ΕΚΛΟΓΕΣ ΗΠΑ

Χέμινγουεϊ & Γκέλχορν στην τηλεόραση

Facebook Twitter
0

Η Μάρθα Γκέλχορν ήταν η τρίτη γυναίκα του Χέμινγουεϊ (και όχι η τελευταία), εντελώς διαφορετική από τις προηγούμενες. Ήταν συνομίληκή του, ήταν δυναμική, ήταν δημοσιογράφος, ήταν ανταποκρίτρια πολέμου. Έπινε όσο ο ίδιος και τσακωνόταν μαζί χωρίς να τον φοβάται. Η σχέση τους κράτησε εφτά χρόνια και μαζί βρέθηκαν στον εμφύλιο της Ισπανίας, στην Κίνα, στην Κούβα. Η Μάρθα ενέπνευσε το «Για Ποιόν Χτυπάει η Καμπάνα» και αντίστροφα, ίσως δεν γινόταν τόσο ατρόμητη ανταποκρίτρια, αν δεν είχε γνωρίσει τον Χέμινγουεϊ. Ήταν το πρώτο διάσημο ζευγάρι, το ζευγάρι που τραβούσε τα φλας των παπαράτσι. Έδιναν πολλές αφορμές για φωτογραφίσεις με θρυλικά μεθύσια, φωνές και ξυλοδαρμούς. Κάτι σαν τους Μπραντζελίνα, μόνο απείρως πιο ενδιαφέροντες.

Ο Χέμινγουεϊ ήταν μάτσο, ήταν ολίγον παλιάνθρωπος στις σχέσεις του, απαιτούσε πλήρη αφοσίωση αλλά αγαπούσε με αληθινό και βαθύ πάθος. Τα γράμματα του ζευγαριού, όταν ήταν χωριστά, είναι γεμάτα υποσχέσεις αγάπης, όμως όταν ήταν μαζί, ο ένας έβγαζε τον χειρότερο εαυτό του άλλου. Ο Χέμινγκγουεϊ ήταν αυτός που παρακίνησε τη Γκέλχορν να βγει στην αρένα των ανταποκριτών του πολέμου και αυτή τα κατάφερε. Όμως τελικά τα κατάφερε καλύτερα από όσο του άρεσε: έγινε διάσημη και ανεξάρτητη. Αυτός την ήθελε δίπλα του, να τον συντροφεύει στο γράψιμο, αυτή γνώρισε μια νέα ζωή που τη συνεπήρε τελείως. Η τέταρτη γυναίκα σου ήταν σας τις δύο πρώτες: σύζυγος, σύντροφος, που χαιρόταν με τις επιτυχίες του, χωρίς να κυνηγάει τη δική της. Η Γκέλχορν δεν ξαναμίλησε για τον Χέμινγουεϊ στις συνεντεύξεις τις τα τριάντα χρόνια που έζησε μετά την αυτοκτονία του.

Το HBO είναι το δεύτερο μεγαλύτερο συνδρομητικό κανάλι της Αμερικής με 28.200.000 στις ΗΠΑ και μεταδίδει σε 151 χώρες του κόσμου. Έχει γυρίσει μερικές από τις καλύτερες και επιτυχημένες σειρές που έχουν γυριστεί ποτέ (Game of Thrones, Boardwalk Empire, True Blood, Curb Your Enthusiasm, Bored to Death, In Treatment. Flight of the Conchords, Big Love. Rome, Angels in America, The Wire, Six Feet Under) και που και που γυρίζει μερικές ταινίες αποκλειστικά για την τηλεόραση ώστε να μπορέσει να σαρώσει στα βραβεία (κάτι που καταφέρνει). Πριν από λίγες μέρες παρουσίασε το Hemingway & Gellhorn σε σκηνοθεσία  Philip Kaufman και στους πρωταγωνιστικούς ρόλους τη Νικόλ Κίντμαν και τον Κλάιβ Όουεν.

Οι παραγωγοί, ο σκηνοθέτης και οι ηθοποιοί πήρα την υπόθεση πολύ στα σοβαρά. Ο Χέμινγουεϊ είναι ίσως ο πιο αγαπητός και ο πιο διάσημος συγγραφέας για τους Αμερικάνους – είναι τόσα πράγματα γνωστά γι’ αυτόν που η αντιμετώπιση έπρεπε να είναι προσεχτική. Για να μείνουν πιστοί στην πραγματικότητα οι διάλογοι είναι γεμάτοι με αποσπάσματα από τα γράμματά τους αλλά το πιο εντυπωσιακό είναι ότι πολλές σκηνές είναι συνδυασμοί αυθεντικών ντοκουμέντων με ψηφιακή πρόσθεση των ηθοποιών, κάνοντας την Νικόλ Κίντμαν να συνομιλεί με την Έλινορ Ρούσβελτ ή να τρέχει να γλιτώσει από πυροβολισμούς σε δρόμους της Μαδρίτης. Τα βραβεία για το HBO είναι και πάλι εξασφαλισμένα.

Η Caroline Moorehead μιλάει για τη Μάρθα Γκέλχορν και την επιτυχία της σε μια εντελώς αντρική δουλειά:

Αν σας ενδιαφέρει η προσωπική ζωή του Χέμινγουεϊ, υπάρχει ένα βιβλίο που βγήκε πρόσφατα και περιγράφει την περίοδο που έζησε στο Παρίσι, με την πρώτη του (αθώα) γυναίκα, Hadley Richardson, επίσης πιστό στην πραγματικότητα. Το βιβλίο λέγεται the Paris Wife και είναι γραμμένο από τη μεριά της Hadley από την Paula McLain – στο τέλος απορείτε που αυτός ο άνθρωπος δεν πέθαινε από τις τύψεις του (αν και στο τέλος, αυτό ακριβώς έγινε). Μετά όμως σας συστήνω να διαβάσετε το «Μια Κινητή Γιορτή» του Χέμινγουεϊ, για να δείτε και την άλλη πλευρά της ιστορίας – ποτέ δεν φταίει μόνο ο ένας…

Βιβλίο
0

ΕΚΛΟΓΕΣ ΗΠΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Βιογραφίες: Aπό τον Γκαρσία Μάρκες στην Άγκελα Μέρκελ

Βιβλίο / Πώς οι βιογραφίες, ένα όχι και τόσο δημοφιλές είδος στη χώρα μας, κατάφεραν να κερδίσουν έδαφος

Η απόλυτη επικράτηση των βιογραφιών στη φετινή εκδοτική σοδειά φαίνεται από την πληθώρα των τίτλων και το εύρος των αφηγήσεων που κινούνται μεταξύ του autofiction και των βιωματικών «ιστορημάτων».
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ
ΕΠΕΞ Λευτέρης Αναγνώστου, ένας μεταφραστής

Λοξή Ματιά / Λευτέρης Αναγνώστου (1941-2024): Ένας ορατός και συγχρόνως αόρατος πνευματικός μεσολαβητής

Ο Λευτέρης Αναγνώστου, που έτυχε να πεθάνει την ίδια μέρα με τον Θανάση Βαλτινό, ήταν μεταφραστής δύσκολων και σημαντικών κειμένων από τη γερμανική και αυστριακή παράδοση.
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
Κυκλοφόρησε η πιο διεξοδική μελέτη της δεκαετίας 1910-1920, μια τρίτομη επανεκτίμηση της «μεγαλοϊδεατικής» πολιτικής του Βενιζέλου

Βιβλίο / Κυκλοφόρησε η πιο διεξοδική μελέτη της δεκαετίας 1910-1920, μια τρίτομη επανεκτίμηση της «μεγαλοϊδεατικής» πολιτικής του Βενιζέλου

Ο Ιωάννης Στεφανίδης, καθηγητής Διπλωματικής Ιστορίας στη Νομική του ΑΠΘ και επιμελητής του τρίτομου έργου του ιστορικού Νίκου Πετσάλη-Διομήδη, εξηγεί γιατί πρόκειται για ένα κορυφαίο σύγγραμμα για την εποχή που καθόρισε την πορεία του έθνους.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Μανώλης Ανδριωτάκης: «Δεν φοβάμαι τις μηχανές, τους ανθρώπους φοβάμαι»

Βιβλίο / Μανώλης Ανδριωτάκης: «Δεν φοβάμαι τις μηχανές, τους ανθρώπους φοβάμαι»

Με αφορμή το τελευταίο του μυθιστόρημα «Ο θάνατος του συγγραφέα» ο δημοσιογράφος μιλά για την τεχνητή νοημοσύνη, την εικονική πραγματικότητα και την υπαρξιακή διάσταση της τεχνολογίας.
ΕΙΡΗΝΗ ΓΙΑΝΝΑΚΗ
Άλαν Χόλινγκερστ: «Η γραμμή της ομορφιάς»

Το πίσω ράφι / Η γραμμή της ομορφιάς: Η κορυφαία «γκέι λογοτεχνία» του Άλαν Χόλινγκχερστ

Ο Χόλινγκχερστ τοποθέτησε το βραβευμένο με Booker μυθιστόρημά του στα θατσερικά '80s και κατάφερε μια ολοζώντανη και μαεστρική ανασύσταση μιας αδίστακτης δεκαετίας.
ΣΤΑΥΡΟΥΛΑ ΠΑΠΑΣΠΥΡΟΥ
Η συγγραφέας που έδωσε στον Στάινμπεκ το υλικό για «Τα σταφύλια της οργής» καταδικάζοντας το δικό της βιβλίο στην αφάνεια

Βιβλίο / Η συγγραφέας που έδωσε στον Στάινμπεκ το υλικό για «Τα σταφύλια της οργής» καταδικάζοντας το δικό της βιβλίο στην αφάνεια

Η Σανόρα Μπαρμπ είχε περάσει πολύ καιρό στους καταυλισμούς των προσφύγων από την Οκλαχόμα που είχαν πληγεί από την Μεγάλη Ύφεση και την ξηρασία, προκειμένου να γράψει το μυθιστόρημά της. Έκανε όμως το λάθος να δείξει την έρευνά της στον διάσημο συγγραφέα, ο οποίος την πρόλαβε.
THE LIFO TEAM
Μαρξ - Βάγκνερ - Νίτσε: Oι σπουδαιότερες μορφές του 19ου αιώνα

Βιβλίο / Μαρξ - Βάγκνερ - Νίτσε: Oι παρεξηγημένοι του 19ου αιώνα

Το βιβλίο του Γερμανού θεωρητικού και πανεπιστημιακού Χέρφριντ Μίνκλερ αναλαμβάνει να επαναπροσδιορίσει το έργο τους, που άλλαξε τα δεδομένα του αστικού κόσμου από τον 19ο αιώνα μέχρι σήμερα.
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ
Νίκος Ψιλάκης: Mια ζωή αφιερωμένη στην καταγραφή της κρητικής παράδοσης και κουζίνας

Βιβλίο / Νίκος Ψιλάκης: Mια ζωή αφιερωμένη στην καταγραφή της κρητικής παράδοσης και κουζίνας

Ο Νίκος Ψιλάκης ερευνά και μελετά την κρητική παράδοση εδώ και τέσσερις δεκαετίες. Τα βιβλία του είναι μνημειώδεις εκδόσεις για το φαγητό, τις λαϊκές τελετουργίες και τα μοναστήρια της Κρήτης που διασώζουν και προωθούν τον ελληνικό πολιτισμό.
M. HULOT
«Δυστυχώς ήταν νυμφομανής»: Ανασκευάζοντας τα στερεότυπα για τις γυναίκες της αρχαίας Ρώμης

Βιβλίο / «Δυστυχώς ήταν νυμφομανής»: Ανασκευάζοντας τα στερεότυπα για τις γυναίκες της αρχαίας Ρώμης

Ένα νέο βιβλίο επιχειρεί να καταρρίψει τους μισογυνιστικούς μύθους για τις αυτοκρατορικές γυναίκες της Ρώμης, οι οποίες απεικονίζονται μονίμως ως στρίγγλες, ραδιούργες σκύλες ή λάγνες λύκαινες.
THE LIFO TEAM
Γιώργος Συμπάρδης: «Ήθελα οι ήρωές μου να εξαφανίζονται, όπως οι άνθρωποι στη ζωή μας»

Βιβλίο / Γιώργος Συμπάρδης: «Ήθελα οι ήρωές μου να εξαφανίζονται, όπως οι άνθρωποι στη ζωή μας»

Σε όλα τα έργα του πρωταγωνιστούν οι γυναίκες και μια υπόγεια Αθήνα, ενώ ο ίδιος δεν κρίνει τους ήρωές του παρά το αφήνει σε εμάς: Μια κουβέντα με τον χαμηλόφωνο συγγραφέα του «Άχρηστου Δημήτρη» και της «Πλατείας Κλαυθμώνος».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ρίτα Κολαΐτη: «Με θυμώνει που δεν βλέπεις σχεδόν κανέναν να διαβάζει ένα βιβλίο στο μετρό»   

Βιβλίο / Ρίτα Κολαΐτη: «Με θυμώνει που σχεδόν κανείς δεν διαβάζει βιβλίο στο μετρό»   

Η πολυβραβευμένη μεταφράστρια μιλά για την προσωπική της διαδρομή στον χώρο της λογοτεχνίας, για το στοίχημα της καλής μετάφρασης και εξηγεί τι σημαίνει να δουλεύεις πάνω σε κορυφαία έργα του Φλομπέρ, του Καμί, του Μαρκήσιου ντε Σαντ και της Ανί Ερνό. 
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
«Ρουφιανεύοντας τον εαυτό μου»: Τα απομνημονεύματα του Αλ Πατσίνο

Βιβλίο / «Ρουφιανεύοντας τον εαυτό μου»: Τα απομνημονεύματα του Αλ Πατσίνο

Ο 84χρονος ηθοποιός κοιτάζει προς τα πίσω και βλέπει τα δύσκολα παιδικά χρόνια, την καταθλιπτική μητέρα του, τον Τσέχoφ, τις σχέσεις που δεν έφτασαν ποτέ στον γάμο, τις έντονες αναταράξεις μιας πολυκύμαντης διαδρομής.
THE LIFO TEAM
Πέτρος Τατσόπουλος: «Η οργή σε κάποιες περιπτώσεις επιβάλλεται γιατί είναι απελευθερωτική»

Πέτρος Τατσόπουλος / «Δεν τα έχω με τους πιστούς αλλά με τους απατεώνες ρασοφόρους»

Μια χειμαρρώδης συνέντευξη με τον γνωστό συγγραφέα, δημοσιογράφο, παρουσιαστή και πρώην βουλευτή Πέτρο Τατσόπουλο, με αφορμή το τελευταίο του βιβλίο «Το παιδί του διαβόλου - Μια αληθινή ιστορία», όπου εστιάζει στη μεγάλη δύναμη της Εκκλησίας στην Ελλάδα, στη διαπλοκή της με την πολιτεία και στις σκοταδιστικές απόψεις που κατά κανόνα πρεσβεύει καθώς και στην ιδιαίτερα επικερδή «μπίζνα» που έχει στηθεί γύρω από ιερά λείψανα, ιερά κειμήλια, «άγιους» γέροντες και «θαύματα» για κάθε χρήση.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