Ο Καρβέλας και η προβοκατορία των αισθήσεων

Ο Καρβέλας και η προβοκατορία των αισθήσεων Facebook Twitter
Ροκ στην Ελλάδα σημαίνει σούργελο. Le freak, c’est chic. Φωτ: Γιάννης Βελισσαρίδης
0

«ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙΣ ΝΑ προσβάλλεις στα μούτρα με αυτόν τον τρόπο μία γυναίκα», δήλωσε με την χαρακτηριστική σεξιστική του λεπτότητα ο «τζέντλεμαν» Γιώργος Λιάγκας, για την περιβόητη πλέον προχθεσινή μεταμεσονύκτια τηλεοπτική συνέντευξη του Νίκου Καρβέλα.

Δεν ήταν ο πρώτος ούτε ο τελευταίος που έσπευσε να εκφράσει τη συμπαράστασή του στη δημοσιογράφο που εισέπραξε τη δηλητηριώδη χλεύη και τις ρητορικές ασυναρτησίες του ιερού αυτού τέρατος που δεσπόζει εδώ και δεκαετίες στο ντόπιο celebrity system υπό διάφορες ιδιότητες (συνθέτης, στιχουργός, ερμηνευτής, αλλά και συγγραφέας, ποιητής και μεταφυσικός ή μετα-μεταφυσικός φιλόσοφος εσχάτως), αλλά πάντα με την ίδια «ασυμβίβαστη» και «αλανιάρικη» περσόνα.      

Λυπάμαι, αλλά δεν νομίζω ότι της τον επέβαλαν άνωθεν, ούτε ότι ήταν περαστικός έξω από το στούντιο του Mega και αποφάσισε να εισβάλει ξαφνικά ακάλεστος στην εκπομπή της με αποκλειστικό σκοπό να την τραμπουκίσει. Η ίδια τον επέλεξε και ήταν μια απόφαση που μπορεί να εμπεριείχε κάποιο ρίσκο (Καρβέλας είναι αυτός), από την άλλη όμως ήταν μια ασφαλής επιλογή προκειμένου να επιτευχθεί μια αξιοπρεπής θεαματικότητα, να γίνει ένας ντόρος και να εξασφαλιστεί η μετέπειτα κακοφωνία των viral αντηχήσεων.

«Η αλήθεια πάντα ζορίζεται»… Αυτό σημείωσε λακωνικά και αινιγματικά στο Instagram εκ των υστέρων, ως απόκριση σε όλη τη φασαρία που ακολούθησε την συνέντευξη – μια φράση που φέρνει στο μυαλό την εικόνα μιας μονίμως δυσκοίλιας αλήθειας να κάθεται στην τουαλέτα και να σφίγγεται προσπαθώντας να ολοκληρώσει επιτέλους την ανάγκη της.

Δεν είναι και πολλές οι επιλογές άλλωστε. Αυτός είναι ο εύκολος και ο οικείος προβοκάτορας που έχουμε εκλέξει –ποιον περιμένατε, τον Βασίλη Ραφαηλίδη; Έχει φύγει προ πολλού–, αυτόν έχουν αναδείξει εδώ και πολλά χρόνια ως εξέχουσα «ροκ» ή «αιρετική» προσωπικότητα τα μέσα και τα κανάλια, αυτός μας ταιριάζει, αυτός μας αξίζει. Και όσο πιο «προκλητικός» λεκτικά και εμφανισιακά –ειδικά τώρα, στα 73 του– τόσο το καλύτερο. Ροκ στην Ελλάδα σημαίνει σούργελο. Le freak, c’est chic.

Από την άλλη, βρήκαν την ευκαιρία να τον επευφημήσουν διάφοροι καραμπουζουκλήδες θαυμαστές του, πολλοί εκ των οποίων δηλώνουν αναρχοαυτόνομοι ενώ στην πραγματικότητα είναι μονίμως επιρρεπείς σε ό,τι πιο ακροδεξιό κυκλοφορεί εκεί έξω (και ως γνωστόν οι σχετικές ποικιλίες είναι μπόλικες πια).

Εντελώς αντικειμενικά πάντως, αν κρίνουμε από τον αντίκτυπο, ήταν μια άκρως επιτυχημένη τηλεοπτική συνέντευξη. Προς τι το μίσος και ο αλληλοσπαραγμός;

Ήταν win-win-win για όλους τους άμεσα εμπλεκόμενους. Το κανάλι, την εκπομπή αλλά και τον ίδιο, ο οποίος προώθησε με τον πιο αποτελεσματικό τρόπο το νέο βιβλίο του, που αποτελεί μια φιλοσοφική πραγματεία με τίτλο «Νοοσοφία» και, όπως αναφέρει το δελτίο τύπου, πρόκειται «σίγουρα για ένα βιβλίο από εκείνα που στοχοποιούνται ως αιρετικά. Η Νοοσοφική θεωρία του Νίκου Καρβέλα συγκρούεται απροκάλυπτα με τις υπερδυνάμεις του κατεστημένου, προτείνοντας έναν ολωσδιόλου καινούργιο τρόπο ζωής». Δεν βαριέσαι. Το «Σώσε με» θα είναι για πάντα ό, τι καλύτερο έχει γράψει ποτέ.

