Ιστορίες του γηπέδου

Ιστορίες του γηπέδου Facebook Twitter
Ξερνούν σαρκασμό πολλοί οπαδοί των άλλων ομάδων για το όνομα «Αγιά Σοφιά» και τον καρτουνικό αλυτρωτισμό που τους φαίνεται ότι εκπροσωπεί, και μπορώ να φανταστώ τον εαυτό μου να έκανε το ίδιο στη θέση τους. Φωτ.: Eurokinissi
0

ΣΥΓΚΙΝΗΣΗ, ΝΟΣΤΑΛΓΙΑ, υπερθέαμα, παρουσίες, απουσίες, αντιδράσεις... Συνδύασε πολλά στοιχεία και συναισθήματα η φιέστα των εγκαινίων του νέου γηπέδου της ΑΕΚ αλλά ίσως το πιο αναπάντεχο ήταν ότι σε γενικές γραμμές η εκδήλωση κινήθηκε σε καλόγουστους τόνους και δεν ήταν το επικό κιτς που ίσως περίμενε κανείς δεδομένης και της (μη εμπορικής) νέας ονομασίας του.

Ξερνούν σαρκασμό πολλοί οπαδοί των άλλων ομάδων για το όνομα «Αγιά Σοφιά» και τον καρτουνικό αλυτρωτισμό που τους φαίνεται ότι εκπροσωπεί, και μπορώ να φανταστώ τον εαυτό μου να έκανε το ίδιο στη θέση τους.

Κατανοώ ότι είναι εύκολος στόχος (αυτούς που δεν κατανοώ είναι κάποιους οπαδούς άλλων προσφυγικών, εντός ή εκτός εισαγωγικών, σωματείων που κάθε τόσο βγάζουν το «προσφυγόμετρο» και μετράνε ποιοι είναι οι πιο αυθεντικοί εκπρόσωποι ή απόγονοι ή κληρονόμοι της προσφυγιάς). Το προτιμώ πάντως από το «ΟPAP Arena».   

Αυτούς που δεν κατανοώ είναι κάποιους οπαδούς άλλων προσφυγικών, εντός ή εκτός εισαγωγικών, σωματείων που κάθε τόσο βγάζουν το «προσφυγόμετρο» και μετράνε ποιοι είναι οι πιο αυθεντικοί εκπρόσωποι ή απόγονοι ή κληρονόμοι της προσφυγιάς.

Το ότι ήταν μια καλοστημένη και καλόγουστη (για τα όρια της περίστασης) παραγωγή δεν εμπόδισε βέβαια κάποιους που κατά κανόνα δεν έχουν πάει ποτέ σε γήπεδο και φρίττουν μόνο και με την ιδέα ότι θα μπορούσαν να στριμωχτούν ανάμεσα στους υπανθρώπους που θεωρούν ότι αποτελούν το γηπεδικό κοινό, να κράξουν το όλο event ή επιμέρους συστατικά του ως μνημείο ολοκληρωτικού κιτς.

Σε ό,τι έχει να κάνει δε με το ζήτημα που προέκυψε από τη σεφερλικής έμπνευσης φωτογραφική σύνθεση με τα γυναικεία πρόσωπα που κοσμεί τα ανδρικά ουρητήρια, πιο πολύ αδιανόητα σαχλό, χαζοχαρούμενο και πανηλίθιο (μα, δηλαδή, ποιος όχι μόνο σκέφτηκε αλλά υλοποίησε κιόλας αυτήν τη φαιδρότητα;) μου φάνηκε παρά καραμπινάτα σεξιστικό.

Όλα αυτά όμως μοιάζουν ευτελή και ασήμαντα δύο μέρες αργότερα, υπό το βάρος των εικόνων και των ανταποκρίσεων από την τραγωδία στην Ινδονησία με τους 125 νεκρούς που έχασαν τη ζωή τους σε ένα άλλο ποδοσφαιρικό γήπεδο, επιχειρώντας απελπισμένα να διαφύγουν από την αποπνικτική ατμόσφαιρα που είχε δημιουργήσει η χρήση δακρυγόνων εκ μέρους των αστυνομικών δυνάμεων.

