ΚΙΝΗΣΗ ΤΩΡΑ

«The Watcher»: Ο διάβολος κατοικοεδρεύει στα ακριβά προάστια

Ναόμι Γουότς και Μπόμπι Καναβάλε Facebook Twitter
Ναόμι Γουότς και Μπόμπι Καναβάλε είναι το πρωταγωνιστικό ζευγάρι της σειράς.
0

ΛΙΓΟΤΕΡΟ ΑΠΟ ΕΝΑΝ ΜΗΝΑ μετά την πρεμιέρα του «Dahmer - Monster: The Jeffrey Dahmer Story», που παρά τον σόλοικο τίτλο, τον μονολιθικό τόνο και την αγρίως αμφιλεγόμενη διαχείριση του θέματός του, αποτελεί ήδη μια από τις μεγαλύτερες επιτυχίες στην ιστορία του Netflix, ο αρχιμάστορας της πλατφόρμας Ράιαν Μέρφι παρέδωσε πριν από λίγες μέρες στην κυκλοφορία ένα ακόμα φιλόδοξο δημιούργημά του, φιλοδοξώντας να ξεχαστούν οι χλιαρές εντυπώσεις που είχαν αφήσει προηγούμενες παραγωγές του όπως το «Feud» ή το «Hulston». 

H σειρά εξετάζει ακροθιγώς στην πορεία σύγχρονες αλλά και αρχέγονες πληγές όπως η διαρκής παρακολούθηση, ο εξευγενισμός (gentrification), οι προνομιούχες κλειστές κοινότητες, η απληστία, η ζήλια, ο ανταγωνισμός, η παράνοια, οι ταξικές και φυλετικές προκαταλήψεις.

Όπως και η σειρά για τον Τζέφρι Ντάμερ, κι εδώ σε ένα πρώτο επίπεδο έχουμε μια σειρά δραματοποιημένου true crime που βασίζεται σε πραγματικά περιστατικά, αλλά το «The Watcher» είναι εντελώς άλλου παπά ευαγγέλιο – λιγότερο νοσηρό και μουντό, πιο εύπεπτο και πιο ιλουστρασιόν, συγχρόνως όμως πιο ανοιχτό και πιο ενδιαφέρον στην οπτική του.

Όχι ότι λείπουν τα κόλπα και τα κλισέ (αισθητικά και σεναριακά) που μαστίζουν τις παραγωγές που φέρουν την υπογραφή του Ράιαν Μέρφι, αν όμως παρ’ όλα αυτά εγκαταλείψει κανείς τις ενστάσεις και παρασυρθεί εξαρχής –με τη βοήθεια ενός εκλεκτού καστ πρώτων και δεύτερων ρόλων– στην περιστρεφόμενη πλοκή και τις καραμπινάτες ανατροπές του, το πιο πιθανό είναι να κολλήσει ως το τέλος. Με το ρίσκο να απογοητευτεί από την έλλειψη ξεκάθαρων απαντήσεων. 

Μία Φάροου Facebook Twitter
Η παρουσία της Μία Φάροου αποτελεί μια από τις πονηρές αναφορές της σειράς στο «Μωρό της Ρόζμαρι».

Ούτε όμως και η αληθινή ιστορία ενός ζευγαριού με δύο παιδιά που αποφάσισαν το 2014 να μετακομίσουν από την πόλη της Νέας Υόρκης σ' ένα μεγαλειώδες και ιδανικό σπίτι σε ένα ειδυλλιακό μακρινό προάστιο του Νιου Τζέρσι για να συναντήσουν εκεί τον τρόμο, είχε ξεκάθαρο τέλος.

Η ταυτότητα του «watcher» που τους τρομοκρατούσε δεν αποκαλύφθηκε ποτέ. Τέσσερα χρόνια αργότερα, τον Νοέμβριο του 2018, η μυστηριώδης ιστορία του «στοιχειωμένου» αυτού σπιτιού έγινε ευρέως γνωστή μετά από ένα μακροσκελές ρεπορτάζ / αφήγημα που δημοσιεύτηκε στο New York και έγινε viral.   

Πάνω στο κομμάτι αυτό βασίστηκε η σειρά, διατηρώντας όμως μόνο τον κεντρικό πυρήνα πριν αμοληθεί στο πεδίο της μυθοπλασίας και των αυθαίρετων ανατροπών, εξετάζοντας ακροθιγώς στην πορεία σύγχρονες αλλά και αρχέγονες πληγές όπως η διαρκής παρακολούθηση, ο εξευγενισμός (gentrification), οι προνομιούχες κλειστές κοινότητες, η απληστία, η ζήλια, ο ανταγωνισμός, η παράνοια, οι ταξικές και φυλετικές προκαταλήψεις.

