Φτάνει ως εδώ. Από τον Διονύση Χαριτόπουλο

Φτάνει ως εδώ Facebook Twitter
Την 27η Ιανουαρίου 1996 δύο δημοσιογράφοι της εφημερίδας «Χουριέτ» με έδρα στη Σμύρνη προσγειώνονται με ελικόπτερο στη Μεγάλη Ίμια. Υποστέλλουν την ελληνική σημαία και υψώνουν την τουρκική.
0

ΜΙΑ ΧΩΡΑ στον παγκόσμιο χάρτη μπορεί να είναι αδιάφορη για τους πολλούς, είναι όμως η πατρίδα κάποιων άλλων. Κι επειδή η πατρίδα ακουμπάει στον βαθύ ανθρώπινο πυρήνα, απαιτεί ελευθερία, δικαιοσύνη και σεβασμό.

«Ο πατριωτισμός του λαού δεν είναι ιδέα αλλά γεγονός [...] Οι λαϊκές μάζες όλων των χωρών αγαπούν βαθιά την Πατρίδα τους. Αυτό είναι μια φυσική, πραγματική αγάπη. Η Πατρίδα, η εθνικότητα, όπως και η ατομικότητα, είναι ταυτόχρονα ένα γεγονός φυσικό και κοινωνικό, ψυχολογικό και ιστορικό. Η Πατρίδα αντιπροσωπεύει το ιερό και αδιαφιλονίκητο δικαίωμα κάθε ανθρώπου». (Μπακούνιν)

Δεν παίζεις με την πατρίδα του άλλου. Αγγίζεις τα όσια και τα ιερά.

Εισέρχεσαι στο άβατο της ύπαρξής του. Η πατρίδα έχει την αξιοπρέπεια, την περηφάνια και τα αισθήματα των ανθρώπων της.

Μας ξεφτίλισαν μία φορά στα Ίμια. Φτάνει ως εδώ.

Δεν αντέχεται να ξαναδιαβάσουμε στις ξένες εφημερίδες το περιπαιχτικό: «Οι Έλληνες κατάπιαν την περηφάνια τους».

Ούτε να κάνουμε έντρομοι νέες παραχωρήσεις, όπως στη συμφωνία της Μαδρίτης.

Κανείς δεν θέλει τον πόλεμο. 

Αλλά, φαντάζομαι, ούτε την ξεφτίλα. Ούτε την πατρίδα του ανυπόληπτη στον κόσμο και έρμαιο στις ορέξεις κάθε τραμπούκου.

Δεν είναι λόγια εύκολα.

Έχω βρεθεί δύο φορές με το όπλο στο χέρι. Πρώτα, επί της όχθης του Έβρου, τη δεκαετία του ’60 στο παρά ένα της σύγκρουσης. Και μετά τη δεκαετία του ’70 στην Επιστράτευση (επί τέσσερις μήνες λόγω βαθμού και ειδικότητας), με τους μπροστινούς μας να έχουν μεταλάβει.

Και τις δύο φορές ένιωσα αφάνταστη περηφάνια για τους δικούς μας.

Οι μεγαλύτεροι γραψαρχίδες και λουφαδόροι στρατιώτες, τις κρίσιμες στιγμές είχαν μεταλλαχτεί σε αρχάγγελους πολεμιστές.

Guest Editors
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Βιωσιμότητα και συλλογικές φαντασιώσεις 

Γεύση / Μπορεί η υψηλή γαστρονομία να είναι πράγματι βιώσιμη;

Βραβευμένα εστιατόρια, που αποτελούν το όνειρο πολλών foodies, καυχιούνται για τις βιώσιμες πρακτικές τους, την ίδια στιγμή που κάποιες «λεπτομέρειες» για τη λειτουργία τους τείνουν να αποσιωπούνται από τη βιομηχανία της εστίασης.
ΒΑΣΙΛΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΔΗΣ
Υπεράσπιση του ζωγράφου Μιχάλη Μαδένη

