La Chimera: Μεταφυσικό ρομαντζό με φόντο την Τοσκάνη του '80

Chimera Facebook Twitter
Μέσα από τη λακωνική του ερμηνεία ο Τζος Ο’Κόνορ κάνει ένα μικρό θαύμα ως ανώδυνος παρείσακτος και διατηρεί μια ανάταση στο βλέμμα που αντιτίθεται στην ηττημένη κορμοστασιά του.
0


«Η ΣΥΝΘΕΣΗ ΕΙΚΟΝΩΝ
είναι μια μορφή πίστης», ομολογεί η Αλίτσε Ρορβάκερ, και όχι τέχνης, σκέψης ή παρατήρησης, όπως θα ερχόταν εύκολα στον νου. Κι ενώ οι περισσότεροι συμπατριώτες της, και όχι μόνο, φελινίζουν, όπως ας πούμε ο Νάνι Μορέτι στο «Il sol dell’avvenire», που επίσης διαγωνίζεται για τον Χρυσό Φοίνικα στο 76ο Φεστιβάλ Καννών, και κάποιοι επιχειρούν αντονιονισμούς, εκείνη παραμένει πεισματικά, ταπεινά και ιδιόχειρα η παζολινικότερη όλων, κάτι που επιβεβαίωσε με την ιστορία του λαϊκού αγίου Λατζάρο στην αμέσως προηγούμενη ταινία της.

Στη «Χίμαιρα» ο Αρτούρ περιδιαβαίνει στα χωράφια και στα χωριά της ιδιαίτερης πατρίδας της στην Τοσκάνη της δεκαετίας του '80. Μόλις έχει επιστρέψει από ένα ταξίδι με τρένο, ταλαιπωρημένος μέσα στο σκονισμένο και (κάποτε) λευκό κοστούμι του, ταραγμένος από το όνειρο μιας όμορφης κοπέλας που τον κοιτάζει στα μάτια και φαίνεται να τον αναζητά. Καταλαβαίνουμε πως είναι η αγαπημένη του που χάθηκε ή δεν ζει πια, κάτι που όλοι έχουν αποδεχθεί εκτός από εκείνον και τη μητέρα της (Ιζαμπέλα Ροσελίνι), μια παλιά τραγουδίστρια της όπερας που ζει σε μια ρημαγμένη αγροικία, την οποία εποφθαλμιούν πιεστικά οι άλλες κόρες της.

Η ιστορία μοιάζει σκαρίφημα χαρακτήρων γύρω από μια κεντρική ιδέα, και κυρίως πάνω στο μεταφυσικό ρομάντζο ενός τρυφερού «διαστημάνθρωπου» με το ανεκπλήρωτο όνειρο που τον δένει αναπόσπαστα με το φάντασμα της αγαπημένης του.

Ο Αρτούρ είναι Άγγλος, αρχαιολόγος και τυμβωρύχος, όχι όμως όπως οι κατ’ επάγγελμα tombaroli της Ούμπρια. Διαθέτει χάρισμα, μια διαίσθηση που τον οδηγεί σε ευρήματα και πιστεύει πως τα αντικείμενα ή τα κτερίσματα που βρίσκει στους τάφους τού δείχνουν το πέρασμα σε μια άλλη ύπαρξη – για τους ντόπιους είναι η δουλειά που έμαθαν από τους παππούδες τους και τους προμηθεύει τα προς το ζην. Και πάει λέγοντας, ώσπου βρίσκουν έναν πραγματικό ετρουσκικό θησαυρό σε έναν ασύλητο τάφο, ένα άγαλμα που θα τους μπλέξει σοβαρά, με την παρέμβαση της αδελφής της σκηνοθέτιδας, ηθοποιού Άλμπα, σε έναν κομβικό ρόλο – για τον Άρτουρ μπορεί και να αποδειχθεί η πολυπόθητη χίμαιρα του τίτλου.

