Skrillex: Ο πιο παρεξηγημένος DJ και μουσικός παραγωγός της γενιάς του επιστρέφει

Skrillex: Ο πιο παρεξηγημένος μουσικός της γενιάς του επιστρέφει Facebook Twitter
Ο Skrillex παρέμενε σιωπηλός και αφανής όλο αυτό το διάστημα, λειτουργώντας περισσότερο στο παρασκήνιο, δουλεύοντας με ποπ μεγαθήρια.
0

Ακόμη θυμάμαι πώς αντιμετώπιζε ο Τύπος τον Skrillex όταν ακούστηκε για πρώτη φορά το όνομά του, γύρω στις αρχές των 2010s. Το dubstep μεσουρανούσε στην ηλεκτρονική μουσική. Το ζούσαμε και εδώ τότε, με μια σειρά από underground club όνοματα που είχαν εμφανιστεί στα μέρη μας και η Αθήνα ανέπνεε τον underground αέρα του νότιου Λονδίνου στη σκηνή του Bios.

Ήταν ωραία, πάντως. Αν παρακολουθούσες από κοντά αυτό που συνέβαινε εκείνη την περίοδο, έβλεπες στην ώρα τους πράγματα που δεν τα περίμενες. Η εμφάνιση του Sonny Moore, όμως, σε αυτό το σύμπαν αντιμετωπίστηκε ως κακός οιωνός για αυτό που θα ακολουθούσε.  

Ένας nerdy, emo τύπος που έπαιζε σε μια hardcore μπάντα στα νιάτα του, ο οποίος ξαφνικά εκτοξεύτηκε και έγινε ο πιο πετυχημένος DJ και μουσικός παραγωγός της γενιάς του, με τη δική του αμερικανική εκδοχή στο dubstep (brostep) που γέμιζε στάδια και το έφερε στο μέινστριμ.

Κάτι σαν τον Moby των ‘00s, και αυτός ένας Αμερικανός, λευκός, cis μουσικός ο οποίος έμπαινε σε rave χωράφια που δεν ήταν δικά του και τα εμπορευματοποιούσε, με τη μόνη διαφορά ότι ο Moby βγήκε σε μια εποχή που η επιτυχία δεν θεωρούνταν κάτι τόσο κακό και επιπλέον τον λάτρευαν οι μουσικοκριτικοί.

Fast-forward σχεδόν δέκα χρόνια μετά, το dubstep έχει χαθεί από τον ορίζοντα, o Skrillex αντέχει ακόμη στον χρόνο και φαίνεται πλέον να μην του κρατάνε και τόση κακία σε σχέση με το παρελθόν.

Για όσους έγραφαν για μουσική τότε στις αρχές των ‘00s, δεν ήταν cool να καταπιάνεσαι με ό,τι έκανε ο Skrillex. Το ξέρω από προσωπική εμπειρία. Αντιπροσώπευε ό,τι πήγαινε λάθος στη μουσική βιομηχανία.  Ένας άψυχος σφετεριστής, όπως τον χαρακτήρισαν εύστοχα πρόσφατα οι NYT, που διάβρωνε ένα DIY, underground αυθεντικό μουσικό κίνημα. Καημένε Sonny!

Skrillex: Ο πιο παρεξηγημένος μουσικός της γενιάς του επιστρέφει Facebook Twitter
Quest For Fire
Skrillex: Ο πιο παρεξηγημένος μουσικός της γενιάς του επιστρέφει Facebook Twitter
Don't Get Too Close

Δεν είχε καθόλου σημασία αν ήταν –και συνεχίζει να είναι– ένας υπερβολικά συμπαθής και ευγενικός τύπος, σύμφωνα με μαρτυρίες ακόμη και από άτομα που δεν πήγαιναν ιδιαίτερα αυτά που έκανε. Κέρδιζε Grammys με τα EPs του προτού καν κυκλοφορήσει το πρώτο του άλμπουμ και γενικά έδειχνε πόσο άσχετος είναι όταν ευχαριστούσε από τη σκηνή για το βραβείο εταιρείες όπως η dub police και τους «Croydon dub guys».

Μέσα σε όλα αυτά, κανείς δεν του συγχώρεσε ότι αποτέλεσε τη βασική φιγούρα του EDM, ενός αμφιλεγόμενου –και μεταξύ μας το ίδιο γελοίου όπως το EBM– μουσικού όρου που άρχισαν να χρησιμοποιούν οι Αμερικανοί στα ‘00s για να περιγράψουν τη rave κουλτούρα.

«Αυτός ο βαρύς, εξωφρενικά μαζικός headliner ήχος που γέμιζε στάδια, ανέβαινε στην κορυφή των τσαρτ και κυριαρχούσε στην Αμερική… κάπου μεταξύ του electro και της progressive house, σκηνοθετημένος από τον Michael Bay («Transformers») και, όπως συμβαίνει με διάφορα μουσικά είδη, το να προσπαθείς να τον προσδιορίσεις ακριβώς είναι σαν να προσπαθείς να πιάσεις μια χούφτα νερό», έγραφε ο Simon Reynolds. Για να το κάνουμε πιο κατανοητό, αναφέρεται στην περίπτωση σούπερσταρ DJ και παραγωγών όπως ο Steve Aoki και, πιο up-to-date, η Peggy Gou.

Τέλος πάντων, fast-forward σχεδόν δέκα χρόνια μετά, το dubstep έχει χαθεί από τον ορίζοντα, o Skrillex αντέχει ακόμη στον χρόνο και φαίνεται πλέον να μην του κρατάνε και τόση κακία σε σχέση με το παρελθόν. Ίσως επειδή υπάρχει μια νέα γενιά γραφιάδων η οποία δεν κολλάει τόσο εύκολα σε ταμπέλες – αν και ορισμένοι από τους παλιούς ακόμη θεωρούν ότι δεν πρέπει να ασχοληθούν. Δεν τους ενδιέφερε τότε επειδή ήταν η προσωποποίηση του μέινστριμ –βλέπε καπιταλισμός–, οπότε δεν τους ενδιαφέρει ούτε σήμερα.

Ίσως, όμως, να αισθάνεται και ο ίδιος απελευθερωμένος από αυτό το στίγμα που τον ακολουθούσε σε όλη του την καριέρα. Κυκλοφόρησε δύο άλμπουμ με μία μέρα διαφορά το ένα από το άλλο, πρώτα το «Quest For Fire» και μετά εντελώς απροειδοποίητα το «Don't Get Too Close».

SKRILLEX - QUEST FOR FIRE Basement Set

Και τα δύο άλμπουμ έρχονται εννιά χρόνια μετά το ντεμπούτο του, το «Recess» (2014), και πραγματικά ακούγονται ανέλπιστα ευχάριστα, αν εξαιρέσεις κάποιες υπερβολές. Σίγουρα δείχνουν ότι έχει εξελιχθεί ως δημιουργός έτσι όπως προσπαθεί να ελιχθεί παιχνιδιάρικα από ήχο σε ήχο και να δοκιμαστεί σε διαφορετικά μουσικά είδη, είτε είναι hyperpop είτε τραπ και cloud rap.

Έχει συνεργασίες που πραγματικά σε εκπλήσσουν, με τον Four Tet και τον προστατευόμενο του, Fred Again (οι τρεις τους είναι κολλητοί πια), ή τον ανεξάρτητο avant-garde περκασιονίστα Eli Keszler, αλλά και τη Missy Elliott, ενώ αποτίνει φόρο τιμής και στο Λονδίνο με την παρουσία του Joker ή βάζοντας τον Flowdan, έναν από τους σημαντικότερους grime ΜCs, στην κορυφαία στιγμή και των δύο άλμπουμ, το «Rumble». Η λίστα είναι ατελείωτη, ενώ δεν λείπουν τρανταχτοί ράπερ όπως οι Chief Keef και Kid Cudi ή ερμηνευτές όπως ο Swae Lee. Έχει ακόμη και ένα κομμάτι με την ανερχόμενη Βρετανίδα –viral φαινόμενο– PinkPantheress.

