The Crown: Η ιστορία επαναλαμβάνεται την πρώτη φορά ως τραγωδία και τη δεύτερη ως κριντζάρισμα

The Crown: Η ιστορία επαναλαμβάνεται την πρώτη φορά ως τραγωδία και τη δεύτερη ως κριντζάρισμα Facebook Twitter
Τα τρία πρώτα επεισόδια από τα τέσσερα αυτής της πρώτης «τελικής» δόσης επικεντρώνονται στους δύο τελευταίους μήνες της ζωής της Νταϊάνα.
0

ΠΡΙΝ ΑΠΟ ΕΦΤΑ ΜΟΛΙΣ ΧΡΟΝΙΑ ξεκίνησε το The Crown την αποστολή του –μια υψηλού προϋπολογισμού μυθοπλαστική ανάπλαση της βρετανικής μοναρχίας– αλλά μοιάζει σα να έχουν περάσει δεκαετίες από εκείνον τον πρώτο κύκλο της σειράς, σχεδόν όσες και από την περίοδο που «εξέταζε», τα χρόνια δηλαδή μετά το τέλος του πολέμου και μέχρι την ενθρόνιση της Ελισάβετ Β’ το 1955.

Άλλα ήθη, άλλες εποχές, που η χρονική απόσταση τις καθιστά «αθώες» παρότι φυσικά ουδόλως ήταν τέτοιες. Ο Τσόρτσιλ, η Εδουάρδος και η Κυρία Σίμπσον, η «Λίλιμπετ» αθώα, μικρούλα και γλυκούλα, ο Φίλιππος καμαρωτός και λεβέντης… Η Ιστορία ως glossy σαπουνόπερα με μια έντονη υφή γαλαζοαίματης «καμαρίλας».

Όσο όμως πλησίαζε προς τις τελευταίες δεκαετίες του 20ού αιώνα και τα γεγονότα συγκρούονται με τις αναμνήσεις του κοινού που τα έζησε, η σειρά έμοιαζε σταδιακά να χάνει τον μπούσουλα (προσωπικά, ακόμα να ξεπεράσω το κριντζάρισμα από τις περίεργες και ακατανόητες υποκριτικές εμπνεύσεις της αγαπημένης κατά τ’ άλλα Τζίλιαν Άντερσον στον ρόλο της Μάργκαρετ Θάτσερ) με αποκορύφωμα το πρώτο μισό του έκτου και τελευταίου κύκλου που προσγειώθηκε πριν από λίγες μέρες στο Netflix.

Καθόλου «λεπτοί» και «διακριτικοί» δεν υπήρξαν ακολούθως οι σεναριογράφοι της σειράς, οι οποίοι είχαν τη φαεινή ιδέα (πρώτης δημοτικού) να επιλύσουν τους σεισμικούς τριγμούς που προκάλεσε στο παλάτι ο θάνατος της Νταϊάνα, εμφανίζοντάς την ως φάντασμα (!) που επισκέπτεται τόσο τον πρώην σύζυγό της, Κάρολο, όσο και την ίδια την βασίλισσα

Τα τρία πρώτα επεισόδια από τα τέσσερα αυτής της πρώτης «τελικής» δόσης (το δεύτερο μισό θα ανέβει στην πλατφόρμα μια εβδομάδα πριν από τις γιορτές) επικεντρώνονται στους δύο τελευταίους μήνες της ζωής της Νταϊάνα και στον «εκρηκτικό» δεσμό που σύναψε με τον Ντόντι Αλ Φαγέντ –κατά επίμονη παρότρυνση του πατέρα του, όπως μαθαίνουμε– και το τέταρτο στην κηδεία της «θλιμμένης πριγκίπισσας» και στον αντίκτυπο του τραγικού θανάτου της.

Το ίδιο το δυστύχημα δεν το βλέπουμε αλλά μόνο το ακούμε να συμβαίνει μέσα από την οπτική γωνία ενός ανώνυμου Παρισινού πολίτη που βγάζει βόλτα το σκυλί του εκείνη τη μοιραία νύχτα, κοντά στο τούνελ που συνέβη η τραγωδία.

