Ο Καρβέλας και η προβοκατορία των αισθήσεων

Ο Καρβέλας και η προβοκατορία των αισθήσεων Facebook Twitter
Ροκ στην Ελλάδα σημαίνει σούργελο. Le freak, c’est chic. Φωτ: Γιάννης Βελισσαρίδης
0

«ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙΣ ΝΑ προσβάλλεις στα μούτρα με αυτόν τον τρόπο μία γυναίκα», δήλωσε με την χαρακτηριστική σεξιστική του λεπτότητα ο «τζέντλεμαν» Γιώργος Λιάγκας, για την περιβόητη πλέον προχθεσινή μεταμεσονύκτια τηλεοπτική συνέντευξη του Νίκου Καρβέλα.

Δεν ήταν ο πρώτος ούτε ο τελευταίος που έσπευσε να εκφράσει τη συμπαράστασή του στη δημοσιογράφο που εισέπραξε τη δηλητηριώδη χλεύη και τις ρητορικές ασυναρτησίες του ιερού αυτού τέρατος που δεσπόζει εδώ και δεκαετίες στο ντόπιο celebrity system υπό διάφορες ιδιότητες (συνθέτης, στιχουργός, ερμηνευτής, αλλά και συγγραφέας, ποιητής και μεταφυσικός ή μετα-μεταφυσικός φιλόσοφος εσχάτως), αλλά πάντα με την ίδια «ασυμβίβαστη» και «αλανιάρικη» περσόνα.      

Λυπάμαι, αλλά δεν νομίζω ότι της τον επέβαλαν άνωθεν, ούτε ότι ήταν περαστικός έξω από το στούντιο του Mega και αποφάσισε να εισβάλει ξαφνικά ακάλεστος στην εκπομπή της με αποκλειστικό σκοπό να την τραμπουκίσει. Η ίδια τον επέλεξε και ήταν μια απόφαση που μπορεί να εμπεριείχε κάποιο ρίσκο (Καρβέλας είναι αυτός), από την άλλη όμως ήταν μια ασφαλής επιλογή προκειμένου να επιτευχθεί μια αξιοπρεπής θεαματικότητα, να γίνει ένας ντόρος και να εξασφαλιστεί η μετέπειτα κακοφωνία των viral αντηχήσεων.

«Η αλήθεια πάντα ζορίζεται»… Αυτό σημείωσε λακωνικά και αινιγματικά στο Instagram εκ των υστέρων, ως απόκριση σε όλη τη φασαρία που ακολούθησε την συνέντευξη – μια φράση που φέρνει στο μυαλό την εικόνα μιας μονίμως δυσκοίλιας αλήθειας να κάθεται στην τουαλέτα και να σφίγγεται προσπαθώντας να ολοκληρώσει επιτέλους την ανάγκη της.

Δεν είναι και πολλές οι επιλογές άλλωστε. Αυτός είναι ο εύκολος και ο οικείος προβοκάτορας που έχουμε εκλέξει –ποιον περιμένατε, τον Βασίλη Ραφαηλίδη; Έχει φύγει προ πολλού–, αυτόν έχουν αναδείξει εδώ και πολλά χρόνια ως εξέχουσα «ροκ» ή «αιρετική» προσωπικότητα τα μέσα και τα κανάλια, αυτός μας ταιριάζει, αυτός μας αξίζει. Και όσο πιο «προκλητικός» λεκτικά και εμφανισιακά –ειδικά τώρα, στα 73 του– τόσο το καλύτερο. Ροκ στην Ελλάδα σημαίνει σούργελο. Le freak, c’est chic.

Από την άλλη, βρήκαν την ευκαιρία να τον επευφημήσουν διάφοροι καραμπουζουκλήδες θαυμαστές του, πολλοί εκ των οποίων δηλώνουν αναρχοαυτόνομοι ενώ στην πραγματικότητα είναι μονίμως επιρρεπείς σε ό,τι πιο ακροδεξιό κυκλοφορεί εκεί έξω (και ως γνωστόν οι σχετικές ποικιλίες είναι μπόλικες πια).

Εντελώς αντικειμενικά πάντως, αν κρίνουμε από τον αντίκτυπο, ήταν μια άκρως επιτυχημένη τηλεοπτική συνέντευξη. Προς τι το μίσος και ο αλληλοσπαραγμός;

Ήταν win-win-win για όλους τους άμεσα εμπλεκόμενους. Το κανάλι, την εκπομπή αλλά και τον ίδιο, ο οποίος προώθησε με τον πιο αποτελεσματικό τρόπο το νέο βιβλίο του, που αποτελεί μια φιλοσοφική πραγματεία με τίτλο «Νοοσοφία» και, όπως αναφέρει το δελτίο τύπου, πρόκειται «σίγουρα για ένα βιβλίο από εκείνα που στοχοποιούνται ως αιρετικά. Η Νοοσοφική θεωρία του Νίκου Καρβέλα συγκρούεται απροκάλυπτα με τις υπερδυνάμεις του κατεστημένου, προτείνοντας έναν ολωσδιόλου καινούργιο τρόπο ζωής». Δεν βαριέσαι. Το «Σώσε με» θα είναι για πάντα ό, τι καλύτερο έχει γράψει ποτέ.

