Ο Απόστολος Λύτρας εμφανίζεται ερωτευμένος και θα ήταν ωραία να μην το ξέρω

CHECK Ο Απόστολος Λύτρας είναι ερωτευμένος και θα ήταν ωραία να μην το ξέρω Facebook Twitter
Είναι παράξενο να σκρολάρεις σε μια κουτσομπολίστικη σελίδα και να βλέπεις, τον ένα κάτω απ’ τον άλλον στη στήλη “gossip”, τίτλους όπως “ποια ομάδα κερδίζει στο Survivor”, “νέος έρωτας για τον Απόστολο Λύτρα” και “γιατί κλαίει η Ιωάννα Τούνη;”.
0


ΘΑ ΕΛΕΓΑ ΟΤΙ ο τίτλος «O Απόστολος Λύτρας μιλά για πρώτη φορά για τη νέα του σύντροφο» ταιριάζει σε ηθοποιό, δημόσιο πρόσωπο ή αγαπητό τραγουδιστή. Δεν ταιριάζει σε πρόσωπο που απασχόλησε ελάχιστους μήνες πριν την ειδησεογραφία επειδή κακοποίησε τη σύζυγό του. 

Το θέμα δεν είναι αν ένας εγκληματίας μπορεί να έχει ζωή μετά το έγκλημα αλλά για ποιον λόγο η συγκεκριμένη είδηση είναι διατυπωμένη έτσι ώστε να παραπέμπει σε κοσμικά νέα για έναν άνθρωπο ο οποίος εύκολα θα μπορούσε να μείνει στη σκιά. Εξάλλου, η Ελλάδα έχει πολλά πρόσωπα που θα μπορούσαν να δώσουν περιεχόμενο τέτοιου είδους.

Η είδηση της σχέσης του, οι φωτογραφίες της ευτυχίας του, τα σχόλια για το πόσο ερωτευμένος είναι με τη νέα του σύντροφο δεν είναι απλώς περιττά. Ανάλογα με το πόσο πολύ θέλουμε να το σκεφτούμε, είναι από συνειδητά «ξεπλυματικά» μέχρι κατά λάθος αναίσθητα. Και δεν ξέρω τι είναι χειρότερο, καθότι το συνειδητό ξέπλυμα κρύβει, τουλάχιστον, κάποιο συμφέρον. Η σκέτη αναισθησία έχεις συστημικές ρίζες και ως εκ τούτου είναι πολύ πιο αποδεκτή κοινωνικά. 

Έχουν περάσει πέντε μήνες απ’ την στιγμή που κάθε ιστοσελίδα μάς έλεγε πόσο απόλυτα σοκαριστικό είναι το ότι «γνωστός ποινικολόγος κατηγορείται για τον ξυλοδαρμό της συζύγου του». Και τώρα; Τώρα φτερά και γκλίτερ, ο έρωτας είναι θεραπευτικός και ο χρόνος ο καλύτερος γιατρός. 

Ένας άλλος τίτλος έγραφε «Η ζωή μετά την αποφυλάκιση - Νέος έρωτας για τον γνωστό ποινικολόγο», λες και είναι η φυλακή ασθένεια, διαζύγιο ή μετακόμιση, μια κοινή ανθρώπινη εμπειρία, μια συνθήκη φυσιολογική και μεταβατική. Το διάβασα δύο φορές για να βεβαιωθώ γιατί είπα, εντάξει, μπορεί να είναι συνωνυμία, κάποιος που δεν ξέρω. Αλλά όχι, είναι το ίδιο πρόσωπο.

Έχουν περάσει πέντε μήνες απ’ τη στιγμή που κάθε ιστοσελίδα μάς έλεγε πόσο απόλυτα σοκαριστικό είναι το ότι «γνωστός ποινικολόγος κατηγορείται για τον ξυλοδαρμό της συζύγου του». Και τώρα; Τώρα φτερά και γκλίτερ, ο έρωτας είναι θεραπευτικός και ο χρόνος ο καλύτερος γιατρός. 

Χάνονται τα όρια μεταξύ ριάλιτι και σοβαρού. Χάνεται το «εκεί δεν πάω, αυτό δεν θα το πω, θα με πάρουν με τις πέτρες αν γράψω κάτι τόσο αναίσθητο». Είναι παράξενο να σκρολάρεις σε μια κουτσομπολίστικη σελίδα και να βλέπεις, τον έναν κάτω απ’ τον άλλον στη στήλη «gossip», τους τίτλους «ποια ομάδα κερδίζει στο "Survivor"», «νέος έρωτας για τον Απόστολο Λύτρα» και «γιατί κλαίει η Ιωάννα Τούνη;».

Κάθε μέσο έχει τον σκοπό του και αυτές οι στήλες εκπληρώνουν τον δικό τους, αλλά μέχρι τώρα είχα την εντύπωση ότι υπήρχε μια νοητή γραμμή την οποία δεν περνούσαν· ότι μένουν στο star system, σε ανερχόμενα πρόσωπα, σε influencers και φιγούρες που πρόθυμα πιάνονται στον ιστό τους. Αυτή η απουσία κάθε διαφοροποίησης όσον αφορά τα πρόσωπα, είτε λεκτικά είτε αισθητικά, δημιουργεί την εντύπωση μιας εξίσωσης. Εγώ που το διαβάζω συγκρατώ «survivor, Τούνη, Λύτρας» στο ίδιο συννεφάκι σκέψης. Στο ανάλαφρο, που λέει «άκουσες ότι συνέβη το τάδε;».

Προσπαθώ να σκεφτώ αν μετά τη δίκη Πελικό θα υπάρξει κάποιος τίτλος του στυλ «ερωτευμένος ο Dominique, στη Μασσαλία, με νέα σύντροφο!». «Μπάμπης Αναγνωστόπουλος - Ποιο είναι το μοντέλο που του στέλνει στη φυλακή;», «Ο 53χρονος του Κολωνού μόλις αποφυλακίστηκε, δείτε εδώ την Κολωνιώτισσα που του έχει κλέψει την καρδιά!». Δεν σκοπεύω να εξισώσω πρόσωπα και εγκλήματα, μόνο να δείξω, ελπίζω, ότι αυτό το λεξιλόγιο δεν ταιριάζει σε πρόσωπα που έχουν απασχολήσει το ποινικό δικαστήριο.

Οπτική Γωνία
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Λοιπόν, πώς πήγε η δημοκρατία το 2024;

Ακροβατώντας / Λοιπόν, πώς πήγε η δημοκρατία το 2024;

Η δημοκρατία υποχώρησε, έκανε γενναία βήματα προς τα πίσω, κινδύνευσε ακόμα περισσότερο. Η δύναμη του χρήματος ως μέσου χαλιναγώγησης παραμένει καθοριστική και οδήγησε εκατομμύρια πολίτες να επιλέξουν εχθρούς της δημοκρατίας (ακροδεξιούς και φασίστες). Μετά από κάποιες δεκαετίες ο κόσμος έχει στραφεί σε επικίνδυνους δρόμους, το μέλλον είναι εντελώς αβέβαιο.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΕΛΑΚΗΣ
Το ΣτΕ, οι οικοδομικές άδειες και το χάος

Ρεπορτάζ / Το ΣτΕ, οι οικοδομικές άδειες και το χάος

Φωτιές έχει ανάψει η απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας με την οποία ακυρώθηκαν τα μπόνους δόμησης του Οικοδομικού Κανονισμού που έδιναν ύψος και όγκο στα κτίρια. Η διαμάχη για το ποιες οικοδομικές άδειες ακινήτων διασώζονται και ποιες όχι βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη.
ΝΤΙΝΑ ΚΑΡΑΤΖΙΟΥ
Το 2024 ήταν μια πολιτική χρονιά που τα είχε όλα

Οπτική Γωνία / Το 2024 ήταν μια πολιτική χρονιά που τα είχε όλα

Σασπένς, ίντριγκες, δολοπλοκίες, καθαιρέσεις, νέα κόμματα, αλλαγή ηγεσιών, αποχωρήσεις, διαγραφές, διασπάσεις, επεισοδιακά συνέδρια. Μερικά από τα πολιτικά γεγονότα του 2024 θα μπορούσαν να αποτελέσουν ακόμα και υλικό για μυθιστορήματα.
ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΣΙΟΥΤΗ
«Πόσα χρόνια υπομονής για μια άδεια διαμονής;»

Ελλάδα / «Πόσα χρόνια υπομονής για μια άδεια διαμονής;»

Ποια είναι σήμερα η θέση των μεταναστών και των προσφύγων στην Ελλάδα και γιατί συχνά θυμίζει το επιτραπέζιο «φιδάκι»; Τι συμβαίνει με τις ακριβοθώρητες άδειες διαμονής, την πολιτογράφηση και τις συντάξεις;
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ο Ιλισός, η πέτρινη γέφυρα και τα αντιπλημμυρικά έργα

Ρεπορτάζ / Ο Ιλισός, η πέτρινη γέφυρα που θα γκρεμιστεί και τα αντιπλημμυρικά έργα

Μεταξύ Καλλιθέας και Μοσχάτου ξεκινούν από την Περιφέρεια Αττικής έργα αντιπλημμυρικής προστασίας σε ένα τμήμα του Ιλισού. Εξαιτίας των παρεμβάσεων, που είναι πράγματι αναγκαίες, θα γκρεμιστεί στη λεωφόρο Ποσειδώνος μια πέτρινη πεντάτοξη γέφυρα, η μοναδική στην Αττική.
ΝΤΙΝΑ ΚΑΡΑΤΖΙΟΥ