Η ζωή του Cézanne, σαν φωτορομάντσο

Η ζωή του Cézanne, σαν φωτορομάντσο Facebook Twitter
Ο Paul Cézanne στο ατελιέ του. Les Lauves, 1904. Φωτ. του ζωγράφου και φίλου του Émile Bernard.
1

ΑΠΟ ΤΟΝ ΣΠΥΡΟ ΣΤΑΒΕΡΗ

 

Η ζωή του Cézanne, σαν φωτορομάντσο Facebook Twitter
Η ζωή του Cézanne, σαν φωτορομάντσο Facebook Twitter
Αριστερά: Ο Paul Cézanne το 1861. Δεξιά: Πορτρέτο του Cézanne από τον Emile Bernard (Aix-en-Provence, 1904).
Η ζωή του Cézanne, σαν φωτορομάντσο Facebook Twitter
Atelier Les Lauves, 13 Απριλίου του 1906. Πορτρέτο του Paul Cézanne από την Gertrude Osthaus, γυναίκα του Karl Ernst Osthaus, ιδρυτή του Folkwang Museum στη Γερμανία.
Η ζωή του Cézanne, σαν φωτορομάντσο Facebook Twitter
Αριστερά: Ο Paul Cézanne σε μία φωτογραφία του Émile Bernard. Δεξιά: Φωτογραφία του 1874, Cézanne, Taschen Verlag 2007.
Η ζωή του Cézanne, σαν φωτορομάντσο Facebook Twitter
Ο Cézanne και ο Camille Pissarro επί το έργον (οι φωτογραφίες του Cézanne είναι από τον ζωγράφο Kerr-Xavier Roussel - 1906). Ο Camille Pissarro με τον Paul Cézanne στο προάστειο του Παρισιού Pontoise το 1873 (φωτο κάτω αριστερά).
Η ζωή του Cézanne, σαν φωτορομάντσο Facebook Twitter
Φιλική παρέα στον κήπο του Camille Pissarro στην Pontoise (1877). Ο Paul Cézanne κάθεται στο παγκάκι. Ο Pissarro στέκεται όρθιος (δεξιά).
Η ζωή του Cézanne, σαν φωτορομάντσο Facebook Twitter
Asnieres, 1886. O Emile Bernard με τον Van Vogh (πλάτη).
Η ζωή του Cézanne, σαν φωτορομάντσο Facebook Twitter
Το σπίτι-ατελιέ του Paul Cézanne. Κάτω φωτο: Neil Folberg.
Η ζωή του Cézanne, σαν φωτορομάντσο Facebook Twitter
Το όρος Sainte-Victoire, από τα αγαπημένα θέματα του Paul Cézanne. Καρτ ποστάλ Delcampe.
Η ζωή του Cézanne, σαν φωτορομάντσο Facebook Twitter
Le Mont Sainte-Victoire.
Η ζωή του Cézanne, σαν φωτορομάντσο Facebook Twitter
L'horloge de marbre noire, 1869-1871. Ανήκει στη συλλογή Stavros Niarchos.
Η ζωή του Cézanne, σαν φωτορομάντσο Facebook Twitter
Αριστερά: Portrait d' Achille Emperaire (1868). Musée d'Orsay. Δεξιά: Αυτοπροσωπογραφία. Ο ζωγράφος Achille Emperaire υπήρξε στενός φίλος του Cézanne. Τα έργα του, στα οποία ο ίδιος δεν έδινε μεγάλη σημασία σε αντίθεση με τον Cézanne που τα θαύμαζε, σώθηκαν από θαύμα από έναν άλλο φίλο του ζωγράφο τη στιγμή που ο ανηψιός του ετοιμαζόταν να τα κάψει.
Η ζωή του Cézanne, σαν φωτορομάντσο Facebook Twitter
Hortense allaitant au sein Paul. Η σχέση του Paul Cézanne με την Hortense Fiquet κρατήθηκε πολλά χρόνια κρυφή από τον πατέρα του Cézanne. Μπόρεσαν τελικά να παντρευτούν με τις ευλογίες του μετά από 17 χρόνια. Ο Cézanne, που κατηγορούσε τη γυναίκα του ότι την ενδιέφεραν μόνο η Ελβετία και η λεμονάδα, άφησε όλη την περιουσία του στο γιο του Paul.
Η ζωή του Cézanne, σαν φωτορομάντσο Facebook Twitter
Hortense Fiquet en robe rouge (1890). New York Metropolitan Museum of Art. Δεξιά, η Hortense Fiquet σε γάμο (?).
Η ζωή του Cézanne, σαν φωτορομάντσο Facebook Twitter
Jeune fille au piano ou L'Ouverture de Tannhäuser (1869). Musée de l'Ermitage, St. Petersburg. Απεικονίζονται η μητέρα και η αδερφή του ζωγράφου.

