Ο μαγικός, ψυχεδελικός κόσμος της Cindy Lee δεν φιγουράρει στα τσαρτ

Ο μαγικός, ψυχεδελικός κόσμος της Cindy Lee Facebook Twitter
Η Cindy Lee είναι indie drag πρότζεκτ τ@ Patrick Flegel από τον Καναδά – χρησιμοποιεί τις αντωνυμίες they/them. Παραμένει μια μυστηριώδης και απόμακρη φιγούρα.
0

Τα άλμπουμ και τα τραγούδια της Cindy Lee δεν θα τα δεις να φιγουράρουν στα τσαρτ. Δεν θα τα δεις καν να προωθούνται. Δεν γνωρίζεις, έστω, αν είναι διαθέσιμα για streaming ή για να τα αγοράσεις. Μπορείς μόνο να τα κατεβάσεις από ένα περίεργο site παλαιολιθικού τύπου που θυμίζει άλλες εποχές και απευθύνεται μόνο στους πραγματικούς φαν της.

Κι όμως, το «Diamond Jubilee» ίσως είναι το πιο σημαντικό άλμπουμ που κυκλοφόρησε πρόσφατα, πιο ουσιαστικό και από τα πολυδιαφημισμένα «Cowboy Carter» της Beyoncé ή το «The Tortured Poets Department» της Taylor Swift. Κι αυτό επειδή δεν κάνει κάποιο βαρύγδουπο κοινωνικοπολιτικό σχόλιο για την εποχή που διανύουμε αλλά αφορά κυρίως τη μουσική την ίδια. Ένα «πειραγμένο» ψυχεδελικό ηχητικό ταξίδι που διαρκεί πάνω από δύο ώρες, κάνει αναφορές από τα girl groups της δεκαετίας του ’60, τους Velvet Underground και την Karen Carpenter μέχρι τον Ariel Pink, και ατελείωτο feedback. Σαν να πήραμε το καλύτερο κομμάτι από το «Cowboy Carter» της Beyoncé, το «Yaya», με τις αναφορές στα ’60s, να βγάλαμε το λούστρο και να προσθέσαμε τόνους ψυχής. Επιπλέον, η hypnagogic pop δεν ακουγόταν ποτέ τόσο άμεση και ανατριχιαστική.

Σε έναν ιδανικό κόσμο και το «Diamond Jubilee» θα έπαιρνε άριστα, ειδικά αν αναλογιστεί κανείς τι κυκλοφορεί στην ανεξάρτητη σκηνή αυτό το διάστημα. Δεν έχει σημασία αν δεν σου μείνει κανένα τραγούδι ή αν αφορά λίγους· αυτή η anti-streaming στάση του, εκτός από σπάνια, φαντάζει επαναστατική στη μουσική βιομηχανία σήμερα.

Τo «Diamond Jubilee» εμφανίστηκε ξαφνικά και απροειδοποίητα στις αρχές του Απριλίου, αν και είχε δηλώσει σε μια περσινή συνέντευξη ότι το ετοίμαζε από το 2020. Είμαστε αρκετά τυχεροί που το πήραμε χαμπάρι, αυτό δεν θα συνέβαινε αν δεν έκανε το Pitchfork την πρόσφατη κριτική του. Βαθμολογώντας το με 9.1, δημιούργησε ένα τεράστιο hype. Αρχικά, να ξεκαθαρίσουμε ότι το Pitchfork τελικά δεν πέθανε, παρά τον χαμό που έγινε πριν από μερικούς μήνες – καλά κρατεί, ίσως λειτουργεί καλύτερα από παλιότερα. Επίσης, κάτι τέτοιο είχε να συμβεί, δηλαδή να πάρει ένα άλμπουμ μια τόσο υψηλή βαθμολογία, από το «Fetch The bolt cutters» της Fiona Apple το 2020. Η Fiona τότε είχε πάρει 10. Ωστόσο, το 2020 ήταν μια σημαδιακή χρονιά, καθώς η Cindy κυκλοφόρησε το αριστουργηματικά θορυβώδες «What’s tonight to eternity», ένα αρκετά πειραματικό άλμπουμ που σε μυούσε στον φανταστικό κόσμο της.

