Στο φεστιβάλ του Saske: Ο Λυκαβηττός κατάμεστος από τη Γενιά Άλφα

saske Facebook Twitter
Στο υψηλότατο στάνταρ που έθεσε o Saske αντεπεξήλθαν όλοι οι καλεσμένοι. Φωτ.: Ακίμ-Γιάννης Τσατσούλης
0

Τρίτη βράδυ

Saske στο Θέατρο Λυκαβηττού. Ένα από τα πιο iconic venues στην Ελλάδα φιλοξενούσε έναν από τους αγαπημένους μου καλλιτέχνες. Δεν γινόταν να μην πάω. Έφτιαξα τη βαλίτσα μου, έπεισα έναν φίλο μου να με φιλοξενήσει (s/o), πήρα το τρένο και ήρθα να απολαύσω το σόου. 

Περπατώντας την επίπονη ανηφόρα προς το θέατρο, σκεφτόμουν τις μεταβλητές που έχει μια συναυλία τέτοιου βεληνεκούς. Ο Saske είναι καλλιτέχνης με πολλές μουσικές προσεγγίσεις, οι οποίες ελκύουν διαφορετικό κοινό, και όταν κάνεις συναυλία για την οποία έχεις πει ότι είναι η μεγαλύτερη και μία από τις πιο σημαντικές της καριέρας σου, περιμένεις από τον casual ακροατή μέχρι τον πιο «σκληρό» fan που σε ακολουθεί από την πρώτη μέρα.

Ο Saske ήταν εξωπραγματικός. Τα φωνητικά του με τη χρήση autotune, η σκηνική του παρουσία και η αλληλεπίδραση με το κοινό είναι μια τριπλέτα την οποία ίσως κανένας στην Ελλάδα να μην μπορεί να συνδυάσει τόσο καλά.

Έχεις λοιπόν να ικανοποιήσεις τον τύπο που σε ξέρει από το «Mediterranean», τον τύπο που σε ξέρει από το «Ξέρω Μάνα» και τον τύπο που σε ξέρει από το «Νυχτερινό Κολύμπι». Για να ευχαριστηθούν όλοι αυτοί οι τύποι ακροατών δεν αρκεί να προσέξεις ποια κομμάτια και με ποια σειρά θα τα πεις. Μετράει, μεταξύ άλλων, η μουσική προσέγγιση, η σκηνική παρουσία, το creative direction και το crowd control. Θα κατάφερνε λοιπόν ο Saske να αντεπεξέλθει σε αυτή την πρόκληση; 

Πήγαμε στο φεστιβάλ του Saske και ενθουσιαστήκαμε Facebook Twitter
«Μάγκες, τώρα θέλω να σηκωθείτε». Αυτό χρειάστηκε να πει. Και το κοινό απλώς υπάκουσε. Φωτ.: Ακίμ-Γιάννης Τσατσούλης
Πήγαμε στο φεστιβάλ του Saske και ενθουσιαστήκαμε Facebook Twitter
Φτάνει η στιγμή που βγαίνει ο Saske στη σκηνή. Φωνάζει, χοροπηδάει, φοράει ένα outfit που το βλέπαμε και ήταν σαν να μας έλεγε «ξέρεις τι, σήμερα εγώ είμαι ο main character». Φωτ.: Ακίμ-Γιάννης Τσατσούλης

Φτάνει η στιγμή που βγαίνει ο Saske στη σκηνή. Φωνάζει, χοροπηδάει, φοράει ένα outfit που το βλέπαμε και ήταν σαν να μας έλεγε «ξέρεις τι, σήμερα εγώ είμαι ο main character». Πρώτο κομμάτι το τρομερό «BABAR» και ο Saske το δίνει λες και είναι το τελευταίο κομμάτι που θα πει στη ζωή του. Παρ’ όλα αυτά, κάτι λείπει. Το κοινό ήταν εκεί, αλλά μόνο σωματικά. Οι χιλιάδες που πήγαν να τον δουν δεν έδειχναν πάθος.

