ΚΙΝΗΣΗ ΤΩΡΑ

Η χαμένη τιμή της Ανίτα Πάλενμπεργκ

Η χαμένη τιμή της Ανίτα Πάλενμπεργκ  Facebook Twitter
Η Ανίτα Πάλενμπεργκ υπήρξε μοντέλο, ηθοποιός, it girl και style icon αλλά έγινε περισσότερο γνωστή ως «μούσα» των Rolling Stones και ως σύντροφος του Κιθ Ρίτσαρντς. Φωτ.: ullstein bild/ullstein bild via Getty Images/Ideal Images
0

«Μ’ ΕΧΟΥΝ ΑΠΟΚΑΛΕΣΕΙ ΜΑΓΙΣΣΑ, τσούλα και φόνισσα. Μ’ έχει κυνηγήσει η αστυνομία και μ’ έχει δυσφημήσει ο τύπος. Ίσως ο κόσμος με μπερδεύει με τους χαρακτήρες που έχω παίξει στο σινεμά. Σαν να είμαι ένα κενό δοχείο όπου προβάλλουν τις φαντασιώσεις και τα ελλείμματά τους. Αλλά δεν έχω ανάγκη να ξεκαθαρίσω λογαριασμούς. Απλά διεκδικώ ξανά την ψυχή μου. Γράφω ως μια γυναίκα που αναζητά άλλη μια περιπέτεια…».

Η φωνή που ακούγεται είναι της Σκάρλετ Γιοχάνσον, αλλά τα λόγια ανήκουν στην Ανίτα Πάλενμπεργκ, αυτήν τη θρυλική προσωπικότητα που υπήρξε μοντέλο, ηθοποιός, it girl και style icon αλλά έγινε περισσότερο γνωστή ως «μούσα» των Rolling Stones και ως σύντροφος του Κιθ Ρίτσαρντς για μια εκρηκτική και εντελώς εξωπραγματική για τους κοινούς θνητούς δεκαετία, μέχρι που η χρόνια χρήση σκληρών ναρκωτικών διάβρωσε τελείως τη σχέση τους. 

Τα λόγια αυτά προέρχονται από έναν όγκο χειρόγραφων που βρέθηκαν στο σπίτι της Γερμανίδας πρώην «βασίλισσας του ροκ τζετ σετ» λίγες μέρες μετά τον θάνατό της τον Ιούνιο του 2017, στα 75 της. Η Πάλενμπεργκ είχε κάτσει και είχε γράψει τα απομνημονεύματά της («Μαύρη Μαγεία» ήταν ο τίτλος εργασίας) αλλά δεν πρόλαβε να τα εκδώσει, χρησιμοποιήθηκαν όμως κατά κόρον από τις δημιουργούς αυτού του ντοκιμαντέρ που έχει τίτλο Catching Fire: The Story of Anita Pallenberg και μετά από μια πορεία στα διεθνή φεστιβάλ (παίχτηκε και στο πρόσφατο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης) βρίσκεται διαθέσιμο στις πλατφόρμες.

Η ταινία φωτίζει την περιπετειώδη διαδρομή μιας γυναίκας με έντονα χαρισματική προσωπικότητα και φοβερές ανησυχίες, που τελικά έμεινε όμως στη σκιά «σπουδαίων ανδρών» μέχρι που αποφάσισε να αλλάξει άρδην τη ζωή της από τη δύση της δεκαετίας του ’70 και τον χωρισμό της από τον Κιθ Ρίτσαρντς και από τα ναρκωτικά. 

Ο ίδιος ο Κιθ Ρίτσαρντς λέει για τη γυναίκα με την οποία μοιράστηκε την πιο έντονη ίσως δεκαετία της ζωής του: «Ήταν πολύ ιδιαίτερη περίπτωση… Ποτέ μου δεν κατάφερα να την πιάσω εντελώς».

«Είχε μεγαλύτερα "καρύδια" από όλους αυτούς», ακούγεται να λέει στο ντοκιμαντέρ ο εμφανώς ταλαιπωρημένος από τη ζωή που έχει κάνει με τους γονείς που του έτυχαν, πρωτότοκος γιος της, ο Μάρλον Ρίτσαρντς, ο οποίος συν τοις άλλοις είχε την ατυχία το μεσαίο του όνομα να είναι Leon Sundeep, μια ευθεία αναφορά στο LSD που κατανάλωναν με τη σέσουλα οι γονείς του, όταν γεννήθηκε το 1970.

