Στο άψογο live του Noda Pappas και σε μια συναυλία βγαλμένη από την Αμερική των '60s

I was there: The Boy, Nalyssa Green, Μαρία Παπαγεωργίου - Noda and the Papas Facebook Twitter
Το γκρουπ είναι δεμένο άψογα και ο ήχος από τους καλύτερους που έχεις ακούσει σε συναυλία στο Ρομάντσο ‒ σε κάνει κάπως να αναρωτιέσαι αν μπορεί να περάσει σε ένα μεγαλύτερο ακροατήριο. Φωτ.: Αργύρης Λιόσης
0

Noda Pappa

Ρομάντσο, Σάββατο 28/1

Σάββατο βράδυ στο Ρομάντσο και ο κόσμος έχει ήδη μαζευτεί από νωρίς απέξω για να δει το προσωπικό πρότζεκτ του Noda Pappa των Acid Baby Jesus. Μέσα, το μπαρ είναι επίσης γεμάτο, κι έτσι είναι κάπως δύσκολο να παραγγείλεις οτιδήποτε, τουλάχιστον μέχρι να αρχίσει η συναυλία.

Η Αθήνα είναι ο τελευταίος σταθμός της ευρωπαϊκής περιοδείας του γκρουπ του, των Noda and the Pappas. Έχουν παίξει σε πάνω από 15 ευρωπαϊκές πόλεις. Το σόλο άλμπουμ του, που είχε τίτλο «Piano in the shower» και κυκλοφόρησε πέρσι τον χειμώνα από την Just Gazing Records, ήταν γεμάτο από φωτεινά ποπ τραγούδια, επηρεασμένα από τα ’70s, το αμερικανικό soft rock και τους Beach Boys. Είναι μια άλλη, εντελώς διαφορετική πλευρά του από αυτή που είχε δείξει μέχρι τώρα με τους Acid Baby Jesus, πιο μελωδική και εσωτερική. Επομένως, είχε ενδιαφέρον να δεις πώς θα παρουσιάσει ζωντανά το καινούργιο υλικό του.

Η ελληνική ροκ σκηνή έχει αλλάξει πολύ τα τελευταία χρόνια, ολοένα και περισσότερα συγκροτήματα ποντάρουν στον ελληνικό στίχο, δεν έχει ομοιογένεια –ίσως και να μην είχε και ποτέ–, αλλά πρώτη φορά φαίνεται τόσο σκορπισμένη.

Την προηγούμενη φορά που βρέθηκε στο Ρομάντσο ήταν καλοκαίρι, έπαιξε στην ταράτσα και η συναυλία ήταν sold-out, γεγονός που σχολιάστηκε σε διάφορα πηγαδάκια κατά τη διάρκεια της εμφάνισής τους. Πάντως, τα live του περισσότερο μοιάζουν με μια ζεστή οικογενειακή υπόθεση, παρά τον κόσμο. Συχνά μαζεύουν μουσικούς από διάφορες, ανεξάρτητες μπάντες της πόλης αλλά και γνωστές φάτσες που συναντάς συχνά σε κάθε ροκ συναυλία τέτοιου είδους. Αν μη τι άλλο, το κοινό του είναι σταθερό και τον ακολουθεί σε κάθε βήμα που κάνει.

enough Facebook Twitter
Αν οι Enough! ζούσαν στη Βρετανία, ο εναλλακτικός Τύπος θα έπινε νερό στο όνομά τους. Φωτ.: Αργύρης Λιόσης

Τo πρόγραμμα ανοίγουν κάτι πανκ πιτσιρικάδες που αμέσως σε κερδίζουν με τον ήχο και την αμεσότητά τους. Τρία αγόρια και ένα κορίτσι στα φωνητικά, οι Enough!, ξέρουν πολύ καλά τι κάνουν και είναι μια μεγάλη έκπληξη. Αν ζούσαν στη Βρετανία, ο εναλλακτικός Τύπος θα έπινε νερό στο όνομά τους. Η ώρα περνάει και είναι η σειρά των Pappas να ανέβουν στη σκηνή, έξι άτομα, ανάμεσά τους και ένας σαξοφωνίστας. Το γκρουπ είναι δεμένο άψογα και ο ήχος από τους καλύτερους που έχεις ακούσει σε συναυλία στο Ρομάντσο ‒ σε κάνει κάπως να αναρωτιέσαι αν μπορεί να περάσει σε ένα μεγαλύτερο ακροατήριο.

Η ελληνική ροκ σκηνή έχει αλλάξει πολύ τα τελευταία χρόνια, ολοένα και περισσότερα συγκροτήματα ποντάρουν στον ελληνικό στίχο, δεν έχει ομοιογένεια –ίσως και να μην είχε και ποτέ–, αλλά πρώτη φορά φαίνεται τόσο σκορπισμένη.

The Boy, Nalyssa Green, Μαρία Παπαγεωργίου

Σχολείον - Ειρήνη Παπά, 31/1

Nalysa Green Facebook Twitter
Πρώτη ανεβαίνει η Nalysa Green, με γρίπη, όπως μας πληροφορεί, και ένα βαρύ πρόγραμμα με ερωτικά τραγούδια, μερικά ακυκλοφόρητα ‒ αποκορύφωμα είναι η διασκευή του «Δεν πιστεύω» της Ελένη Δήμου.

Είναι γύρω στις εννιάμισι όταν φτάνω στην πράσινη πόρτα του Σχολείου της Αθήνας - Ειρήνη Παπά στην οδό Πειραιώς, στη μέση του πουθενά. Δεν χάνεσαι ακριβώς. Το βρίσκεις μάλλον εύκολα, αλλά κάπου το μάτι σου πεταρίζει στην ιδέα ότι δίπλα στα τεράστια πολυκαταστήματα βρίσκεται μία από τις πιο όμορφες αμφιθεατρικές σκηνές της πόλης.

Κάνει τόσο κρύο που είναι σχεδόν αδύνατο να μείνεις για πέντε λεπτά έξω χωρίς να σκέφτεσαι ότι αύριο θα κυκλοφορείς με τη μύτη μπουκωμένη, στην καλύτερη. Ο κόσμος είναι λιγοστός ακόμα κι αυτό σε κάνει να αναρωτιέσαι μήπως ο καιρός απέτρεψε αρκετούς από το να βγουν και να στηρίξουν Τρίτη βράδυ τις εκδηλώσεις για την κατάληψη του χώρου. Επί είκοσι πέντε μέρες οι φοιτητές διαμαρτύρονται για την υποβάθμιση των σπουδών τους και την υποτίμηση των διπλωμάτων τους, που πλέον θα θεωρούνται ισότιμα με τα απολυτήρια λυκείου.

Το σκηνικό είναι λιτό. Ένα πανό γράφει «Σε σας που μας ακούτε: ο πολιτισμός δεν κληρονομείται, κατακτάται», δίπλα υπάρχει μια σκαλωσιά και ένα καρότσι οικοδομής. Απόψε βρισκόμαστε εκεί για τις αυτοσχέδιες συναυλίες που διοργανώθηκαν κάπως ξαφνικά και αιφνίδια. Ο κόσμος αρχίζει να μαζεύεται σιγά-σιγά και σε λίγο η αίθουσα γεμίζει.

Είναι η πρώτη φορά που κινητοποιείται τόσο έντονα ο καλλιτεχνικός κόσμος μετά από 50 και πλέον χρόνια. Αν μη τι άλλο, είναι μια σημαντική στιγμή.

Πρώτη ανεβαίνει η Nalyssa Green, με γρίπη, όπως μας πληροφορεί, και ένα βαρύ πρόγραμμα με ερωτικά τραγούδια, μερικά ακυκλοφόρητα ‒ αποκορύφωμα είναι η διασκευή του «Δεν πιστεύω» της Ελένη Δήμου. Σειρά παίρνει ο The Boy, άρρωστος κι αυτός και κάπως απροετοίμαστος, όπως μας πληροφορεί ‒είναι ένας από τους καθηγητές της σχολής, διδάσκει κινηματογράφο. Μία από τις πιο αστείες στιγμές της βραδιάς είναι όταν ανεβαίνει ένα αδέσποτος πανέμορφος σκύλος στη σκηνή μαζί του και κόβει βόλτες καθώς παίζει και τραγουδάει σε μια αρκετά φορτισμένη περφόμανς.

The Boy Facebook Twitter
Μία από τις πιο αστείες στιγμές της βραδιάς είναι όταν ανεβαίνει ένα αδέσποτος πανέμορφος σκύλος στη σκηνή μαζί με τον The Boy και κόβει βόλτες καθώς παίζει και τραγουδάει σε μια αρκετά φορτισμένη περφόμανς.

Στα κενά ανάμεσα στις εμφανίσεις οι σπουδαστές βγαίνουν ντυμένοι με φαντεζί πολύχρωμα πουκάμισα και παπούτσια και κάνουν ανακοινώσεις για τις κινητοποιήσεις που θα κλιμακωθούν στις 8 Φεβρουαρίου, οπότε θα καθοριστεί το αν θα χάσουν τη χρονιά τους, δεδομένου ότι το σύνολο των καθηγητών της Δραματικής Σχολής του Εθνικού Θεάτρου θα παραιτηθεί αν δεν τροποποιηθεί το Προεδρικό Διάταγμα. Είναι η πρώτη φορά που κινητοποιείται τόσο έντονα ο καλλιτεχνικός κόσμος μετά από 50 και πλέον χρόνια. Αν μη τι άλλο, είναι μια σημαντική στιγμή.

Τη βραδιά κλείνει η Μαρία Παπαγεωργίου με μια κιθάρα και συνοδεία δυο κορίτσια που κάνουν δεύτερα φωνητικά. Ξεκινάει την εμφάνισή της με μια διασκευή στο «Γαμάτε γιατί χανόμαστε» των Μουσικών Ταξιαρχιών. Κάποια στιγμή αφήνει τα μικρόφωνα και κάθεται όσο πιο κοντά γίνεται στο κοινό, που στην πλειοψηφία είναι νεαρόκοσμος και την αποθεώνει. Είναι η μόνη που κάνει encore, ένα παραδοσιακό κομμάτι α καπέλα, και η ατμόσφαιρα θυμίζει τις διαμαρτυρίες στην Αμερική τη δεκαετία του ’60, όταν ένα τραγούδι και μια κιθάρα έκαναν όλη τη διαφορά.

Το άρθρο δημοσιεύθηκε στην έντυπη LiFO.

To νέο τεύχος της LiFO δωρεάν στην πόρτα σας με ένα κλικ.

Μουσική
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Λουκιανός Κηλαηδόνης (1943-2017): Μια ζωή

Πέθανε Σαν Σήμερα / Λουκιανός Κηλαηδόνης (1943-2017): Μια ζωή

Σαν σήμερα πεθαίνει ο «φτωχός και μόνος κάου-μπόυ», που την εποχή της επικράτησης του πολιτικού τραγουδιού στη χώρα μας πρότεινε την επανασύνδεση με τον Αττίκ και τον Κώστα Γιαννίδη, αλλά και την αμερικανική τζαζ, country και σουίνγκ μουσική.
ΑΝΤΩΝΗΣ ΜΠΟΣΚΟΪ́ΤΗΣ
Βασίλης Λούρας: «Η Κάλλας θα είναι πάντα ένα σύμβολο δύναμης για τους φοβισμένους»

Μουσική / «Η Κάλλας θα είναι πάντα ένα σύμβολο δύναμης για τους φοβισμένους»

Το ντοκιμαντέρ «Μαίρη, Μαριάννα, Μαρία: Tα άγνωστα ελληνικά χρόνια της Κάλλας» που έγραψε και σκηνοθέτησε ο Βασίλης Λούρας -και θα κυκλοφορήσει σύντομα στους κινηματογράφους από το Cinobo- είναι μια συναρπαστική ταινία για την Κάλλας που αποκαθιστά την αλήθεια για τα χρόνια της στην Ελλάδα αλλά και για τη θυελλώδη σχέση της με τη χώρα που η μεγάλη ντίβα θεωρούσε πατρίδα.
M. HULOT
67α Grammy: Βεντέτες, βραβεία που άργησαν και ομιλίες που δεν έκαναν γκελ

Μουσική / 67α Grammy: Βεντέτες, βραβεία που άργησαν και ομιλίες που δεν έκαναν γκελ

Η Beyoncé έδειξε να εκπλήσσεται όταν άκουσε το όνομά της από τα χείλη τής πάλαι ποτέ country artist και νυν βασίλισσας της pop, Τέιλορ Σουίφτ, ενώ όλοι οι υπόλοιποι έμειναν έκπληκτοι από μια γυμνή εμφάνιση.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Θέλω τα τραγούδια μου να γίνουν καραόκε για να τα τραγουδούν με πάθος οι μεθυσμένοι θείοι»

Μουσική / «Θέλω τα τραγούδια μου να γίνουν καραόκε για να τα τραγουδούν με πάθος οι μεθυσμένοι θείοι»

Η Michelle Gurevich γράφει μουσική για την ψυχή και τις εμπειρίες της, με μια γερή δόση μαύρου χιούμορ και αφοπλιστικής ειλικρίνειας. Μιλά στη LiFO λίγο πριν από την εμφάνισή της στο Fuzz.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Κοντσέρτο για πιάνο του Έντβαρντ Γκριγκ: Ένα νεανικό έργο που δεν ξεπεράστηκε ποτέ

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Κοντσέρτο για πιάνο του Έντβαρντ Γκριγκ: Ένα νεανικό έργο που δεν ξεπεράστηκε ποτέ

Πώς είναι άραγε να γράφεις το κορυφαίο σου έργο στα 25 σου χρόνια; Πόση αγωνία αισθάνεται ένας συνθέτης που καταλαβαίνει ότι όλοι προσδοκούν από εκείνον το επόμενο μεγάλο έργο; Πού κρύβεται η ακαταμάχητη δύναμη του Κοντσέρτου για πιάνο του Έντβαρντ Γκριγκ; Η Ματούλα Κουστένη εξερευνά ένα από τα διασημότερα έργα για πιάνο και ορχήστρα, την ομορφιά του και την ιστορία του.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Μπάρι Άνταμσον: «Το ροκ εν ρολ ήταν από τα τελευταία κινήματα που άλλαξαν πραγματικά τον κόσμο»

Μουσική / «Το ροκ εν ρολ ήταν από τα κινήματα που άλλαξαν πραγματικά τον κόσμο»

Λίγο πριν προσγειωθεί στην Αθήνα για ένα χορταστικό συναυλιακό διήμερο, ο πολυτάλαντος Μπάρι Άνταμσον μιλά για τη σκηνή του Mad-chester, για το ροκ εν ρολ που όσο «γερνάει» τόσο δυναμώνει, για τη γνωριμία του με τον Λιντς και τον εθισμό.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Συνέντευξη Saturday Night Satan

Μουσική / «Όσο υπάρχει κόσμος που πηγαίνει στις συναυλίες, θα συνεχίσουμε να υπάρχουμε κι εμείς»

Mε μια γυναικεία φωνή να ηγείται, αντλώντας έμπνευση από τον horror κινηματογράφο και με επιρροές από τα ’70s και ’80s, οι Saturday Night Satan φέρνουν νέο αέρα στην εγχώρια metal σκηνή.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΝΤΑΤΣΗΣ
Δείτε ολόκληρη την πρώτη συνέντευξη της Björk on camera μετά μια δεκαετία

Μουσική / Δείτε ολόκληρη την πρώτη συνέντευξη της Björk on camera μετά μια δεκαετία

«Μη σταματάτε. Έχουμε αφθονία. Έχουμε λύσεις. Μπορούμε να αρχίσουμε πάλι από την αρχή»: Η Björk παρουσιάζει την προσωπική της ουτοπία με το πρότζεκτ «Cornucopia» και μιλάει μπροστά στην κάμερα, για πρώτη φορά μετά από πολύ καιρό. 
THE LIFO TEAM
ΕΠΕΞ O Tsolimon βλέπει όνειρα με γιαπωνέζικα καρτούν

Μουσική / Ο Tsolimon έγραψε ένα άλμπουμ κλαίγοντας και οδηγώντας

Στον πρώτο του προσωπικό δίσκο, ο νεαρός τραγουδοποιός που λατρεύει τον Λεξ και τα Pokemon συνδυάζει την ηλεκτρονική μπαλάντα με το ραπ και το ζεϊμπέκικο. Όταν έστειλε το «Καλό» στον Κραουνάκη, εκείνος του απάντησε πως πρέπει να το τραγουδήσει η Στανίση - τελικά, το είπε ο ίδιος και η Δεσποινίς Τρίχρωμη.
M. HULOT
Ο Bad Bunny και το μέλλον της urbano μουσικής

Μουσική / Ο Bad Bunny και το μέλλον της παρεξηγημένης urbano μουσικής

Το «Debí tirar más fotos» του 30χρονου Πορτορικανού μουσικού είναι ένα λάτιν αριστούργημα αφιερωμένο στις ρίζες του, στην ιστορία του Πουέρτο Ρίκο και στις σύγχρονες κοινωνικές προκλήσεις, όπως ο υπερτουρισμός και η εποχή του Τραμπ, που πλήττει τους μετανάστες.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Η «Δύναμη του πεπρωμένου» αποτελεί τα τελευταία 150 χρόνια έναν διαρκή θρίαμβο της μουσικής ιδιοφυΐας του Βέρντι

Μουσική / Η «Δύναμη του πεπρωμένου»: Ο θρίαμβος της μουσικής ιδιοφυΐας του Βέρντι

Η όπερα που απασχόλησε τον Τζουζέπε Βέρντι επί είκοσι χρόνια και θεωρείται από τις σημαντικότερες του διεθνούς ρεπερτορίου επιστρέφει στην Εθνική Λυρική Σκηνή, με μια παράσταση αντάξια της φήμης της.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