Ιστορίες του γηπέδου

Ιστορίες του γηπέδου Facebook Twitter
Ξερνούν σαρκασμό πολλοί οπαδοί των άλλων ομάδων για το όνομα «Αγιά Σοφιά» και τον καρτουνικό αλυτρωτισμό που τους φαίνεται ότι εκπροσωπεί, και μπορώ να φανταστώ τον εαυτό μου να έκανε το ίδιο στη θέση τους. Φωτ.: Eurokinissi
0

ΣΥΓΚΙΝΗΣΗ, ΝΟΣΤΑΛΓΙΑ, υπερθέαμα, παρουσίες, απουσίες, αντιδράσεις... Συνδύασε πολλά στοιχεία και συναισθήματα η φιέστα των εγκαινίων του νέου γηπέδου της ΑΕΚ αλλά ίσως το πιο αναπάντεχο ήταν ότι σε γενικές γραμμές η εκδήλωση κινήθηκε σε καλόγουστους τόνους και δεν ήταν το επικό κιτς που ίσως περίμενε κανείς δεδομένης και της (μη εμπορικής) νέας ονομασίας του.

Ξερνούν σαρκασμό πολλοί οπαδοί των άλλων ομάδων για το όνομα «Αγιά Σοφιά» και τον καρτουνικό αλυτρωτισμό που τους φαίνεται ότι εκπροσωπεί, και μπορώ να φανταστώ τον εαυτό μου να έκανε το ίδιο στη θέση τους.

Κατανοώ ότι είναι εύκολος στόχος (αυτούς που δεν κατανοώ είναι κάποιους οπαδούς άλλων προσφυγικών, εντός ή εκτός εισαγωγικών, σωματείων που κάθε τόσο βγάζουν το «προσφυγόμετρο» και μετράνε ποιοι είναι οι πιο αυθεντικοί εκπρόσωποι ή απόγονοι ή κληρονόμοι της προσφυγιάς). Το προτιμώ πάντως από το «ΟPAP Arena».   

Αυτούς που δεν κατανοώ είναι κάποιους οπαδούς άλλων προσφυγικών, εντός ή εκτός εισαγωγικών, σωματείων που κάθε τόσο βγάζουν το «προσφυγόμετρο» και μετράνε ποιοι είναι οι πιο αυθεντικοί εκπρόσωποι ή απόγονοι ή κληρονόμοι της προσφυγιάς.

Το ότι ήταν μια καλοστημένη και καλόγουστη (για τα όρια της περίστασης) παραγωγή δεν εμπόδισε βέβαια κάποιους που κατά κανόνα δεν έχουν πάει ποτέ σε γήπεδο και φρίττουν μόνο και με την ιδέα ότι θα μπορούσαν να στριμωχτούν ανάμεσα στους υπανθρώπους που θεωρούν ότι αποτελούν το γηπεδικό κοινό, να κράξουν το όλο event ή επιμέρους συστατικά του ως μνημείο ολοκληρωτικού κιτς.

Σε ό,τι έχει να κάνει δε με το ζήτημα που προέκυψε από τη σεφερλικής έμπνευσης φωτογραφική σύνθεση με τα γυναικεία πρόσωπα που κοσμεί τα ανδρικά ουρητήρια, πιο πολύ αδιανόητα σαχλό, χαζοχαρούμενο και πανηλίθιο (μα, δηλαδή, ποιος όχι μόνο σκέφτηκε αλλά υλοποίησε κιόλας αυτήν τη φαιδρότητα;) μου φάνηκε παρά καραμπινάτα σεξιστικό.

Όλα αυτά όμως μοιάζουν ευτελή και ασήμαντα δύο μέρες αργότερα, υπό το βάρος των εικόνων και των ανταποκρίσεων από την τραγωδία στην Ινδονησία με τους 125 νεκρούς που έχασαν τη ζωή τους σε ένα άλλο ποδοσφαιρικό γήπεδο, επιχειρώντας απελπισμένα να διαφύγουν από την αποπνικτική ατμόσφαιρα που είχε δημιουργήσει η χρήση δακρυγόνων εκ μέρους των αστυνομικών δυνάμεων.

Μια από τις πιο συγκλονιστικές μαρτυρίες προέρχεται από τον προπονητή της γηπεδούχου ομάδας: «Το πιο τρομακτικό πράγμα ήταν τα θύματα που μεταφέρονταν στο ιατρείο της ομάδας. Γύρω στα είκοσι άτομα μας φέρανε, τα τέσσερα εξέπνευσαν μπροστά στα μάτια μας. Οπαδοί της ομάδας πέθαιναν στα χέρια παικτών της ομάδας».

Ενώ ένας παλαιός οπαδός των γηπεδούχων που ήταν στις κερκίδες το μοιραίο προχθεσινό βράδυ, προσπάθησε να περιγράψει στον ανταποκριτή των New York Times το πόσο βαθιά τον έχει στοιχειώσει αυτό που έζησε: «Κλείνω τα μάτια και ακούω τις φωνές που ουρλιάζουν για βοήθεια. Αντηχούν στ’ αυτιά μου. Δεν θέλω να είμαι οπαδός πια. Εύχομαι να καταργηθεί το ποδόσφαιρο στην Ινδονησία».

Daily
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Say Nothing: Μια καθηλωτική σειρά με φόντο το βίαιο δράμα της Βόρειας Ιρλανδίας

Daily / Say Nothing: Μια καθηλωτική σειρά με φόντο το βίαιο δράμα της Βόρειας Ιρλανδίας

Η αυτοτελής σειρά κατορθώνει να λειτουργεί συγχρόνως ως ιστορική αναπαράσταση, ως συνταρακτικό δράμα, ως καθηλωτικό θρίλερ, ακόμα και ως δραματοποιημένο true crime, ειδικά για τους θεατές που δεν είναι εξοικειωμένοι με τις πολυσύνθετες πτυχές του ένοπλου αγώνα στη Βόρεια Ιρλανδία.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Από πού έρχεται και πού πάει η κριτική κινηματογράφου;

Daily / Από πού έρχεται και πού πάει η κριτική κινηματογράφου;

Με μεγάλο ενδιαφέρον αναμένεται το πρώτο μεγάλο συνέδριο για την κινηματογραφική κριτική στην Ελλάδα, που θα διεξαχθεί από την Πέμπτη ως και το Σάββατο στο Πάντειο Πανεπιστήμιο με ελεύθερη είσοδο για το κοινό.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Παραπονεμένα λόγια: Είναι σκληρό να ζεις καθημερινά στο πετσί σου την «τυραννία της μειοψηφίας» 

Daily / Παραπονεμένα λόγια: Είναι σκληρό να ζεις καθημερινά στο πετσί σου την «τυραννία της μειοψηφίας» 

Η επανεκλογή του Τραμπ έχει αλλάξει ξαφνικά τον τόνο της δημόσιας συζήτησης, κάνοντάς την πολύ πιο φιλική ως προς τις θέσεις της «λαϊκίστικης δεξιάς».
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Έκανε τελικά κακό στην Κάμαλα Χάρις η κουστωδία των διάσημων που την στήριξαν;

Daily / Έκανε τελικά κακό στην Κάμαλα Χάρις η κουστωδία των διάσημων που τη στήριξαν;

Στην Ελλάδα, πάντως, οι διασημότητες συχνά δεν κάνουν τον κόπο καν να δηλώσουν επίσημα την εκλογική στήριξή τους. Απλά, βάζουν υποψηφιότητα οι ίδιοι και οι ίδιες και εκλέγουν απευθείας τους εαυτούς τους σε θέσεις βουλευτών και ευρωβουλευτών.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Το «πογκρόμ» στο Άμστερνταμ και οι λέξεις που χάνουν το νόημά τους

Daily / Το «πογκρόμ» στο Άμστερνταμ και οι λέξεις που χάνουν το νόημά τους

Μια συντονισμένη απόπειρα να παρουσιαστούν οι φανατικοί οπαδοί της Μακάμπι ως αθώα θύματα ή και ήρωες ακόμα, παρά τις επιθέσεις και τις προκλήσεις στις οποίες προέβησαν πριν και κατά τη διάρκεια του αγώνα της ομάδας τους εναντίον του Άγιαξ.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Bruce Springsteen & the E Street Band: Το ροκ του παρελθόντος και του μέλλοντος μας

Daily / Bruce Springsteen & the E Street Band: Το ροκ του παρελθόντος και του μέλλοντός μας

«Μετά από 50 χρόνια στον δρόμο, είναι πολύ αργά για να σταματήσουμε τώρα», δηλώνει μ’ ένα διακριτικό μειδίαμα ο 75χρονος ροκ σταρ σ’ ένα νέο ντοκιμαντέρ που παρακολουθεί από απόσταση αναπνοής την πρόσφατη περιοδεία του Μπρους Σπρίνγκστιν και της θρυλικής μπάντας του.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Ελληνικές σειρές των 90s: comfort zone ή ζώνη του λυκόφωτος;

Daily / Ελληνικές σειρές των '90s: Comfort zone ή ζώνη του λυκόφωτος;

Οι τηλεοπτικές σειρές της πρώτης δεκαετίας των ιδιωτικών καναλιών φαίνονται να έχουν υποκαταστήσει σ’ ένα μεγάλο κοινό τον ρόλο που έπαιζαν για μισό αιώνα σχεδόν οι ελληνικές ταινίες της ακμής του βιομηχανικού σινεμά.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Στο μεταξύ, η Γάζα πεθαίνει 

Daily / Στο μεταξύ, η Γάζα πεθαίνει 

«Το Ισραήλ πάνω απ' όλα», έγραψε με εθνικοσοσιαλιστικό ρίγος, αν και ιστορικός του Ολοκαυτώματος, ο Αριέλ Λεκαδίτης αμέσως μετά (και παρά) την ανακοίνωση του εκδοτικού του οίκου ότι διακόπτει τη συνεργασία τους εξαιτίας «των χυδαίων αναρτήσεών του».
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