«Remnants»: απομεινάρια πολέμου στις ιταλικές Άλπεις Facebook Twitter
Οι φωτογραφίες περιλαμβάνονται στη φωτογραφική συλλογή «Remnants», την οποία ο Wilson εξέδωσε σε συνεργασία με τον Ιταλό αρχιτέκτονα και ερευνητή Marco Ferrari. Φωτ.: Marc Wilson

«Remnants»: Απομεινάρια πολέμου στις ιταλικές Άλπεις

0

Ο Βρετανός φωτογράφος Marc Wilson δημιούργησε μια σειρά εικόνων που εξερευνούν τα ξεχασμένα ερείπια οχυρών και χαρακωμάτων από τον Πρώτο Παγκόσμιο Πόλεμο, στα βουνά της βόρειας Ιταλίας.

Οι φωτογραφίες περιλαμβάνονται στη φωτογραφική συλλογή «Remnants», την οποία ο Wilson εξέδωσε σε συνεργασία με τον Ιταλό αρχιτέκτονα και ερευνητή Marco Ferrari. Το έργο αποτελεί συνέχεια του «The Last Stand», ενός βιβλίου που δημιούργησε ο Wilson το 2015 και διερευνούσε παρόμοιες κατασκευές στις ακτογραμμές των Βρετανικών Νήσων και της βόρειας Ευρώπης.

Σε κάθε εικόνα, τα φυσικά ίχνη του πολέμου –συμπεριλαμβανομένων χαρακωμάτων, οχυρώσεων και πεδίων μάχης– φαίνεται να έχουν συγχωνευτεί με τα φυσικά στοιχεία και να έχουν γίνει μέρος της τοπογραφίας.

Ο Wilson και o Ferrari ελπίζουν να δείξουν ότι αυτές οι δομές δεν είναι απλώς απομεινάρια της ιστορίας, αλλά δείκτες για το πώς οι άνθρωποι μπορούν μια μέρα να ζήσουν σε μεγαλύτερη αρμονία με τον φυσικό κόσμο.

«Αυτά τα τεχνητά οχυρά, που δημιουργήθηκαν πριν από περισσότερο από έναν αιώνα, έχουν γίνει μέρος του φυσικού τοπίου που κάποτε υπερασπίζονταν».

Spitz Levico

Γνωστό και ως Forte Vezzena, το Spitz Levico ήταν γνωστό ως «το μάτι της πεδιάδας», εξαιτίας της κύριας λειτουργίας του ως παρατηρητηρίου. Στα 1.908 μέτρα, βρίσκεται πάνω από το Forte Busa Verle και μαζί αποτελούσαν τη βορειότερη γραμμή άμυνας.

«Remnants»: απομεινάρια πολέμου στις ιταλικές Άλπεις Facebook Twitter
Spitz Levico Φωτ.: Marc Wilson

Forte Zaccarana

Στα 2.116 μέτρα, το τσιμεντένιο Zaccarana, γνωστό και ως Forte Tonale, ήταν το υψηλότερο και πιο προηγμένο οχυρό στην κοιλάδα Tonale. Σχεδιασμένο για να αποκλείει τις κοιλάδες Sole και Strino μαζί με το Forte Pozzi Alti, ισοπεδώθηκε σχεδόν εξ ολοκλήρου από τους σφοδρούς βομβαρδισμούς του Forte Corno d'Aola, του μοναδικού ιταλικού οχυρού στα σύνορα.

«Remnants»: απομεινάρια πολέμου στις ιταλικές Άλπεις Facebook Twitter
Forte Zaccarana Φωτ.: Marc Wilson

Forte Dossaccio

Παρά τη θέση του κοντά στη γραμμή του μετώπου, το Dossaccio παροπλίστηκε το 1915 και τα τέσσερα κανόνια του μεταφέρθηκαν σε κοντινό δάσος. Σχεδιασμένο κυρίως για μάχες μεγάλου βεληνεκούς, έχει ύψος 1.838 μέτρα και συνδεόταν τηλεφωνικά με τα οχυρά Buso και Moena.