«Καμιά από τις δυο μας δεν ήθελε να είναι μαζί τους επειδή θέλαμε την εξουσία που είχαν», ακούγεται να λέει η στενή φίλη της και επίσης μπλεγμένη στον «αιμομικτικό» κύκλο ανταλλαγής ερωτικών συντρόφων που χαρακτήριζε την «αυλή» των Stones, Μαριάν Φέιθφουλ. «Είχαμε τη δική μας εξουσία». Ο ίδιος ο Κιθ Ρίτσαρντς λέει για τη γυναίκα με την οποία μοιράστηκε την πιο έντονη ίσως δεκαετία της ζωής του: «Ήταν πολύ ιδιαίτερη περίπτωση… Ποτέ μου δεν κατάφερα να την πιάσω εντελώς». 

Η χαμένη τιμή της Ανίτα Πάλενμπεργκ  Facebook Twitter
Η Ανίτα Πάλενμπεργκ με τον Κιθ Ρίτσαρντς

Ως γνωστόν, ο Κιθ Ρίτσαρντς δεν ήταν ο πρώτος (ούτε καν ο δεύτερος) Stone που προσέγγισε η Ανίτα Πάλενμπεργκ στα μέσα της δεκαετίας του ’60 και ενώ ήδη είχε κάνει καριέρα ως μοντέλο που στον ελεύθερο χρόνο της περιφερόταν από τα γυρίσματα της «Ντόλτσε Βίτα» του Φελίνι μέχρι το Factory του Γουόρχολ, πριν βρει τη θέση της στο πανί με χαρακτηριστικούς ρόλους σε ταινίες όπως η «Μπαρμπαρέλα» του Βαντίμ (στον ρόλο της μελαχρινής «Τυράννου») και το Performance του Νίκολας Ρεγκ, πλάι στον Μικ Τζάγκερ, με τον οποίον είχε μια σχέση στα γυρίσματα της ταινίας. Ήδη τότε είχε απομακρυνθεί από τον Μπράιαν Τζόουνς, τον εξαιρετικά ταλαντούχο και εξαιρετικά προβληματικό κιθαρίστα των Stones, ο οποίος βρήκε πρόωρο και τραγικό (και μυστηριώδη) θάνατο στην πισίνα του, τον Φεβρουάριο του 1969 στα 27 του, αφότου είχε εκδιωχτεί από το συγκρότημα που ο ίδιος είχε ιδρύσει. 

Η «αδελφή ψυχή» της Πάλενμπεργκ αποδείχθηκε τελικά όμως ότι ήταν ο Κιθ Ρίτσαρντς, με τον οποίον έκανε τρία παιδιά (το τρίτο έζησε μερικές εβδομάδες μόνο) και έμειναν μαζί μέχρι που η τραγωδία τους χτύπησε για τα καλά την πόρτα στο σπίτι τους στα βόρεια της πολιτείας της Νέας Υόρκης, ενώ ο Ρίτσαρντς βρισκόταν με το συγκρότημα στο Παρίσι.

Στις 20 Ιουλίου του 1979, ένας 17χρονος με τον οποίον είχε αναπτύξει σχέσεις η Πάλενμπεργκ τίναξε τα μυαλά του ενώ βρισκόταν στο υπνοδωμάτιο της. Αργότερα, εκείνη θα έλεγε ότι ο νεαρός βρήκε ένα παλιό όπλο του Ρίτσαρντς και αποφάσισε να μιμηθεί τη σκηνή της ρωσικής ρουλέτας από τον «Ελαφοκυνηγό» που μόλις είχαν δει. Ο θάνατος θα αποδιδόταν τελικά σε αυτοκτονία. Λειτούργησε όμως ως εκκωφαντικός κώδωνας κινδύνου για την Ανίτα Πάλενμπεργκ, η οποία αποφάσισε εκείνη τη στιγμή να σώσει τον εαυτό της και να ζήσει το δεύτερο μισό της ζωής της μακριά από το μεγαλείο και την παρακμή της ροκ αριστοκρατίας. 

