Midnights: Το πιο επιτυχημένο εμπορικά άλμπουμ της Taylor Swift είναι και το πιο βαρετό

Midnights: Το πιο εμπορικά πετυχημένο άλμπουμ της Taylor Swift είναι και το πιο βαρετό Facebook Twitter
Δυστυχώς, η Swift τα κατάφερε όλα αυτά με το πιο βαρετό ίσως άλμπουμ της καριέρας της.
0

«Δέκα κομμάτια στο Top10 του Hot100; Από το δέκατο άλμπουμ μου; Είμαι στα πατώματα!», αυτό πόσταρε η Taylor Swift στο Twitter όταν έσκασε η είδηση ότι ήταν η πρώτη καλλιτέχνις στα χρονικά του Billboard που κατάφερνε κάτι τέτοιο.

Εδώ που τα λέμε δεν ήταν και καμιά έκπληξη το γεγονός ότι θα γινόταν χιτ το πρόσφατο άλμπουμ της, «Midnights». Και μπορεί αυτά να είναι υπέροχα νέα για την 32χρονη μουσικό, αλλά δεν νομίζω ότι είναι και τα καλύτερα για το Billboard, που πλέον έχει καταντήσει κάτι σαν ανέκδοτο.

«Το streaming έχει επαναπροσδιορίσει τα μαθηματικά της μουσικής βιομηχανίας», αναφέρει ο Ben Sisario στους ΝΥΤ και συνεχίζει με τις πωλήσεις που έκανε το «Midnights» στην πρώτη εβδομάδα κυκλοφορίας του: 1.578.000 μόνο στις ΗΠΑ. Οι 1.140.000 από αυτές αφορούσαν ολόκληρο το άλμπουμ.

Κάτι παρόμοιο είχε να γίνει από το «25» της Adele πριν από επτά χρόνια. Ξεπέρασε σε πωλήσεις ακόμη και το πιο εμπορικό άλμπουμ της, το «Reputation» του 2017.

Ήδη από τη στιγμή που μαθεύτηκε όλη αυτή η ιστορία έχουν γραφτεί δεκάδες αναλύσεις για το πώς τα κατάφερε, από τον τρόπο προώθησης, μια σειρά από έξυπνα βίντεο στο TikTok, μέχρι τα φορμά στα οποία το κυκλοφόρησε, μια σειρά από συλλεκτικές κυκλοφορίες (βινύλια και CD με τέσσερα διαφορετικά εξώφυλλα, άλλα υπογεγραμμένα και άλλα με τον δίσκο στο χρώμα της λεβάντας), κάτι που κάνουν συχνά τα κορεάτικα γκρουπ και πρόσφατα οι Red Hot Chili Peppers.

Η Taylor Swift φαίνεται εντελώς clean-cut, σαν να μην την αγγίζει τίποτα. Δεν είναι ακριβώς έτσι τα πράγματα. Στο βίντεο του «Anti-Hero» αναγκάστηκε να κόψει μια σκηνή επειδή την κατηγόρησαν ως χονδροφοβική.

Τα νούμερα ίσως ξενίζουν επειδή δεν πλησιάζουν αυτά που έκαναν παλιότερα καλλιτέχνες όπως ο Michael Jackson ή ο Eminem, που είναι ό,τι πιο κοντινό στα σημερινά δεδομένα του διαδικτύου. Απ' ότι φαίνεται, όμως, η Swift πέτυχε κάτι που είχε να συμβεί πάνω από μία δεκαετία.

Οι φυσικές πωλήσεις του «Midnights» ξεπέρασαν κάθε προσδοκία. Πούλησε 575.000 κόπιες σε βινύλιο, 395.000 CD, 10.000 κασέτες(!) και 161.000 σε ψηφιακή μορφή. Μάλιστα, τέτοιες πωλήσεις βινυλίου είχε να πετύχει ένας καλλιτέχνης από το 1991!