Cindy Lee - What's Tonight To Eternity (2020) full album

Η Cindy Lee είναι indie drag πρότζεκτ τ@ Patrick Flegel από τον Καναδά – χρησιμοποιεί τις αντωνυμίες they/them. Πρώην frontperson των Women, μόλις το συγκρότημα διαλύθηκε άρχισε να ηχογραφεί στο σπίτι και αυτή η δουλειά κατέληξε στο συγκεκριμένο πρότζεκτ. Όσον αφορά την drag περσόνα, δεν αποκαλύπτει πολλά γι’ αυτό στις συνεντεύξεις. Παραμένει μια μυστηριώδης και απόμακρη φιγούρα.

«Ήμουν σίγουρα μια ανωμαλία, όσον αφορά αυτά τα πράγματα. Ήξερα έναν τύπο που ήταν κρυφά γκέι στο Κάλγκαρι (σ.σ. την πόλη όπου μεγάλωσε)», ανέφερε σχετικά σε μια παλιά συνέντευξη για την drag περσόνα. «Δεν θα έλεγες ότι ήταν μια ακμάζουσα σκηνή. Κάτι γινόταν όπως, πού και πού άκουγες γι’ αυτά τα μπαρ και διάφορα τέτοια πράγματα. Όμως, λόγω των ανθρώπων με τους οποίους μεγάλωσα και της γενικής κατάστασης δεν είχα εκτεθεί ποτέ σε κάτι τέτοιο. Δεν είχα δει τίποτα μέχρι που πήγα στο Βανκούβερ για πρώτη φορά, όπου είδα ανθρώπους οι οποίοι οπτικά ήταν κάπως στο ενδιάμεσο. Δεν ήξερα καν πώς να το περιγράψω. Ήταν καταπληκτικά, αλλά ήμουν ήδη 25 ετών. Αρχικά, η drag ταυτότητα μου δεν είχε καμία σχέση με τη μουσική, στην πορεία απλώς αναμείχθηκαν. Πήρε πολύ χρόνο, δεν ήταν απλώς μια ιδέα που έγραψα στο χαρτί – όμως έτσι είναι η ζωή μου».

Σε έναν ιδανικό κόσμο και το «Diamond Jubilee» θα έπαιρνε άριστα, ειδικά αν αναλογιστεί κανείς τι κυκλοφορεί στην ανεξάρτητη σκηνή αυτό το διάστημα. Δεν έχει σημασία αν δεν σου μείνει κανένα τραγούδι ή αν αφορά λίγους· αυτή η anti-streaming στάση του, εκτός από σπάνια, φαντάζει επαναστατική στη μουσική βιομηχανία σήμερα. Μπορεί να είναι μεμονωμένη, αλλά είναι αξιοθαύμαστη κι ας είναι δύσκολο να ασχοληθεί κανείς χωρίς την υποστήριξη κάποιας δισκογραφικής. «Πιστεύω ότι όλοι πρέπει να βγάλουν τη μουσική τους από τις streaming πλατφόρμες. Να μη γίνει καν κάποιου είδους απεργία, απλώς να την κατεβάσουν. Ικετεύουν για ψίχουλα, για ένα play, και είναι αξιοθρήνητο».

Aκούστε ολόκληρο το «Diamond Jubilee» 

Και μερικές ακόμα πρόσφατες κυκλοφορίες:

Pet Shop Boys – Nonetheless

Γράφουν στην «Guardian» ότι «βασικά υπάρχουν τριών ειδών άλμπουμ των PSB: αυτά που σου αλλάζουν τη ζωή, τα σπουδαία και τα απλώς ok. Τούτο δω είναι σπουδαίο». Μακάρι να ίσχυε κάτι τέτοιο. Το «Nonetheless» είναι καταπληκτικό αν είσαι σκληροπυρηνικός φαν του γκρουπ. Για τους υπόλοιπους είναι απλά ok. Νοσταλγία ’90s, αλλά πρέπει να περάσουν περίπου 40 λεπτά για να ακούσεις ένα αξιομνημόνευτο κομμάτι. Αυτό είναι το «Love is the law» που κλείνει το άλμπουμ.