Ο χειρότερος ζωγράφος της Γαλλίας είναι ακριβώς ο κύριος Paul Cezanne. Είναι ο ζωγράφος ο πιο αδέξιος, ο πιο καταστροφικός, αυτός που βούτηξε τη σύγχρονη τέχνη μέσα στα μεγαλειώδη σκατά που μας καταπίνουν όλους. Αντιθέτως, ο Ernest Meissonier, ξεχασμένος όπως θα ξέρετε, είναι ο πραγματικός βιρτουόζος, ένα αληθινό αηδόνι του πινέλου. - Salvador Dali

Η ζωή του Cézanne, σαν φωτορομάντσο Facebook Twitter
Les Grandes Baigneuses (1874-75). Metropolitan Museum of Art, New York.
Η ζωή του Cézanne, σαν φωτορομάντσο Facebook Twitter
Sept Baigneurs (1900). Fondation Beyeler Riehen, Basel. Ο πίνακας εκτίθεται αυτές τις μέρες στο Leopold Museum της Βιέννης στα πλαίσια της έθεσης "Ανδρες γυμνοί".
Η ζωή του Cézanne, σαν φωτορομάντσο Facebook Twitter
L'Enlèvement (1867). The Keynes collection.
Η ζωή του Cézanne, σαν φωτορομάντσο Facebook Twitter
La Tentation de Saint Antoine (1870).
Η ζωή του Cézanne, σαν φωτορομάντσο Facebook Twitter
Le Meurtre (1870). Walker Art Gallery, Liverpool.
Η ζωή του Cézanne, σαν φωτορομάντσο Facebook Twitter
Nature morte aux pommes et aux oranges (1895-1900). Musée d'Orsay.
Η ζωή του Cézanne, σαν φωτορομάντσο Facebook Twitter
Une moderne Olympia (Pasha).
Η ζωή του Cézanne, σαν φωτορομάντσο Facebook Twitter
L'après-midi à Naples ou le punch au rhum (1876).
Η ζωή του Cézanne, σαν φωτορομάντσο Facebook Twitter
Une moderne Olympia (1873-1874). Musée d'Orsay.
Η ζωή του Cézanne, σαν φωτορομάντσο Facebook Twitter
Les Joueurs de Cartes. Ο πιο ακριβοπληρωμένος πίνακας στον κόσμο. Πουλήθηκε στις αρχές του 2012 από την οικογένεια Εμπειρίκου στον Εμίρη του Qatar έναντι 191 εκατομμυρίων ευρώ. Είναι ο "μαγνήτης" του Εθνικού Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης του Qatar.
Η ζωή του Cézanne, σαν φωτορομάντσο Facebook Twitter
Οι άλλες τέσσερις εκδοχές του πίνακα Les Joueurs de Cartes. Fondation Barnes, Metropolitan Museum, Courtauld Gallery, Μusée ­d’Orsay.
Η ζωή του Cézanne, σαν φωτορομάντσο Facebook Twitter
"House on the Marne" by Paul Cezanne. Photo John F. Kennedy Presidential Library. June 28, 1961. (Via John J. Tacket).
Η ζωή του Cézanne, σαν φωτορομάντσο Facebook Twitter
"The Forest" by Paul Cezanne. Photo: John F. Kennedy Presidential Library. June 28, 1961. (Via John J. Tacket).
Η ζωή του Cézanne, σαν φωτορομάντσο Facebook Twitter
Σε συνεργασία με τις ελβετικές αρχές, η αστυνομία της Σερβίας εντόπισε τον περασμένο Απρίλη τον πίνακα του Cézanne "Le Garçon au gilet rouge" που είχε κλαπεί από τη Συλλογή E.G. Bührle στη Ζυρίχη μαζί με άλλους τρεις πίνακες των Claude Monet, Vincent Van Gogh και Edgar Degas.
Η ζωή του Cézanne, σαν φωτορομάντσο Facebook Twitter
Η ζωή του Cézanne, σαν φωτορομάντσο Facebook Twitter
After Cézanne (1999 - 2000), Lucian Freud.
Η ζωή του Cézanne, σαν φωτορομάντσο Facebook Twitter
Εικαστικά
1

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Το φεμινιστικό και κουίρ βλέμμα μιας νεαρής εικαστικού