Chimera Facebook Twitter
O πρωταγωνιστής Τζος Ο’Κόνορ με την Αλίτσε Ρορβάκερ.

Αντίθετα από τον αγγελικό σαμαρείτη Λατζάρο, ο Άρτουρ είναι μονίμως ενοχλημένος, χαμένος στις σκέψεις του, σαν να μην τον χωράει ο τόπος. Προφανώς δεν ανήκει εκεί και σίγουρα δεν κολλάει με την παρέα που τον εκμεταλλεύεται, αλλά μέσα από τη λακωνική ερμηνεία του Τζος Ο’Κόνορ, που κάνει ένα μικρό θαύμα ως ανώδυνος παρείσακτος και διατηρεί μια ανάταση στο βλέμμα που αντιτίθεται στην ηττημένη κορμοστασιά του, είναι ταυτόχρονα ξένο σώμα και περαστικός στον χρόνο, ένα αερικό χωρίς συνάλλαγμα.

Η Ρορβάκερ άλλαξε το σενάριό της για να προσαρμόσει τον Άρτουρ στην ηλικία του βραβευμένου πρωταγωνιστή του «The Crown», αλλά η ιστορία, που σίγουρα βρίσκεται κοντά στην καρδιά και τις παιδικές μνήμες της Φλωρεντινής δημιουργού, μοιάζει σκαρίφημα χαρακτήρων γύρω από μια κεντρική ιδέα και κυρίως πάνω στο μεταφυσικό ρομάντζο ενός τρυφερού «διαστημάνθρωπου» με το ανεκπλήρωτο όνειρο που τον δένει αναπόσπαστα με το φάντασμα της αγαπημένης του.

Σκηνή από την ταινία

Οθόνες
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

POT AU FEU

Κάννες 2023 / «Pot Au Feu»: Ασταμάτητη γαστριμαργία και λεπτεπίλεπτος έρωτας

Κάτι πολύ ανώτερο από το σινέ-food porn της μόδας είναι το νέο έργο του Τραν Αν Χουνγκ, με τον Μπενουά Μαζιμέλ και τη Ζιλιέτ Μπινός, που διεκδικεί τον Χρυσό Φοίνικα στις Κάννες.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

65ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης: Όσα ξεχώρισαν κοινό και επιτροπές

Οθόνες / 65ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης: Όσα ξεχώρισαν κοινό και επιτροπές

Η Fischer, επίσημος χορηγός των Βραβείων Κοινού εδώ και μια δεκαετία, στήριξε για μία ακόμη χρονιά τον θεσμό, απονέμοντας πέντε βραβεία στις ταινίες που συγκέντρωσαν τις περισσότερες ψήφους των θεατών.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Dune: Prophecy»: Το κυνήγι του επόμενου «Game of Thrones» συνεχίζεται

Οθόνες / «Dune: Prophecy»: Το κυνήγι του επόμενου Game of Thrones συνεχίζεται

Η σειρά του HBO, που παίρνει τη σκυτάλη από το πραγματικά αξιόλογο «Penguin», προσπαθεί να επικαλεστεί τη συνταγή του μεγάλου hit του καναλιού και ξεστρατίζει από το ατμοσφαιρικό σύμπαν του Ντενί Βιλνέβ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Οι θρυλικοί boomers του 65ου φεστιβάλ θεσσαλονίκης

Pulp Fiction / Οι θρυλικοί boomers του 65ου Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης

Ρέιφ Φάινς, Ζιλιέτ Μπινός, Ματ Ντίλον: Oι διάσημοι, σχεδόν συνομήλικοι ηθοποιοί που τιμήθηκαν με Χρυσό Αλέξανδρο και έδειξαν με τις διαφορετικές επιλογές τους ισάριθμα σίκουελ στην καριέρας τους.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Μονομάχος II»: Αν και λιγότερο brutal από τον Ράσελ Κρόου, ο Πολ Μέσκαλ υπόσχεται αίμα στην αρένα

