O Blend Mishkin κυκλοφορεί ένα από τα ρέγκε άλμπουμ της χρονιάς

O Blend Mishkin κυκλοφορεί ένα από τα ρέγκε άλμπουμ της χρονιάς Facebook Twitter
Έχω άψογη σχέση με τη ρέγκε. Κόλλησα μαζί της γιατί μάλλον ταιριάζει με την ιδιοσυγκρασία μου... Φωτό: Πάρις Ταβιτιάν/ LIFO
0

Στα δέκα χρόνια που έχουν περάσει από τη δημιουργία της Cast-a-blast και τις πρώτες δημιουργίες των Palov & Mishkin, ο Γιώργος Μαντάς (o Blend Mishkin) έχει κάνει ένα σωρό αξιοζήλευτα πράγματα. Εκτός από την Cast-a-blast, έχει κυκλοφορήσει κομμάτια του σε εταιρείες της Αμερικής (Shadow Records, Bastard Jazz), της Σουηδίας (Gamm), στις αγγλικές Cooking Records και Pork και στην ιρλανδέζικη Irish Mosh. Πριν από λίγο καιρό κυκλοφόρησε το νέο άλμπουμ του σε μία από τις πιο αξιόλογες αγγλικές εταιρείες ρέγκε μουσικής, τη Nice Up! Records, το πρώτο του με το σχήμα των Roots Evolution, που είναι ένα από τα καλύτερα της χρονιάς για το είδος, δηλαδή της νέας γενιάς ρέγκε με dub και dancehall, που στην Ελλάδα είναι παρεξηγημένα είδη.


Στα 11 κομμάτια του «Survival of the Fittest» που έπαιζαν όλο το καλοκαίρι στις εκπομπές τους o κορυφαίος ρέγκε παραγωγός του BBC1XTRA, David Rodigan, και διάφοροι παραγωγοί του BBC, όπως ο Toddla T και ο Seanie B, συμμετέχουν πρωτοκλασάτα ονόματα της σημερινής ρέγκε σκηνής, όπως ο Τζαμαϊκανός σούπερ-σταρ Exco Levi, ο Άγγλος Gappy Ranks, οι Skarra Mucci, Suga Roy & Conrad Crystal από την Τζαμάικα, ο Mandinka Warrior από τη Γερμανία, οι Έλληνες BNC, Georges Perin και η Jamaroots.

Δουλεύεις ένα κομμάτι για μήνες, το ανεβάζεις και κάνει δέκα like... Βάζεις μια φωτογραφία του σκύλου σου, της γάτας σου ή του παιδιού σου και κάνει αυτόματα 200 like. Ο κόσμος θέλει γάτες, παιδιά και φαγητό.


Έχω άψογη σχέση με τη ρέγκε. Κόλλησα μαζί της γιατί μάλλον ταιριάζει με την ιδιοσυγκρασία μου» λέει ο Γιώργος. «Προέρχομαι από ένα μουσικό περιβάλλον όπου η ρέγκε, το funk, η σόουλ, η τζαζ, ακόμα και το ροκ, συνυπήρχαν αρμονικά. Υπάρχουν βασικά στοιχεία που ενώνουν όλα τα παραπάνω και το ίδιο συμβαίνει και με νεότερα ακούσματα, όπως το jungle, το hip hop και το dubstep. Αν κάποιος πάει πίσω, ψάξει στην ιστορία και αναλύσει τα γεγονότα που διαμόρφωσαν όλα αυτά τα μουσικά είδη, θα δει πως όλα συνδέονται μεταξύ τους, κανένα δεν έπεσε από τον ουρανό. Δεν ήμουν ποτέ φανατικός με ένα μόνο είδος γιατί μ' αρέσει η μουσική, με ενδιαφέρουν και αγαπώ πολλά διαφορετικά πράγματα, απλώς βρίσκω τη ρέγκε περισσότερο συναρπαστική».


