Η Μάρθα Γκέλχορν ήταν η τρίτη γυναίκα του Χέμινγουεϊ (και όχι η τελευταία), εντελώς διαφορετική από τις προηγούμενες. Ήταν συνομίληκή του, ήταν δυναμική, ήταν δημοσιογράφος, ήταν ανταποκρίτρια πολέμου. Έπινε όσο ο ίδιος και τσακωνόταν μαζί χωρίς να τον φοβάται. Η σχέση τους κράτησε εφτά χρόνια και μαζί βρέθηκαν στον εμφύλιο της Ισπανίας, στην Κίνα, στην Κούβα. Η Μάρθα ενέπνευσε το «Για Ποιόν Χτυπάει η Καμπάνα» και αντίστροφα, ίσως δεν γινόταν τόσο ατρόμητη ανταποκρίτρια, αν δεν είχε γνωρίσει τον Χέμινγουεϊ. Ήταν το πρώτο διάσημο ζευγάρι, το ζευγάρι που τραβούσε τα φλας των παπαράτσι. Έδιναν πολλές αφορμές για φωτογραφίσεις με θρυλικά μεθύσια, φωνές και ξυλοδαρμούς. Κάτι σαν τους Μπραντζελίνα, μόνο απείρως πιο ενδιαφέροντες.
Ο Χέμινγουεϊ ήταν μάτσο, ήταν ολίγον παλιάνθρωπος στις σχέσεις του, απαιτούσε πλήρη αφοσίωση αλλά αγαπούσε με αληθινό και βαθύ πάθος. Τα γράμματα του ζευγαριού, όταν ήταν χωριστά, είναι γεμάτα υποσχέσεις αγάπης, όμως όταν ήταν μαζί, ο ένας έβγαζε τον χειρότερο εαυτό του άλλου. Ο Χέμινγκγουεϊ ήταν αυτός που παρακίνησε τη Γκέλχορν να βγει στην αρένα των ανταποκριτών του πολέμου και αυτή τα κατάφερε. Όμως τελικά τα κατάφερε καλύτερα από όσο του άρεσε: έγινε διάσημη και ανεξάρτητη. Αυτός την ήθελε δίπλα του, να τον συντροφεύει στο γράψιμο, αυτή γνώρισε μια νέα ζωή που τη συνεπήρε τελείως. Η τέταρτη γυναίκα σου ήταν σας τις δύο πρώτες: σύζυγος, σύντροφος, που χαιρόταν με τις επιτυχίες του, χωρίς να κυνηγάει τη δική της. Η Γκέλχορν δεν ξαναμίλησε για τον Χέμινγουεϊ στις συνεντεύξεις τις τα τριάντα χρόνια που έζησε μετά την αυτοκτονία του.
Το HBO είναι το δεύτερο μεγαλύτερο συνδρομητικό κανάλι της Αμερικής με 28.200.000 στις ΗΠΑ και μεταδίδει σε 151 χώρες του κόσμου. Έχει γυρίσει μερικές από τις καλύτερες και επιτυχημένες σειρές που έχουν γυριστεί ποτέ (Game of Thrones, Boardwalk Empire, True Blood, Curb Your Enthusiasm, Bored to Death, In Treatment. Flight of the Conchords, Big Love. Rome, Angels in America, The Wire, Six Feet Under) και που και που γυρίζει μερικές ταινίες αποκλειστικά για την τηλεόραση ώστε να μπορέσει να σαρώσει στα βραβεία (κάτι που καταφέρνει). Πριν από λίγες μέρες παρουσίασε το Hemingway & Gellhorn σε σκηνοθεσία Philip Kaufman και στους πρωταγωνιστικούς ρόλους τη Νικόλ Κίντμαν και τον Κλάιβ Όουεν.
Οι παραγωγοί, ο σκηνοθέτης και οι ηθοποιοί πήρα την υπόθεση πολύ στα σοβαρά. Ο Χέμινγουεϊ είναι ίσως ο πιο αγαπητός και ο πιο διάσημος συγγραφέας για τους Αμερικάνους – είναι τόσα πράγματα γνωστά γι’ αυτόν που η αντιμετώπιση έπρεπε να είναι προσεχτική. Για να μείνουν πιστοί στην πραγματικότητα οι διάλογοι είναι γεμάτοι με αποσπάσματα από τα γράμματά τους αλλά το πιο εντυπωσιακό είναι ότι πολλές σκηνές είναι συνδυασμοί αυθεντικών ντοκουμέντων με ψηφιακή πρόσθεση των ηθοποιών, κάνοντας την Νικόλ Κίντμαν να συνομιλεί με την Έλινορ Ρούσβελτ ή να τρέχει να γλιτώσει από πυροβολισμούς σε δρόμους της Μαδρίτης. Τα βραβεία για το HBO είναι και πάλι εξασφαλισμένα.
Η Caroline Moorehead μιλάει για τη Μάρθα Γκέλχορν και την επιτυχία της σε μια εντελώς αντρική δουλειά:
Αν σας ενδιαφέρει η προσωπική ζωή του Χέμινγουεϊ, υπάρχει ένα βιβλίο που βγήκε πρόσφατα και περιγράφει την περίοδο που έζησε στο Παρίσι, με την πρώτη του (αθώα) γυναίκα, Hadley Richardson, επίσης πιστό στην πραγματικότητα. Το βιβλίο λέγεται the Paris Wife και είναι γραμμένο από τη μεριά της Hadley από την Paula McLain – στο τέλος απορείτε που αυτός ο άνθρωπος δεν πέθαινε από τις τύψεις του (αν και στο τέλος, αυτό ακριβώς έγινε). Μετά όμως σας συστήνω να διαβάσετε το «Μια Κινητή Γιορτή» του Χέμινγουεϊ, για να δείτε και την άλλη πλευρά της ιστορίας – ποτέ δεν φταίει μόνο ο ένας…
σχόλια