Μια από τις πιο συγκλονιστικές μαρτυρίες προέρχεται από τον προπονητή της γηπεδούχου ομάδας: «Το πιο τρομακτικό πράγμα ήταν τα θύματα που μεταφέρονταν στο ιατρείο της ομάδας. Γύρω στα είκοσι άτομα μας φέρανε, τα τέσσερα εξέπνευσαν μπροστά στα μάτια μας. Οπαδοί της ομάδας πέθαιναν στα χέρια παικτών της ομάδας».

Ενώ ένας παλαιός οπαδός των γηπεδούχων που ήταν στις κερκίδες το μοιραίο προχθεσινό βράδυ, προσπάθησε να περιγράψει στον ανταποκριτή των New York Times το πόσο βαθιά τον έχει στοιχειώσει αυτό που έζησε: «Κλείνω τα μάτια και ακούω τις φωνές που ουρλιάζουν για βοήθεια. Αντηχούν στ’ αυτιά μου. Δεν θέλω να είμαι οπαδός πια. Εύχομαι να καταργηθεί το ποδόσφαιρο στην Ινδονησία».

Daily
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Είμαστε όλοι αθώα και χαριτωμένα καρτούν κατά βάθος

Daily / Είμαστε όλοι αθώα και χαριτωμένα καρτούν κατά βάθος

Αν υπήρξε ένα ναδίρ στην μαζική χρήση του Chat GTP για τη δημιουργία εικόνων που μιμούνται την αισθητική του γιαπωνέζικου Studio Ghibli, αυτό ήταν μάλλον η «παιγνιώδης» οικειοποίηση του εργαλείου από τις ένοπλες δυνάμεις του Ισραήλ.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Tο πρόβλημα με την «Εφηβεία»

Daily / Tο πρόβλημα με την «Εφηβεία»

Συμπονά κανείς όχι μόνο τους γονείς που μετά την παρακολούθηση της δραματικής μίνι σειράς του Netflix θα ψάχνουν μάταια απαντήσεις στα «ιερογλυφικά» μηνύματα που κρύβονται στα κινητά των παιδιών τους, αλλά και τα ίδια τα παιδιά.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Η αλεπού στο παζάρι κι ο «Γατόπαρδος» στο Netflix  

Daily / Η αλεπού στο παζάρι κι ο «Γατόπαρδος» στο Netflix  

Έξι δεκαετίες μετά από την κλασική ταινία του Βισκόντι, το ιταλικό έπος του Τζουζέπε Τομάζι ντι Λαμπεντούζα αναβιώνει στο Netflix, σε μια άρτια και πολυτελή σειρά έξι επεισοδίων, λουσμένη στο σικελικό φως 
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Πένθος και ανάνηψη: Ο δικός μας Σαββόπουλος

Daily / Πένθος και ανάνηψη: Ο δικός μας Σαββόπουλος

Μια εικοσαετία μετά την πρώτη έκδοση του βιβλίου, κυκλοφορεί ξανά σε αναθεωρημένη μορφή, η ενθουσιώδης, στοχαστική, λυρική μελέτη του έργου του σπουδαίου όσο και «πολωτικού» Έλληνα τραγουδοποιού από τον Δημήτρη Καράμπελα.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
‘CHAOS: The Manson Murders’: Ο Μάνσον βρίσκεται ακόμα μέσα στο κεφάλι μας 

Daily / «CHAOS: The Manson Murders». Ο Μάνσον βρίσκεται ακόμα μέσα στο κεφάλι μας 

Το νέο ντοκιμαντέρ του σπουδαίου Έρολ Μόρις επιχειρεί ένα διαφορετικό προφίλ του «σατανικού μεσσία», φωτίζοντας κάποιες από τις λιγότερο ίσως προβεβλημένες εκδοχές, αιτιάσεις και εικασίες γύρω από μια υπόθεση που μοιάζει με σταυροδρόμι του Κακού.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