ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΤΩΡΑ

4 ερωτήσεις στον Βασίλη Μαυρογεωργίου

4 ερωτήσεις στον Βασίλη Μαυρογεωργίου Facebook Twitter
0

 

Ποια είναι τα ζητήματα που προσεγγίζει το κείμενο;
Τα κυριότερα κοινωνικά θέματα που πραγματεύεται το έργο είναι κυρίως ψυχολογικής υφής. Προσεγγίζουν, δηλαδή, το άτομο, το πώς αυτό αντιδρά σε συγκεκριμένες καταστάσεις κοινωνικής εκμετάλλευσης, αλλά διεισδύουν και στον βαθύτερο ψυχισμό εκμεταλλευτή και εκμεταλλευόμενου. Ένα ακόμα σημαντικό θέμα που προβάλλεται είναι η ευκολία της εξουσίας και των χρημάτων να εξαγοράσουν και να υποδουλώσουν κάποιον, αλλά, και από την άλλη πλευρά, η ευκολία να εξαγοραστεί κάποιος και να υποταχθεί. Συνύπαρξη, συνενοχή, κακοποίηση, εξάρτηση, μίμηση, σχέσεις εξουσίας-εκμετάλλευσης, μερικές λέξεις που μπορούν να συνοψίσουν το νόημα του έργου.


Τι θα μπορούσε να αντιπροσωπεύει η κυρία Λεμαρσάν στην εποχή μας και τι η υπηρέτρια;
Η κυρία Λεμαρσάν δημιουργεί μια σχέση εξάρτησης με την υπηρέτριά της. Μια σχέση ανάγκης, για την πρώτη σε επίπεδο ταύτισης, για τη δεύτερη σε επίπεδο επιβίωσης. Η κυρία προσπαθεί να αγοράσει την αγάπη και τον θαυμασμό των άλλων, αλλά και η Χίλντα ψάχνει έναν προστάτη, μια μητρική φιγούρα. Σε κάθε περίπτωση, αυτό που αναπαράγεται είναι το πρότυπο της οικογένειας.


Είναι ουτοπία, τελικά, η συνύπαρξη;
Νομίζω πως ναι, αλλά, όπως έχει αποδειχθεί, η συνύπαρξη υπάρχει και είναι επιδιωκόμενη απ' όλες τις πλευρές. Το συμπέρασμα είναι πως η συνύπαρξη δεν είναι κάτι ιδανικό αλλά μια απλή, βιολογική ανάγκη.

Ποιο είναι το βασικό μήνυμα του έργου;
Το έργο αυτό είναι ένας τρόπος, υπονομευτικά, να «παρομοιάσεις» το κυριότερο πρόβλημα της κοινωνίας. Πόσο εύκολα μια εξουσία, μέσα στην παράνοιά της, μπορεί να καταβροχθίζει ανθρώπους αλλά και πόσο
εύκολα κάποιος υποτάσσεται στην εξουσία και στα χρήματα, πουλώντας την «οικογένειά» του.



0

ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΤΩΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Milano Design Film Festival Greece: Οι προφεστιβαλικές δράσεις ξεκινούν στην Αθήνα

Design / Milano Design Film Festival Greece: Οι προφεστιβαλικές δράσεις ξεκινούν στην Αθήνα

Η Άννη Μαρκιτάνη, καλλιτεχνική διευθύντρια του πρώτου Milano Design Film Festival Greece της Αθήνας, το οποίο λόγω της πανδημίας μετατέθηκε για το 2021, μιλά για τις ενδιαφέρουσες προφεστιβαλικές δράσεις που ξεκινούν τώρα στην πόλη.
ΓΕΩΡΓΙΑ ΠΑΠΑΣΤΑΜΟΥ
Διονύσης Ατζαράκης: «Θυμάστε που διαβάζαμε κάποτε ότι καιγόταν ολόκληρη η Αυστραλία; Ήταν φέτος!»

Small Talk / Διονύσης Ατζαράκης: «Θυμάστε που διαβάζαμε κάποτε ότι καιγόταν ολόκληρη η Αυστραλία; Ήταν φέτος!»

Ο stand-up κωμικός που έγινε viral με το βίντεό του για τον κορωνοϊό και τις θεωρίες συνωμοσίας μιλά για το 2020, τα drive-in, τους φόβους του και τα νέα του πλάνα.
ΓΕΩΡΓΙΑ ΠΑΠΑΣΤΑΜΟΥ
Η ονειρική φαντασίωση μιας αλλαγής απασχολεί τον νεαρό εικαστικό Μανώλη Δασκαλάκη-Λεμό στα έργα του

Εικαστικά / Η ονειρική φαντασίωση μιας αλλαγής απασχολεί τον νεαρό εικαστικό Μανώλη Δασκαλάκη-Λεμό στα έργα του

Θραύσματα από μάρμαρο, κομμάτια μια ιδιότυπης συλλογής από τις μεγάλες πορείες της Αθήνας, αιωρούνται σαν αστρική σκόνη σε νυχτερινό ουρανό στη συμμετοχή του νεαρού εικαστικού στην έκθεση «The state of emergency has become the rule» της γκαλερί Can.
ΓΕΩΡΓΙΑ ΠΑΠΑΣΤΑΜΟΥ