Midnights
Taylor Swift, «Midnights»

Πέρα από αυτό, το άλμπουμ, όταν βγήκε, γονάτισε στην κυριολεξία το Spotify και μέχρι στιγμής έχει σημειώσει 549 εκατομμύρια streams.

Βέβαια, δεν έχει ξεπεράσει τον Bad Bunny και το «Un verano sin ti» που παραμένει η μεγαλύτερη κυκλοφορία του 2022 με 357 εκατ. streams την πρώτη εβδομάδα που κυκλοφόρησε και 2,9 εκατομμύρια ψηφιακές στην πλειοψηφία τους πωλήσεις.  

Για να ξεφύγουμε λίγο από τους αριθμούς και να πάμε στην ουσία, που είναι το περιεχόμενο του άλμπουμ, δυστυχώς η Swift τα κατάφερε όλα αυτά με το πιο βαρετό ίσως άλμπουμ της καριέρας της. Επιστρέφει στην ποπ μετά από δύο εξαιρετικά φολκ άλμπουμ, στα οποία πήγαινε τον ήχο της ένα βήμα παραπέρα, αλλά σε μια ποπ που δεν έχει κάτι καινούργιο να πει.

Αυτό δεν σημαίνει ότι δεν πρόκειται για τραγούδια υψηλών προδιαγραφών. Για την Taylor Swift μιλάμε εξάλλου, μία από τις σημαντικότερες τραγουδοποιούς του εικοστού πρώτου αιώνα.

Το γενικότερο πρόβλημα με το «Midnights» είναι ότι υστερεί αν το βάλεις δίπλα στο «Reputation», την καλύτερη δουλειά της μέχρι σήμερα, ή ακόμη και στο «Lover» (2019), όπου πειραματιζόταν περισσότερο.

Taylor Swift ft. Lana Del Rey - «Snow on the beach» 

Στα δεκατρία κομμάτια του η Taylor εξιστορεί σκέψεις και συναισθήματα που είχε μετά τα μεσάνυχτα σε δεκατρείς άγρυπνες νύχτες. Οι τόνοι γενικά είναι χαμηλοί και παίζουν με μια μείξη απαλής electronica, synth pop και chill-out, bedroom pop. Δεν υπάρχουν ξεσηκωτικές στιγμές.

Η παραγωγή, εκτός από την ίδια τη Swift, ανήκει στον μακροχρόνιο συνεργάτη της Jack Antonoff. Να πούμε εδώ ότι εμφανίζεται σε κάθε της βίντεο τελευταία και έχει δεχτεί πυρά ως ο κύριος υπεύθυνος του ότι το άλμπουμ είναι τόσο μονόχνοτο.

Στο «Snow on the beach» συμμετέχει η Lana Del Rey, το μοναδικό γκεστ, αλλά ακούγεται σαν να ψιθυρίζει σε ένα αρκετά άνευρο τραγούδι. Ο πρωταγωνιστής του είναι το πανέμορφα κολλητικό «Anti-Ηero», στο οποίο κάνει κριτική στον εαυτό της αλλά και στο πώς την αντιλαμβάνεται ο κόσμος.

«Άκουσες τον κρυφό ναρκισσισμό μου, που τον μεταμφιέζω σε αλτρουισμό, σαν να είμαι κάποιου είδους γερουσιαστής;» αναρωτιέται πριν τραγουδήσει το κορυφαίο ρεφρέν «Εγώ είμαι το πρόβλημα». Είναι μακρά η πιο δυνατή στιγμή του άλμπουμ.  

Κάπου κουράζει, όμως, αυτή η τάση να γράφει τραγούδια για πρώην της («Maroon, «Midnight Rain» - Tom Hiddleston) και για τους εχθρούς της, κυρίως τον Scooter Braun, που είχε τα δικαιώματα των πρώτων δίσκων της («Vigilante Shit») και τον Kanye West («Karma») – αυτό δεν το χρειάζεται πια.

Πάντως, το «Karma», παρά το μπανάλ θέμα του, είναι από τα καλύτερα κομμάτια του δίσκου με διαφορά.

Taylor Swift - «Karma» (Official Lyric Video)

Αν έγραφα πριν από μια εβδομάδα για το συγκεκριμένο άλμπουμ, θα σχολίαζα ότι η Taylor Swift έχει τόση επιτυχία επειδή δεν είναι προβληματική ως μουσικός. Φαίνεται εντελώς clean-cut, σαν να μην την αγγίζει τίποτα. Δεν είναι ακριβώς έτσι τα πράγματα. Είναι κάπως λάθος αυτή η αντίληψη. Στο βίντεο του «Anti-Hero» αναγκάστηκε να κόψει μια σκηνή επειδή την κατηγόρησαν ως χονδροφοβική.

Παρ' όλα αυτά, παραμένει στόχος μισογυνικών σχολίων από άνδρες συναδέλφους της. Πρόσφατα ο Damon Albarn των Blur αμφισβήτησε τη δημιουργική της ικανότητα και αυτονομία σε μια συνέντευξή του.

Ο Antonoff την υπερασπίστηκε, τουιτάροντας «δεν έχω γνωρίσει ποτέ τον Damon Albarn, ούτε έχει βρεθεί ποτέ στο στούντιό μου, αλλά προφανώς γνωρίζει περισσότερα από εμάς για όλα αυτά τα τραγούδια που γράφει και φέρνει στο τραπέζι».

Και ισχύει. Η Taylor Swift ανήκει σε αυτήν τη σπάνια κάστα σπουδαίων σύγχρονων μουσικών που δεν έχουν είκοσι πέντε και βάλε παραγωγούς στα credits των κυκλοφοριών τους. Ε, δεν είναι και αμελητέο αυτό.

Taylor Swift - «Anti-Hero»

Μουσική
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Βλάσφημο, σατανιστικό, πορνογραφικό»: Η ιστορία του θρυλικού ‘666’, του άλμπουμ που σήμανε το τέλος των Aphrodite’s Child

Μουσική / «Βλάσφημο, σατανιστικό, πορνογραφικό»: Η ιστορία του θρυλικού «666», του άλμπουμ που σήμανε το τέλος των Aphrodite’s Child

Οι εξωφρενικές ιδέες του Νταλί, τα λάγνα φωνητικά της Ειρήνης Παπά και οι διαμάχες του Βαγγέλη Παπαθανασίου με τη δισκογραφική εταιρεία ήταν μόνο μερικά από τα επεισόδια της δημιουργίας ενός μνημειώδους άλμπουμ που επανακυκλοφορεί αυτές τις μέρες σε deluxe έκδοση.
THE LIFO TEAM
«Μόλις νιώσεις σιγουριά ως γυναίκα, θα προσπαθήσουν να σε σπρώξουν προς τα κάτω»

Μουσική / «Μόλις νιώσεις σιγουριά ως γυναίκα, θα προσπαθήσουν να σε σπρώξουν προς τα κάτω»

Aφήνοντας πίσω της την προηγούμενη ζωή της ως νοσοκόμα, μετά από παρότρυνση των ασθενών της να κυνηγήσει τα όνειρά της, η παραγωγός και καλλιτέχνιδα Kelly Lee Owens μιλά για την τελευταία της δουλειά, τις σημαντικές συνεργασίες της και τη μουσική που διαμορφώνει συνειδήσεις και επηρεάζει συναισθήματα.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Η σπουδαία επανεκκίνηση της Καμεράτα ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών

Μουσική / Η συγκινητική επανεκκίνηση της Καμεράτας

Τέσσερα χρόνια, δύο νομοθετικές παρεμβάσεις, τρεις υπουργικές αποφάσεις και μία εκκαθάριση χρειάστηκαν ώστε να μπορέσει η Καμεράτα-Ορχήστρα των Φίλων της Μουσικής να κάνει restart και να επανέλθει ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Beyoncé εναντίον Beatles: Τα βραβεία Grammy ξεπέρασαν κάθε όριο φαιδρότητας