Η παρουσία της Μία Φάροου αποτελεί μια από τις πονηρές αναφορές της σειράς στο «Μωρό της Ρόζμαρι», ο χαρακτήρας της όμως, όπως και οι λοιποί δεύτεροι ρόλοι, με εξαίρεση ίσως την «αιώνια MILF in extremis» που υποδύεται κι εδώ η Τζένιφερ Κούλιτζ, παραμένει ως το τέλος εγκληματικά μονοδιάστατος.   

Daily
0

ΚΙΝΗΣΗ ΤΩΡΑ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Το θέμα με τον Καζαντζίδη

Daily / Το θέμα με τον Καζαντζίδη

Έχει προ πολλού περάσει στην περιοχή των συμβόλων, πάνω στα οποία προβάλλονται αμφίσημα και αντιφατικά πράγματα, σαν αυτά που εξέφραζε κατά καιρούς και ο ίδιος. Μουσικά όμως, είναι αδύνατον να τον αρνηθείς, όσο κι αν θα το ήθελες ίσως.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
«Yacht Rock»: Το πιο απολαυστικό μουσικό ντοκιμαντέρ της χρονιάς 

Daily / «Yacht Rock»: Το πιο απολαυστικό μουσικό ντοκιμαντέρ της χρονιάς 

Από τους Steely Dan, τους Toto και τον Kenny Loggins μέχρι τον Questlove, τον Thundercat και τον Mac De Marco, τo ντοκιμαντέρ του HBO συνδέει τις κουκίδες ενός φαινομένου που αποτελεί λιγότερο ένα μουσικό είδος και περισσότερο μια αίσθηση, μια ιδέα, ένα vibe.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Το αιώνιο μεγαλείο του Λεονάρντο ντα Βίντσι

Daily / Το αιώνιο μεγαλείο του Λεονάρντο ντα Βίντσι

Στο νέο ντοκιμαντέρ του σπουδαίου Αμερικανού κινηματογραφιστή Κεν Μπερνς ξετυλίγεται η ζωή και το έργο του ανθρώπου που εκτός από το μεγαλειώδες εικαστικό έργο του, πρόλαβε πριν από μισή χιλιετία να αντιληφθεί, να ανακαλύψει, να εφεύρει ή να προβλέψει τα πάντα σχεδόν, από τη βαρύτητα μέχρι τον κινηματογράφο.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Beatles ’64: Πριν από εξήντα χρόνια, κάτι μαγικό κι ανεπανάληπτο

Daily / Beatles ’64: Πριν από εξήντα χρόνια, κάτι μαγικό κι ανεπανάληπτο

Βασισμένο σ’ ένα εκπληκτικό πρωτότυπο υλικό, αυτό το εξαίρετο ντοκιμαντέρ του Disney+ σε παραγωγή του Μάρτιν Σκορσέζε μάς μεταφέρει με μοναδικό τρόπο σ’ αυτό που βίωσαν τα μέλη του θρυλικού συγκροτήματος όταν πάτησαν για πρώτη φορά το πόδι τους σε μια Αμερική που έμοιαζε να τους έχει απόλυτη ανάγκη.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Η «παλιά, ωραία Αθήνα» της νεανικής ασφυξίας  

Daily / Η «παλιά, ωραία Αθήνα» της νεανικής ασφυξίας  

Περί της νοσταλγίας για «τα παλιά», με αφορμή τον θάνατο του ηθοποιού Θάνου Παπαδόπουλου που έπαιξε σε εκατοντάδες ταινίες αλλά θα μείνει αξέχαστος για την εμφάνισή του ως διαπομπευόμενος «τεντιμπόις» στην ταινία «Νόμος 4000».
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Say Nothing: Μια καθηλωτική σειρά με φόντο το βίαιο δράμα της Βόρειας Ιρλανδίας

Daily / Say Nothing: Μια καθηλωτική σειρά με φόντο το βίαιο δράμα της Βόρειας Ιρλανδίας

Η αυτοτελής σειρά κατορθώνει να λειτουργεί συγχρόνως ως ιστορική αναπαράσταση, ως συνταρακτικό δράμα, ως καθηλωτικό θρίλερ, ακόμα και ως δραματοποιημένο true crime, ειδικά για τους θεατές που δεν είναι εξοικειωμένοι με τις πολυσύνθετες πτυχές του ένοπλου αγώνα στη Βόρεια Ιρλανδία.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Από πού έρχεται και πού πάει η κριτική κινηματογράφου;

Daily / Από πού έρχεται και πού πάει η κριτική κινηματογράφου;

Με μεγάλο ενδιαφέρον αναμένεται το πρώτο μεγάλο συνέδριο για την κινηματογραφική κριτική στην Ελλάδα, που θα διεξαχθεί από την Πέμπτη ως και το Σάββατο στο Πάντειο Πανεπιστήμιο με ελεύθερη είσοδο για το κοινό.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