Καθιστός κόσμος που απλώς περνούσε καλά, λες και άκουγε σπίτι του κάποιο κομμάτι που του αρέσει στο αγαπημένο του playlist. Πέρασε από το μυαλό μου η σκέψη ότι δεν θα περάσω τόσο καλά όσο περίμενα. Αυτό μέχρι να έρθει η στιγμή που άλλαξε όλη τη συναυλία, η στιγμή που για μένα αποτελεί το απόλυτο highlight και την πιο iconic στιγμή της.

«Μάγκες, τώρα θέλω να σηκωθείτε». Αυτό χρειάστηκε να πει. Και το κοινό απλώς υπάκουσε. Κανένας πια δεν καθόταν. Χιλιάδες άτομα σηκώθηκαν την ίδια στιγμή και ο Saske πλέον είχε παρέα. Το κοινό κουνιόταν, φώναζε, χειροκροτούσε, αποθέωνε το εκπληκτικό performance του Saske, της μπάντας και των καλεσμένων και πλέον δεν υπήρχε άτομο με τη σκέψη να καθίσει. 

Την αποθέωση αυτή μπορώ να πω με σιγουριά ότι την άξιζαν όλοι. Ο Saske ήταν εξωπραγματικός. Τα φωνητικά του με τη χρήση autotune, η σκηνική του παρουσία και η αλληλεπίδραση με το κοινό είναι μια τριπλέτα την οποία ίσως κανένας στην Ελλάδα να μην μπορεί να συνδυάσει τόσο καλά. Αξιοσημείωτο θεωρώ ότι έδωσε πιο πολύ χρόνο στη «μη γνωστή» (όπως την αποκάλεσε ο ίδιος) μουσική και ακούσαμε πολλά κομμάτια όπως το «Κατάρα», το «Mafia» και το «Ό,τι γουστάρω».

Πήγαμε στο φεστιβάλ του Saske και ενθουσιαστήκαμε Facebook Twitter
Φωτ.: Ακίμ-Γιάννης Τσατσούλης
Πήγαμε στο φεστιβάλ του Saske και ενθουσιαστήκαμε Facebook Twitter
Φωτ.: Ακίμ-Γιάννης Τσατσούλης
Πήγαμε στο φεστιβάλ του Saske και ενθουσιαστήκαμε Facebook Twitter
O Saske με τον Sidarta. Φωτ.: Ακίμ-Γιάννης Τσατσούλης
Πήγαμε στο φεστιβάλ του Saske και ενθουσιαστήκαμε Facebook Twitter
Μεγάλο respect αξίζει να δώσουμε ξανά στον Saske για το κοινό που έχει χτίσει. Φωτ.: Ακίμ-Γιάννης Τσατσούλης

Στο υψηλότατο στάνταρ που έθεσε o Saske αντεπεξήλθαν όλοι οι καλεσμένοι. Απολαύσαμε εξαιρετικές εμφανίσεις από τους Hawk, Sigma, Sidarta, Kareem, Νέγρο του Μοριά και Danae, με ανάλογες επιλογές κομματιών. Ακόμη ένα highlight ήταν η μπάντα. Οι παραγωγές ήταν πολύ βελτιωμένες και έδειχναν τη συναυλιακή εμπειρία που απαιτούσε η βραδιά. Μακάρι αυτές τις εκτελέσεις να τις δούμε στις πλατφόρμες. 

Μεγάλο respect αξίζει να δώσουμε ξανά στον Saske για το κοινό που έχει χτίσει. Μου φάνηκε απίστευτο ότι χιλιάδες άτομα στην κερκίδα φώναζαν με την ίδια μανία το «Deal, πάνω απ’ το deal, πάνω απ’ το deal, έγινα boss, στα αρχίδια μου ο Φερεντίνος, ο τραπεζίτης είναι αδελφός» και το «Δεν θα σε ξαναδούν, σαν να σε πήραν στη NASA». Είχα βαρεθεί να πηγαίνω σε συναυλίες και αντίστοιχα κομμάτια να τα φωνάζω μόνο εγώ και να με κοιτάνε περίεργα. 