Ο Skrillex παρέμενε σιωπηλός και αφανής όλο αυτό το διάστημα, λειτουργώντας περισσότερο στο παρασκήνιο. Δούλεψε με ποπ μεγαθήρια όπως οι Diplo, Ed Sheeran,   Justin Bieber, Beyoncé, the Weeknd, και FKA twigs, αλλά και με μικρότερου βεληνεκούς καλλιτέχνες όπως οι Vic Mensa και Kelsey Lu, έγραψε το σάουντρακ του «Spring Breakers» και σκόραρε χρυσό με τη συνεργασία του με τη Hikaru Utada, τη Γιαπωνέζα-θρύλο της ποπ, στο σάουντρακ του RPG «Kingdom Hearts III».

Ο ίδιος αποδίδει αυτή την κατά τ’ άλλα παραγωγική σιωπή του στην άσχημη ψυχολογική του κατάσταση. Ο θάνατος της μητέρας του το 2015 τον έκανε να πνίξει τη θλίψη του στο ποτό. Άκουσα για την επικείμενη επιστροφή του όταν ένας φίλος μού έστειλε μήνυμα πριν από έναν μήνα για να με ρωτήσει αν έχω πάρει πρέφα τι γίνεται στα σόσιαλ μίντια με τον Bladee, τον Σουηδό ράπερ που λέει το κομμάτι «Real Springs» από το «Quest For Fire». Γινόταν, όπως μου είπε, χαμός στην Αμερική στα σόσιαλ, όπως και με τον Yung Lean, που επίσης συμμετέχει στο «Don't Get Too Close».

Κοίτα να δεις πώς αλλάζουν οι καιροί. Από την άλλη, ο Skrillex πάντα είχε την επιτυχία εξασφαλισμένη.

Skrillex, Fred again.. & Flowdan - Rumble [Official Audio]

Το άρθρο δημοσιεύθηκε στην έντυπη LiFO.

To νέο τεύχος της LiFO δωρεάν στην πόρτα σας με ένα κλικ.

Μουσική
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η σπουδαία επανεκκίνηση της Καμεράτα ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών

Μουσική / Η συγκινητική επανεκκίνηση της Καμεράτας

Τέσσερα χρόνια, δύο νομοθετικές παρεμβάσεις, τρεις υπουργικές αποφάσεις και μία εκκαθάριση χρειάστηκαν ώστε να μπορέσει η Καμεράτα-Ορχήστρα των Φίλων της Μουσικής να κάνει restart και να επανέλθει ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Beyoncé εναντίον Beatles: Τα βραβεία Grammy ξεπέρασαν κάθε όριο φαιδρότητας

Μουσική / Beyoncé εναντίον Beatles: Τα βραβεία Grammy ξεπέρασαν κάθε όριο φαιδρότητας

Η υποψηφιότητα ενός ξεχασμένου και μάλλον αδιάφορου κομματιού του Τζον Λένον για το βραβείο του δίσκου της χρονιάς φαίνεται να συμπυκνώνει όλη την σύγχυση και την έλλειψη σοβαρότητας που διακρίνει τον κουρασμένο μηχανισμό κύρους των Grammy.
THE LIFO TEAM
Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος αφηγείται τη ζωή του στη LIFO

Γεννήθηκε Σαν Σήμερα / Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος αφηγείται τη ζωή του στη LIFO

Δημοσιογράφος, στιχουργός. Θα ήταν ευχαριστημένος αν, απ’ όλα τα τραγούδια του, έμενε στην ιστορία το τετράστιχο: «Το απομεσήμερο έμοιαζε να στέκει, σαν αμάξι γέρικο, στην ανηφοριά».
ΣΤΑΥΡΟΣ ΔΙΟΣΚΟΥΡΙΔΗΣ
Stilpon: Η επιστροφή ενός Έλληνα κοσμοπολίτη του σύγχρονου ροκ

