ΝΑΝΤΙΝ ΣΙΕΡΡΑ Facebook Twitter
Φωτ.: Merri Cyr

Ναντίν Σιέρρα: «Δεν θα ήθελα η προσωπική μου ζωή να μοιάζει με της Κάλλας»

0

Μεγαλωμένη στη Φλόριντα, με πατέρα Ιταλo-πορτορικανό και μητέρα γεννημένη στην Λισαβόνα, ανακάλυψε την όπερα μόλις στα 6 της, κάτι που η οικογένειά της έλαβε σοβαρά υπόψη. Έτσι, ξεκίνησε μαθήματα φωνητικής, και υπήρξε η νεότερη που κέρδισε την πρώτη θέση σε διαγωνισμό του Ιδρύματος Μέριλιν Χορν, αποσπώντας και την εύνοια της Αμερικανίδας τραγουδίστριας, που ήταν η πρώτη που την καθοδήγησε. Στα 16 της κάνει το ντεμπούτο της στην Palm Beach Opera με την όπερα Χάνσελ και Γκρέτελ του Ένγκελμπερτ Χούμπερντινκ και σήμερα είναι από τις διασημότερες και πολυβραβευμένες Αμερικανίδες σοπράνο· πλέον αναλαμβάνει συνεχώς ρόλους σε σημαντικές όπερες διεθνώς. Έχει ερμηνεύσει τη Βιολέτα στην Τραβιάτα του Βέρντι στη Met, ρόλο που επαναλαμβάνει αυτό το διάστημα στο Παρίσι, και θα μας παρουσιάσει στο Ηρώδειο το καλοκαίρι με την Εθνική Λυρική Σκηνή. 

— Έπαιξαν ρόλο οι ευρωπαϊκές ρίζες της οικογένειάς στο ότι έκανες καριέρα στην όπερα;
Χάρη στη μητέρα μου άκουσα πρώτη φορά όπερα. Η δική της μητέρα, η γιαγιά μου, είχε πολύ ωραία φωνή και ήθελε να ασχοληθεί με την όπερα, αλλά της το απαγόρευσε ο πατέρας της. Αυτό θυμόταν η μητέρα μου και βλέποντας την έφεσή μου στην κλασική μουσική και το τραγούδι, σκέφτηκε ότι ίσως είχα κληρονομήσει το ταλέντο της. Αποφάσισε να με ενθαρρύνει ώστε να μην επαναληφθεί η ιστορία της μητέρας της. Ξεκίνησα στα 6 με ένα πειθαρχημένο καθημερινό πρόγραμμα – εκείνη παρακολουθούσε την εξέλιξή μου. Πίστευε ότι αν ήταν το πάθος μου, έπρεπε να δουλέψω σκληρά γι’ αυτό. Είχε απόλυτο δίκιο και σε αυτό συμφώνησε και ο πατέρας μου, καθώς έβλεπαν και οι δυο ότι είχα οπερατική φωνή. Έπρεπε να κάνουν αρκετές θυσίες για να πληρώνουν τα μαθήματά μου. Τελικά, η όπερα έγινε τα πάντα για εμένα.

Νομίζω ότι βρισκόμαστε στη διαδικασία αναζωογόνησης της όπερας. Δεν είναι εύκολο να προσεγγίσεις τη νέα γενιά. Έχουμε υιοθετήσει και αυτή την εσφαλμένη άποψη ότι αν δεν κάνουμε τις παραστάσεις πιο μοντέρνες το νεανικό κοινό δεν θα καταλάβει, δεν θα τις εκτιμήσει.

— Διάβασα ότι η πρώτη όπερα που είδες στην τηλεόραση ήταν η «Μποέμ» με την Τερέζα Στράτας. Κι εκείνη ξεκίνησε από μια οικογένεια Ελλήνων μεταναστών του Τορόντο.
Είδα μια μαγνητοσκοπημένη παράσταση από τη Met κι αυτό με καθόρισε. Η Στράτας έπαιζε τη Μιμή και παρόλο που είχε δίπλα της τον Καρέρας και τη Σκότο, η δική της ερμηνεία ήταν που με συγκλόνισε. Αργότερα, στα 19 μου, τη συνάντησα και μου συνέβη κάτι που δεν μου έχει ξανασυμβεί: την κοίταξα κατευθείαν στα μάτια και καθώς της συστηνόμουν, άρχισα να κλαίω με λυγμούς. Ήμουν συγκινημένη που την είχα μπροστά μου. Προσπαθούσα να της εξηγήσω πόσο πολλά μου είχε προσφέρει και ευτυχώς αποδείχτηκε γενναιόδωρη και γλυκιά. Δεν ήταν μόνο μια υπέροχη ερμηνεύτρια αλλά και ένας υπέροχος άνθρωπος.