Pet Shop Boys - Love is the law (Official Audio)

St. Vincent – All Born Screaming

Η St. Vincent φαίνεται επιτέλους ότι βρίσκει τον ήχο που της ταιριάζει. Υπερταλαντούχα και υπερφιλόδοξη ως μουσικός, χρειάστηκαν επτά απόπειρες και διάφορες στυλιστικές και ηχητικές αλλαγές που δεν της έβγαιναν ακριβώς. Επιτέλους, εδώ πετυχαίνει διάνα και μπορεί να γυρίζει σε όσα την έκαναν να ασχοληθεί με τη μουσική, συγκροτήματα και καλλιτέχνες όπως οι Nine Inch Nails, η Tori Amos και οι Muse, αλλά δεν «αντιγράφει» απλά. Αντιθέτως, δανείζεται ιδέες από το παρελθόν και δημιουργεί δικές της χωρίς το βλέμμα της να αποσπάται από το παρόν. Το «All born screaming» είναι μια ευχάριστη έκπληξη και ένας παραπάνω λόγος γιατί θεωρείται τόσο σημαντική δημιουργός.

St. Vincent - All Born Screaming (Official Audio) ft. Cate Le Bon

Nia Archives – Silence is Loud

Εν έτει 2024 ακούμε ένα είδος αναβίωσης του jungle. Καλά, αυτή η φάση συμβαίνει ήδη από την καραντίνα και, προσωπικά, φυσικά και θα πάρω. Αν κάποιο χορευτικό είδος πρέπει να αναβιώσει επίσημα είναι το drum ‘n’ bass. Το «Silence is loud», το ντεμπούτο της Βρετανής Nia Archives, δεν πρωτοτυπεί ούτε προσφέρει τίποτα περισσότερο στο είδος, μόνο ορισμένα καλά κομμάτια που ακούγονται ευχάριστα. Έχει ορμή και παιχνιδιάρικη διάθεση πρωτίστως και καμιά φορά αυτό αρκεί.

Nia Archives - Silence Is Loud

Μουσική
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Laibach: «Μπορούμε να είμαστε όλα όσα φοβάστε και όλα όσα επιθυμείτε»

Μουσική / Laibach: «Μπορούμε να είμαστε όλα όσα φοβάστε και όλα όσα επιθυμείτε»

Λίγο πριν από την αποψινή της περφόρμανς στην Αθήνα (Gazarte), η ρηξικέλευθη σλοβένικη μουσική κολεκτίβα εκθέτει το καλλιτεχνικό και φιλοσοφικό της μανιφέστο στη LiFO «προειδοποιώντας» ότι δεν είναι εδώ για να προσφέρει την άνεση του ψέματος, αλλά τη δυσφορία της αλήθειας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Δημήτρης Παπαδημητρίου - Βερόνικα Δαβάκη: «Στο ρεμπέτικο έχουν ειπωθεί πράγματα πιο καίρια και πιο λακωνικά απ’ ό,τι στην υψηλή ποίηση»

Μουσική / «Στο ρεμπέτικο έχουν ειπωθεί πράγματα πιο καίρια απ’ ό,τι στην υψηλή ποίηση»

Με αφορμή τη νέα τους μουσική παράσταση με εντελώς άγνωστα τραγούδια των Παπαϊωάννου και Τούντα, ο Δημήτρης Παπαδημητρίου και η Βερόνικα Δαβάκη μιλάνε για όσα οραματίζονται για το «Ελληνικό Σχέδιο» που βρίσκεται στην υπηρεσία της ελληνικής μουσικής και των δημιουργών της.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Η ξανθιά φιλοδοξία της Sabrina Carpenter