Οθόνες / «Μονομάχος II»: Αν και λιγότερο brutal από τον Ράσελ Κρόου, ο Πολ Μέσκαλ υπόσχεται αίμα στην αρένα

Ένα έπος δράσης και χαρακτήρων που κυλά θεαματικά, ουσιαστικά, υπερβολικά, συγκινητικά, χορταστικά και εμφατικά, όπως όλοι οι υποψήφιοι θεατές αναμένουν εδώ και πολύ καιρό.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Η πιο διάσημη υπόθεση «απαγωγής από εξωγήινους» αναβιώνει στο Netflix εν μέσω μηνύσεων

Οθόνες / Η απαγωγή του αιώνα αναβιώνει στο Netflix εν μέσω μηνύσεων

Παρότι συμμετείχε στο σενάριο του ντοκιμαντέρ «The Manhattan Alien Abduction», η Λίντα Ναπολιτάνο που ισχυρίζεται ότι απήχθη από εξωγήινους στο κέντρο του Μανχάταν προ 35ετίας μηνύει την πλατφόρμα για αθέτηση της συμφωνίας τους.
THE LIFO TEAM
Ο Άγγελος Φραντζής θέλησε να κάνει μια αστεία ταινία 

Οθόνες / Άγγελος Φραντζής: «Mόνο αν πας στην πηγή των τραυμάτων, μπορείς να απελευθερωθείς»

Μια κουβέντα με τον ακατάτακτο σκηνοθέτη λίγο πριν από την επίσημη πρεμιέρα της νέας του ταινίας «Ο Νόμος του Μέρφυ», μιας σουρεαλιστικής υπαρξιακής κωμωδίας που δεν μοιάζει με καμία από τις προηγούμενες δουλειές του.
ΙΩΝΑΣ ΚΑΛΛΙΜΑΝΗΣ
Γιατί διχάζει τόσο το «The Substance»;

The Review / Γιατί διχάζει τόσο το «The Substance»;

Ο Αλέξανδρος Διακοσάββας και η δημοσιογράφος και κριτικός κινηματογράφου Ιωσηφίνα Γριβέα συζητούν για την πιο αμφιλεγόμενη ταινία της χρονιάς, που έχει προκαλέσει έντονες διαμάχες στα social media, για τη φεμινιστική της διάσταση και για τις γυναικείες φωνές στο σινεμά, που επιτέλους ακούγονται πιο ηχηρά από ποτέ.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
Ματ Ντίλον: Outsider για πάντα

Οθόνες / Ματ Ντίλον: Outsider για πάντα

Ξεκίνησε ως εφηβικό είδωλο στα ’80s, πρωταγωνίστησε σε δύο εμβληματικές ταινίες του Κόπολα και έχτισε την καριέρα του επιλέγοντας ταινίες με γνώμονα τα ενδιαφέροντά του. Στα 60 του έχει συνδεθεί με μερικές από τις πιο αγαπημένες καλτ ταινίες διεθνώς, δηλώνει ζωγράφος και διατηρεί σημαντική συλλογή τέχνης. Έρχεται στη Θεσσαλονίκη για να παραλάβει έναν τιμητικό Χρυσό Αλέξανδρο. 
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Τζέιμς Φράνκο και Σεθ Ρόγκεν: Το πικρό τέλος ενός μεγάλου bromance

Οθόνες / Τζέιμς Φράνκο και Σεθ Ρόγκεν: Το πικρό τέλος ενός μεγάλου bromance

Οι κατηγορίες εναντίον του Φράνκο για σεξουαλική κακοποίηση έβαλαν στον γύψο όχι μόνο την καριέρα του στο Χόλιγουντ αλλά και τη στενή φιλία του με τον επί εικοσαετίας κολλητό και συνεργάτη του.
THE LIFO TEAM