— Γνωρίζεις ότι έπαθε νευρικό κλονισμό στα γυρίσματα της «Τραβιάτα» του Τζεφιρέλι γιατί ένιωθε ότι περίμενε από εκείνη την ερμηνεία της Κάλλας;
Κι εγώ ένιωθα από πολύ νωρίς την κληρονομιά της Κάλλας να βαραίνει επάνω μου. Άκουγα Κάλλας, εμπνεόμουν από αυτήν, αλλά έχω την τάση να ερευνώ τα πράγματα εις βάθος. Φυσικά και αναγνωρίζω τη μεγάλη της συνεισφορά και σημασία, αλλά με στοιχειώνουν κάπως η προσωπική της ζωή και όλα όσα έζησε. Όποτε παρακολουθώ ντοκιμαντέρ ή ταινίες για εκείνη με σοκάρει το ότι μια γυναίκα με τέτοιο ξεχωριστό ταλέντο γνώρισε από νωρίς δυσκολίες στη ζωή της. Με στενοχωρεί το ότι ενώ είχε τόσα να προσφέρει στον κόσμο και στην τέχνη της, αντιμετώπισε τόσο πόνο, καταλήγοντας μόνη στο Παρίσι. Από τη μια πλευρά αποτελεί παράδειγμα ενός ανθρώπου που με ενέπνευσε με τη φωνή και την ικανότητά του να μεταγγίζει στη μουσική τις προσωπικές του εμπειρίες –κι αυτό είναι τρομερά εντυπωσιακό στον τρόπο που παίζει και ερμηνεύει–, από την άλλη δεν μπόρεσε να κάνει μια υγιή σχέση ή παιδιά, η τεράστια διασημότητα την είχε απομονώσει. Δεν θα ήθελα η προσωπική μου ζωή να πάρει τέτοια τροπή.

ΝΑΝΤΙΝ ΣΙΕΡΡΑ Facebook Twitter
Η Μαρία Κάλλας με τον Φράνκο Τζεφιρέλι στη Σκάλα το 1955. © Teatro alla Scala

— Ανήκει σε μια άλλη εποχή, που το κοινό μυθοποιούσε τους μεγάλους καλλιτέχνες.
Ο κόσμος έχει αλλάξει κατά πολύ, οπωσδήποτε είμαστε περισσότερο διατεθειμένοι να δείξουμε κατανόηση και συμπάθεια στους ανθρώπους γενικά, ιδιαίτερα στους διάσημους καλλιτέχνες. Δεν τους προσεγγίζουμε πια ως απρόσιτα είδωλα, τους νοιαζόμαστε κατά μία έννοια. Συμπερασματικά, την Κάλλας την έχω στο μυαλό μου και για τα θετικά και για τα αρνητικά της χαρακτηριστικά. Ωστόσο, όσο περισσότερο την ακούω τόσο καλύτερα την καταλαβαίνω, καταλαβαίνω όλο τον πόνο και τη θλίψη και την τυραννία που βάζει στο τραγούδι της. Νομίζω ότι χρησιμοποίησε τη μουσική ως θεραπεία, κάτι που έχω κάνει κι εγώ.

— Πήρες μαθήματα από τη δική της «Τραβιάτα»;
Βεβαίως! Αλλά και από της Ρενάτα Σκότο, που κι εκείνη έμαθε από την Κάλλας. Αυτές οι δυο έβαλαν στην Τραβιάτα όλο τον προσωπικό τους πόνο. Οπότε δεν ακούμε μόνο ωραίες φωνές αλλά και πειστικές. Ακόμα κι αν κάποιοι ήχοι βγαίνουν λίγο άσχημοι, είναι σαν να το χρειαζόμαστε, σαν να είναι αναγκαία αυτού του είδους της τρωτότητα στη φωνή. Αυτές οι δύο γυναίκες είχαν τη δυνατότητα να τι κάνουν κάτι τέτοιο. Ειλικρινά, πιστεύω ότι ο μόνος τρόπος να το πετύχεις είναι να ανακαλέσεις συναισθήματα από το παρελθόν σου. Είχα κι εγώ κακές σχέσεις και ερωτικές απογοητεύσεις. Ανακαλώ κάποιες τέτοιες μνήμες και τις εντάσσω στο τραγούδι μου ώστε να συνδέομαι με τον χαρακτήρα και την κατάσταση στην οποία έχει περιέλθει. Εκτός από τη Βιολέτα της Τραβιάτα, το ίδιο συμβαίνει και με την Τόσκα. Πιστεύεις κάθε λέξη της, όπως και το κλάμα της. Αυτό θεωρώ ότι είναι ο στόχος της όπερας, να κάνει το κοινό που παρακολουθεί να νιώσει το δράμα.