Guest Editors / Υπεράσπιση του ζωγράφου Μιχάλη Μαδένη

«Η συγκεκριμένη απόφαση αντιτίθεται στην καλλιτεχνική ελευθερία και στην ελευθερία της έκφρασης και έτσι, στην ουσία, «κλείνει την πόρτα» σε ένα ιδιαίτερα διαδεδομένο και σημαντικό διεθνώς καλλιτεχνικό κίνημα, μέσα στο οποίο υπάρχοντα αντικείμενα, έργα τέχνης ή εικόνες τους προσλαμβάνουν, χωρίς ιδιαίτερη διαφοροποίηση, ή και κάποιες φορές, χωρίς καμία διαφοροποίηση, ένα άλλο νόημα»
THE LIFO TEAM
Έλον Μασκ: Η πηγή του κακού

Guest Editors / Έλον Μασκ: Η πηγή του κακού

Κατάλαβε πως μια δημοκρατική κυριαρχία στις ΗΠΑ θα αναγκαζόταν να συγκρουστεί μαζί του. Έτσι, ο άνθρωπος - «τοτέμ» του σύγχρονου καπιταλισμού έχει για πολιορκητικό κριό το κοινωνικό δίκτυο Χ που λειτουργεί πια ως μεγάφωνο για κάθε ακραίο στοιχείο.
ΑΛΚΗΣ ΚΟΥΠΕΤΩΡΗΣ
«Κι όμως»: Ο Δημήτρης Δημητριάδης για τον Χρήστο Γιανναρά

Guest Editors / «Κι όμως»: Ο Δημήτρης Δημητριάδης για τον Χρήστο Γιανναρά

«Η ελληνικότητα μόνο κατ’ όνομα ενδιαφέρει και παθιάζει τον Χρήστο Γιανναρά». Ένα άρθρο–απάντηση του συγγραφέα σε δύο κείμενα που δημοσιεύτηκαν μετά τον θάνατο του Έλληνα διανοητή.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΔΗΜΗΤΡΙΑΔΗΣ
Φίκος - Για το εκκλησάκι του Μυταρά

Guest Editors / «Το έφτιαξε όπως το ένιωσε εκείνη τη στιγμή»: Ο Φίκος γράφει για το κλείσιμο του παρεκκλησιού του Μυταρά

Το ιδανικό θα ήταν να έχουμε μια ζωντανή παράδοση στην οποία ο καλλιτέχνης εκφράζει (την κοινωνία του) και εκφράζεται. Δυστυχώς ξεμένουμε με δύο επιλογές: από τη μια ένα καλλιτεχνικό νεκροταφείο και από την άλλη ένα δυσλειτουργικό αλλά ζωντανό έργο.
ΦΙΚΟΣ
Ο Richie Hawtin παίζει ακόμα για τα παράξενα παιδιά 

Respublika / Onassis Stegi / Ο Richie Hawtin παίζει ακόμα για τα παράξενα παιδιά 

Ο DJ και παραγωγός που μπήκε σαν «φύτουλας» στην techno δεν σκοπεύει να την παρατήσει επειδή έγινε mainstream. Προσπαθεί να κάνει το κοινό να χορεύει με τα μάτια ερμητικά κλειστά, όπως θέλει να συμβεί και στο set του στη Μαλακάσα. 
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
ASSISTED SUICIDE

Guest Editors / «Αξίζει να συνεχίσω να παλεύω για τη ζωή μου;»

Τι συμβαίνει στην Ευρώπη όσον αφορά την ευθανασία; Ποιο είναι το ισχύον νομοθετικό πλαίσιο στην Ελλάδα; Ο δικηγόρος Βασίλειος Χ. Αρβανίτης γράφει για ένα ακανθώδες ζήτημα που επανέρχεται συνεχώς στο προσκήνιο.
ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ Χ. ΑΡΒΑΝΙΤΗΣ