Τον ρωτάω αν είναι ένα παρεξηγημένο είδος, γιατί όλοι την έχουν συνδέσει μόνο με Bob Marley, καλοκαίρι και κάτι ελαφρύ, ή αν είναι κάτι πολύ πολιτικοποιημένο. Και όχι μόνο στην Ελλάδα. «Θα σε στενοχωρήσω», λέει, «αλλά μόνο στην Ελλάδα και στην ευρύτερη περιοχή των Βαλκανίων επικρατεί αυτή η λάθος άποψη για τη ρέγκε. Στην υπόλοιπη Ευρώπη η σκηνή είναι μεγάλη, καλλιεργημένη και πολύ δραστήρια.

O Blend Mishkin κυκλοφορεί ένα από τα ρέγκε άλμπουμ της χρονιάς Facebook Twitter
Το «Survival of the Fittest» το δούλευε για περισσότερο από έναν χρόνο και είναι η πιο φιλόδοξη δουλειά του μέχρι τώρα... Φωτό: Πάρις Ταβιτιάν/ LIFO


Όπως συμβαίνει με τα υπόλοιπα μουσικά είδη, έτσι και εδώ υπάρχει "ελαφριά" ρέγκε, ερωτική, χορευτική και πολιτικοποιημένη ή "αντάρτικη". Η σύνδεσή της με το καλοκαίρι, την ξενοιασιά και την παραλία είναι τουριστικό διαφημιστικό κόλπο. H Τζαμάικα κατέχει τη 2η-3η θέση στη λίστα με τις χώρες όπου συμβαίνουν οι περισσότεροι φόνοι. Δεν νομίζω πως πρόκειται για παρεξήγηση της ρέγκε, βασικά, γιατί κανείς δεν την εξήγησε ποτέ εδώ. Η μόνη σοβαρή προσπάθεια για πληροφόρηση και μουσική παιδεία που έγινε ποτέ από το ελληνικό ραδιόφωνο και έντυπο Τύπο αφορά και επικεντρώνεται μόνο στο ροκ και τα παράγωγά του. Ο Bob Marley, όπως τον ξέρουν οι περισσότεροι, είναι ένα κομμάτι της παγκόσμιας μουσικής βιομηχανίας παρά της τζαμαϊκανής ρέγκε και υπέστη τρομερές αλλαγές στον ήχο υπό το καθεστώς του Chris Blackwell για να γίνει πιο προσιτός και εύπεπτος στα ευρωπαϊκά και αμερικανικά ακροατήρια. Υπάρχουν πολλοί παλιοί τραγουδιστές και μουσικοί εξίσου σημαντικοί από την Τζαμάικα της εποχής του Marley, καθώς και πολλοί σπουδαίοι νεότεροί του.


Υπάρχουν παραγωγοί της ρέγκε στην Ελλάδα που στο εξωτερικό είναι πολύ πιο σημαντικοί από ό,τι στη χώρα τους. Δεν γνωρίζω αν αξίζει ο Έλληνας να έχει ρέγκε σκηνή, αλλά ξέρω πως οι σκηνές δημιουργούνται από ανθρώπους με αγάπη και όραμα, που δουλεύουν συνεχώς και με συνέπεια απλώς γιατί δεν μπορούν να κάνουν διαφορετικά, χωρίς να σκέφτονται αν κάτι τέτοιο τους αξίζει ή όχι».

Νιώθω μόνο απέχθεια απέναντι στο σύστημα και όσα συμβαίνουν. Οι εκλογές, λίγο πολύ, είναι μέρος του παιχνιδιού τους και αρνούμαι να πάρω μέρος.