Ο ίδιος ο δημιουργός της σειράς, ο Πίτερ Μόργκαν, είχε δηλώσει ότι το δυστύχημα θα παρουσιαστεί «πλαγίως» και με «λεπτότητα», θα μπορούσε όμως να βρεθεί ένας πιο ευφάνταστος τρόπος.

The Crown: Η ιστορία επαναλαμβάνεται την πρώτη φορά ως τραγωδία και τη δεύτερη ως κριντζάρισμα Facebook Twitter
Ο ίδιος ο δημιουργός της σειράς, ο Πίτερ Μόργκαν, είχε δηλώσει ότι το δυστύχημα θα παρουσιαστεί «πλαγίως» και με «λεπτότητα»

Καθόλου όμως «λεπτοί» και «διακριτικοί» δεν υπήρξαν ακολούθως οι σεναριογράφοι της σειράς, οι οποίοι είχαν τη φαεινή ιδέα (πρώτης δημοτικού) να επιλύσουν τους σεισμικούς τριγμούς που προκάλεσε στο παλάτι ο θάνατος της Νταϊάνα, εμφανίζοντάς την ως φάντασμα (!) που επισκέπτεται τόσο τον πρώην σύζυγό της, Κάρολο, όσο και την ίδια την βασίλισσα.

Τον πρώτο τον ευχαριστεί που μοιάζει «τόσο κλονισμένος και όμορφος» ενώ την Ελισάβετ την παροτρύνει στοργικά να δείξει στον λαό ότι νοιάζεται για τα δεινά που τον βρήκαν, δηλαδή για τον θάνατο της αγαπημένης του πριγκίπισσας.

Η βασίλισσα με τη σειρά της ακούγεται να λέει στο φάντασμα της πρώην νύφης της: «Ελπίζω να είσαι ευτυχισμένη τώρα που κατάφερες επιτέλους να κάνεις άνω κάτω αυτό το σπίτι». Εδώ ταιριάζει μάλλον η άποψη του αληθινού Κάρολου για το «The Crown», τo οποίo φέρεται να έχει χαρακτηρίσει ως «τρολάρισμα με προϋπολογισμό Χόλιγουντ».

The Crown: Η ιστορία επαναλαμβάνεται την πρώτη φορά ως τραγωδία και την δεύτερη ως κριντζάρισμα Facebook Twitter
Εδώ ταιριάζει μάλλον η άποψη του αληθινού Κάρολου για το «The Crown», τo οποίo φέρεται να έχει χαρακτηρίσει ως «τρολάρισμα με προϋπολογισμό Χόλιγουντ».

Ο δημιουργός της σειράς έχει επισκεφτεί ξανά την ίδια περίοδο ως σεναριογράφος της «Βασίλισσας» του Στίβεν Φρίαρς με την Έλεν Μίρεν. Σ’ εκείνη την ταινία έμοιαζε να παίρνει το μέρος της Ελισάβετ ενάντια στην ενορχηστρωμένη λαϊκή κατακραυγή που είχε προκαλέσει η αμήχανη σιωπή του Στέμματος, εδώ όμως φαίνεται να θέλει να αναπληρώσει, αφιερώνοντας ολόκληρη σχεδόν την αφήγηση αυτών των τεσσάρων επεισοδίων (που θα μπορούσαν να αποτελούν μια αυτόνομη τηλεταινία για το τέλος της πριγκίπισσας) στο πρόσωπο της Νταϊάνα.

Σε κάποιο σημείο βλέπουμε και τον Γουίλιαμ, ως ευαίσθητο έφηβο της εποχής, να πενθεί τη μητέρα του ακούγοντας Radiohead, αλλά γνωρίζουμε τουλάχιστον ότι ο Πίτερ Μόργκαν του επιφυλάσσει καλύτερες μέρες, αφού σύμφωνα με πληροφορίες η σειρά θα ολοκληρωθεί με «χάπι εντ» – δηλαδή με τον γάμο του με την Κέιτ Μίντλετον. Ο Χάρι και η Μέγκαν, κατά πάσα πιθανότητα, δεν προλαβαίνουν. 