Σοφία Ροζάκη / Το φεμινιστικό και κουίρ βλέμμα μιας νεαρής εικαστικού

Η νεαρή εικαστικός Σοφία Ροζάκη μάς ξεναγεί στην έκθεσή της «that’s what she said», στην οποία διερευνά εναλλακτικές αφηγήσεις γύρω από το σώμα, το φύλο, τη μνήμη, το τραύμα και τη σεξουαλικότητα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
ΕΠΕΞ Μια έκθεση με τον θεατρικό και σουρεαλιστικό κόσμο των ρούχων της Ελένης Καββάδα

Εικαστικά / Tα ρούχα που σχεδιάζει η Ελένη Καββάδα είναι σαν έργα τέχνης

Οι δημιουργίες της ελληνίδας σχεδιάστριας παρουσιάζονται ως εκθεσιακά γλυπτά στην Intermission. Ογκώδη, σουρεαλιστικά, ποιητικά, ξεπερνούν τα όρια της μόδας και αγγίζουν την τέχνη. Πρόκειται με διαφορά για ό,τι πιο ενδιαφέρον έχει να παρουσιάσει η Ελλάδα στον χώρο της μόδας και αξίζει μια βόλτα στον Πειραιά για να τα δείτε.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο κόπος του καλλιτέχνη μέσα από το έργο του Γιάννη Παππά

Εικαστικά / Ο κόπος του καλλιτέχνη μέσα από το έργο του Γιάννη Παππά

Μια έκθεση εργαστηριακού χαρακτήρα με εκθέματα καλούπια, εργαλεία, προπλάσματα, ημιτελή έργα, σχέδια αλλά και ολοκληρωμένα έργα που για πρώτη φορά βγαίνουν από το εργαστήρι του γλύπτη Γιάννη Παππά.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ψυχαναλύοντας το σινεμά του Ντέιβιντ Λιντς

Pulp Fiction / Ψυχαναλύοντας το σινεμά του Ντέιβιντ Λιντς

Ο Θοδωρής Κουτσογιαννόπουλος μιλά με τον ψυχίατρο, δραματοθεραπευτή και σκηνοθέτη Στέλιο Κρασανάκη για το αθέατο σύμπαν του ασυνείδητου στο σινεμά, το οποίο υπηρέτησε και απογείωσε ο Λιντς μέσα από το απαράμιλλο έργο του.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Θόδωρος, γλύπτης: Αντί αναδρομικής» στο Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης

Εικαστικά / Ο γλύπτης Θόδωρος παίρνει επιτέλους την αναδρομική έκθεση που του αξίζει

Ήταν ένας από τους βασικούς υποστηρικτές της δημιουργίας ενός μουσείου σύγχρονης τέχνης στην Ελλάδα. Σήμερα, στον δεύτερο όροφο του ΕΜΣΤ, το ανατρεπτικό του έργο, που ξεπερνά κατά πολύ τα όρια της παραδοσιακής γλυπτικής, παρουσιάζεται μέσα από έντεκα ενότητες.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Κάσπαρ Ντάβιντ Φρίντριχ: Ο «μάγος του ρομαντισμού» κατακτά την Αμερική

Εικαστικά / Κάσπαρ Ντάβιντ Φρίντριχ: Ο «μάγος του ρομαντισμού» κατακτά την Αμερική

Η πρώτη μεγάλη αναδρομική έκθεση στην Αμερική αφιερωμένη στο έργο του Γερμανού ζωγράφου που στους πολλούς είναι γνωστός για τον πίνακα «Περιπλανώμενος πάνω από τη θάλασσα της ομίχλης».
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η Αφρική ανάμεσά μας*

Εικαστικά / «Χρησιμοποιούμε τα αντικείμενα για να ακουστούν ιστορίες ανθρώπων»

Στο Μουσείο Μπενάκη, η έκθεση «Η Αφρική ανάμεσά μας» αποτελεί έναν ζωντανό διάλογο ανάμεσα σε αντικείμενα, φωνές και μνήμες της ελληνο-αφρικανικής κοινότητας στην Ελλάδα, φωτίζοντας ταυτότητες, κληρονομιές και διασταυρώσεις πολιτισμών.
M. HULOT
Στη Νέα Υόρκη με τον Γκόντφρεϊ Ρέτζιο

Εικαστικά / Το θρυλικό «Koyaanisqatsi» αναβιώνει στη Νέα Υόρκη μέσω της τεχνητής νοημοσύνης

Το ψηφιακό έργο του Τζον Φιτζέραλντ «The Vivid Unknown», μια από τις φετινές συμμετοχές του Ιδρύματος Ωνάση στο φεστιβάλ «Under the Radar», συνομιλεί εκ νέου με την εμβληματική ταινία του Γκόντφρεϊ Ρέτζιο.
ΒΑΡΒΑΡΑ ΔΟΥΚΑ
Ο υφασμάτινος κόσμος προσευχών της Ελένης Κρίκκη

Εικαστικά / Ο υφασμάτινος κόσμος προσευχών της Ελένης Κρίκκη

Στο εικαστικό της έργο τα τόπια γίνονται τοπία, οι κλωστές υφαίνουν τη μνήμη και η γεωγραφία ανάγεται σε κάτι βαθιά προσωπικό που αφορά τη συναισθηματική σχέση και οικειότητα της καλλιτέχνιδας με τον κόσμο του υφάσματος.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Χρήστος Μποκόρος, εικαστικός

Οι Αθηναίοι / Χρήστος Μποκόρος: «Η τέχνη δεν είναι θέαμα, πρέπει να σε αφορά και να σε πονάει»

Όταν βρέθηκε στη Σχολή Καλών Τεχνών, ένιωσε ότι ναυάγησαν όλα του τα όνειρα και οι επιθυμίες. Αν και έχει ζωγραφίσει χιλιάδες κεράκια, ακόμα αισθάνεται αρχάριος, γιατί το καθένα είναι διαφορετικό, όπως και οι άνθρωποι. Για εκείνον, η τέχνη είναι ένα μνημείο, και κάθε φορά με τα έργα του ακουμπά εκεί που πονάει, για να παίρνει δύναμη.
M. HULOT
CHECK Έκθεση Ephemeral Party

Εικαστικά / Ephemeral Party: Μια έκθεση εικαστικών σε ένα πάρκινγκ στη Βασιλίσσης Σοφίας

Οι χώροι στάθμευσης αποτελούν μόνιμο θέμα συζήτησης για τους Αθηναίους. Και τώρα, ένας τέτοιος χώρος θα συζητηθεί έντονα για εντελώς άλλους λόγους από τους γνωστούς και συνηθισμένους.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
Ανεκτίμητα έργα ισλαμικής τέχνης απ’ τα σημαντικότερα μουσεία του κόσμου 

Αποστολή στην Τζέντα / Ταξίδι στην Μπιενάλε Ισλαμικών Τεχνών

Η LIFO ταξίδεψε στη Σαουδική Αραβία και επισκέφθηκε τη δεύτερη Μπιενάλε Ισλαμικών Τεχνών, μια έκθεση που γεφυρώνει το χθες με το σήμερα και αναδεικνύει την καλλιτεχνική έκφραση της ισλαμικής κληρονομιάς.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
ψυχοπαίδης

Εικαστικά / Ο Γιάννης Ψυχοπαίδης έφτιαξε μια πόλη από αναγεννημένα ερείπια στην γκαλερί Ζουμπουλάκη

Από ένα μακρινό ή πρόσφατο παρελθόν ξεβρασμένα στο σήμερα, τα σπασμένα αυτά κομμάτια μάς κάνουν να ανακαλούμε με τη φαντασία μας την προϊστορία τους, μια αλλοτινή ζωή που κάποτε υπήρξε.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Το νέο μουσείο του Έντβαρντ Μουνκ στο Όσλο μαγνητίζει

Πέθανε Σαν Σήμερα / Έντβαρντ Μουνκ: Αυτό το μουσείο στο Όσλο φιλοξενεί τη μεγαλύτερη συλλογή έργων του

Ένα κάπως αμφιλεγόμενο αλλά σίγουρα εντυπωσιακό κτίριο-ορόσημο, δημιούργημα των Estudio Herreros, φιλοξενεί τη μεγαλύτερη συλλογή έργων ενός από τους σπουδαιότερους και πλέον επιδραστικούς καλλιτέχνες των μοντέρνων καιρών.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Los Caprichos»: Ο σκωπτικός Γκόγια στην Εθνική Πινακοθήκη

Εικαστικά / «Los Caprichos»: Ο σκωπτικός Γκόγια στην Εθνική Πινακοθήκη

80 χαρακτικά που σατιρίζουν τη διαφθορά, τη θρησκευτική υποκρισία, την απληστία, την αμάθεια και τη δεισιδαιμονία. Έργα που μπορεί να αποτέλεσαν μια οικονομική καταστροφή για τον μεγάλο Ισπανό ζωγράφο, αλλά θεωρούνται πρόδρομοι της μοντέρνας τέχνης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Αξίζει να τους προσέξετε: Νέα ονόματα στη σύγχρονη τέχνη

Εικαστικά / Αξίζει να τους προσέξετε: Νέα ονόματα στη σύγχρονη τέχνη που δείχνουν τη δουλειά τους τώρα

Οι αθηναϊκές γκαλερί και οι ανεξάρτητοι χώροι μοιάζουν αυτή την περίοδο να βρίσκονται σε μια διαρκή περίοδο δοκιμών, θέλοντας να προτείνουν και νεότερους καλλιτέχνες.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