New entry: Gioumourtzina (= Κομοτηνή, στα τουρκικά)

New entry: Gioumourtzina (= Κομοτηνή, στα τουρκικά) Facebook Twitter
0
New entry: Gioumourtzina (= Κομοτηνή, στα τουρκικά) Facebook Twitter
Γκιουμουρτζίνα είναι η τουρκική ονομασία της Κομοτηνής και όπως μας αποκαλύπτει ο Γιάννης ήταν επιλογή του Ανέστη. Και ήταν πολύ πετυχημένη επειδή αμέσως σου τραβάει την προσοχή.

Οι Gioumourtzina  - προφέρεται Γκιουμουρτζίνα - είναι ένα ηλεκτρονικό σχήμα από την Θεσσαλονίκη. Σχηματίστηκαν πριν από 2 χρόνια από τον Ανέστη Νείρο και τον Γιάννη Τσέλικα. Είχαν κάνει αμέσως εντύπωση από την αρχή που εμφανίστηκαν με μια σειρά από σποραδικές εμφανίσεις στην Αθήνα, κυρίως από στόμα σε στόμα αλλά και λόγω του περίεργου και προκλητικού ονόματος τους. Γκιουμουρτζίνα είναι η τουρκική ονομασία της Κομοτηνής  και όπως μας αποκαλύπτει ο Γιάννης ήταν επιλογή του Ανέστη. Και ήταν πολύ πετυχημένη επειδή αμέσως σου τραβάει την προσοχή. Βέβαια, παίζουν τελείως διαφορετική μουσική από αυτήν που αρχικά φαντάζεσαι. Καμία σχέση με έντεχνο, παραδοσιακά ή ελληνικά.

Πρόσφατα κυκλοφόρησαν το πρώτο τους άλμπουμ στην Inner Ear που έχει επίσης έναν ανορθόδοξο τίτλο, το βάφτηκαν ανορθόγραφα Blakk Metall. Δεν έχει βέβαια καμιά σχέση με το μέταλ. Τους αρέσει να παίζουν με τους τίτλους. Είναι ένα πολύ ενδιαφέρον άλμπουμ, καλοφτιαγμένο και σχεδόν instrumental με τα φωνητικά στα λιγοστά κομμάτια να έχουν τον δεύτερο λόγο και να ακούγονται στο βάθος. Θυμίζει λίγο Stereo Nova και έχει κυρίως 70s και 80s επιρροές πάντοτε με βάση τα επικά synthesizers. Είναι το ίδιο αξιοπρόσεκτος δίσκος με το όνομα τους κι από τα τα καλύτερα πράγματα που έχει κυκλοφορήσει τελευταία η συγκεκριμένη δισκογραφική.

Ο πρώτος δίσκος περιλαμβάνει την απόπειρα μας να «βρεθούμε» μεταξύ μας. Συνεπώς ο δίσκος έχει πολλές από τις διαφορετικές επιρροές μας. Το αποτέλεσμα είναι ότι ο ήχος μας, αν και αναγνωρίσιμος, δεν θεωρώ ότι έχει συγκεκριμένη ταυτότητα, με την έννοια ότι δεν είναι εύκολο να τον εντάξεις σε ένα συγκεκριμένο μουσικό είδος.