Ο Γιώργος έχει μόλις επιστρέψει από μια μεγάλη ευρωπαϊκή περιοδεία με εμφανίσεις σε κλαμπ και φεστιβάλ, που ξεκίνησε τον Μάιο. «Είναι το έκτο κατά σειρά ευρωπαϊκό τουρ που κάνω από το 2010. Έπαιξα σε κλαμπ σε Γερμανία, Αυστρία, Ελβετία, Ελλάδα και Βουλγαρία. Τον Αύγουστο παρουσίασα τον νέο δίσκο στο Boomtown Fair στην Αγγλία, στο Overjam International Reggae Festival στη Σλοβενία, στο Gampel Open Air στην Ελβετία και στο Turtle Fest στην Αλβανία. Δεν μπορώ να ξεχωρίσω κάποιο από τα live, είχα πολύ καλές εμπειρίες σε όλα. Αλλά είναι ακόμα νωρίς. Προς το παρόν, ακόμα επεξεργάζομαι όλο αυτό το τουρ στο μυαλό μου». Σχολιάζουμε τον λάθος τρόπο που διαφημίζουν την Ελλάδα οι υπεύθυνοι για τον τουρισμό και το πόσο ανοργάνωτοι είμαστε σε σχέση με τους ξένους. Ακόμα και στα πιο προφανή. «Στα ξένα φεστιβάλ υπήρχαν φαγητά από όλο τον κόσμο, όλα εκτός από σουβλάκι» λέει.


Στη βόλτα μας στο Θησείο την ώρα της φωτογράφισης την παράσταση κλέβει ο 9χρονος σκύλος του, ο Μόρτης (που μοιάζει πολύ νεότερος). «Δουλεύεις ένα κομμάτι για μήνες, το ανεβάζεις και κάνει δέκα like» σχολιάζει ο Γιώργος. «Βάζεις μια φωτογραφία του σκύλου σου, της γάτας σου ή του παιδιού σου και κάνει αυτόματα 200 like. Ο κόσμος θέλει γάτες, παιδιά και φαγητό».

O Blend Mishkin κυκλοφορεί ένα από τα ρέγκε άλμπουμ της χρονιάς Facebook Twitter
Όσον αφορά τα πλούτη, αυτά που μπορεί να είναι αρκετά για κάποιον, είναι ψίχουλα για κάποιον άλλον... Φωτό: Πάρις Ταβιτιάν/ LIFO


Το «Survival of the Fittest» το δούλευε για περισσότερο από έναν χρόνο και είναι η πιο φιλόδοξη δουλειά του μέχρι τώρα. Όχι μόνο για τις συμμετοχές των ξένων καλλιτεχνών αλλά και για το γκρουπ που τον συνοδεύει στα κομμάτια. «Με κάποιους είχα συνεργαστεί ξανά στο παρελθόν», λέει, «και μερικοί από αυτούς, όπως ο Exco Levi και ο Gappy Ranks, βρίσκονται στις λίστες με τους αγαπημένους μου καλλιτέχνες. Το ότι αποδέχτηκαν την πρόταση για συμμετοχή στον δίσκο είναι σαν όνειρο για μένα». Το γκρουπ των μουσικών που παίρνουν μέρος στον δίσκο ως Roots Evolution αποτελείται από μέλη των Burger Project (Σπύρος Μοσχούτης - ντραμς, Αλέξης Ιωάννου - κιθάρες, Θάνος Κοσμίδης - πλήκτρα) και τους Κώστα Φόρτσα, Jim Σταρίδα και Κώστα Κεφαλά στα πνευστά και τη Νατάσα Μινδρινού στα backing vocals.


Πώς τα βλέπεις τα πράγματα; Μπορεί κάποιος που φτιάχνει και παίζει μουσική να ζήσει από αυτό στην Ελλάδα; Υπάρχει καμιά ελπίδα;». «Νομίζω πως ήδη το κάνει πολύς κόσμος. Αλλά εξαρτάται από το τι είναι αυτό που εννοεί ζωή ο καθένας. Όσον αφορά τα πλούτη, αυτά που μπορεί να είναι αρκετά για κάποιον, είναι ψίχουλα για κάποιον άλλον».


«Έχεις αποφασίσει τι θα ψηφίσεις στις εκλογές;». «Αν πίστευα πως οι εκλογές μπορούν να φέρουν κάποιο θετικό αποτέλεσμα, ίσως να το σκεφτόμουν να ψηφίσω. Αν και δεν μπορώ να νιώσω την παραμικρή συμπάθεια ή εμπιστοσύνη για κάποιον υποψήφιο ή πολιτική παράταξη. Νιώθω μόνο απέχθεια απέναντι στο σύστημα και όσα συμβαίνουν. Οι εκλογές, λίγο πολύ, είναι μέρος του παιχνιδιού τους και αρνούμαι να πάρω μέρος».


Λίγο πριν τελειώσει η βόλτα με τον σκύλο του και επιστρέψει στο σπίτι τον ρωτάω πόσο άλλαξε τη ζωή του η κόρη του. Και πόσο διαφορετικά βλέπει πια τα πράγματα. «Άλλαξε τα πάντα» λέει. «Πράγματα που έμοιαζαν μεγάλα δεν είναι τελικά και τόσο σημαντικά. Προσωπικά, δεν βλέπω τον λόγο να κάνεις παιδί αν ο ερχομός του δεν αλλάξει τον κόσμο γύρω σου». «Και τι σου δίνει ελπίδα;». «Η ανάγκη και μόνο να υπάρξει ελπίδα μού είναι αρκετή».

O Blend Mishkin κυκλοφορεί ένα από τα ρέγκε άλμπουμ της χρονιάς Facebook Twitter
Προσωπικά, δεν βλέπω τον λόγο να κάνεις παιδί αν ο ερχομός του δεν αλλάξει τον κόσμο γύρω σου... Φωτό: Πάρις Ταβιτιάν/ LIFO

Το «Survival of the Fittest» του Blend Mishkin & Roots Evolution κυκλοφορεί από τη Nice Up! Records.
www.facebook.com/profile.php?id=100009243562502
https://soundcloud.com/niceuprecords/sets/survival-of-the-fittest-blend-mishkin-roots-evolution
https://niceuprecords.bandcamp.com/album/survival-of-the-fittest

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ίαν Κέρσοου: «Η εποχή του νεοφιλελευθερισμού έχει τελειώσει»

Αρχαιολογία & Ιστορία / Ίαν Κέρσοου: «Η εποχή του νεοφιλελευθερισμού έχει τελειώσει»

Ο σημαντικός ιστορικός περιγράφει τα χαρακτηριστικά της εποχής μας, με αφορμή την τελευταία επιστημονική του μελέτη με τίτλο «Η Ευρώπη σε δίνη, 1950-2017», που κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Αλεξάνδρεια.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
«Αφόρητες συνθήκες εργασίας, μισθοί πείνας, εκμετάλλευση»: Το Σωματείο Ελλήνων Ηθοποιών παλεύει για αλλαγή

Θέατρο / «Αφόρητες συνθήκες εργασίας, μισθοί πείνας, εκμετάλλευση»: Το Σωματείο Ελλήνων Ηθοποιών παλεύει για αλλαγή

Οι ηθοποιοί Σπύρος Μπιμπίλας (πρόεδρος του ΣΕΗ), Άρης Λάσκος (γενικός γραμματέας) και οι κυρίες Τζένη Διαγούπη, Σάρα Γανωτή και Μυρτώ Γκόνη, μέλη του σωματείου, συζητούν για το έργο του σωματείου, τις διεκδικήσεις τους και τις πρόσφατες καταγγελίες για κακοποίηση.
M. HULOT
Χλόη Ομπολένσκι: «Φτιάχνουμε μια ατμόσφαιρα, ένα σύννεφο! Πώς αλλιώς να το πω;»

Η ετοιμασία μιας έκθεσης / Χλόη Ομπολένσκι: «Φτιάχνουμε μια ατμόσφαιρα, ένα σύννεφο! Πώς αλλιώς να το πω;»

Η κ. Ομπολένσκι ασχολείται πυρετωδώς με τη διαμόρφωση του χώρου της επερχόμενης έκθεσης «Αρχαιολατρία και Φιλελληνισμός» στο Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης και χαρίζει μια μεστή προ-παρουσίασή της στη LiFO.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΙΔΗΣ
good job nicky: Ο επόμενος Έλληνας ποπ σταρ στην πρώτη του συνέντευξη

Μουσική / good job nicky: Ο επόμενος Έλληνας ποπ σταρ στην πρώτη του συνέντευξη

Ο Νικόλας Βαρθακούρης κατάφερε με το πρώτο του τραγούδι. το «January 8th», να προκαλέσει πανικό στο YouTube και στις ψηφιακές πλατφόρμες. Το γεγονός ότι είναι ο μικρός γιος του Γιάννη Πάριου και της Σοφίας Αλιμπέρτη είναι, τελικά, απλώς μια λεπτομέρεια.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
Η Θέλγια Πετράκη ήταν η αποκάλυψη του Φεστιβάλ Δράμας

Οθόνες / Η Θέλγια Πετράκη ήταν η αποκάλυψη του Φεστιβάλ Δράμας

Η σκηνοθέτις της αριστουργηματικής ταινίας μικρού μήκους «Bella», που απέσπασε εξαιρετικά σχόλια και τον Χρυσό Διόνυσο στο πρόσφατο Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους Δράμας, μιλά για την αληθινή ιστορία αγάπης που την ενέπνευσε.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Θανάσης Καμπαγιάννης για δίκη Χρυσής Αυγής: «Το να αθωωθούν οι κατηγορούμενοι ή να πέσουν στα μαλακά θα ήταν μεγάλο πισωγύρισμα»

Ελλάδα / Θανάσης Καμπαγιάννης για δίκη Χρυσής Αυγής: «Το να αθωωθούν οι κατηγορούμενοι ή να πέσουν στα μαλακά θα ήταν μεγάλο πισωγύρισμα»

Ο συνήγορος πολιτικής αγωγής και εκπρόσωπος των Αιγύπτιων αλιεργατών στη δίκη της Χρυσής Αυγής μιλά στη LiFO λίγες μέρες προτού εκδοθεί η πολυαναμενόμενη απόφαση (στις 7/10).
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Όταν ο Πάνος Ιωαννίδης πρωτοείδε ριζότο στα '90s, νόμιζε ότι ήταν λαπάς

Γεύση / Όταν ο Πάνος Ιωαννίδης πρωτοείδε ριζότο στα '90s, νόμιζε ότι ήταν λαπάς

Ο διάσημος σεφ και κριτής του «MasterChef» περιγράφει τις δημιουργικές αναζητήσεις που του προέκυψαν μέσα στην καραντίνα, σχολιάζει το μέλλον της εστίασης και αποκαλύπτει τι θα δούμε προσεχώς στο επιτυχημένο τηλεοπτικό ριάλιτι μαγειρικής.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
«Η Μάγδα Φύσσα έγινε μάνα όλων μας»: Μια συζήτηση με τις συνηγόρους της οικογένειας Φύσσα

Ελλάδα / «Η Μάγδα Φύσσα έγινε μάνα όλων μας»: Μια συζήτηση με τις συνηγόρους της οικογένειας Φύσσα

Οι Χρύσα Παπαδοπούλου και Ελευθερία Τομπατζόγλου, συνήγοροι Πολιτικής Αγωγής της οικογένειας Φύσσα στη δίκη της Χρυσής Αυγής, μιλούν στη LiFO, καθώς βρισκόμαστε στο τελευταίο στάδιο πριν ανακοινωθεί η ετυμηγορία.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Η Νατάσα Εξηνταβελώνη και ο Γιώργος Χριστοδούλου ζουν έναν μεγάλο έρωτα στις «Μεγάλες Προσδοκίες»

