GustaveFlaubert. Ηπρώτη αισθηματική αγωγή. Μτφρ. ΈφηΚορομηλά, Νεφέλη, 2007.
Τοβάζω στην κορυφή της λίστας επειδή ανήκωστους φλωμπεριστές της τάσης τηςΑισθηματικής αγωγής (χωρίς να περιφρονώτην άλλη τάση, αυτή των μποβαριστών). Ηπρώτη γραφή της Αισθηματικής αγωγήςπερικλείει πολλά βιογραφικά στοιχείατου συγγραφέα και εμπεριέχει προβληματισμούςγια την οριστική εκδοχή της, 20 χρόνιααργότερα. Η πορεία προς την ωριμότητατου Ζυλ (το όραμα να γίνει καλλιτέχνης)και του Ανρύ (η αναζήτηση της ευτυχίαςμέσα στον έρωτα) δεν είναι παρά η πορείακαι τα διλήμματα του ίδιου του συγγραφέα.Επίκαιρα πάντα.
ΤίτοςΠατρίκιος. Ηνέα χάραξη. Κέδρος, 2007.
Hτελευταία συλλογή του ποιητή, που, ανκαι πολιτογραφήθηκε πολιτικός, θααγαπηθεί για τα ερωτικά του ποιήματα.Μικρό δείγμα με καβαφική έμπνευση: «εδώας σταθώ κι ας γελάσω για μια στιγμή /πώς όλα αυτά που τώρα ξαναβλέπω, ίδια /τα είχα δει σαν πρωτοστάθηκα εδώ / γυμνόςακόμα από φαντασιώσεις κι αναμνήσεις».Και κάτι αγαπημένο από τα παλιότερα:«Κι έπειτα τα χρόνια θα περάσουν /όγκοι βουνών και πέτρες θα παρεμβληθούν/ θα ξεχαστούν όλα / όπως ξεχνιέται τοκαθημερινό φαΐ / που μας κρατάει ορθούς./ Όλα, έξω από κείνη τη στιγμή / που μέσαστο συνωστισμό του υπόγειου τρένου /κρατήθηκες στο μπράτσο μου».
ΙωάνναΜπουραζοπούλου. Τιείδε η γυναίκα του Λωτ; Καστανιώτης,2007.
«Ίσωςη πραγματικότητα να μην είναι παρά μιαομαδική παραίσθηση». Η ΙωάνναΜπουραζοπούλου προκαλεί το ελληνικόμυθιστόρημα να πάει πέρα από τα όρια.Ένα ρήγμα και μια μετατόπιση στα έγκατατης Νεκράς Θάλασσας θα αλλάξουν οριστικάτο γεωγραφικό ανάγλυφο της Γης, καθώςόλες οι παράκτιες ασιατικές, αφρικανικέςκαι ευρωπαϊκές χώρες θα βυθιστούν κάτωαπό το νερό. Μια νέα εξουσία αναδύεταικαι οι κάτοικοι της Γης την ακολουθούνπειθήνια στη βάση κάποιων κανόνων. ΗΙ.Μ. στήνει μια οργουελική ατμόσφαιρα,με ιδιαίτερη ένταση και συνέπεια στιςεπί μέρους συνιστώσες της. Όμως το κύριοζήτημα στο μυθιστόρημα της Ι.Μ. είναι ησυνειδητοποίηση ότι ο εφιάλτης δενείναι εκεί έξω αλλά βαθιά μέσα μας.
ΔημοσθένηςΒουτυράς. Τασύμβολα στα όνειρα. Φαρφουλάς,2008.
Τριάνταεννέα όνειρα, έξι από τα καλύτεραδιηγήματα και μία διάλεξη για τα όνειρααπό ένα μεταμοντέρνο Έλληνα πεζογράφο,τον Δημοσθένη Βουτυρά. Στα κείμενά του,σε αυτό το μικρό τομίδιο ,«μέσα απόμια συνειρμική αφήγηση βγάζει τη γλώσσαστον ανθρώπινο κόσμο μαζί με οργή καικοροϊδία γι' αυτό που θεωρούσε ότιείναι η ζωή: μια κωμωδία». Φέτοςσυμπληρώθηκαν 50 χρόνια από τον θάνατότου. Έχοντας γράψει πάνω από 500 διηγήματα,δοκιμάζοντας σύγχρονες τεχνοτροπίες,σήμερα είναι γνωστός ανάμεσα σε λίγουςανθρώπους που προσπαθούν να δημοσιοποιήσουντο έργο του.
ΝτέιβιντΜίτσελ. ΜαύροςΚύκνος. Μτφρ: Μαργαρίτα Ζαχαριάδου,Ελληνικά Γράμματα, 2008.
Ηδεκαετία του '80, οι DuranDuran,oElvisCostello,τα Φώκλαντ και η Θάτσερ μέσα από τη ματιάτης μεταβατικής ηλικίας των 13 ετών τουΤζέισον Τέιλορ. Ζει σε ένα βρετανικόχωριό στη μέση του πουθενά και τρέμειμήπως αποκαλυφθεί η βραδυγλωσσία τουή τον γιουχάρουν επειδή αγαπάει τηνποίηση. Τρυφερό και συνάμα αστείο, βιβλίογραμμένο με την αμεσότητα των παιδιώνκαι τη στοχαστικότητα των μεγάλων.
σχόλια