Μουσική / Beyoncé εναντίον Beatles: Τα βραβεία Grammy ξεπέρασαν κάθε όριο φαιδρότητας

Η υποψηφιότητα ενός ξεχασμένου και μάλλον αδιάφορου κομματιού του Τζον Λένον για το βραβείο του δίσκου της χρονιάς φαίνεται να συμπυκνώνει όλη την σύγχυση και την έλλειψη σοβαρότητας που διακρίνει τον κουρασμένο μηχανισμό κύρους των Grammy.
THE LIFO TEAM
Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος αφηγείται τη ζωή του στη LIFO

Γεννήθηκε Σαν Σήμερα / Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος αφηγείται τη ζωή του στη LIFO

Δημοσιογράφος, στιχουργός. Θα ήταν ευχαριστημένος αν, απ’ όλα τα τραγούδια του, έμενε στην ιστορία το τετράστιχο: «Το απομεσήμερο έμοιαζε να στέκει, σαν αμάξι γέρικο, στην ανηφοριά».
ΣΤΑΥΡΟΣ ΔΙΟΣΚΟΥΡΙΔΗΣ
Stilpon: Η επιστροφή ενός Έλληνα κοσμοπολίτη του σύγχρονου ροκ

Μουσική / Stilpon: Η επιστροφή ενός Έλληνα κοσμοπολίτη του σύγχρονου ροκ

Ο Στίλπων Νέστωρ μαζί με εκλεκτούς καλεσμένους παρουσιάζουν αυτή την Πέμπτη στην Αθήνα τη νέα του δουλειά που έχει τίτλο «The Second Cloud Commission» και αποτελεί το απόγειο μιας δημιουργικής πορείας στο σύγχρονο ροκ που διανύει τέσσερις δεκαετίες.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Το κονσέρτο που σφράγισε μια βαθιά φιλία

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Το κονσέρτο που σφράγισε μια βαθιά φιλία

Η Ματούλα Κουστένη βουτά στα άδυτα μιας βαθιάς φιλίας, αυτής των Γιόζεφ Γιόακιμ και Γιοχάνες Μπραμς, που στηρίχτηκε στην καλλιτεχνική ιδιοφυΐα και τη χημεία αυτών των δύο μουσικών, αφήνοντας ένα μοναδικό ενθύμιο, το Κοντσέρτο για Βιολί και Ορχήστρα που υπογράφει -ποιος άλλος;- o Γιοχάνες Μπραμς.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Συναυλία Μαλερ

Μουσική / Ένας έξοχος Μάλερ του Κουρεντζή στο Μέγαρο

Ο Κουρεντζής βημάτισε αργά πάνω στο λεπτό σκοινί που συνδέει το υπαρκτό και του μαγικό, του εδώ και του επέκεινα, και με αδρές κινήσεις δεν παρουσίασε απλώς το Adagietto αλλά εξήγησε στον ακροατή κάθε του συλλαβή
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΧΑΜΠΙΔΗΣ
Νταλάρας - Παπακωνσταντίνου: Οι πρώτες φωτογραφίες από την πολυαναμένομενη συνεργασία τους

Πολιτισμός / Νταλάρας - Παπακωνσταντίνου: Οι πρώτες φωτογραφίες από την πολυαναμενόμενη συνεργασία τους

Οι δύο σπουδαίοι ερμηνευτές θα συναντηθούν επί σκηνής από τις 5 Δεκεμβρίου στο Vox σε μια θεατροποιημένη παράσταση με κείμενα του Οδυσσέα Ιωάννου τα οποία θα παρουσιάζει o ίδιος έχοντας τον ρόλο του αφηγητή
LIFO NEWSROOM