Ένα αξέχαστο set από τον Ben Klock στο Photon

Το Photon Klockworks επέστρεψε μετά από πέντε χρόνια στην Αθήνα Facebook Twitter
O Γερμανός DJ, με εμπειρία 25+ ετών στον χώρο, μεταφέρει με τη μουσική του στον κόσμο ακριβώς το νόημα και την ουσία της techno. Φωτ.: Alexander Petsavas
0

ΑΝ ΚΑΤΙ ΦΑΙΝΕΤΑΙ να χαρακτηρίζει την techno σκηνή της Αθήνας σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια είναι η ραγδαία αύξηση των πάρτι ξένων διοργανώσεων καθώς και αυτών όπου την επιμέλεια ήχου, φωτισμού και διάθεσης κάνουν οι ίδιοι οι DJs. Μετά το Unreal Germany και το (αναβληθέν για την ώρα) Mama Told Ya, σειρά είχε το Photon, το επιτυχημένο πάρτι του Ben Klock.

Μπαίνοντας στο Universe, αμέσως πρόσεχες τη διαφορά στη διαρρύθμιση του χώρου σε σχέση με ό,τι συνηθίζεται: κυριαρχούσε το σκοτάδι και έμπαινες σε mood κατευθείαν. Σωστά μελετημένα ήταν τα φώτα, σε αρμονία με τη λιτή αισθητική του πάρτι· δεν εντυπωσίαζαν ούτε αποσπούσαν την προσοχή από αυτό που έχει σημασία, τον ήχο, που μάλιστα τον βρήκα βελτιωμένο σε σχέση με άλλα πάρτι που έχουν γίνει εκεί. Αν και η θερμοκρασία παρέμεινε εξαιρετική καθ’ όλη τη διάρκεια της νύχτας, ο χώρος γέμισε ασφυχτικά πολύ γρήγορα και μολονότι προσωπικά αυτό δεν με ενοχλεί πάντα, εγκυμονεί προφανείς κινδύνους.

Το πάρτι είχε μεγάλη διάρκεια, από τις 23:00 ως τις 9:00 το επόμενο πρωί, και το άνοιξε ο πρώτος «μαθητευόμενος» του Ben Klock, ο Fadhi Mohem. H εξέλιξή του έχει υπάρξει ραγδαία τα τελευταία χρόνια παρά το πολύ νεαρό της ηλικίας του, μετά τις άκρως επιτυχημένες εμφανίσεις στο Dekmantel στην Ολλανδία και τα ουκ ολίγα b2b sets με τον Klock. Δεν είναι από τους αγαπημένους μου, μια και βρίσκω τα sets του κάπως μονότονα και τον πρόλαβα μόνο λίγο, στο κλείσιμο.

Στην Αθήνα το Σάββατο ο Ben Klock έπαιξε καθαρούς, διακριτούς ήχους, μπήκε αμέσως στο θέμα χωρίς πολλές εισαγωγές, έχτιζε κλιμακωτά με ένταση και θυμό και, σε αντίθεση με πολλούς άλλους DJs που προτιμούν τη minimal techno, η ένταση αυτή κορυφωνόταν, ένιωθες μια έκρηξη συναισθημάτων και ενέργειας.

Σειρά είχε η Αdiel που, δίχως αμφιβολία και αν κρίνω από τον αριθμό των stories, έκλεψε ξεκάθαρα τις εντυπώσεις το Σάββατο. Η ταλαντούχα Ιταλίδα προτιμά να παίζει με βινύλια, τα οποία, πέραν της νότας νοσταλγίας, προσφέρουν πιο ζεστό ήχο και κυρίως πρόσβαση σε κομμάτια που δεν έχουν εύκολα άλλοι DJs.

Το Photon Klockworks επέστρεψε μετά από πέντε χρόνια στην Αθήνα Facebook Twitter
H Αdiel, δίχως αμφιβολία και αν κρίνω και από τον αριθμό των stories, έκλεψε ξεκάθαρα τις εντυπώσεις το Σάββατο.