Γενικά είχα ενδοιασμούς για τη βραδιά της Τρίτης, αλλά στις προκλήσεις αντεπεξήλθε όλη η ομάδα του event και με το παραπάνω. Πέρασα απίστευτα, και σίγουρα την ίδια άποψη θα έχουν όλοι όσοι βρέθηκαν στις κερκίδες εκείνη τη μέρα. Πήρα την κατηφόρα για το σπίτι χωρίς κανένα παράπονο, με ανυπομονησία για το επόμενο απόγευμα, και πήρα τηλέφωνο φίλους μου που βαρέθηκαν να κατέβουν Αθήνα να τους περιγράψω τι έχασαν. Η συναυλία της Τρίτης ανέβασε ψηλά τον πήχη και αναμένω παρόμοια προσπάθεια και προσέγγιση και από άλλους καλλιτέχνες της σκηνής. 

Νικόλας Καρακάσης

Τετάρτη βράδυ

Το Saskepticism Festival ήταν η μεγάλη, διήμερη γιορτή για τον Saske, και γιορτή χωρίς καλεσμένους δεν υφίσταται. Έτσι, το line up της δεύτερης ημέρας ήταν γεμάτο από τους guests που πλαισίωσαν με τις μπάρες και την ενέργειά τους το μεγάλο αθηναϊκό πάρτι στην κορυφή του λόφου του Λυκαβηττού.

Ο κόσμος ανταποκρίθηκε έντονα και τις δύο μέρες, και την ευθύνη για το ζέσταμά του την είχαν οι δύο DJ που ανέλαβαν να κηρύξουν την έναρξη της βραδιάς. Την αρχή έκανε ένας από τους πιο ενδιαφέροντες ανερχόμενους καλλιτέχνες αυτήν τη στιγμή στην Ελλάδα, ο Palatranx, του οποίου το ευρύτατο φάσμα επιρροών είναι φανερό στα sets του, που έχουν πάντοτε το στοιχείο της έκπληξης, καθώς μπορεί να μιξάρει εντέχνως τα πάντα. 

Συνολικά, το Saskepticism, εκτός από φεστιβάλ, είναι μια αντανάκλαση όσων έχει καταφέρει ο Saske – και τα αξίζει μέχρι τελευταίας ρανίδας. Το φεστιβάλ ήταν αντάξιο του επαγγελματισμού που τον διέπει.

Τη σκυτάλη πήρε ο βετεράνος Black Athena, που ήταν και ο host του event, και κατάφερε να θέσει τον τόνο για το τι θα ακολουθήσει μέσα από το –όπως κάθε φορά– καλοδουλεμένο set του. Ο κόσμος πλέον ήταν έτοιμος και ανυπομονούσε να αρχίσει το show. Η διοργάνωση ήταν αψεγάδιαστη, χωρίς εκπτώσεις στον ήχο, με το μεγάλο stage σε στυλ catwalk και την οθόνη με τα άρτια visuals να επιτρέπουν στους καλλιτέχνες να ξεδιπλώσουν την τέχνη τους ανενόχλητοι, αλλά και να μαγνητίζουν την προσοχή του κοινού.

Πήγαμε στο φεστιβάλ του Saske και ενθουσιαστήκαμε Facebook Twitter
Φωτ.: Ακίμ-Γιάννης Τσατσούλης
Πήγαμε στο φεστιβάλ του Saske και ενθουσιαστήκαμε Facebook Twitter
Φωτ.: Ακίμ-Γιάννης Τσατσούλης

Το πρώτο live act που κατέλαβε τη σκηνή ήταν η παρέα της Wake ‘n’ Bake. Όποιος θεωρούσε πως θα είναι απλά ένα opening έπεσε εντελώς έξω. Οι νεαροί ράπερ έχουν καταφέρει να χτίσουν το δικό τους wave και κοινό, τόσο στα στενά του διαδικτύου όσο και στο ίδιο το underground, με την ενέργεια και τη χαρισματικότητα που τους διέπει. Θα έλεγα πως ένα μεγάλο, breakthrough hit τούς χωρίζει από την πανελλήνια αναγνώριση, με τον Gxhan ειδικά να αποδεικνύει κάθε δευτερόλεπτο επάνω στη σκηνή πως είναι φτιαγμένος από rockstar material. 

Το αμφιθέατρο ήταν πλέον κατάμεστο, οι WnB είχαν καταφέρει να ξεσηκώσουν τον κόσμο και τον άφησαν σε έναν ράπερ που έχει κατορθώσει να γίνει μια από τις πιο χαρακτηριστικές φωνές της πρωτεύουσας, τον Κάτοχο. Από τις πρώτες του κυκλοφορίες κατέστησε σαφές πως δεν είναι ένας bystander της ραπ κουλτούρας, δεν είναι ένας τυχαίος που είδε φως και μπήκε, αλλά ένας θιασώτης της, ένας παθιασμένος ακροατής με ταλέντο στο μικρόφωνο.

Αυτό το γνωρίζει και ο ίδιος και το επικοινωνεί όχι ως έπαρση, αλλά ως αυτοπεποίθηση, ως το αναγκαίο ή μάλλον επιβεβλημένο ego που είναι ταυτόσημο με το ραπ, στο πλαίσιο της ευγενούς άμιλλας. Το stage του ανήκε, ενώ έχει αναπτύξει ιδιαίτερους δεσμούς με τον λαό της Αθήνας μέσα σε σύντομο χρονικό διάστημα, και ειδικότερα με τους νεαρότερους, που δεν διστάζουν να του το δείχνουν σε κάθε ευκαιρία. 

Για την επόμενη μία ώρα και κάτι η σκηνή και το vibe ήταν υπόθεση της Κυψέλης. Κάνοντας είσοδο με το «In Greece We Trap», οι Kareem Kalokoh & Moose επικύρωσαν τη δήλωση που έκανε ο δεύτερος μέσω του ντεμπούτου του, δείχνοντας και στους καλεσμένους από τη Βρετανία και την Αμερική ότι στην Ελλάδα όντως τραπάρουμε, ότι έχουμε ενεργότατη σκηνή και ταλαντούχους καλλιτέχνες, παρά το γλωσσικό barrier που αναπόφευκτα κάνει αυτήν τη σκηνή πιο εσωστρεφή. Όταν αυτό το barrier καταργείται λόγω του αγγλόφωνου στίχου, όμως, γίνονται σαφή σε όλους τα παραπάνω. 

Πήγαμε στο φεστιβάλ του Saske και ενθουσιαστήκαμε Facebook Twitter
Οι νεαροί ράπερ της Wake ‘n’ Bake έχουν καταφέρει να χτίσουν το δικό τους wave και κοινό, τόσο στα στενά του διαδικτύου όσο και στο ίδιο το underground, με την ενέργεια και τη χαρισματικότητα που τους διέπει. Φωτ.: Ακίμ-Γιάννης Τσατσούλης
Πήγαμε στο φεστιβάλ του Saske και ενθουσιαστήκαμε Facebook Twitter
Ακολούθησε ο Νέγρος του Μοριά, ο οποίος όχι απλώς είναι απολαυστικός όσες φορές και να τον έχεις δει live, αλλά εξελίσσει τη σκηνική του παρουσία κάθε φορά. Φωτ.: Ακίμ-Γιάννης Τσατσούλης

Ακολούθησε ο Νέγρος του Μοριά, ο οποίος όχι απλώς είναι απολαυστικός όσες φορές και να τον έχεις δει live, αλλά εξελίσσει τη σκηνική του παρουσία κάθε φορά. Είναι ένας από τους καλύτερους showmen της σκηνής μας και ένας τρομερά συνεπής καλλιτέχνης, γι’ αυτό άλλωστε και το hype του μένει όχι απλώς αναλλοίωτο τόσα χρόνια, αλλά αυξάνεται με κάθε του κυκλοφορία, κάτι που αποδείχθηκε και εκείνη τη μέρα, με τον κόσμο να ακολουθεί bar for bar κάθε του τραγούδι. 

Η βραδιά είχε αρχίσει να κορυφώνεται και ο περισσότερος κόσμος στεκόταν όρθιος στα διαζώματα. Τότε στο μεγαλοπρεπές stage του φεστιβάλ ανέβηκε ένας εμβληματικός καλλιτέχνης, του οποίου το όνομα είναι ταυτόσημο με την εξέλιξη και την ανάδειξη του grime στην Αγγλία. Ο λόγος φυσικά για τον Ghetts, ο οποίος γιόρτασε μαζί μας τα γενέθλιά του, ερμηνεύοντας τα κομμάτια που έχει ξεχωρίσει το κοινό παγκοσμίως από τον φετινό του δίσκο, το «On Purpose, With Purpose», αλλά και αγαπημένα throwbacks.

Παρότι ήταν η πρώτη του φορά στην Ελλάδα και παρότι εκπροσωπεί ένα είδος που δεν εισήχθη ποτέ με μαζικούς όρους στη χώρα μας, το κοινό τον αγκάλιασε, με σημαντική μερίδα του κοινού μάλιστα όχι απλώς να ξέρει τα τραγούδια του, αλλά να τον ακολουθεί και ερμηνευτικά (όπως το παλικάρι που βρισκόταν ακριβώς από πίσω μου και ξελαρυγγιάστηκε να ραπάρει. Shoutout σε σένα, όποιος κι αν είσαι, σε λάτρεψα!), αφήνοντας μια ελπίδα πως, αν υπάρξει επόμενη επίσκεψή του, ίσως να είναι και ως headliner.

Πήγαμε στο φεστιβάλ του Saske και ενθουσιαστήκαμε Facebook Twitter
H σκηνή από drone

Άσχετα όμως με το ποιο act μπορεί να περίμενε ο καθένας, όπως είπα και στην αρχή, το event ήταν μια γιορτή όχι του Saske, αλλά για τον Saske. Ήταν ο πρωταγωνιστής, ο man of the hour, ο main character σε ένα πλουραλιστικό φεστιβάλ, και ο κόσμος του το έδειξε δεύτερη μέρα σερί. Όταν βλέπεις τον Saske στη σκηνή για πρώτη φορά, βλέπεις έναν άνθρωπο με άστρο, έναν καλλιτέχνη που δίνει κάθε του κύτταρο σε αυτό που κάνει και δεν το αντιμετωπίζει ως εισόδημα.

Είναι ένας άνθρωπος που δεν μπήκε στο ραπ ως εναλλακτική λύση, ούτε το έμαθε επειδή έχει γίνει μόδα, αλλά είναι ραπ και το εκπροσωπεί με τον καλύτερο δυνατό τρόπο και με ευθύνη, από το πρώτο του κιόλας single, γιατί απλώς το αγαπά πολύ. Παρότι λίγο κουρασμένος από τη δεύτερη συνεχόμενη συναυλιακή ημέρα, δεν έκανε εκπτώσεις ούτε στο act του, ούτε στην ενέργειά του. Επέλεξε ένα medley των πιο αγαπημένων κομματιών του από όλη τη δισκογραφία του, από κάθε δημιουργική του περίοδο, ξεσηκώνοντας το αμφιθέατρο, σε βαθμό που νόμιζες πως θα καταρρεύσουν οι εξέδρες από το χοροπηδητό.

Πήγαμε στο φεστιβάλ του Saske και ενθουσιαστήκαμε Facebook Twitter
Ο Αμερικανός βετεράνος Rich The Kid των mixtapes πρόσφερε ένα act κατάλληλο και για τις δύο μερίδες του κοινού του. Φωτ.: Ακίμ-Γιάννης Τσατσούλης

Η βραδιά είχε πάρει φωτιά και εκείνη τη στιγμή ο επίλογος από τον Rich The Kid φάνταζε ιδανικός. Ο Αμερικανός βετεράνος των mixtapes πρόσφερε ένα act κατάλληλο και για τις δύο μερίδες του κοινού του, όσους δηλαδή τον ξέρουν από τα μεγάλα hit του και όσους τον ακούγαμε για τα mixtape hit του. Ισορροπημένο και τόσο όσο setlist, ιδανικό για να μας ξεπροβοδίσει, χωρίς ωστόσο να μας διώξει.

Συνολικά, το Saskepticism, εκτός από φεστιβάλ, είναι μια αντανάκλαση όσων έχει καταφέρει ο Saske – και τα αξίζει μέχρι τελευταίας ρανίδας. Το φεστιβάλ ήταν αντάξιο του επαγγελματισμού που τον διέπει, όπως και το ίδιο το Plissken φυσικά ως διοργάνωση, ένα διήμερο που κάλυψε τις απαιτήσεις και του πιο αυστηρού ακροατή. Γι’ αυτό, άλλωστε, απ' ό,τι είπε και ο Black Athena, μάλλον μιλάμε για κάτι που πρόκειται να γίνει θεσμός. 

Εις τα επόμενα! 

 Χρήστος Ντάτσης

Μουσική
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Κοντσέρτο του Αρανχουέθ: Ποιος μπορεί να μείνει ασυγκίνητος από αυτό το κοντσέρτο;

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Ποιος μπορεί να μείνει ασυγκίνητος από το Κοντσέρτο του Αρανχουέθ;

Σχεδόν έναν αιώνα μετά τη δημιουργία του το «Κοντσέρτο του Αρανχουέθ» του Χοακίν Ροντρίγκο παραμένει η μουσική στην οποία όλοι με κάποιο τρόπο παραδινόμαστε. Η Ματούλα Κουστένη αποκρυπτογραφεί τη μελαγχολία, τη σπαρακτική μελωδία, τη δύναμη της κιθάρας και τη μοναδική του ενέργεια.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Μας αφορά σήμερα η Lady Gaga;

The Review / Μας αφορά σήμερα η Lady Gaga;

Ο Αλέξανδρος Διακοσάββας και ο δημοσιογράφος Γιάννης Τσιούλης aka Cartoon Dandy συζητούν για την πορεία και τα τελευταία βήματα στη μουσική και κινηματογραφική βιομηχανία μιας από τις μεγαλύτερες ποπ σταρ της τελευταίας 15ετίας και για το πόσο relevant είναι σήμερα.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
10 χρόνια μετά, ακόμη μας στοιχειώνει το «Ταπεινοί Και Πεινασμένοι»

Μουσική / Το «Ταπεινοί Και Πεινασμένοι» του ΛΕΞ ακόμη μας στοιχειώνει

Πέρασαν 10 χρόνια από την κυκλοφορία του πρώτου προσωπικού δίσκου του «Τ.Κ.Π.», που δεν ήταν απλώς ένα σημείο τομής για την εγχώρια ραπ σκηνή. Ήταν κάτι που σε άρπαζε και σε προσγείωνε με το ζόρι στην καθημερινότητα.
ΚΩΣΤΑΣ ΣΑΒΒΟΠΟΥΛΟΣ
Η Bipolia δεν φοβάται να παίζει μουσική στον δρόμο

Μουσική / Η Bipolia δεν φοβάται να παίζει μουσική στον δρόμο

«Είναι σίγουρα πιο χαλαρά στην Κυψέλη, πιο γειτονιά σε σχέση με την Ερμού»: Η νεαρή μουσικός φέρνει αναζωογονητική αύρα στα ελληνικά ροκ και ποπ δεδομένα με το ντεμπούτο άλμπουμ της και τις εμφανίσεις της στους δρόμους της Αθήνας.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
«Βλάσφημο, σατανιστικό, πορνογραφικό»: Η ιστορία του θρυλικού ‘666’, του άλμπουμ που σήμανε το τέλος των Aphrodite’s Child

Μουσική / «Βλάσφημο, σατανιστικό, πορνογραφικό»: Η ιστορία του θρυλικού «666», του άλμπουμ που σήμανε το τέλος των Aphrodite’s Child

Οι εξωφρενικές ιδέες του Νταλί, τα λάγνα φωνητικά της Ειρήνης Παπά και οι διαμάχες του Βαγγέλη Παπαθανασίου με τη δισκογραφική εταιρεία ήταν μόνο μερικά από τα επεισόδια της δημιουργίας ενός μνημειώδους άλμπουμ που επανακυκλοφορεί αυτές τις μέρες σε deluxe έκδοση.
THE LIFO TEAM
«Μόλις νιώσεις σιγουριά ως γυναίκα, θα προσπαθήσουν να σε σπρώξουν προς τα κάτω»

Μουσική / «Μόλις νιώσεις σιγουριά ως γυναίκα, θα προσπαθήσουν να σε σπρώξουν προς τα κάτω»

Aφήνοντας πίσω της την προηγούμενη ζωή της ως νοσοκόμα, μετά από παρότρυνση των ασθενών της να κυνηγήσει τα όνειρά της, η παραγωγός και καλλιτέχνιδα Kelly Lee Owens μιλά για την τελευταία της δουλειά, τις σημαντικές συνεργασίες της και τη μουσική που διαμορφώνει συνειδήσεις και επηρεάζει συναισθήματα.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Η σπουδαία επανεκκίνηση της Καμεράτα ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών

Μουσική / Η συγκινητική επανεκκίνηση της Καμεράτας

Τέσσερα χρόνια, δύο νομοθετικές παρεμβάσεις, τρεις υπουργικές αποφάσεις και μία εκκαθάριση χρειάστηκαν ώστε να μπορέσει η Καμεράτα-Ορχήστρα των Φίλων της Μουσικής να κάνει restart και να επανέλθει ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Beyoncé εναντίον Beatles: Τα βραβεία Grammy ξεπέρασαν κάθε όριο φαιδρότητας

Μουσική / Beyoncé εναντίον Beatles: Τα βραβεία Grammy ξεπέρασαν κάθε όριο φαιδρότητας

Η υποψηφιότητα ενός ξεχασμένου και μάλλον αδιάφορου κομματιού του Τζον Λένον για το βραβείο του δίσκου της χρονιάς φαίνεται να συμπυκνώνει όλη την σύγχυση και την έλλειψη σοβαρότητας που διακρίνει τον κουρασμένο μηχανισμό κύρους των Grammy.
THE LIFO TEAM
Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος αφηγείται τη ζωή του στη LIFO

Γεννήθηκε Σαν Σήμερα / Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος αφηγείται τη ζωή του στη LIFO

Δημοσιογράφος, στιχουργός. Θα ήταν ευχαριστημένος αν, απ’ όλα τα τραγούδια του, έμενε στην ιστορία το τετράστιχο: «Το απομεσήμερο έμοιαζε να στέκει, σαν αμάξι γέρικο, στην ανηφοριά».
ΣΤΑΥΡΟΣ ΔΙΟΣΚΟΥΡΙΔΗΣ
Stilpon: Η επιστροφή ενός Έλληνα κοσμοπολίτη του σύγχρονου ροκ

Μουσική / Stilpon: Η επιστροφή ενός Έλληνα κοσμοπολίτη του σύγχρονου ροκ

Ο Στίλπων Νέστωρ μαζί με εκλεκτούς καλεσμένους παρουσιάζουν αυτή την Πέμπτη στην Αθήνα τη νέα του δουλειά που έχει τίτλο «The Second Cloud Commission» και αποτελεί το απόγειο μιας δημιουργικής πορείας στο σύγχρονο ροκ που διανύει τέσσερις δεκαετίες.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