛΗ ΑΓΟΡΑΚΗ
Ένα σπίτι που μας προτρέπει να ζήσουμε στο max/ Ένα σπίτι που φοράει με χιούμορ τον μαξιμαλισμό του

Design / «Ο μινιμαλισμός είναι πλήξη»

Κάποτε η Tina Livanos είχε καθυστερήσει σε έναν γάμο, όπου ήταν παράνυμφος, επειδή είχε βρει μια ιδιαίτερη λάμπα. Μέχρι και σήμερα ψάχνει αδιάκοπα σε αντικερί, ανοιχτές αγορές και παζάρια, προκειμένου να γεμίσει το σπίτι της με έπιπλα και μπιχλιμπίδια.
ΤΖΟΥΛΗ ΑΓΟΡΑΚΗ
Αθηναϊκές πολυκατοικίες: Η πιο ζωντανή ιστορία της πρωτεύουσας

Βιβλίο / Αθηναϊκές πολυκατοικίες: Η πιο ζωντανή ιστορία της πρωτεύουσας

Μια νέα ερευνητική έκδοση του Ιδρύματος Ωνάση, ευχάριστη και ζωντανή, αφηγείται την ιστορία της πολυκατοικίας αλλά και της πόλης μας με τις μεγάλες και τις μικρότερες αλλαγές της, μέσα από 37 ιστορίες.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ένα σπίτι σε διάλογο με τη δικαιοσύνη και την τέχνη

Design / Ένα διαμέρισμα του ’70 που απορρίπτει οτιδήποτε παλιό

Το σπίτι του Αλέξανδρου Κασσανδρινού είναι γεμάτο τέχνη, χωρίς καμία αντίκα, με έπιπλα περισσότερο βολικά παρά ντιζαϊνάτα και άπειρο φως — τόσο, που το καλοκαίρι στο καθιστικό χρειάζονται γυαλιά ηλίου για να καθίσει κανείς.
ΤΖΟΥΛΗ ΑΓΟΡΑΚΗ
Γιώργος και Ρούλης Αλαχούζος

Design / Αδελφοί Αλαχούζοι: Οι πιο διάσημοι Έλληνες «εφετζήδες»

Από την «Ανατομία ενός εγκλήματος» και τους Ολυμπιακούς Αγώνες του 2004 μέχρι τον Harry Potter και την τελευταία ταινία του Κρόνενμπεργκ, εδώ και σαράντα χρόνια ο Γιώργος και ο Ρούλης Αλαχούζος δημιουργούν εντυπωσιακά και τρομακτικά όντα σαν σύγχρονοι αλχημιστές, επιστρατεύοντας τη φαντασία και τη δεξιοτεχνία τους.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Περηφανευόμαστε ότι δώσαμε τα φώτα μας στον κόσμο, αλλά δεν κρατήσαμε ούτε ένα λυχναράκι»

Oι Αθηναίοι / «Περηφανευόμαστε ότι δώσαμε τα φώτα μας στον κόσμο, αλλά δεν κρατήσαμε ούτε ένα λυχναράκι»

Η αρχιτέκτονας και υπεύθυνη των Αρχείων Νεοελληνικής Αρχιτεκτονικής του Μουσείου Μπενάκη, Μάρω Καρδαμίτση-Αδάμη, δεν λησμόνησε ποτέ στην πορεία της πως η μορφή ενός κτιρίου πρέπει να έχει χαρακτήρα, ειλικρίνεια και κλίμακα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Sotja

Οι Αθηναίοι / Sotja: «Στο ξεκίνημά μου έλεγαν "αυτό το κοριτσάκι θα μου κάνει το tattoo;"»

Όταν μπήκε στα τατουατζίδικα, ελάχιστες γυναίκες εργάζονταν εκεί. Εξασκήθηκε πάνω σε «πανκιά» και βρήκε το προσωπικό της στυλ στις horror ταινίες των ’60s. Η Αθηναία της εβδομάδας θυμάται την εποχή που τα tattoo προκαλούσαν προβλήματα στη δουλειά και κακεντρεχή σχόλια στον δρόμο - και αυτή η πραγματικότητα δεν έχει ακριβώς τελειώσει.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
Το Μπουλούκι, ένα περιοδεύον εργαστήριο για τις παραδοσιακές τεχνικές δόμησης, βάζει το δικό του -σημαντικό- λιθαράκι στη διατήρηση της μνήμης και της ζωής στην ορεινή Ήπειρο

Γειτονιές της Ελλάδας / Δύο νέοι αρχιτέκτονες ανακατασκεύασαν τη στέγη ενός σχολείου στα Τζουμέρκα

Το Μπουλούκι, ένα περιοδεύον εργαστήριο για τις παραδοσιακές τεχνικές δόμησης, βάζει το δικό του -σημαντικό- λιθαράκι στη διατήρηση της μνήμης και της ζωής στην ορεινή Ήπειρο.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΥΡΙΑΖΗΣ