Η Νατάσσα Μποφίλιου μιλά στη LifO

Η Νατάσσα Μποφίλιου μιλά στη LifO Facebook Twitter
11
Η Νατάσσα Μποφίλιου μιλά στη LifO Facebook Twitter

Από μικρή μου άρεσε πάρα πολύ η μουσική. Έκανα πιάνο από πέντε χρόνων και θεωρώ τον εαυτό μου μουσικό-τραγουδίστρια. Αγαπώ την τέχνη, σε όλο της το φάσμα. Με συγκινούν το ίδιο ένας πίνακας, ένα τραγούδι κι ένα ποίημα, απλώς η μουσική ήταν κάτι που μέσα από αυτό μπορούσα να εκφραστώ στον απόλυτο βαθμό. Το τραγούδι είναι ο δικός μου τρόπος να ενταχθώ σε ένα καλλιτεχνικό πλαίσιο και να μεταδώσω στο ακέραιο τα συναισθήματά μου στους άλλους ανθρώπους.

 

Ο φασισμός δεν είναι βλακεία, είναι κακή παιδεία και ψυχική τάση. Αν κάνεις μία αναδρομή στο σχολείο και θυμηθείς πόσους δασκάλους είχες που έκαναν bullying, θα εκπλαγείς. Ως Νατάσσα έχω περάσει πολύ άσχημα στο σχολείο. Ήμουν λίγο διαφορετική, με τον τρόπο που κάθε άνθρωπος είναι διαφορετικός, αλλά, επειδή ήμουν και λίγο πληθωρική, το έβγαζα περισσότερο. Ως μαθήτρια, έχω σηκωθεί δεκάδες φορές στον πίνακα, με τον καθηγητή να με βρίζει για τις πολιτικές μου απόψεις ή την άποψή μου για τον Θεό. Αυτό το πράγμα έχει αρχίσει να διαδίδεται.

  • Οι φίλοι στη ζωή μου είναι ευλογία, δεν είναι απλώς τύχη. Η συνειδητή μου επιλογή για τους ανθρώπους που έχω στη ζωή μου ξεκίνησε απ' όταν άρχισα να καταλαβαίνω τον εαυτό μου. Με τον Κώστα (σ.σ. Τσίρκα) και τον Γεράσιμο (σ.σ. Ευαγγελάτο) όλα ξεκίνησαν από τη φιλία μας. Ξεκινήσαμε να κάνουμε παρέα, η παρέα έφερε τα τραγούδια και τα τραγούδια μάς έφεραν εδώ. Μου ζήτησαν να τραγουδήσω στη δεύτερη ακρόαση της Μικρής Άρκτου, τραγούδησα στο ντέμο, το ένα έφερε το άλλο και μια μέρα ξύπνησα τραγουδίστρια.
  • Μου αρέσει που ο κόσμος που μας ακούει είναι από διαφορετικές κοινωνικές τάξεις, μορφωτικές, ιδεολογικές, οικονομικές και ηλικιακές κατηγορίες. Μου αρέσει πάρα πολύ που υπάρχει μια γκάμα και μια ποικιλομορφία στους ανθρώπους που επιλέγουν να ακούσουν τη μουσική μας. Είναι μεγάλη μου τιμή και είμαι πολύ περήφανη που το έχουμε καταφέρει αυτό. Από κει και πέρα, όταν φτιάχνουμε ένα τραγούδι πρέπει να νιώθουμε καλά εμείς οι τρεις που το φτιάχνουμε. Ο λόγος που μας κινεί να φτιάξουμε μουσική είναι καθαρά προσωπικός. Φτιάχνουμε μουσική που αρέσει σ' εμάς και χαιρόμαστε πάρα πολύ αν αρέσει και σε άλλους ανθρώπους. Δεν γράφουμε τραγούδια για ν' αρέσουν στους χιπστεράδες ή στους λαϊκούς ή στους έντεχνους.

 

Η Νατάσσα Μποφίλιου μιλά στη LifO Facebook Twitter

  • Δεν φοβήθηκα ποτέ. Δεν φοβάμαι, επειδή πιστεύω πραγματικά αυτά που λέω και πρεσβεύω. Το κάνουν και πολλοί άλλοι άνθρωποι, αλλά στη δική μας τη δουλειά φαίνεται πιο πολύ. Η οικογένειά μου μού έλεγε πάντα «να μη φοβάσαι ποτέ αυτό που είσαι, αρκεί να είσαι διατεθειμένη να πληρώσεις το τίμημα, όποιο κι αν είναι αυτό». Αν έχεις το θάρρος και το σθένος να υπερασπιστείς αυτά που πιστεύεις, τίποτα δεν σε φοβίζει. Επειδή είμαι ειλικρινής, ελεύθερη και αυθόρμητη, κανείς απ' όσους με ξέρουν δεν σοκάρεται από τη στάση μου. Φαντάζομαι ότι σε κάποιους που έχουν άλλη ιδεολογική κατεύθυνση –που είναι πολλοί πια– ίσως να προκαλεί μίσος, αλλά είναι θεμιτό και κατανοητό.
  • Ο φασισμός δεν είναι βλακεία, είναι κακή παιδεία και ψυχική τάση. Αν κάνεις μία αναδρομή στο σχολείο και θυμηθείς πόσους δασκάλους είχες που έκαναν bullying, θα εκπλαγείς. Ως Νατάσσα έχω περάσει πολύ άσχημα στο σχολείο. Ήμουν λίγο διαφορετική, με τον τρόπο που κάθε άνθρωπος είναι διαφορετικός, αλλά, επειδή ήμουν και λίγο πληθωρική, το έβγαζα περισσότερο. Ως μαθήτρια, έχω σηκωθεί δεκάδες φορές στον πίνακα, με τον καθηγητή να με βρίζει για τις πολιτικές μου απόψεις ή την άποψή μου για τον Θεό. Αυτό το πράγμα έχει αρχίσει να διαδίδεται. Ο φασισμός στην Ελλάδα είναι ένα φαινόμενο που σε όλες τις χρονικές περιόδους και τις συγκυρίες το έχουμε αντιμετωπίσει. Και δεν το έχουμε αντιμετωπίσει μόνο πολιτικά, αν και οτιδήποτε κάνουμε στη ζωή είναι πολιτική. Ξέρεις πόσες Ελληνίδες μανάδες βγάζουν στοιχεία φασισμού όταν πρόκειται για την επιλογή συντρόφου του γιου τους, τον σεξουαλικό προσανατολισμό των παιδιών τους; Δεν είναι φασισμός όταν λένε «αγόρι μου, καμιά δεν είναι για σένα»; Κι αυτός ο φασισμός στο κατάλληλο περιβάλλον πολιτικοποιείται, γίνεται τάση και μπαίνει κάτω από ένα κόμμα, ένα σύμβολο, κάτω από ένα ολόκληρο σύνολο που πρεσβεύει μια τέτοια άποψη. Και να μην υπήρχε η Χρυσή Αυγή, θα υπήρχε ο φασισμός σε κάθε εκδήλωση της ζωής μας.

 

  • Ποτέ δεν πίστεψα ότι η ψήφος στη Χρυσή Αυγή είναι αντίδραση, που έλεγαν ορισμένοι. Είναι κακή παιδεία, κοινωνική απομόνωση. Όταν έγινε το θέμα με τη Χρυσή Αυγή, με είχε σοκάρει το γεγονός ότι έμπαιναν κοριτσάκια –που ήταν μια χαρά, στο άβατάρ τους, στο τουίτερ, όμορφα, συμπαθητικά– και με έβριζαν. Αυτή η κοπελίτσα που δεν φοβάται την όψη ενός χρυσαυγίτη, την όψη ενός φασίστα, έχει ψυχική τάση, δεν κάνει λάθος. Δεν είναι απλώς ότι αντιδρά. Μου σηκώνεται η τρίχα από τον τρόμο και τον παραλογισμό. Γιατί δεν πήγαν κάπου αλλού και πήγαν εκεί; Δυστυχώς, όλοι αυτοί οι άνθρωποι είναι μολυσμένοι με ένα είδος μόλυνσης που δεν θα φύγει ακόμα και αν κοπάσει αυτή η ιστορία. Ζούμε σε μια χώρα άρρωστη.
  • Με φοβίζει η δίψα για βία, κακοποίηση, κανιβαλισμό, χυδαιότητα, την οποία βλέπεις παντού. Κι είμαι ένας άνθρωπος που δεν είναι φιλήσυχος, μπορεί να αντιδράσω και βίαια κατά περίσταση, αλλά πάντα στο πλαίσιο της ιδεολογίας και της εξέγερσης, για να έρθει κάτι ωραίο. Για την ειρήνη, την ισότητα, την αλληλεγγύη. Αυτό που συμβαίνει τώρα, όμως, μου κόβει τον αέρα. Και στα social media υπάρχει τρομερός κανιβαλισμός και βία. Το δηλητήριο που μαζεύει κάποιος μέσα του είναι πολύ επικίνδυνο.

 

  • Σκεφτήκαμε τη δημιουργία μιας κολεκτίβας της «Αγάπης Ρε Ματζόρε», όπου δεν θέλαμε να βάλουμε μπροστά το κακό. Και δεν βάλαμε κανένα «όχι», αλλά μόνο «ναι». Αυτό είναι το σήμα μας. Ναι στην ισότητα, ναι στη διαφορετικότητα, ναι στην παιδεία, ναι στο καλό, ναι στον πολιτισμό.
  • Ο έρωτας είναι ακαριαίος. Δεν κρατάει για πάντα, κάνει κύκλους. Σε αφοπλίζει, και ειδικά όταν δεν είσαι εκπαιδευμένος, σου κόβει τα χέρια και τα πόδια. Δεν είμαι ιδιαίτερα εκπαιδευμένη και όταν ερωτεύτηκα, δεν ήξερα πώς να αντιδράσω. Ήμουν σε άλλον πλανήτη. Μπορεί να σε κάνει να αισθανθείς την απόλυτη ευτυχία. Κρατάει για πάντα, όμως, η ευτυχία;
  • Έχουμε παθιασμένο κοινό γιατί είμαστε κι εμείς παθιασμένοι. Μοιάζουμε με το κοινό μας. Όταν βγαίνουμε στη σκηνή, βλέπω ανθρώπους σαν κι εμάς. Και νομίζω ότι και ο κόσμος νιώθει αυτό το πράγμα. Τα τραγούδια μου είναι έντονα συναισθηματικά και συγκινητικά. Το γκέι κοινό είναι το πρώτο κοινό που μας στήριξε και πίστεψε σ' εμάς με επιμονή, από στόμα σε στόμα. Ο μόνος πιθανός λόγος γι' αυτό είναι, ναι, ότι έχουν μια τρυφερότητα τα τραγούδια μας, έχουν κάτι εσωτερικό και λίγο πιο κλειστό. Ειδικά μέχρι τις «Μέρες του Φωτός» είναι τραγούδια δωματίου, ένας διάλογος με τον εαυτό σου, κι ίσως ένας άνθρωπος που είναι διαφορετικός και έχει περάσει το στάδιο της σχέσης με τον εαυτό του κι αυτού του διαλόγου τα αισθάνεται πιο δικά του. Τα τραγούδια πάνε και κάθονται ακριβώς επάνω σ' εκείνο το σημείο που πονάει. Είναι πολύ δύσκολο το γκέι κοινό. Και, εκτός από αυτό, ψάχνεται πάρα πολύ και είναι το πρώτο που ανακαλύπτει πράγματα. Έχουν και πάρα πολύ καλό γούστο. Από κει και πέρα, το κοινό μας διευρύνθηκε. Η δική μας γενιά καλλιτεχνών έχει καταφέρει να φτιάξει έναν γερό πυρήνα ανθρώπων που τους παρακολουθούν.
  • Η τέχνη μόνο μπορεί να σε κάνει καλύτερο άνθρωπο, και η ιδεολογία σου. Το βιβλίο που θα διαβάσεις, η παράσταση που θα δεις, η μουσική που θα ακούσεις. Έχει σώσει την ψυχή μου η τέχνη.

Η συνέντευξη δημοσιεύτηκε στη LifO το 2013

Μουσική
11

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ο Μότσαρτ και τα μυστήρια

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Ο Μότσαρτ και τα μυστήρια

Η πιο διάσημη Συμφωνία του Βόλφγκανγκ Αμαντέους Μότσαρτ κρύβει ακόμη και σήμερα άλυτα μυστήρια για ακροατές και μελετητές, τόσο για τη δημιουργία της όσο και για την πρώτη της εκτέλεση. Η συναυλία της Κρατικής Ορχήστρας Αθηνών στις 21 Μαρτίου στο Μέγαρο Μουσικής, στην οποία θα ακουστεί το περίφημο έργο, γίνεται αφορμή για τη Ματούλα Κουστένη να «σκαλίσει» τη ζωή του μεγάλου συνθέτη και τις συνθήκες κάτω από τις οποίες γράφτηκαν τα τελευταία του έργα.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Δημήτρης Μπάκουλης: «Έχω σταθεί τυχερός λόγω του φύλου μου»

Lifo Videos / Δημήτρης Μπάκουλης: «Έχω σταθεί τυχερός λόγω του φύλου μου»

Ο τραγουδοποιός που ξεκίνησε από το YouTube μιλά για τη νέα του δουλειά «Η άνθρωπος», για την ανάγκη να σπάσουν τα γλωσσικά στερεότυπα και για τον σεξισμό που επικρατεί στη μουσική βιομηχανία. 
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Η «καταραμένη γενιά» των Βρετανίδων ποπ σταρ

Μουσική / Η «καταραμένη γενιά» των Βρετανίδων ποπ σταρ

Η μουσική βιομηχανία συχνά ρομαντικοποιεί τον πόνο, αλλά οι γυναίκες πληρώνουν το τίμημα. Από την Amy Winehouse μέχρι τη Duffy, πολλές επιτυχημένες τραγουδίστριες έχουν βρεθεί αντιμέτωπες με ανελέητη πίεση, κακοποίηση και προβλήματα ψυχικής υγείας.
THE LIFO TEAM
79’ με τον Παντελή Δημητριάδη

Μουσική / «Νιώθω ότι δεν μπορώ να συμπλεύσω με τον κόσμο γύρω μου»

Ο Παντελής Δημητριάδης, βασικός δημιουργός των Παιδιών της Παλαιότητας –αρχικά Κόρε. Ύδρο.– μιλά για όλα όσα τον κάνουν να νιώθει ως ένα ον σε μια παράλληλη πραγματικότητα, σε μια ειλικρινή συνέντευξη-απολογισμό με αφορμή τις εμφανίσεις τους στην Αθήνα.
M. HULOT
Laibach: «Μπορούμε να είμαστε όλα όσα φοβάστε και όλα όσα επιθυμείτε»

Μουσική / Laibach: «Μπορούμε να είμαστε όλα όσα φοβάστε και όλα όσα επιθυμείτε»

Λίγο πριν από την αποψινή της περφόρμανς στην Αθήνα (Gazarte), η ρηξικέλευθη σλοβένικη μουσική κολεκτίβα εκθέτει το καλλιτεχνικό και φιλοσοφικό της μανιφέστο στη LiFO «προειδοποιώντας» ότι δεν είναι εδώ για να προσφέρει την άνεση του ψέματος, αλλά τη δυσφορία της αλήθειας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Δημήτρης Παπαδημητρίου - Βερόνικα Δαβάκη: «Στο ρεμπέτικο έχουν ειπωθεί πράγματα πιο καίρια και πιο λακωνικά απ’ ό,τι στην υψηλή ποίηση»

Μουσική / «Στο ρεμπέτικο έχουν ειπωθεί πράγματα πιο καίρια απ’ ό,τι στην υψηλή ποίηση»

Με αφορμή τη νέα τους μουσική παράσταση με εντελώς άγνωστα τραγούδια των Παπαϊωάννου και Τούντα, ο Δημήτρης Παπαδημητρίου και η Βερόνικα Δαβάκη μιλάνε για όσα οραματίζονται για το «Ελληνικό Σχέδιο» που βρίσκεται στην υπηρεσία της ελληνικής μουσικής και των δημιουργών της.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Η ξανθιά φιλοδοξία της Sabrina Carpenter

Μουσική / Η Sabrina Carpenter ξέρει ακριβώς τι κάνει στην ποπ

Η πρώτη καλλιτέχνιδα που είχε ταυτόχρονα ένα νο1 άλμπουμ και τρία τραγούδια στην πεντάδα των UK Charts και τρια κομμάτια στην πεντάδα του Billboard Hot 100 –κάτι που είχε να συμβεί από την εποχή των Beatles– δεν είναι τόσο αθώα όσο φαίνεται. Στην πορεία, έχει σπάσει αρκετά στερεότυπα.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
«Ελάχιστοι άνθρωποι που ασχολήθηκαν με την τέχνη άφησαν παρακαταθήκη»

Οι Αθηναίοι / «Αυτό που λέμε ευτυχισμένη ζωή δεν υπάρχει»

Ο Θέμης Ανδρεάδης γνώρισε τεράστια επιτυχία με το σατιρικό τραγούδι αλλά το ρίσκο να ασχοληθεί με το αγαπημένο του είδος, την μπαλάντα, τον άφησε εκτός μουσικής για σχεδόν είκοσι χρόνια. Η επιστροφή του με ένα δίσκο βινυλίου με συμμετοχές μουσικών από τις νεότερες γενιές ανοίγει ένα νέο, πιο φωτεινό κεφάλαιο στη ζωή του.
M. HULOT
Σοστακόβιτς: Ο συνθέτης που έγραψε το σάουντρακ της ρωσικής ιστορίας

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Σοστακόβιτς: Ο συνθέτης που έγραψε το σάουντρακ της ρωσικής ιστορίας

Μισός αιώνας συμπληρώνεται φέτος από τον θάνατο του Ντμίτρι Σοστακόβιτς και η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών ερμηνεύει το Κοντσέρτο του για βιολί και ορχήστρα με σολίστα τον Βαντίμ Ρέπιν. Με αυτήν την αφορμή, η Ματούλα Κουστένη ξετυλίγει μια ιστορία ζωής και μουσικής που καθορίστηκε τόσο από την πολιτικές εξελίξεις και το πλαίσιο του σοβιετικού καθεστώτος, όσο και από τις προσωπικές επιλογές του μεγάλου Ρώσου συνθέτη.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Το αριστουργηματικό σετ των Pan Pot στην Αθήνα

Μουσική / Pan Pot: Πόσο καταπληκτική μουσική παίζει αυτό το δίδυμο;

Δεν είναι πλέον εικοσάρηδες, αλλά δεν καταφεύγουν μονάχα σε νοσταλγικούς ήχους. Συνεχίζουν να καθορίζουν ηχητικά το μέλλον της techno, κάτι που απέδειξαν και στο extended σετ τους στην Αθήνα.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΒΟΥΡΛΑΚΟΣ
«Στην αρχή με ενοχλούσαν τα σχόλια για το Ozempic, όχι όμως πια»

Lifo Videos / «Στην αρχή με ενοχλούσαν τα σχόλια για το Ozempic, όχι όμως πια»

Η Marseaux, μια από τις πιο αναγνωρίσιμες φωνές της σύγχρονης ελληνικής ποπ σκηνής μιλά για την τυχαία της συνάντηση με το τραγούδι αλλά και για τις προσωπικές δυσκολίες που έχει αντιμετωπίσει και την έφεραν μέχρι το σήμερα.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ

σχόλια

9 σχόλια
"Κι είμαι ένας άνθρωπος που δεν είναι φιλήσυχος, μπορεί να αντιδράσω και βίαια κατά περίσταση, αλλά πάντα στο πλαίσιο της ιδεολογίας και της εξέγερσης, για να έρθει κάτι ωραίο"υπάρχει και καλή βία όπως φαίνεται!!!
"Πιστεύει πως τα τραγούδια κάθονται πάντα σε εκείνο το σημείο που πονάει" το ίδιο πιστεύω και γω! Πολύ ωραίος ο λόγος της και ολοκληρωμένη καλλιτέχνις
Έχουμε μια τραγουδίστρια που ξέρει να αρθρώνει λόγο και βλέπεις ανθρώπους να λένε οτι κουράστηκαν ή βαρέθηκαν με την Μποφίλιου. Φαίνεται οτι είναι πιο ενδιαφέροντα τα ΄΄Χερια ψηλά΄΄ ή ΄΄Θα ψηφίσω και τα άκρα σε περίπτωση που μας βγάλουν από την κρίση΄΄ ή ΄΄Μέρκελ στο διάολο΄΄.