«Η αλήθεια πάντα ζορίζεται»… Αυτό σημείωσε λακωνικά και αινιγματικά στο Instagram εκ των υστέρων, ως απόκριση σε όλη τη φασαρία που ακολούθησε την συνέντευξη – μια φράση που φέρνει στο μυαλό την εικόνα μιας μονίμως δυσκοίλιας αλήθειας να κάθεται στην τουαλέτα και να σφίγγεται προσπαθώντας να ολοκληρώσει επιτέλους την ανάγκη της.

Daily
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Από πού έρχεται και πού πάει η κριτική κινηματογράφου;

Daily / Από πού έρχεται και πού πάει η κριτική κινηματογράφου;

Με μεγάλο ενδιαφέρον αναμένεται το πρώτο μεγάλο συνέδριο για την κινηματογραφική κριτική στην Ελλάδα, που θα διεξαχθεί από την Πέμπτη ως και το Σάββατο στο Πάντειο Πανεπιστήμιο με ελεύθερη είσοδο για το κοινό.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Παραπονεμένα λόγια: Είναι σκληρό να ζεις καθημερινά στο πετσί σου την «τυραννία της μειοψηφίας» 

Daily / Παραπονεμένα λόγια: Είναι σκληρό να ζεις καθημερινά στο πετσί σου την «τυραννία της μειοψηφίας» 

Η επανεκλογή του Τραμπ έχει αλλάξει ξαφνικά τον τόνο της δημόσιας συζήτησης, κάνοντάς την πολύ πιο φιλική ως προς τις θέσεις της «λαϊκίστικης δεξιάς».
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Έκανε τελικά κακό στην Κάμαλα Χάρις η κουστωδία των διάσημων που την στήριξαν;

Daily / Έκανε τελικά κακό στην Κάμαλα Χάρις η κουστωδία των διάσημων που τη στήριξαν;

Στην Ελλάδα, πάντως, οι διασημότητες συχνά δεν κάνουν τον κόπο καν να δηλώσουν επίσημα την εκλογική στήριξή τους. Απλά, βάζουν υποψηφιότητα οι ίδιοι και οι ίδιες και εκλέγουν απευθείας τους εαυτούς τους σε θέσεις βουλευτών και ευρωβουλευτών.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Το «πογκρόμ» στο Άμστερνταμ και οι λέξεις που χάνουν το νόημά τους

Daily / Το «πογκρόμ» στο Άμστερνταμ και οι λέξεις που χάνουν το νόημά τους

Μια συντονισμένη απόπειρα να παρουσιαστούν οι φανατικοί οπαδοί της Μακάμπι ως αθώα θύματα ή και ήρωες ακόμα, παρά τις επιθέσεις και τις προκλήσεις στις οποίες προέβησαν πριν και κατά τη διάρκεια του αγώνα της ομάδας τους εναντίον του Άγιαξ.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Bruce Springsteen & the E Street Band: Το ροκ του παρελθόντος και του μέλλοντος μας

Daily / Bruce Springsteen & the E Street Band: Το ροκ του παρελθόντος και του μέλλοντός μας

«Μετά από 50 χρόνια στον δρόμο, είναι πολύ αργά για να σταματήσουμε τώρα», δηλώνει μ’ ένα διακριτικό μειδίαμα ο 75χρονος ροκ σταρ σ’ ένα νέο ντοκιμαντέρ που παρακολουθεί από απόσταση αναπνοής την πρόσφατη περιοδεία του Μπρους Σπρίνγκστιν και της θρυλικής μπάντας του.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Ελληνικές σειρές των 90s: comfort zone ή ζώνη του λυκόφωτος;

Daily / Ελληνικές σειρές των '90s: Comfort zone ή ζώνη του λυκόφωτος;

Οι τηλεοπτικές σειρές της πρώτης δεκαετίας των ιδιωτικών καναλιών φαίνονται να έχουν υποκαταστήσει σ’ ένα μεγάλο κοινό τον ρόλο που έπαιζαν για μισό αιώνα σχεδόν οι ελληνικές ταινίες της ακμής του βιομηχανικού σινεμά.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Στο μεταξύ, η Γάζα πεθαίνει 

Daily / Στο μεταξύ, η Γάζα πεθαίνει 

«Το Ισραήλ πάνω απ' όλα», έγραψε με εθνικοσοσιαλιστικό ρίγος, αν και ιστορικός του Ολοκαυτώματος, ο Αριέλ Λεκαδίτης αμέσως μετά (και παρά) την ανακοίνωση του εκδοτικού του οίκου ότι διακόπτει τη συνεργασία τους εξαιτίας «των χυδαίων αναρτήσεών του».
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Η παλιά παραλιακή και η σύγχρονη «Αθηναϊκή Ριβιέρα»

Daily / Η παλιά παραλιακή και η σύγχρονη «Αθηναϊκή Ριβιέρα»

Μια ονομασία που μοιάζει συγχρόνως νεοπλουτίστικη και φτωχομπινέδικη, ειδικά σε όσους από εμάς μεγαλώσαμε στα Νότια και δεν νιώσαμε ποτέ ότι υπήρχε ανάγκη ούτε για τόσο ισοπεδωτική «ανάπλαση» ούτε και για τέτοιους τουριστικούς ευφημισμούς.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