«Remnants»: απομεινάρια πολέμου στις ιταλικές Άλπεις Facebook Twitter
Forte Dossaccio Φωτ.: Marc Wilson

Forte Dosso del Sommo

Σκαρφαλωμένο στα 1.665 μέτρα και ολοκληρωμένο το 1914, το φρούριο Dosso del Sommo είχε ως σκοπό να αποκλείσει την κοιλάδα Terragnolo και το πέρασμα Borcola. Με ύψος τριών ορόφων, ήταν ένα από τα μεγαλύτερα οχυρά της Αυστροουγγαρίας. Στην αρχή της σύγκρουσης δέχτηκε σφοδρά ιταλικά πυρά, αλλά όχι πλήρη επίθεση.

«Remnants»: απομεινάρια πολέμου στις ιταλικές Άλπεις Facebook Twitter
Forte Dosso del Sommo Φωτ.: Marc Wilson

Forte Campo Lucerna

Λόγω της ικανότητάς του, το φρούριο πήρε από τους Ιταλούς το παρατσούκλι Padreterno, δηλαδή Αιώνιος Πατέρας. Αφού υπέστη καταστροφικό ιταλικό βομβαρδισμό στα τέλη Μαΐου 1915, ο διοικητής του, Emanuel Nebesar, ύψωσε λευκή σημαία. Καθώς τα κοντινά οχυρά πυροβολούσαν τους Ιταλούς για να αποτρέψουν την κατάληψη του Campo Lucerna, ένας εθελοντής έφτασε στο οχυρό και κατέβασε τη σημαία παράδοσης. Στη συνέχεια συνελήφθη και ο Nebesar απέφυγε το στρατοδικείο για δειλία.

«Remnants»: απομεινάρια πολέμου στις ιταλικές Άλπεις Facebook Twitter
Forte Campo Lucerna Φωτ.: Marc Wilson

Forte Moena

Γνωστό και ως Forte Someda, το γρανιτένιο Moena σχεδιάστηκε για να εμποδίσει την πρόοδο μέσω της κοιλάδας San Pellegrino. Με ύψος 1.276 μέτρα, βρισκόταν σε τηλεφωνική επαφή με το Fort Dossaccio. Χτίστηκε μεταξύ 1897 και 1899, θεωρήθηκε απαρχαιωμένο από το 1915 και ο οπλισμός του μεταφέρθηκε σε θέσεις πεδίου στο πέρασμα San Pellegrino.

«Remnants»: απομεινάρια πολέμου στις ιταλικές Άλπεις Facebook Twitter
Forte Moena Φωτ.: Marc Wilson

Μπορείτε να βρείτε τo φωτογραφικό βιβλίο «Remnants» εδώ.

Φωτογραφία
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Άγγελος Μπαράι: «Βλέπω τη φωτογραφία ως μέσο επούλωσης τραυμάτων»

Φωτογραφία / Άγγελος Μπαράι: «Βλέπω τη φωτογραφία ως μέσο επούλωσης τραυμάτων»

Ο βραβευμένος φωτογράφος εστιάζει στα ανθρώπινα δικαιώματα, τις ευάλωτες κοινωνικές ομάδες, τη μετανάστευση και το προσφυγικό, δίνοντας φωνή σε ανθρώπους και ιστορίες που θα έμεναν στο σκοτάδι.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Στο Παρίσι μετά τους Ολυμπιακούς, ο Σουρεαλισμός ήρθε να κατακτήσει την πόλη

Φωτογραφία / Μια επίσκεψη σε ένα Παρίσι που αναζητά την επόμενη μέρα

Στο ανακαινισμένο Grand Palais, με επίκεντρο τον σουρεαλισμό, την τέχνη και καλεσμένο τον Τζιμ Τζάρμους, η Paris Photo 2024 καθρεφτίζει μια πόλη που επαναπροσδιορίζεται πολιτιστικά μετά τους Ολυμπιακούς.
ΟΡΕΣΤΗΣ ΣΕΦΕΡΟΓΛΟΥ
Φωτογραφική έκθεση για την επανένωση της Γερμανίας 35 χρονια μετά από την πτώση του Τείχους του Βερολίνου

Πολιτισμός / Φωτογραφική έκθεση για την επανένωση της Γερμανίας 35 χρονια μετά από την πτώση του Τείχους του Βερολίνου

Με αφορμή τα 35 χρόνια από την Πτώση του Τείχους (09.11.89) μια φωτογραφική έκθεση με τίτλο «Dream on- Βερολίνο, δεκαετία του 90» αποτυπώνει την κρίσιμη αυτή δεκαετία μετάβασης ανάμεσα στο παρελθόν και το αβέβαιο μέλλον, την αισιοδοξία και το φόβο για το νέο Βερολίνο
ΕΙΡΗΝΗ ΑΝΑΣΤΑΣΟΠΟΥΛΟΥ, ΒΕΡΟΛΙΝΟ
Η αθέατη Αίγυπτος του Denis Dailleux

Φωτογραφία / Η αθέατη Αίγυπτος του Denis Dailleux

Ο βραβευμένος Γάλλος φωτογράφος που έχει καταγράψει μοναδικά τις φτωχογειτονιές του Καΐρου, τους γονείς των Μαρτύρων της Επανάστασης, νεαρούς γυμνασμένους άντρες δίπλα σε μαυροφορεμένες μανάδες αλλά και λαμπερούς σταρ του κινηματογράφου, εξηγεί πώς ξεκίνησε η ιδιότυπη και πολύχρονη αυτή διαδρομή του.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ισπανία: Έκθεση αφιερωμένη στο έργο του Ίρβινγκ Πεν στο Ίδρυμα MOP στη Λα Κορούνια

Φωτογραφία / Ισπανία: Έκθεση αφιερωμένη στο έργο του Ίρβινγκ Πεν στο Ίδρυμα MOP στη Λα Κορούνια

Πορτρέτα διάσημων και σκηνές δρόμου περιλαμβάνονται στην έκθεση «Irving Penn: Centennial» που διοργανώνεται από το Μητροπολιτικό Μουσείο Τέχνης της Νέας Υόρκης και παρουσιάζεται στην Ισπανία
LIFO NEWSROOM
Ζήτημα ζωής και θανάτου: Το θρυλικό φωτογραφικό βιβλίο του Peter Hujar επανεκδίδεται μετά από σχεδόν μισό αιώνα

Φωτογραφία / Ζήτημα ζωής και θανάτου: Το θρυλικό φωτογραφικό βιβλίο του Peter Hujar επανεκδίδεται μετά από σχεδόν μισό αιώνα

Το λεύκωμα «Portraits in Life and Death» εξελίχθηκε σε θρύλο τις δεκαετίες μετά τον θάνατο του φωτογράφου το 1987 και έγινε το σύμβολο ενός χαμένου κόσμου που ζούσε και δημιουργούσε στο νεοϋρκέζικο downtown.
THE LIFO TEAM
Enri Canaj, φωτογράφος

Φωτογραφία / Enri Canaj: «Δεν έχω εξοικειωθεί με τον πόνο»

Ο φωτογράφος των ασπρόμαυρων κάδρων, που κατέγραψε την Ελλάδα της κρίσης και το μεταναστευτικό ζήτημα της Ευρώπης, μιλά για τη δική του πορεία μετανάστευσης, για το πώς ο ερχομός του από τα Τίρανα στην Αθήνα ήταν μια «έκρηξη» μέσα στο κεφάλι του. Και είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας
M. HULOT
Οι φιναλίστ του διαγωνισμού φωτογραφίας Australian Life 2024 - σε εικόνες

Φωτογραφία / Η ζωή στην Αυστραλία μέσα από τον διαγωνισμό φωτογραφίας Australian Life 2024

Εκτροφή προβάτων, βρικόλακες στο σαλόνι, Αβορίγινες στη γη τους και στα σπίτια τους: Μια περιήγηση στην Αυστραλία μέσα από τις εικόνες των φιναλίστ του διαγωνισμού φωτογραφίας Australian Life 2024.
THE LIFO TEAM
Κοιτάζοντας τους άλλους: Η Μαρτίν Φρανκ στην Άνδρο 

Φωτογραφία / «Κοιτάζοντας τους άλλους»: Οι ανθρωποκεντρικές εικόνες της Μαρτίν Φρανκ σε μια έκθεση στην Άνδρο

Στη χώρα της Άνδρου, στο Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης του Ιδρύματος Βασίλη και Ελίζας Γουλανδρή, 150 φωτογραφίες και αρχειακό υλικό αναδεικνύουν τη δημιουργική πορεία μιας καλλιτέχνιδας που παραμένει ελάχιστα γνωστή σήμερα στη διεθνή κοινότητα ενώ το έργο της συχνά ταυτίζεται με αυτό του Καρτιέ-Μπρεσόν.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