Nadine Sierra, La Traviata: “Addio, del passato”, Metropolitan Opera

— Υπάρχει νέα γενιά θεατών της όπερας στην Αμερική;
Νομίζω ότι βρισκόμαστε στη διαδικασία αναζωογόνησης της όπερας. Δεν είναι εύκολο να προσεγγίσεις τη νέα γενιά. Έχουμε υιοθετήσει και αυτή την εσφαλμένη άποψη ότι αν δεν κάνουμε τις παραστάσεις πιο μοντέρνες το νεανικό κοινό δεν θα καταλάβει, δεν θα τις εκτιμήσει. Η αλήθεια είναι ότι αρκετές από τις μοντέρνες παραστάσεις λειτουργούν, πολλές όμως όχι. Καθώς έχω συμμετάσχει σε πολλές όπερες προσαρμοσμένες στο σήμερα, νομίζω ότι ξέρω γιατί συμβαίνει αυτό. Δεν έχει σημασία αν είσαι μεγάλος ή νεότερος, όλοι μας έχουμε κάτι κοινό, κι αυτό είναι η ψυχή. Και όλοι, τουλάχιστον οι περισσότεροι, ευτυχώς, διαθέτουμε συμπόνια. Όταν η ιστορία είναι ειλικρινής, τα συναισθήματα των χαρακτήρων, όσα βιώνουν, σου εγγυώμαι ότι κάθε θεατής, ασχέτως ηλικίας, θα νιώσει την ουσία των γεγονότων. Ήμουν μόλις 10 όταν είδα την Μποέμ και έπαθα εμμονή, γιατί άγγιξε κάτι βαθύτερο μέσα μου. Την όπερα δεν την κάνουν ούτε τα σκηνικά ούτε τα κοστούμια αλλά η μουσική, ο τρόπος που την κάνεις δική σου, δίνοντάς της ταυτόχρονα δικά σου κομμάτια, και ο τρόπος που την προσφέρεις στο κοινό, ως μια κοινή εμπειρία, γιατί οι περισσότεροι άνθρωποι έχουν νιώσει αγάπη, απόρριψη, θυμό ή ζήλια, έχουν βιώσει τον θάνατο αγαπημένων προσώπων. 

— Συμμετέχεις στο πρόγραμμα της Art Smart. Μίλησέ μου γι’ αυτό. 
Ναι, και είμαι ενθουσιασμένη! Πρόκειται για ένα ίδρυμα, μια μη κερδοσκοπική οργάνωση. Σκοπό της είναι να βοηθήσει νέα παιδιά που οι οικογένειές τους δεν έχουν τη δυνατότητα να τους προσφέρουν μαθήματα πιάνου, χορού και τραγουδιού. Η Art Smart τους δίνει την ευκαιρία να ασχοληθούν με το πάθος τους και να εξελιχθούν. Υπάρχουν δάσκαλοι που είναι έτοιμοι να βοηθήσουν. Κι εγώ ξέρω τι σημαίνει αυτό, οι γονείς μου αγωνίστηκαν να με μορφώσουν. Χαίρομαι που βοηθάω τον φίλο μου Μάικλ Φαμπιάνο που έστησε την Art Smart, η οποία έχει αποδειχθεί ιδιαίτερα δημιουργική, σημαντική για την κοινωνία και τα για παιδιά. Αλλάζει τη ζωή τους.

ΝΑΝΤΙΝ ΣΙΕΡΡΑ Facebook Twitter
Ο Δημήτρης Πλατανιάς και η Ναντίν Σιερρά σε φωτογραφία της παράστασης

— Πώς εξελίσσονται πράγματα στην Ευρώπης και στις ΗΠΑ;
Η ζωή στις ΗΠΑ σήμερα είναι εξαντλητική. Οι Πολιτείες αγγίζουν τα άκρα, όλα είναι είτε μαύρο - άσπρο ή τίποτα. Στην Ευρώπη υπάρχουν γκρίζες περιοχές, αλλά ο κόσμος βρίσκεται κάπου στη μέση, δεν βλέπω τις ακρότητες της Αμερικής εδώ. Κι αυτό το διαπιστώνω και στην όπερα. Το κοινό στην Αμερική είναι κυρίως μεγάλης ηλικίας, ενώ οι νέοι τρέχουν στις δημοφιλείς συναυλίες. Στην Ευρώπη βλέπεις να πηγαίνουν στην όπερα από πολύ μεγάλους μέχρι πάρα πολύ νέο κόσμο. Νομίζω ότι η Ευρώπη αυτήν τη στιγμή είναι πιο διαλλακτική σε όλα τα θέματα, είτε πολιτικά είτε καλλιτεχνικά, δίνει χώρο σε κάθε ιδέα. Με προβληματίζει η τάση των νέων προς την κουλτούρα της ακύρωσης, που έχει έρθει από την Αμερική. Δεν ξέρω πού θα μας οδηγήσει. Ένα έχω να πω ως Αμερικανίδα όμως, η ζωή εκεί έχει καταντήσει πολύ κουραστική.

— Θεωρείς ότι ο 21ος αιώνας ανήκει στις γυναίκες;
Δεν είμαι φεμινίστρια και πιστεύω στις ίσες ευκαιρίες στα φύλα. Αλλά πρέπει να πω ότι το κίνημα του #metoo βελτίωσε πολύ τα πράγματα στον επαγγελματικό χώρο. Το λέω γιατί υπήρξα και η ίδια μάρτυρας δύσκολος καταστάσεων. Οπότε, ναι, μπήκαν τα γυναικεία θέματα στη συζήτηση και αποκαταστάθηκαν πολλά πράγματα. Δεν μπορώ παρά να είμαι ευγνώμων γι’ αυτό. Έπρεπε να γίνουν αλλαγές. Θεωρώ ότι σήμερα δίνονται ολοένα περισσότερες ευκαιρίες ισότιμα σε όλους. Όμως δεν θεωρώ ότι η ζωή ανήκει σε έναν τύπο ανθρώπου, ότι οι άντρες πρέπει να εξαιρεθούν εντελώς. Έτσι χάνεται η ισορροπία. Ή ότι μια φυλή έχει δικαιώματα και μια άλλη όχι. Δεν είμαι των άκρων. 

— Η γιαγιά σου πρόλαβε να σε δει να τραγουδάς;
Με είδε όταν ήμουν 19, λίγο μετά πέθανε. Ήταν πολύ περήφανη και ήξερε ότι η καριέρα μου στην όπερα είχε προοπτικές. Πρόλαβε να δει τη ζωή των γυναικών να αλλάζει, να μπορούν να κάνουν αυτό που αγαπούν.

Τραβιάτα, Τζουζέππε Βέρντι
Στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου
27-28, 30-31 Ιουλίου 2024
Ώρα έναρξης: 21:00
Μουσική διεύθυνση: Πιερ Τζόρτζιο Μοράντι
Σκηνοθεσία – χορογραφία - σκηνικά: Κωνσταντίνος Ρήγος
Κοστούμια: Ιωάννα Τσάμη
Φωτισμοί: Χρήστος Τζιόγκας
Συνεργάτιδα αρχιτέκτονας: Μαίρη Τσαγκάρη
Διεύθυνση χορωδίας: Αγαθάγγελος Γεωργακάτος
Στους βασικούς ρόλους οι Ναντίν Σιέρρα, Φρέντι Ντε Τομμάζο, Δημήτρης Πλατανιάς, Βασιλική Καραγιάννη κ.ά. 
Με μονωδούς, την ορχήστρα, τη χορωδία και το μπαλέτο της Εθνικής Λυρικής Σκηνής

Το άρθρο δημοσιεύθηκε στην έντυπη LiFO.

Το νέο τεύχος της LiFO δωρεάν στην πόρτα σας με ένα κλικ.

Μουσική
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

20 παραστάσεις

Winter Preview 2024 / 20 παραστάσεις για έναν συναρπαστικό θεατρικό χειμώνα

Βάγκνερ και «Σαλό» στη Λυρική, Στρίντμπεργκ στο Εθνικό, Λόρκα στο Τέχνης, η επιστροφή του αριστουργηματικού «ROHTKO» στη Στέγη και πολλές ακόμα ενδιαφέρουσες προτάσεις που κάνουν πρεμιέρα προσεχώς.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μαρία Καλλας: H γυναίκα πίσω από το μύθο

Μαρία για πάντα / Μαρία Κάλλας: H γυναίκα πίσω από τον μύθο

Από την πρώιμη σκληραγώγηση της στη γενέτειρα της, το Μανχάταν, ως την προσωπική κι επαγγελματική ενηλικίωση στην Αθήνα, κι από τα πρώτα βήματα στην Ιταλία ως την παγκόσμια καταξίωση, η ζωή της Μαρίας Καλλας ήταν γεμάτη ανεπανάληπτη δόξα, διαρκείς προσωπικές ματαιώσεις, αγιάτρευτες ψυχικές πληγές, σαθρές οικογενειακές σχέσεις, αυτοκαταστροφική τόλμη, μοναξιά.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Χρήστο Μάστορα, την έχεις ψωνίσει;

Ρώτα με ό,τι θες / Χρήστο Μάστορα, την έχεις ψωνίσει;

Στο trailer της ταινίας τελικά τραγουδάει ο ίδιος ή είναι ΑΙ; Ποιο είναι το red flag του; Αν δεν ήταν εμφανίσιμος θα είχε την ίδια καριέρα; Ισχύει ότι ήταν μεταλλάς; Ο Χρήστος Μάστορας απαντά στις ερωτήσεις του κοινού.
ΒΑΝΑ KΡΑΒΑΡΗ & ΓΙΩΡΓΟΣ ΤΣΑΓΚΟΖΗΣ
10 χρόνια μετά, ακόμη μας στοιχειώνει το «Ταπεινοί Και Πεινασμένοι»

Μουσική / Το «Ταπεινοί Και Πεινασμένοι» του ΛΕΞ ακόμη μας στοιχειώνει

Πέρασαν 10 χρόνια από την κυκλοφορία του πρώτου προσωπικού δίσκου του «Τ.Κ.Π.», που δεν ήταν απλώς ένα σημείο τομής για την εγχώρια ραπ σκηνή. Ήταν κάτι που σε άρπαζε και σε προσγείωνε με το ζόρι στην καθημερινότητα.
ΚΩΣΤΑΣ ΣΑΒΒΟΠΟΥΛΟΣ
Η Bipolia δεν φοβάται να παίζει μουσική στον δρόμο

Μουσική / Η Bipolia δεν φοβάται να παίζει μουσική στον δρόμο

«Είναι σίγουρα πιο χαλαρά στην Κυψέλη, πιο γειτονιά σε σχέση με την Ερμού»: Η νεαρή μουσικός φέρνει αναζωογονητική αύρα στα ελληνικά ροκ και ποπ δεδομένα με το ντεμπούτο άλμπουμ της και τις εμφανίσεις της στους δρόμους της Αθήνας.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
«Βλάσφημο, σατανιστικό, πορνογραφικό»: Η ιστορία του θρυλικού ‘666’, του άλμπουμ που σήμανε το τέλος των Aphrodite’s Child

Μουσική / «Βλάσφημο, σατανιστικό, πορνογραφικό»: Η ιστορία του θρυλικού «666», του άλμπουμ που σήμανε το τέλος των Aphrodite’s Child

Οι εξωφρενικές ιδέες του Νταλί, τα λάγνα φωνητικά της Ειρήνης Παπά και οι διαμάχες του Βαγγέλη Παπαθανασίου με τη δισκογραφική εταιρεία ήταν μόνο μερικά από τα επεισόδια της δημιουργίας ενός μνημειώδους άλμπουμ που επανακυκλοφορεί αυτές τις μέρες σε deluxe έκδοση.
THE LIFO TEAM
«Μόλις νιώσεις σιγουριά ως γυναίκα, θα προσπαθήσουν να σε σπρώξουν προς τα κάτω»

Μουσική / «Μόλις νιώσεις σιγουριά ως γυναίκα, θα προσπαθήσουν να σε σπρώξουν προς τα κάτω»

Aφήνοντας πίσω της την προηγούμενη ζωή της ως νοσοκόμα, μετά από παρότρυνση των ασθενών της να κυνηγήσει τα όνειρά της, η παραγωγός και καλλιτέχνιδα Kelly Lee Owens μιλά για την τελευταία της δουλειά, τις σημαντικές συνεργασίες της και τη μουσική που διαμορφώνει συνειδήσεις και επηρεάζει συναισθήματα.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Η σπουδαία επανεκκίνηση της Καμεράτα ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών

Μουσική / Η συγκινητική επανεκκίνηση της Καμεράτας

Τέσσερα χρόνια, δύο νομοθετικές παρεμβάσεις, τρεις υπουργικές αποφάσεις και μία εκκαθάριση χρειάστηκαν ώστε να μπορέσει η Καμεράτα-Ορχήστρα των Φίλων της Μουσικής να κάνει restart και να επανέλθει ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Beyoncé εναντίον Beatles: Τα βραβεία Grammy ξεπέρασαν κάθε όριο φαιδρότητας

Μουσική / Beyoncé εναντίον Beatles: Τα βραβεία Grammy ξεπέρασαν κάθε όριο φαιδρότητας

Η υποψηφιότητα ενός ξεχασμένου και μάλλον αδιάφορου κομματιού του Τζον Λένον για το βραβείο του δίσκου της χρονιάς φαίνεται να συμπυκνώνει όλη την σύγχυση και την έλλειψη σοβαρότητας που διακρίνει τον κουρασμένο μηχανισμό κύρους των Grammy.
THE LIFO TEAM
Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος αφηγείται τη ζωή του στη LIFO

Γεννήθηκε Σαν Σήμερα / Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος αφηγείται τη ζωή του στη LIFO

Δημοσιογράφος, στιχουργός. Θα ήταν ευχαριστημένος αν, απ’ όλα τα τραγούδια του, έμενε στην ιστορία το τετράστιχο: «Το απομεσήμερο έμοιαζε να στέκει, σαν αμάξι γέρικο, στην ανηφοριά».
ΣΤΑΥΡΟΣ ΔΙΟΣΚΟΥΡΙΔΗΣ
Stilpon: Η επιστροφή ενός Έλληνα κοσμοπολίτη του σύγχρονου ροκ

Μουσική / Stilpon: Η επιστροφή ενός Έλληνα κοσμοπολίτη του σύγχρονου ροκ

Ο Στίλπων Νέστωρ μαζί με εκλεκτούς καλεσμένους παρουσιάζουν αυτή την Πέμπτη στην Αθήνα τη νέα του δουλειά που έχει τίτλο «The Second Cloud Commission» και αποτελεί το απόγειο μιας δημιουργικής πορείας στο σύγχρονο ροκ που διανύει τέσσερις δεκαετίες.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Το κονσέρτο που σφράγισε μια βαθιά φιλία

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Το κονσέρτο που σφράγισε μια βαθιά φιλία

Η Ματούλα Κουστένη βουτά στα άδυτα μιας βαθιάς φιλίας, αυτής των Γιόζεφ Γιόακιμ και Γιοχάνες Μπραμς, που στηρίχτηκε στην καλλιτεχνική ιδιοφυΐα και τη χημεία αυτών των δύο μουσικών, αφήνοντας ένα μοναδικό ενθύμιο, το Κοντσέρτο για Βιολί και Ορχήστρα που υπογράφει -ποιος άλλος;- o Γιοχάνες Μπραμς.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Συναυλία Μαλερ

Μουσική / Ένας έξοχος Μάλερ του Κουρεντζή στο Μέγαρο

Ο Κουρεντζής βημάτισε αργά πάνω στο λεπτό σκοινί που συνδέει το υπαρκτό και του μαγικό, του εδώ και του επέκεινα, και με αδρές κινήσεις δεν παρουσίασε απλώς το Adagietto αλλά εξήγησε στον ακροατή κάθε του συλλαβή
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΧΑΜΠΙΔΗΣ
Νταλάρας - Παπακωνσταντίνου: Οι πρώτες φωτογραφίες από την πολυαναμένομενη συνεργασία τους

Πολιτισμός / Νταλάρας - Παπακωνσταντίνου: Οι πρώτες φωτογραφίες από την πολυαναμενόμενη συνεργασία τους

Οι δύο σπουδαίοι ερμηνευτές θα συναντηθούν επί σκηνής από τις 5 Δεκεμβρίου στο Vox σε μια θεατροποιημένη παράσταση με κείμενα του Οδυσσέα Ιωάννου τα οποία θα παρουσιάζει o ίδιος έχοντας τον ρόλο του αφηγητή
LIFO NEWSROOM