Μουσική / Stilpon: Η επιστροφή ενός Έλληνα κοσμοπολίτη του σύγχρονου ροκ

Ο Στίλπων Νέστωρ μαζί με εκλεκτούς καλεσμένους παρουσιάζουν αυτή την Πέμπτη στην Αθήνα τη νέα του δουλειά που έχει τίτλο «The Second Cloud Commission» και αποτελεί το απόγειο μιας δημιουργικής πορείας στο σύγχρονο ροκ που διανύει τέσσερις δεκαετίες.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Το κονσέρτο που σφράγισε μια βαθιά φιλία

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Το κονσέρτο που σφράγισε μια βαθιά φιλία

Η Ματούλα Κουστένη βουτά στα άδυτα μιας βαθιάς φιλίας, αυτής των Γιόζεφ Γιόακιμ και Γιοχάνες Μπραμς, που στηρίχτηκε στην καλλιτεχνική ιδιοφυΐα και τη χημεία αυτών των δύο μουσικών, αφήνοντας ένα μοναδικό ενθύμιο, το Κοντσέρτο για Βιολί και Ορχήστρα που υπογράφει -ποιος άλλος;- o Γιοχάνες Μπραμς.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Συναυλία Μαλερ

Μουσική / Ένας έξοχος Μάλερ του Κουρεντζή στο Μέγαρο

Ο Κουρεντζής βημάτισε αργά πάνω στο λεπτό σκοινί που συνδέει το υπαρκτό και του μαγικό, του εδώ και του επέκεινα, και με αδρές κινήσεις δεν παρουσίασε απλώς το Adagietto αλλά εξήγησε στον ακροατή κάθε του συλλαβή
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΧΑΜΠΙΔΗΣ
Νταλάρας - Παπακωνσταντίνου: Οι πρώτες φωτογραφίες από την πολυαναμένομενη συνεργασία τους

Πολιτισμός / Νταλάρας - Παπακωνσταντίνου: Οι πρώτες φωτογραφίες από την πολυαναμενόμενη συνεργασία τους

Οι δύο σπουδαίοι ερμηνευτές θα συναντηθούν επί σκηνής από τις 5 Δεκεμβρίου στο Vox σε μια θεατροποιημένη παράσταση με κείμενα του Οδυσσέα Ιωάννου τα οποία θα παρουσιάζει o ίδιος έχοντας τον ρόλο του αφηγητή
LIFO NEWSROOM
Πόση techno αντέχει η Αθήνα;

The Review / Πόση techno αντέχει η Αθήνα;

O Αλέξανδρος Διακοσάββας και ο ραδιοφωνικός παραγωγός και DJ Νίκος Ζώης συναντήθηκαν στη δεύτερη μέρα του φετινού Techniques και σχολιάζουν τη βραδιά, το σετ της –ακριβοθώρητης πλέον– Charlotte de Witte και όσα είναι hot τώρα στην ηλεκτρονική σκηνή και στο αθηναϊκό nightlife.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
νταλαρας παπακωνσταντίνου

Μουσική / Γιώργος Νταλάρας και Βασίλης Παπακωνσταντίνου ξανά μαζί 33 χρόνια μετά

Οι δύο σπουδαίοι ερμηνευτές ετοιμάζονται να μοιραστούν και πάλι τη σκηνή, παρουσιάζοντας μια θεατροποιημένη μουσική παράσταση με κείμενα και αφήγηση του Οδυσσέα Ιωάννου που θα αφορούν το ελληνικό τραγούδι.
ΜΙΧΑΛΗΣ ΓΕΛΑΣΑΚΗΣ
Bruce Springsteen & the E Street Band: Το ροκ του παρελθόντος και του μέλλοντος μας

Daily / Bruce Springsteen & the E Street Band: Το ροκ του παρελθόντος και του μέλλοντός μας

«Μετά από 50 χρόνια στον δρόμο, είναι πολύ αργά για να σταματήσουμε τώρα», δηλώνει μ’ ένα διακριτικό μειδίαμα ο 75χρονος ροκ σταρ σ’ ένα νέο ντοκιμαντέρ που παρακολουθεί από απόσταση αναπνοής την πρόσφατη περιοδεία του Μπρους Σπρίνγκστιν και της θρυλικής μπάντας του.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