Μουσική / Η Sabrina Carpenter ξέρει ακριβώς τι κάνει στην ποπ

Η πρώτη καλλιτέχνιδα που είχε ταυτόχρονα ένα νο1 άλμπουμ και τρία τραγούδια στην πεντάδα των UK Charts και τρια κομμάτια στην πεντάδα του Billboard Hot 100 –κάτι που είχε να συμβεί από την εποχή των Beatles– δεν είναι τόσο αθώα όσο φαίνεται. Στην πορεία, έχει σπάσει αρκετά στερεότυπα.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
«Ελάχιστοι άνθρωποι που ασχολήθηκαν με την τέχνη άφησαν παρακαταθήκη»

Οι Αθηναίοι / «Αυτό που λέμε ευτυχισμένη ζωή δεν υπάρχει»

Ο Θέμης Ανδρεάδης γνώρισε τεράστια επιτυχία με το σατιρικό τραγούδι αλλά το ρίσκο να ασχοληθεί με το αγαπημένο του είδος, την μπαλάντα, τον άφησε εκτός μουσικής για σχεδόν είκοσι χρόνια. Η επιστροφή του με ένα δίσκο βινυλίου με συμμετοχές μουσικών από τις νεότερες γενιές ανοίγει ένα νέο, πιο φωτεινό κεφάλαιο στη ζωή του.
M. HULOT
Σοστακόβιτς: Ο συνθέτης που έγραψε το σάουντρακ της ρωσικής ιστορίας

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Σοστακόβιτς: Ο συνθέτης που έγραψε το σάουντρακ της ρωσικής ιστορίας

Μισός αιώνας συμπληρώνεται φέτος από τον θάνατο του Ντμίτρι Σοστακόβιτς και η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών ερμηνεύει το Κοντσέρτο του για βιολί και ορχήστρα με σολίστα τον Βαντίμ Ρέπιν. Με αυτήν την αφορμή, η Ματούλα Κουστένη ξετυλίγει μια ιστορία ζωής και μουσικής που καθορίστηκε τόσο από την πολιτικές εξελίξεις και το πλαίσιο του σοβιετικού καθεστώτος, όσο και από τις προσωπικές επιλογές του μεγάλου Ρώσου συνθέτη.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Το αριστουργηματικό σετ των Pan Pot στην Αθήνα

Μουσική / Pan Pot: Πόσο καταπληκτική μουσική παίζει αυτό το δίδυμο;

Δεν είναι πλέον εικοσάρηδες, αλλά δεν καταφεύγουν μονάχα σε νοσταλγικούς ήχους. Συνεχίζουν να καθορίζουν ηχητικά το μέλλον της techno, κάτι που απέδειξαν και στο extended σετ τους στην Αθήνα.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΒΟΥΡΛΑΚΟΣ
«Στην αρχή με ενοχλούσαν τα σχόλια για το Ozempic, όχι όμως πια»

Lifo Videos / «Στην αρχή με ενοχλούσαν τα σχόλια για το Ozempic, όχι όμως πια»

Η Marseaux, μια από τις πιο αναγνωρίσιμες φωνές της σύγχρονης ελληνικής ποπ σκηνής μιλά για την τυχαία της συνάντηση με το τραγούδι αλλά και για τις προσωπικές δυσκολίες που έχει αντιμετωπίσει και την έφεραν μέχρι το σήμερα.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Το νέο ντοκιμαντέρ για τους Led Zeppelin αφήνει απ’ έξω την σκοτεινή πλευρά τους

Μουσική / Το νέο ντοκιμαντέρ για τους Led Zeppelin αφήνει απ’ έξω την σκοτεινή πλευρά τους

Το Becoming Led Zeppelin εξερευνά τις συνθήκες δημιουργίας του θρυλικού συγκροτήματος αγνοώντας την ακολουθία από σατανιστικές τελετουργίες, γκρούπις, ηρωίνη, όργια και κακοποιήσεις που σημάδεψαν την μετεωρική τους διαδρομή
THE LIFO TEAM