«Η αλήθεια πάντα ζορίζεται»… Αυτό σημείωσε λακωνικά και αινιγματικά στο Instagram εκ των υστέρων, ως απόκριση σε όλη τη φασαρία που ακολούθησε την συνέντευξη – μια φράση που φέρνει στο μυαλό την εικόνα μιας μονίμως δυσκοίλιας αλήθειας να κάθεται στην τουαλέτα και να σφίγγεται προσπαθώντας να ολοκληρώσει επιτέλους την ανάγκη της.

Daily
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Το θέμα με τον Καζαντζίδη

Daily / Το θέμα με τον Καζαντζίδη

Έχει προ πολλού περάσει στην περιοχή των συμβόλων, πάνω στα οποία προβάλλονται αμφίσημα και αντιφατικά πράγματα, σαν αυτά που εξέφραζε κατά καιρούς και ο ίδιος. Μουσικά όμως, είναι αδύνατον να τον αρνηθείς, όσο κι αν θα το ήθελες ίσως.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
«Yacht Rock»: Το πιο απολαυστικό μουσικό ντοκιμαντέρ της χρονιάς 

Daily / «Yacht Rock»: Το πιο απολαυστικό μουσικό ντοκιμαντέρ της χρονιάς 

Από τους Steely Dan, τους Toto και τον Kenny Loggins μέχρι τον Questlove, τον Thundercat και τον Mac De Marco, τo ντοκιμαντέρ του HBO συνδέει τις κουκίδες ενός φαινομένου που αποτελεί λιγότερο ένα μουσικό είδος και περισσότερο μια αίσθηση, μια ιδέα, ένα vibe.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Το αιώνιο μεγαλείο του Λεονάρντο ντα Βίντσι

Daily / Το αιώνιο μεγαλείο του Λεονάρντο ντα Βίντσι

Στο νέο ντοκιμαντέρ του σπουδαίου Αμερικανού κινηματογραφιστή Κεν Μπερνς ξετυλίγεται η ζωή και το έργο του ανθρώπου που εκτός από το μεγαλειώδες εικαστικό έργο του, πρόλαβε πριν από μισή χιλιετία να αντιληφθεί, να ανακαλύψει, να εφεύρει ή να προβλέψει τα πάντα σχεδόν, από τη βαρύτητα μέχρι τον κινηματογράφο.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Beatles ’64: Πριν από εξήντα χρόνια, κάτι μαγικό κι ανεπανάληπτο

Daily / Beatles ’64: Πριν από εξήντα χρόνια, κάτι μαγικό κι ανεπανάληπτο

Βασισμένο σ’ ένα εκπληκτικό πρωτότυπο υλικό, αυτό το εξαίρετο ντοκιμαντέρ του Disney+ σε παραγωγή του Μάρτιν Σκορσέζε μάς μεταφέρει με μοναδικό τρόπο σ’ αυτό που βίωσαν τα μέλη του θρυλικού συγκροτήματος όταν πάτησαν για πρώτη φορά το πόδι τους σε μια Αμερική που έμοιαζε να τους έχει απόλυτη ανάγκη.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Η «παλιά, ωραία Αθήνα» της νεανικής ασφυξίας  

Daily / Η «παλιά, ωραία Αθήνα» της νεανικής ασφυξίας  

Περί της νοσταλγίας για «τα παλιά», με αφορμή τον θάνατο του ηθοποιού Θάνου Παπαδόπουλου που έπαιξε σε εκατοντάδες ταινίες αλλά θα μείνει αξέχαστος για την εμφάνισή του ως διαπομπευόμενος «τεντιμπόις» στην ταινία «Νόμος 4000».
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Say Nothing: Μια καθηλωτική σειρά με φόντο το βίαιο δράμα της Βόρειας Ιρλανδίας

Daily / Say Nothing: Μια καθηλωτική σειρά με φόντο το βίαιο δράμα της Βόρειας Ιρλανδίας

Η αυτοτελής σειρά κατορθώνει να λειτουργεί συγχρόνως ως ιστορική αναπαράσταση, ως συνταρακτικό δράμα, ως καθηλωτικό θρίλερ, ακόμα και ως δραματοποιημένο true crime, ειδικά για τους θεατές που δεν είναι εξοικειωμένοι με τις πολυσύνθετες πτυχές του ένοπλου αγώνα στη Βόρεια Ιρλανδία.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Από πού έρχεται και πού πάει η κριτική κινηματογράφου;

Daily / Από πού έρχεται και πού πάει η κριτική κινηματογράφου;

Με μεγάλο ενδιαφέρον αναμένεται το πρώτο μεγάλο συνέδριο για την κινηματογραφική κριτική στην Ελλάδα, που θα διεξαχθεί από την Πέμπτη ως και το Σάββατο στο Πάντειο Πανεπιστήμιο με ελεύθερη είσοδο για το κοινό.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