Θέατρο / Η Νατάσα Εξηνταβελώνη και ο Γιώργος Χριστοδούλου ζουν έναν μεγάλο έρωτα στις «Μεγάλες Προσδοκίες»

Οι δύο φωτογενείς ηθοποιοί ετοιμάζονται να υποδυθούν τους εμβληματικούς χαρακτήρες της Εστέλα και του Πιπ στις «Μεγάλες Προσδοκίες» του Καρόλου Ντίκενς που σκηνοθετεί η Λίλλυ Μελεμέ στο Σύγχρονο Θέατρο.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
Μαρίζα Ρίζου: «Υπάρχει περίπτωση να πιστεύω ότι είμαι σημαντική επειδή γράφω τραγούδια;»

Μουσική / Μαρίζα Ρίζου: «Υπάρχει περίπτωση να πιστεύω ότι είμαι σημαντική επειδή γράφω τραγούδια;»

Η ταλαντούχα ερμηνεύτρια και τραγουδοποιός βρίσκεται αυτή την περίοδο σε μια αναζήτηση, προσωπική και καλλιτεχνική, που δεν ξέρει πού θα την οδηγήσει – πάντως τα νέα μονοπάτια είναι το ζητούμενο.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
Λεωνίδας Εμπειρίκος: «Η εξεγερσιακή δυναμική των προηγούμενων ετών μετατράπηκε σε ενοχή»

Αποκλειστική συνέντευξη / Λεωνίδας Εμπειρίκος: «Η εξεγερσιακή δυναμική των προηγούμενων ετών μετατράπηκε σε ενοχή»

Ο ιστορικός και γιος του σπουδαίου ποιητή σε μια εφ’ όλης της ύλης συνέντευξη για άγνωστες οικογενειακές πτυχές, τις μειονότητες, την Iστορία και την πολιτική.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Fridays for Future: Αυτές είναι οι έφηβες πρωτεργάτριες του οικολογικού κινήματος στην Ελλάδα

Περιβάλλον / Fridays for Future: Αυτές είναι οι έφηβες πρωτεργάτριες του οικολογικού κινήματος στην Ελλάδα

Οι Μαρία και Αριάδνη Παπαθεοδώρου μιλούν στη LiFO για τη σοβαρότητα του προβλήματος της κλιματικής αλλαγής, τις κινητοποιήσεις των νέων και την Γκρέτα Τούνμπεργκ.
ΑΚΗΣ ΚΑΤΣΟΥΔΑΣ
Η Κατερίνα Ευαγγελάτου θα έχει πολλή δουλειά φέτος

Αποκλειστική συνέντευξη / Η Κατερίνα Ευαγγελάτου θα έχει πολλή δουλειά φέτος

«Άμλετ» στο θέατρο του πατέρα της (που επαναλειτουργεί μόνο για τη συγκεκριμένη παράσταση), «Ριγκολέτο» στην Εθνική Λυρική Σκηνή και καλλιτεχνική διευθύντρια του Φεστιβάλ Αθηνών. Η ταλαντούχα σκηνοθέτις έχει πάρα πολλά να κάνει φέτος.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Χρήστος Λούλης - Αλέξανδρος Μπουρδούμης: Ξαναζώντας το θρίλερ της διαπραγμάτευσης

Οθόνες / Χρήστος Λούλης - Αλέξανδρος Μπουρδούμης: Ξαναζώντας το θρίλερ της διαπραγμάτευσης

Οι δύο ηθοποιοί που υποδύονται τον Γιάνη Βαρουφάκη και τον Αλέξη Τσίπρα αντίστοιχα στη νέα ταινία του Κώστα Γαβρά «Ενήλικοι στην αίθουσα» περιγράφουν πώς ενσάρκωσαν τους πρωταγωνιστές της πιο τραυματικής περιόδου της πρόσφατης ελληνικής ιστορίας.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