Περιζήτητη ήδη σε μερικά από τα μεγαλύτερα φεστιβάλ ηλεκτρονικής μουσικής, δεν είναι τυχαίο το ενδιαφέρον που έδειξαν γρήγορα τόσο ο Ben Klock όσο και ο Marcel Dettmann γι' αυτήν. Πέρσι στο Techniques, στην Αθήνα, ήταν πολύ καλή, αλλά το set της φέτος ήταν πραγματικά καθηλωτικό. Ήταν γρήγορο, χορευτικό, «ζεστό» παρά τον minimal χαρακτήρα του και κορυφώθηκε με κάποια πολύ γοητευτικά κομμάτια μετά τη μέση του set. Θα ήθελα πολύ να τη δω να έρχεται μια φορά στην Αθήνα με ένα extended set μόνη της.

O εναλλακτικός Marron πήρε τη σκυτάλη και διάνθισε τη minimal techno με τον χαρακτηριστικό του πειραματικό ήχο. Δεν θυμάμαι να έχει έρθει τα τελευταία χρόνια στην Αθήνα και είναι πάντα ευχάριστο να μη βλέπεις συνέχεια τα ίδια ονόματα. Συγκριτικά με την Adiel, που είχε προηγηθεί, βρήκα πως έριξε λίγο τη διάθεση με ένα σωστό, πλην επίπεδο set χωρίς αυξομειώσεις στην ένταση και στο ηχόχρωμα. Δεν με ξετρέλανε, ιδίως με αυτήν τη σειρά εμφάνισης, αν και, για να είμαι δίκαιος, δυνάμωσε προς το τέλος του set, και, αν κρίνω από τις αντιδράσεις και τα σχόλια, σίγουρα βρήκε το κοινό του.

Και φτάνουμε στον πρωταγωνιστή της βραδιάς, τον Ben Klock, που λίγα θα μπορούσαν να σε προετοιμάσουν γι' αυτό που θα άκουγες. O Γερμανός, με εμπειρία 25+ ετών στον χώρο, μεταφέρει με τη μουσική του στον κόσμο ακριβώς το νόημα και την ουσία της techno. Αν και μεγάλος και ικανός ως παραγωγός, οι απαράμιλλες ικανότητές του ως DJ τον έφτασαν εκεί που είναι, να καθορίζει τον ήχο της βερολινέζικης techno.

Είναι γνωστό πως το πιο σημαντικό στη μουσική αυτή είναι η συνέχεια, το δέσιμο των κομματιών, το χτίσιμο και η ένταση, αλλά μόνο όταν ακούσεις ονόματα σαν αυτά αντιλαμβάνεσαι το εύρος του ταλέντου αυτών των ανθρώπων και την ικανότητά τους να σου πουν μια ιστορία μέσα από τη μουσική τους, όχι απλώς να παίζουν το ένα τραγούδι μετά το άλλο. Με εντυπωσίασε περισσότερο από παλιότερα που τον είχα ακούσει (ίσως δεν είχα εκπαιδεύσει τόσο το αυτί μου ακόμη)· αντίστοιχης ποιότητας set νομίζω πως έχω ακούσει μόνο από τον Richie Hawtin.

Το Photon Klockworks επέστρεψε μετά από πέντε χρόνια στην Αθήνα Facebook Twitter
Σωστά μελετημένα ήταν τα φώτα που, σε αρμονία με τη λιτή αισθητική του πάρτι, δεν εντυπωσίαζαν και δεν αποσπούσαν την προσοχή από αυτό που έχει σημασία, τον ήχο.

Στην Αθήνα το Σάββατο ο Klock έπαιξε καθαρούς, διακριτούς ήχους, μπήκε αμέσως στο θέμα χωρίς πολλές εισαγωγές, έχτιζε κλιμακωτά με ένταση και θυμό και, σε αντίθεση με πολλούς άλλους DJs που προτιμούν τη minimal techno, η ένταση αυτή κορυφωνόταν, ένιωθες μια έκρηξη συναισθημάτων και ενέργειας. Η συνέχεια στο set ήταν άψογη και μερικά από τα κομμάτια τόσο αγνώριστα και προσαρμοσμένα στα μέτρα του Klock, που θύμιζε live DJ set, αποτελώντας βιτρίνα των δυνατοτήτων του. Υπενθύμισε πως η techno δεν χρειάζεται κινήσεις εντυπωσιασμού, μόνο γρήγορα BPMs, ένταση, πάθος και συνοχή. Ένα δίωρο τόσο συγκλονιστικό που όλοι όσοι ήμασταν εκεί θα θυμόμαστε για χρόνια.

Λίγο μετά τη μέση του set του Dax J (περασμένες πλέον 8) αποφάσισα πως είχε φτάσει η ώρα να κλείσω αυτήν τη βραδιά, όχι όμως γιατί ο Dax δεν ήταν καλός. Τουναντίον, είναι ένας από τους λίγους DJs που είναι τόσο συνεπείς σε αυτό που κάνουν και τόσο σταθερά καλοί, ανεξαρτήτως ώρας και μέρους που θα τους ακούσεις. Ρυθμός, σωστή επιλογή κομματιών και ενέργεια είτε κλείνει απογευματινό set είτε βγαίνει πολύ μετά τις πρώτες πρωινές ώρες και κρατά το ενδιαφέρον του κόσμου. Δεν ήταν άλλωστε τυχαίο πως ενώ τα πάρτι αδειάζουν αισθητά μετά τις 5-6 το πρωί, πολλοί έμειναν να ακούσουν τον Βρετανό DJ. Ένα μεγάλο «ναι» στα bespoke parties από το εξωτερικό με τον μοναδικό χαρακτήρα. Περιμένουμε τα επόμενα.  

Feature: Ben Klock // Photon

Μουσική
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η σπουδαία επανεκκίνηση της Καμεράτα ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών

Μουσική / Η συγκινητική επανεκκίνηση της Καμεράτας

Τέσσερα χρόνια, δύο νομοθετικές παρεμβάσεις, τρεις υπουργικές αποφάσεις και μία εκκαθάριση χρειάστηκαν ώστε να μπορέσει η Καμεράτα-Ορχήστρα των Φίλων της Μουσικής να κάνει restart και να επανέλθει ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Beyoncé εναντίον Beatles: Τα βραβεία Grammy ξεπέρασαν κάθε όριο φαιδρότητας

Μουσική / Beyoncé εναντίον Beatles: Τα βραβεία Grammy ξεπέρασαν κάθε όριο φαιδρότητας

Η υποψηφιότητα ενός ξεχασμένου και μάλλον αδιάφορου κομματιού του Τζον Λένον για το βραβείο του δίσκου της χρονιάς φαίνεται να συμπυκνώνει όλη την σύγχυση και την έλλειψη σοβαρότητας που διακρίνει τον κουρασμένο μηχανισμό κύρους των Grammy.
THE LIFO TEAM
Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος αφηγείται τη ζωή του στη LIFO

Γεννήθηκε Σαν Σήμερα / Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος αφηγείται τη ζωή του στη LIFO

Δημοσιογράφος, στιχουργός. Θα ήταν ευχαριστημένος αν, απ’ όλα τα τραγούδια του, έμενε στην ιστορία το τετράστιχο: «Το απομεσήμερο έμοιαζε να στέκει, σαν αμάξι γέρικο, στην ανηφοριά».
ΣΤΑΥΡΟΣ ΔΙΟΣΚΟΥΡΙΔΗΣ
Stilpon: Η επιστροφή ενός Έλληνα κοσμοπολίτη του σύγχρονου ροκ

Μουσική / Stilpon: Η επιστροφή ενός Έλληνα κοσμοπολίτη του σύγχρονου ροκ

Ο Στίλπων Νέστωρ μαζί με εκλεκτούς καλεσμένους παρουσιάζουν αυτή την Πέμπτη στην Αθήνα τη νέα του δουλειά που έχει τίτλο «The Second Cloud Commission» και αποτελεί το απόγειο μιας δημιουργικής πορείας στο σύγχρονο ροκ που διανύει τέσσερις δεκαετίες.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Το κονσέρτο που σφράγισε μια βαθιά φιλία

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Το κονσέρτο που σφράγισε μια βαθιά φιλία

Η Ματούλα Κουστένη βουτά στα άδυτα μιας βαθιάς φιλίας, αυτής των Γιόζεφ Γιόακιμ και Γιοχάνες Μπραμς, που στηρίχτηκε στην καλλιτεχνική ιδιοφυΐα και τη χημεία αυτών των δύο μουσικών, αφήνοντας ένα μοναδικό ενθύμιο, το Κοντσέρτο για Βιολί και Ορχήστρα που υπογράφει -ποιος άλλος;- o Γιοχάνες Μπραμς.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Συναυλία Μαλερ

Μουσική / Ένας έξοχος Μάλερ του Κουρεντζή στο Μέγαρο

Ο Κουρεντζής βημάτισε αργά πάνω στο λεπτό σκοινί που συνδέει το υπαρκτό και του μαγικό, του εδώ και του επέκεινα, και με αδρές κινήσεις δεν παρουσίασε απλώς το Adagietto αλλά εξήγησε στον ακροατή κάθε του συλλαβή
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΧΑΜΠΙΔΗΣ
Νταλάρας - Παπακωνσταντίνου: Οι πρώτες φωτογραφίες από την πολυαναμένομενη συνεργασία τους

Πολιτισμός / Νταλάρας - Παπακωνσταντίνου: Οι πρώτες φωτογραφίες από την πολυαναμενόμενη συνεργασία τους

Οι δύο σπουδαίοι ερμηνευτές θα συναντηθούν επί σκηνής από τις 5 Δεκεμβρίου στο Vox σε μια θεατροποιημένη παράσταση με κείμενα του Οδυσσέα Ιωάννου τα οποία θα παρουσιάζει o ίδιος έχοντας τον ρόλο του αφηγητή
LIFO NEWSROOM
Πόση techno αντέχει η Αθήνα;

The Review / Πόση techno αντέχει η Αθήνα;

O Αλέξανδρος Διακοσάββας και ο ραδιοφωνικός παραγωγός και DJ Νίκος Ζώης συναντήθηκαν στη δεύτερη μέρα του φετινού Techniques και σχολιάζουν τη βραδιά, το σετ της –ακριβοθώρητης πλέον– Charlotte de Witte και όσα είναι hot τώρα στην ηλεκτρονική σκηνή και στο αθηναϊκό nightlife.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
νταλαρας παπακωνσταντίνου

Μουσική / Γιώργος Νταλάρας και Βασίλης Παπακωνσταντίνου ξανά μαζί 33 χρόνια μετά

Οι δύο σπουδαίοι ερμηνευτές ετοιμάζονται να μοιραστούν και πάλι τη σκηνή, παρουσιάζοντας μια θεατροποιημένη μουσική παράσταση με κείμενα και αφήγηση του Οδυσσέα Ιωάννου που θα αφορούν το ελληνικό τραγούδι.
ΜΙΧΑΛΗΣ ΓΕΛΑΣΑΚΗΣ
Bruce Springsteen & the E Street Band: Το ροκ του παρελθόντος και του μέλλοντος μας

Daily / Bruce Springsteen & the E Street Band: Το ροκ του παρελθόντος και του μέλλοντός μας

«Μετά από 50 χρόνια στον δρόμο, είναι πολύ αργά για να σταματήσουμε τώρα», δηλώνει μ’ ένα διακριτικό μειδίαμα ο 75χρονος ροκ σταρ σ’ ένα νέο ντοκιμαντέρ που παρακολουθεί από απόσταση αναπνοής την πρόσφατη περιοδεία του Μπρους Σπρίνγκστιν και της θρυλικής μπάντας του.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Tsugranes

Μουσική / Η επιρροή των ελληνικών '90s -’00s στις Tsugranes και τον ήχο τους

Με αναφορές στον ΛεΠα και την Charli XCX, το τριμελές σχήμα από τα Γιάννενα, που άνοιξε τη συναυλία της Μαρίνας Σάττι στην Τεχνόπολη, φέρνει την πιο φρέσκια μουσική στην ελληνική ανεξάρτητη σκηνή.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