Catching Fire: The Story of Anita Pallenberg - Official Trailer | Scarlett Johansson, Rolling Stones

   

Daily
0

ΚΙΝΗΣΗ ΤΩΡΑ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Το θέμα με τον Καζαντζίδη

Daily / Το θέμα με τον Καζαντζίδη

Έχει προ πολλού περάσει στην περιοχή των συμβόλων, πάνω στα οποία προβάλλονται αμφίσημα και αντιφατικά πράγματα, σαν αυτά που εξέφραζε κατά καιρούς και ο ίδιος. Μουσικά όμως, είναι αδύνατον να τον αρνηθείς, όσο κι αν θα το ήθελες ίσως.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
«Yacht Rock»: Το πιο απολαυστικό μουσικό ντοκιμαντέρ της χρονιάς 

Daily / «Yacht Rock»: Το πιο απολαυστικό μουσικό ντοκιμαντέρ της χρονιάς 

Από τους Steely Dan, τους Toto και τον Kenny Loggins μέχρι τον Questlove, τον Thundercat και τον Mac De Marco, τo ντοκιμαντέρ του HBO συνδέει τις κουκίδες ενός φαινομένου που αποτελεί λιγότερο ένα μουσικό είδος και περισσότερο μια αίσθηση, μια ιδέα, ένα vibe.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Το αιώνιο μεγαλείο του Λεονάρντο ντα Βίντσι

Daily / Το αιώνιο μεγαλείο του Λεονάρντο ντα Βίντσι

Στο νέο ντοκιμαντέρ του σπουδαίου Αμερικανού κινηματογραφιστή Κεν Μπερνς ξετυλίγεται η ζωή και το έργο του ανθρώπου που εκτός από το μεγαλειώδες εικαστικό έργο του, πρόλαβε πριν από μισή χιλιετία να αντιληφθεί, να ανακαλύψει, να εφεύρει ή να προβλέψει τα πάντα σχεδόν, από τη βαρύτητα μέχρι τον κινηματογράφο.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Beatles ’64: Πριν από εξήντα χρόνια, κάτι μαγικό κι ανεπανάληπτο

Daily / Beatles ’64: Πριν από εξήντα χρόνια, κάτι μαγικό κι ανεπανάληπτο

Βασισμένο σ’ ένα εκπληκτικό πρωτότυπο υλικό, αυτό το εξαίρετο ντοκιμαντέρ του Disney+ σε παραγωγή του Μάρτιν Σκορσέζε μάς μεταφέρει με μοναδικό τρόπο σ’ αυτό που βίωσαν τα μέλη του θρυλικού συγκροτήματος όταν πάτησαν για πρώτη φορά το πόδι τους σε μια Αμερική που έμοιαζε να τους έχει απόλυτη ανάγκη.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Η «παλιά, ωραία Αθήνα» της νεανικής ασφυξίας  

Daily / Η «παλιά, ωραία Αθήνα» της νεανικής ασφυξίας  

Περί της νοσταλγίας για «τα παλιά», με αφορμή τον θάνατο του ηθοποιού Θάνου Παπαδόπουλου που έπαιξε σε εκατοντάδες ταινίες αλλά θα μείνει αξέχαστος για την εμφάνισή του ως διαπομπευόμενος «τεντιμπόις» στην ταινία «Νόμος 4000».
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Say Nothing: Μια καθηλωτική σειρά με φόντο το βίαιο δράμα της Βόρειας Ιρλανδίας

Daily / Say Nothing: Μια καθηλωτική σειρά με φόντο το βίαιο δράμα της Βόρειας Ιρλανδίας

Η αυτοτελής σειρά κατορθώνει να λειτουργεί συγχρόνως ως ιστορική αναπαράσταση, ως συνταρακτικό δράμα, ως καθηλωτικό θρίλερ, ακόμα και ως δραματοποιημένο true crime, ειδικά για τους θεατές που δεν είναι εξοικειωμένοι με τις πολυσύνθετες πτυχές του ένοπλου αγώνα στη Βόρεια Ιρλανδία.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Από πού έρχεται και πού πάει η κριτική κινηματογράφου;

Daily / Από πού έρχεται και πού πάει η κριτική κινηματογράφου;

Με μεγάλο ενδιαφέρον αναμένεται το πρώτο μεγάλο συνέδριο για την κινηματογραφική κριτική στην Ελλάδα, που θα διεξαχθεί από την Πέμπτη ως και το Σάββατο στο Πάντειο Πανεπιστήμιο με ελεύθερη είσοδο για το κοινό.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