Το τρέιλερ του έκτου κύκλου.

Daily
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Tο πρόβλημα με την «Εφηβεία»

Daily / Tο πρόβλημα με την «Εφηβεία»

Συμπονά κανείς όχι μόνο τους γονείς που μετά την παρακολούθηση της δραματικής μίνι σειράς του Netflix θα ψάχνουν μάταια απαντήσεις στα «ιερογλυφικά» μηνύματα που κρύβονται στα κινητά των παιδιών τους, αλλά και τα ίδια τα παιδιά.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Η αλεπού στο παζάρι κι ο «Γατόπαρδος» στο Netflix  

Daily / Η αλεπού στο παζάρι κι ο «Γατόπαρδος» στο Netflix  

Έξι δεκαετίες μετά από την κλασική ταινία του Βισκόντι, το ιταλικό έπος του Τζουζέπε Τομάζι ντι Λαμπεντούζα αναβιώνει στο Netflix, σε μια άρτια και πολυτελή σειρά έξι επεισοδίων, λουσμένη στο σικελικό φως 
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Πένθος και ανάνηψη: Ο δικός μας Σαββόπουλος

Daily / Πένθος και ανάνηψη: Ο δικός μας Σαββόπουλος

Μια εικοσαετία μετά την πρώτη έκδοση του βιβλίου, κυκλοφορεί ξανά σε αναθεωρημένη μορφή, η ενθουσιώδης, στοχαστική, λυρική μελέτη του έργου του σπουδαίου όσο και «πολωτικού» Έλληνα τραγουδοποιού από τον Δημήτρη Καράμπελα.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
‘CHAOS: The Manson Murders’: Ο Μάνσον βρίσκεται ακόμα μέσα στο κεφάλι μας 

Daily / «CHAOS: The Manson Murders». Ο Μάνσον βρίσκεται ακόμα μέσα στο κεφάλι μας 

Το νέο ντοκιμαντέρ του σπουδαίου Έρολ Μόρις επιχειρεί ένα διαφορετικό προφίλ του «σατανικού μεσσία», φωτίζοντας κάποιες από τις λιγότερο ίσως προβεβλημένες εκδοχές, αιτιάσεις και εικασίες γύρω από μια υπόθεση που μοιάζει με σταυροδρόμι του Κακού.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
The Face: Τότε που κάθε σελίδα ήταν πολύτιμη

Daily / The Face: Τότε που κάθε σελίδα ήταν πολύτιμη

Με αφορμή μια μεγάλη έκθεση στο Λονδίνο για το μυθικό βρετανικό περιοδικό και την επίδρασή του στη σύγχρονη κουλτούρα, θυμήθηκα το πρώτο τεύχος του που έπεσε στα χέρια μου, πριν από σαράντα χρόνια, όταν ήμουν μαθητής.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Sly Lives!: Τα μπλουζ του (ψυχεδελικού) πρίγκηπα

Daily / «Sly Lives!»: Τα μπλουζ του (ψυχεδελικού) πρίγκιπα

Ένα εξαιρετικό μουσικό ντοκιμαντέρ στο Disney+ για τη διαστημική άνοδο και την αργόσυρτη πτώση του ιδιοφυούς Sly Stone, ηγέτη της πιο εντυπωσιακά πολυμορφικής μπάντας όλων των εποχών, τόσο ηχητικά όσο και εμφανισιακά.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
The White Lotus: Spa και διαλογισμός μετά φόνου στον τρίτο κύκλο της «καυτής» σειράς

Daily / The White Lotus: Spa και διαλογισμός μετά φόνου στον τρίτο κύκλο της «καυτής» σειράς

Σ’ ένα πολυτελές θέρετρο στην Ταϊλάνδη μεταφέρεται ο νέος κύκλος της επιτυχημένης σειράς που μόλις ξεκίνησε, φανερώνοντας κάποια σημεία κόπωσης, παρά το πάντα εντυπωσιακό στήσιμό της.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