«Η βάση του είναι ηλεκτρονική, απλώς δεν επικεντρωθήκαμε τόσο σε ένα είδος. Έχει μίξεις αρκετών ειδών που μας αρέσουν και που θεωρούμε πως του προσδίδουν ενδιαφέρον. Αυτό πιθανόν να δυσαρεστήσει κάποιους, οι οποίοι θα μιλήσουν για "έλλειψη ταυτότητας". Βέβαια, δε μας απασχολεί το τι θα πουν οι άλλοι, έτσι προέκυψε και  το όλο concept με το εξώφυλλο και το όνομα. Υποδηλώνει ουσιαστικά πως πρέπει να κάνεις ότι σε εκφράζει αληθινά, αδιαφορώντας για οτιδήποτε άλλο. Δε μπορείς να κρύβεσαι απ' τον ίδιο σου τον εαυτό, τον καταδικάζεις. Στα διαδικαστικά τώρα, ο Ανέστης τράβηξε μια φωτογραφία στις Καβουρότρυπες Χαλκιδικής το περασμένο καλοκαίρι, την επεξεργάστηκε, έβαλε κι ένα ωραίο ροζουλί ανάποδο σταυρό (γιατί είμαστε και βαθιά θρησκευόμενοι πάντα) και έγινε. Αρχικά δε μου άρεσε ως ιδέα αλλά μετά τη συνήθισα και σκέφτηκα ότι είναι πανέξυπνο. Σου μιλάω απόλυτα ειλικρινά, ως συλλέκτης δίσκων -από περιέργεια και μόνο- θα τον αγόραζα για να δω τι περιέχει», λέει ο Γιάννης για το δίσκο και ο Ανέστης συμπληρώνει: «Ο πρώτος δίσκος περιλαμβάνει την απόπειρα μας να «βρεθούμε» μεταξύ μας. Συνεπώς ο δίσκος έχει πολλές  από τις διαφορετικές επιρροές μας. Το αποτέλεσμα είναι ότι ο ήχος μας, αν και αναγνωρίσιμος, δεν θεωρώ ότι έχει συγκεκριμένη ταυτότητα, με την έννοια ότι δεν είναι εύκολο να τον εντάξεις σε ένα συγκεκριμένο μουσικό είδος. Όσον αφορά τη γενικότερη αισθητική μας, η αντισυμβατική επιλογή του artwork και του ονόματος του δίσκου ήταν προφανώς ειρωνική ώστε ακριβώς να υπονοεί ότι δεν θεωρούμε εφικτό αλλά ούτε σκόπιμο να χαρακτηριστούμε και να κατηγοριοποιηθούμε μουσικά. Με λίγα λόγια δε θέλουμε ταμπέλα στη μουσική μας. Επίσης μου αρέσει το ροζ».

 

New entry: Gioumourtzina (= Κομοτηνή, στα τουρκικά) Facebook Twitter
Πρόσφατα κυκλοφόρησαν το πρώτο τους άλμπουμ στην Inner Ear που έχει επίσης έναν ανορθόδοξο τίτλο, Το βάφτηκαν ανορθόγραφα Blakk Metall. Δεν έχει βέβαια καμιά σχέση με το μέταλ. Τους αρέσει να παίζουν με τους τίτλους. Φωτό: Γιάννης Τόμτσης/ Γκρέκα

Οι Gioumourtzina ως γνήσιοι Βορειοελλαδίτες έχουν πηγαίο χιούμορ. Ο ένας πειράζει τον άλλον συνέχεια και αυτοσαρκάζονται συχνά.  Τους ρωτάω πώς γνωρίστηκαν μεταξύ τους. Ο Γιάννης το θυμάται χαρακτηριστικά όπως λέει.

 «Γνωριστήκαμε μέσω του κοινού μας φίλου Αlessio, στις 25 Απριλίου του 2014, σε ένα καφέ δίπλα στην αρχαία αγορά της Θεσσαλονίκης. Εκείνη την περίοδο ήμουν αρκετά απογοητευμένος και σκεφτόμουν πολύ σοβαρά να επιστρέψω στο πατρικό μου στην Εύβοια ενώ ο Ανέστης είχε μόλις έρθει από Κομοτηνή και ψαχνόταν να κάνει κάτι μουσικά. Γι' αλλού πηγαίναμε κι αλλού καταλήξαμε. Αρχικά το πλάνο ήταν να παίξουμε με άλλους δύο κάποια έτοιμα shoegaze/electronica κομμάτια του Ανέστη κι εν τέλει μείναμε οι δυο μας γράφοντας νέο υλικό. Ελπίζω πως κάποια στιγμή θα τα κυκλοφορήσει κι εκείνα, ήταν πολύ αξιόλογα κομμάτια», αναφέρει. «Τον καιρό εκείνο ο Γιάννης έπαιζε μπάσο στα «Φρούτα του Δάσους». Όταν βρεθήκαμε  για πρώτη φορά δεχόταν όντως επιθέσεις αγάπης από τη Μία και επικοινωνιακό βομβαρδισμό από μένα. Η δική μου πρώτη εντύπωση ήταν ότι τον βασάνιζε κάποια στομαχική ίσως διαταραχή αλλά όπως στην πορεία αποδείχθηκε, αυτό είναι το στυλ του. Δεν είναι κλασσικός μπασίστας συν ότι είχε πολύ καλό εξοπλισμό και αποφασίσαμε να χρησιμοποιήσουμε το μπάσο σαν κιθάρα. Κάπως έτσι ξεκινήσαμε να βρισκόμαστε και δεν αργήσαμε να διακρίνουμε το πόσο δεν ταιριάζουμε. Αλλά παρ’ όλα αυτά συνεχίσαμε να παίζουμε», λέει ο Ανέστης.

 

New entry: Gioumourtzina (= Κομοτηνή, στα τουρκικά) Facebook Twitter
Φωτό: Γιάννης Τόμτσης/ Γκρέκα

Πέρα από την μουσική, o Ανέστης ασχολείται με την γραφιστική και ο Γιάννης έχει σπουδάσει φυσική ενώ δεν αποκλείει να ασχοληθεί και με την μαγειρική. Και οι δύο ήξεραν πιάνο από μικροί πριν τους κερδίσει η ηλεκτρονική μουσική. Τι ακούγατε μικροί; «Πόσο μικροί εννοείς;», ρωτάει ο Γιάννης «Επειδή θυμάμαι αμυδρά τον εαυτό μου να τραγουδάει τον Σκορπιό του Κορκολή, το μη με τρυπάς σαν το τριαντάφυλλο του Τριαντάφυλλου και να γουστάρω φουλ Μιχάλη Ρακιντζή» ενώ ο Ανέστης δηλώνει ότι δεν άκουγε μουσική μικρός  «Αντ’ αυτού συνήθως μαζευόμασταν για να πετάξουμε ντομάτες σε ανυποψίαστους περαστικούς, φτιάχναμε βόμβες με αλουμινόχαρτο και υδροχλωρικό οξύ και παίζαμε ποδόσφαιρο χρησιμοποιώντας για τέρμα 2 πέτρες. Άγνωστο το πώς με επηρεάζουν καλλιτεχνικά τα παιδικά μου χρόνια!»

— Πώς βλέπετε την σκηνή της Θεσσαλονίκης; Υπάρχει σκηνή;

Γιάννης: Η Θεσσαλονίκη είναι μπουζούκια, rock ή metal (όπου ίσως υπάρχει σκηνή), νοοτροπία κολλημένη σε Τρύπες και Σπαθιά και ανερχόμενες διασκευομπάντες σε τεράστιο ποσοστό. Στο είδος μας τώρα, υπάρχουν αρκετές μπάντες που παίζουν ηλεκτρονική μουσική και κάποιες καταφέρνουν σημαντικά πράγματα. Από τη δική μου προσωπική εμπειρία μπορώ με απόλυτη βεβαιότητα να σου πω ότι δεν αντιλήφθηκα ποτέ την έννοια της σκηνής - όπως την έχω εγώ τουλάχιστον στο μυαλό μου. Τις περισσότερες φορές δημιουργούνται κόντρες μεταξύ των συγκροτημάτων δίχως ουσιαστικό λόγο ή υπάρχει εκμετάλλευση από επίδοξους managers. Ξέρεις, θα ήταν πολύ εύκολο να σου πω "όλα είναι τέλεια, είμαστε όλοι πολύ αγαπησιάρηδες εδώ στη Θεσσαλονίκη" αλλά δεν είναι έτσι κι εύχομαι να αλλάξει αυτό κάποια στιγμή! Εννοείται πως υπάρχουν εξαιρέσεις πάντα. Είναι όμως ένα χαρακτηριστικό που το έχουμε γενικά ως λαός και πρέπει να το εξαλείψουμε.

Ανέστης: Φυσικά και υπάρχει σκηνή, μπορώ να αναφέρω κάποιες αξιόλογες μπάντες όπως οι Tendts, οι Vagina Lips, οι Psychedelic trips to death και το one man project του Destroy all horizons. Ηλεκτρονική σκηνή συγκεκριμένα δε θα έλεγα ότι υπάρχει, όχι με την έννοια ότι δεν γίνονται πράγματα, αλλά περισσότερο με την έννοια ότι δεν υπάρχει και τόση σύμπνοια ανάμεσα στις μπάντες.

New entry: Gioumourtzina (= Κομοτηνή, στα τουρκικά) Facebook Twitter

— Τι θα αλλάζατε γενικά στην μουσική σκηνή της χώρας;

Γιάννης: Θα ήθελα, όπως γίνεται αντιληπτό κι από την παραπάνω απάντησή μου, να υπάρχει αλληλοσεβασμός και αλληλοϋποστήριξη μεταξύ των μουσικών ανεξαρτήτως του χώρου στον οποίο ανήκουν. Αυτό, μετά από 12 χρόνια ενασχόλησης με τη μουσική, το ένιωσα για πρώτη φορά στο Westside Festival της Πατρας. Ήταν απίστευτο συναίσθημα, έφυγα από εκεί νιώθοντας ότι έχω αποκτήσει δεκάδες νέους φίλους.

Ανέστης: Θα ήθελα περισσότερους συναυλιακούς χώρους και τη διοργάνωση περισσότερων φεστιβάλ εκτός των μεγάλων αστικών κέντρων, δηλαδή Αθήνας και Θεσσαλονίκης.

— Πώς βλέπετε την κατάσταση;

Γιάννης: Πρέπει να τη βλέπεις ψύχραιμα για να έχεις την ικανότητα να κρίνεις αντικειμενικά και σωστά. Γενικά, χρειάζεται πάντα και λίγο χιούμορ γιατί αλλιώς θα τρελαθείς.

Ανέστης: Είμαστε έτοιμοι να ζήσουμε post-apocalyptic καταστάσεις.

To Blakk Metall κυκλοφορεί από την Inner Ear. 

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Μας αφορά σήμερα η Lady Gaga;

The Review / Μας αφορά σήμερα η Lady Gaga;

Ο Αλέξανδρος Διακοσάββας και ο δημοσιογράφος Γιάννης Τσιούλης aka Cartoon Dandy συζητούν για την πορεία και τα τελευταία βήματα στη μουσική και κινηματογραφική βιομηχανία μιας από τις μεγαλύτερες ποπ σταρ της τελευταίας 15ετίας και για το πόσο relevant είναι σήμερα.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
10 χρόνια μετά, ακόμη μας στοιχειώνει το «Ταπεινοί Και Πεινασμένοι»

Μουσική / Το «Ταπεινοί Και Πεινασμένοι» του ΛΕΞ ακόμη μας στοιχειώνει

Πέρασαν 10 χρόνια από την κυκλοφορία του πρώτου προσωπικού δίσκου του «Τ.Κ.Π.», που δεν ήταν απλώς ένα σημείο τομής για την εγχώρια ραπ σκηνή. Ήταν κάτι που σε άρπαζε και σε προσγείωνε με το ζόρι στην καθημερινότητα.
ΚΩΣΤΑΣ ΣΑΒΒΟΠΟΥΛΟΣ
Η Bipolia δεν φοβάται να παίζει μουσική στον δρόμο

Μουσική / Η Bipolia δεν φοβάται να παίζει μουσική στον δρόμο

«Είναι σίγουρα πιο χαλαρά στην Κυψέλη, πιο γειτονιά σε σχέση με την Ερμού»: Η νεαρή μουσικός φέρνει αναζωογονητική αύρα στα ελληνικά ροκ και ποπ δεδομένα με το ντεμπούτο άλμπουμ της και τις εμφανίσεις της στους δρόμους της Αθήνας.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
«Βλάσφημο, σατανιστικό, πορνογραφικό»: Η ιστορία του θρυλικού ‘666’, του άλμπουμ που σήμανε το τέλος των Aphrodite’s Child

Μουσική / «Βλάσφημο, σατανιστικό, πορνογραφικό»: Η ιστορία του θρυλικού «666», του άλμπουμ που σήμανε το τέλος των Aphrodite’s Child

Οι εξωφρενικές ιδέες του Νταλί, τα λάγνα φωνητικά της Ειρήνης Παπά και οι διαμάχες του Βαγγέλη Παπαθανασίου με τη δισκογραφική εταιρεία ήταν μόνο μερικά από τα επεισόδια της δημιουργίας ενός μνημειώδους άλμπουμ που επανακυκλοφορεί αυτές τις μέρες σε deluxe έκδοση.
THE LIFO TEAM
«Μόλις νιώσεις σιγουριά ως γυναίκα, θα προσπαθήσουν να σε σπρώξουν προς τα κάτω»

Μουσική / «Μόλις νιώσεις σιγουριά ως γυναίκα, θα προσπαθήσουν να σε σπρώξουν προς τα κάτω»

Aφήνοντας πίσω της την προηγούμενη ζωή της ως νοσοκόμα, μετά από παρότρυνση των ασθενών της να κυνηγήσει τα όνειρά της, η παραγωγός και καλλιτέχνιδα Kelly Lee Owens μιλά για την τελευταία της δουλειά, τις σημαντικές συνεργασίες της και τη μουσική που διαμορφώνει συνειδήσεις και επηρεάζει συναισθήματα.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Η σπουδαία επανεκκίνηση της Καμεράτα ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών

Μουσική / Η συγκινητική επανεκκίνηση της Καμεράτας

Τέσσερα χρόνια, δύο νομοθετικές παρεμβάσεις, τρεις υπουργικές αποφάσεις και μία εκκαθάριση χρειάστηκαν ώστε να μπορέσει η Καμεράτα-Ορχήστρα των Φίλων της Μουσικής να κάνει restart και να επανέλθει ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Beyoncé εναντίον Beatles: Τα βραβεία Grammy ξεπέρασαν κάθε όριο φαιδρότητας

Μουσική / Beyoncé εναντίον Beatles: Τα βραβεία Grammy ξεπέρασαν κάθε όριο φαιδρότητας

Η υποψηφιότητα ενός ξεχασμένου και μάλλον αδιάφορου κομματιού του Τζον Λένον για το βραβείο του δίσκου της χρονιάς φαίνεται να συμπυκνώνει όλη την σύγχυση και την έλλειψη σοβαρότητας που διακρίνει τον κουρασμένο μηχανισμό κύρους των Grammy.
THE LIFO TEAM
Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος αφηγείται τη ζωή του στη LIFO

Γεννήθηκε Σαν Σήμερα / Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος αφηγείται τη ζωή του στη LIFO

Δημοσιογράφος, στιχουργός. Θα ήταν ευχαριστημένος αν, απ’ όλα τα τραγούδια του, έμενε στην ιστορία το τετράστιχο: «Το απομεσήμερο έμοιαζε να στέκει, σαν αμάξι γέρικο, στην ανηφοριά».
ΣΤΑΥΡΟΣ ΔΙΟΣΚΟΥΡΙΔΗΣ
Stilpon: Η επιστροφή ενός Έλληνα κοσμοπολίτη του σύγχρονου ροκ

Μουσική / Stilpon: Η επιστροφή ενός Έλληνα κοσμοπολίτη του σύγχρονου ροκ

Ο Στίλπων Νέστωρ μαζί με εκλεκτούς καλεσμένους παρουσιάζουν αυτή την Πέμπτη στην Αθήνα τη νέα του δουλειά που έχει τίτλο «The Second Cloud Commission» και αποτελεί το απόγειο μιας δημιουργικής πορείας στο σύγχρονο ροκ που διανύει τέσσερις δεκαετίες.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Το κονσέρτο που σφράγισε μια βαθιά φιλία

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Το κονσέρτο που σφράγισε μια βαθιά φιλία

Η Ματούλα Κουστένη βουτά στα άδυτα μιας βαθιάς φιλίας, αυτής των Γιόζεφ Γιόακιμ και Γιοχάνες Μπραμς, που στηρίχτηκε στην καλλιτεχνική ιδιοφυΐα και τη χημεία αυτών των δύο μουσικών, αφήνοντας ένα μοναδικό ενθύμιο, το Κοντσέρτο για Βιολί και Ορχήστρα που υπογράφει -ποιος άλλος;- o Γιοχάνες Μπραμς.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Συναυλία Μαλερ

Μουσική / Ένας έξοχος Μάλερ του Κουρεντζή στο Μέγαρο

Ο Κουρεντζής βημάτισε αργά πάνω στο λεπτό σκοινί που συνδέει το υπαρκτό και του μαγικό, του εδώ και του επέκεινα, και με αδρές κινήσεις δεν παρουσίασε απλώς το Adagietto αλλά εξήγησε στον ακροατή κάθε του συλλαβή
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΧΑΜΠΙΔΗΣ