Οι ημέρες των πάρτυ έχουν περάσει για την κορυφαία των Young British Artists, η ίδια είναι πιο ώριμη από κάθε άλλη φορά. Η Σάρα Λούκας εξακολουθεί να προκαλεί με τη φεμινιστική της ατζέντα, την ανήθικη σωματικότητα και το πνευματώδες έργο της. Αλλη μια αναδρομική της έκθεση από τις 2 Οκτωβρίου έως τις 15 Δεκεμβρίου, στη γκαλερί Whitechapel το αποδεικνύει.
Η Σάρα Λούκας μπροστά στην ταπετσαρία Tits in space (2000) στην γκαλερί Whitechapel, στο Λονδίνο
Η έκθεση μας ταξιδεύει από την εισβολή της Λούκας το 1990 στον κόσμο της τέχνης, με τα ταμπλόϊντ της βρετανικής ταμπλόιντ δημοσιογραφίας, μεσα σε μια διαδρομή που περνά από τα υλικά της, έπιπλα, ρούχα, τρόφιμα, νάιλον καλσόν, οικεία λαμπερά και άθλια, λεκάνες τουαλέτας που παραπέμπουν στον Ντισάν.
Οι φιγούρες της είναι όλα ακέφαλες. Υπάρχει μόνο ένα πρόσωπο, αυτό του καλλιτέχνη του εαυτού της, πανταχού παρόν μέσα από μια σειρά αυτοπροσωπογραφίες.
Και πάντοτε τα άκρα, το στήθος και και οι φαλλοί που συμπλέκονται για να μετατρέψουν την απελπισία σε μια εκθαμβωτική γιορτή της πολύμορφης σεξουαλικότητας.
Au Naturel
Αν και τα έργα της, είναι μια προβοκάτσια, συλλέκτες όπως ο Ρότσιλντ, φροντίζουν να αποκτήσουν κάποιο από αυτά. Ο Ντάμιεν Χιρστ δηλώνει ότι τη λατρεύει και θεωρείται ο μεγαλύτερος συλλέκτης των έργων της.
Στη δεκαετία του 90, η Λούκας διάβασε πολλά φεμινιστικά βιβλία, και στην αναδρομική της αυτή έκθεση συμπεριλαμβάνονται πολλά έργα αυτής της περιόδου, επηρεασμένα από τις αναγνώσεις της. Ανάμεσα σε αυτά είναι και το Δύο τηγανητά αυγά και ένα Κεμπάπ (1992), το οποίο αποτελείται από αυτά ακριβώς, τοποθετημένα σε ένα ξύλινο τραπέζι έτσι, ώστε να σχηματίζουν μια γυναίκα η οποία διατίθεται ως κάτι φθηνό και διαθέσιμο όπως το fast food.
Στην Αθήνα, μπορείτε να δείτε έργα της Σάρα Λούκας, στην Αγησιλάου 92, στο Remap4, Echoes of Silence , του Πολιτιστικού Οργανισμού ΝΕΟΝ
*****